Skravletråd for oss prøvere!

Tusen takk! Masse lykke til til deg også, har dere prøvd lenge?

Jeg fødte i desember 2018, og da valgte vi å bruke kondom fremfor hormonprevensjon. Jeg fikk SÅ ustabil syklus etter jeg sluttet på hormonprevensjon sist, det var vel i 2017 eller noe sånt. Hadde sykluser på alt fra 25 til 45 dager. Jeg ammet i 6-7 måneder, og på den tiden hadde jeg lange og ustabile sykluser, men så fort jeg slutta i fjor sommer så gikk syklusen til 27/28 dager sharp, og det har vært sånn siden.

Så denne syklusen er faktisk den første jeg har hatt mer enn 28 dager på over ett år – og det er også første gang vi har hatt sex uten kondom siden jeg var gravid med forrige. Så jeg tenker at om det ikke er det, er det et rimelig merkelig sammentreff.
Hm, kan jo ha vært kjemisk da, ja. Eller at det syklusen ble lenger akkurat denne gangen, som var lite sannsynlig. Håper det går fort å bli gravid igjen nå da, hvis dere ønsker at det skjer raskt :D

Er 1 år og 3 mnd siden vi begynte å prøve, men har vært gravid en gang inni der uten at det gikk bra. Er sykt utålmodig og føler månedene og årene bare fyker forbi, jeg skulle gjerne ha blitt mamma for 6 år siden og føler hvert minutt nå er på overtid :angelic: Satser på at gullegget sitter snart

Noen som har hatt symptomer på graviditet så tidlig før man eventuelt får positiv test?
Fjernet spiral tidligere i uka, og vet ikke hvordan syklusen min er nå. Men jeg føler på at rundt eggstokker/livmor er der ømt. Mulig det er fra spiralen, men.

Noen som har hatt symptomer på graviditet så tidlig før man eventuelt får positiv test?
Fjernet spiral tidligere i uka, og vet ikke hvordan syklusen min er nå. Men jeg føler på at rundt eggstokker/livmor er der ømt. Mulig det er fra spiralen, men.
Det kan være begynnende eggløsning? :)

Tusen takk! Masse lykke til til deg også, har dere prøvd lenge?

Jeg fødte i desember 2018, og da valgte vi å bruke kondom fremfor hormonprevensjon. Jeg fikk SÅ ustabil syklus etter jeg sluttet på hormonprevensjon sist, det var vel i 2017 eller noe sånt. Hadde sykluser på alt fra 25 til 45 dager. Jeg ammet i 6-7 måneder, og på den tiden hadde jeg lange og ustabile sykluser, men så fort jeg slutta i fjor sommer så gikk syklusen til 27/28 dager sharp, og det har vært sånn siden.

Så denne syklusen er faktisk den første jeg har hatt mer enn 28 dager på over ett år – og det er også første gang vi har hatt sex uten kondom siden jeg var gravid med forrige. Så jeg tenker at om det ikke er det, er det et rimelig merkelig sammentreff.
Det samme skjedde til meg i juni. Jeg har alltid hatt korte sykluser på 25-27 dager (fødte førstemann i 2014) og første gang vi prøvd igjen uten kondom hadde jeg plutselig en syklus på 29 dager - følte meg skikkelig gravid de siste dagene før mensen kom, men så ble det ingenting. Kan hende kroppen trenger å "foberede seg" før man blir gravid på ordentlig? :P

Hehe, er vel bare jeg som er desperat og vil at det skal bli en spire snart :wacky: Egget slippes jo stort sett når en er frisk, så det er vel ikke så mye å følge med på. Bare kjedelig å misse en sjanse. Men er jo heller ikke noe annet å gjøre enn å vente til neste suklus uansett

Ser den :) er bare å legge inn jevnlige aksjer, type hver andre, tredje dag. Så er det i alle fall en sjanse. :) (Hver tredje dag er kanskje et bedre mål når man begynner bli lei, og ikke har peiling. Ikke like ideelt sånn sett, men for forholdet er det nok bedre :p

Hm, kan jo ha vært kjemisk da, ja. Eller at det syklusen ble lenger akkurat denne gangen, som var lite sannsynlig. Håper det går fort å bli gravid igjen nå da, hvis dere ønsker at det skjer raskt :D

Er 1 år og 3 mnd siden vi begynte å prøve, men har vært gravid en gang inni der uten at det gikk bra. Er sykt utålmodig og føler månedene og årene bare fyker forbi, jeg skulle gjerne ha blitt mamma for 6 år siden og føler hvert minutt nå er på overtid :angelic: Satser på at gullegget sitter snart

Ååh, da skjønner jeg du er utålmodig. Jeg gråt mine bitre tårer den syklusen jeg ble gravid, fordi jeg våknet til magesmerter og trodde jeg fikk mensen igjen. Men snart klaffer det, det er jeg helt sikker på!

Det samme skjedde til meg i juni. Jeg har alltid hatt korte sykluser på 25-27 dager (fødte førstemann i 2014) og første gang vi prøvd igjen uten kondom hadde jeg plutselig en syklus på 29 dager - følte meg skikkelig gravid de siste dagene før mensen kom, men så ble det ingenting. Kan hende kroppen trenger å "foberede seg" før man blir gravid på ordentlig? :p

Haha, ja, kanskje det er noe i det? Jeg hadde faktisk 45 dagers syklus gangen før jeg ble gravid sist gang! Så kanskje dette er et tegn på at denne gangen skjer det? Det hadde vært helt gull, men er forberedt på at det kan ta tid. Jeg får progresteronfall og blødning 6-7 dager etter eggløsning, og selv om gynekologen min sier at det ikke har noe å si for å bli gravid – sier dr. Internett noe annet.

Jeg føler ingenting skjer noen sted i dag. Verken på forumet eller andre steder. Og jeg trenger fylle hodet med ting akkurat nå :p

Det samme skjedde til meg i juni. Jeg har alltid hatt korte sykluser på 25-27 dager (fødte førstemann i 2014) og første gang vi prøvd igjen uten kondom hadde jeg plutselig en syklus på 29 dager - følte meg skikkelig gravid de siste dagene før mensen kom, men så ble det ingenting. Kan hende kroppen trenger å "foberede seg" før man blir gravid på ordentlig? :p

Vet du hva, eller. Du hadde jo helt rett. Etter den lange syklusen ble jeg gravid. Akkurat som sist gang, det må jo være noe sannhet i det da :p

Vet ikke om jeg har skrevet her før men :p

God morgen :)

God.. eh.. dag.
Jeg har ikke stått opp enda. Trøtt i dag, og eneste dagen på lenge jeg kan sove ut.. men må straks opp og sette sprøyter :p

Utålmodig her men tok en strimmel el test og en digital bare to timer etter forrige eltest i dag og strimmel ble positiv og digital ble negativ? Er babyplan sin mer følsom i og med at det kun har gått to timer siden forrige gang jeg tisset, eller er den mer følsom i den forstand at dendekterer tidligere enn en digital? Se bilder

Vedlegg

• 5C8DA628-8B8A-4598-9436-F365297A86D5.jpeg
    5C8DA628-8B8A-4598-9436-F365297A86D5.jpeg
    20,4 KB · Visninger: 46
  • 5CFB5825-C73C-4C8E-8101-CE40CEBBFA24.jpeg
    5CFB5825-C73C-4C8E-8101-CE40CEBBFA24.jpeg
    25,1 KB · Visninger: 42
Jeg har prøvd å snu døgnrytmen, men prøver samtidig å få en del timer søvn :joyful:
Hvilke sprøyter skal du ta?

Nettopp satt Bemfola og Fyremadel (IVF, er for stimulering og for å forhindre spontan eggløsning). :)

Snuing av døgnrytme er tungt! La meg ikke så sent i går selv, klokka akkurat midnatt eller noe. Men jeg våkner ikke naturlig etter bare 8t uansett. Får aldri helt sammenhengende søvn, og er ALDRI helt uthvilt :p

Utålmodig her men tok en strimmel el test og en digital bare to timer etter forrige eltest i dag og strimmel ble positiv og digital ble negativ? Er babyplan sin mer følsom i og med at det kun har gått to timer siden forrige gang jeg tisset, eller er den mer følsom i den forstand at dendekterer tidligere enn en digital? Se bilder

Strimmelen ser ikke heeelt positiv ut enda, synes jeg..? Er litt langt fra, så jeg ser ikke så godt, men :p

Strimmelen ser ikke heeelt positiv ut enda, synes jeg..? Er litt langt fra, så jeg ser ikke så godt, men :p

Takk for svar. Kanskje den ikke er det.. ja dårlig bilde! Hehe. Får fortsette å teste.. men ser ikke ut som om el er langt unna! Passer bra med barnevakt og i morgen og date night:rolleyes::D

Nettopp satt Bemfola og Fyremadel (IVF, er for stimulering og for å forhindre spontan eggløsning). :)

Snuing av døgnrytme er tungt! La meg ikke så sent i går selv, klokka akkurat midnatt eller noe. Men jeg våkner ikke naturlig etter bare 8t uansett. Får aldri helt sammenhengende søvn, og er ALDRI helt uthvilt :p

Har dere nylig startet med IVF?
Ja, det er tungt å snu døgnet :eek: noen ganger må jeg være våken hele nattaen for så å legge seg til å sove igjen på kvelden og da våkner man gjerne alt for tidlig på morgenen og får ikke sove en eller to timer til :p

Samme her, er ikke alltid jeg føler meg uthvilt etter 7 - 8 timer søvn

Takk for svar. Kanskje den ikke er det.. ja dårlig bilde! Hehe. Får fortsette å teste.. men ser ikke ut som om el er langt unna! Passer bra med barnevakt og i morgen og date night:rolleyes::D

Fyr på med aksjer ;) ser ut som EL er nær i alle fall.

Dere her som har brukt premom appen og EL testet, har dere foretrukket å bruke EL tester som er under kategorien premom testene eller foretrukket å bruke andre EL tester? :)

Back
Topp