Skravletråd for oss prøvere!

Hei på dere!

Jeg er endelig tilbake etter en (litt for) lang pause :wideyed: livet skjedde, og det har vært noen tøffe og vanskelige måneder. Vi mistet et kjært familiemedlem, så det føltes egentlig bare naturlig å utsette prøvingen litt. Det begynte jo å gå til hodet på meg :eek: eneste jeg tenkte på var baby, eggløsning, mensen, aksjer og slim.

Nå er vi tilbake med friskt mot!! :cat: livet smiler litt til oss igjen! Det positive her er at syklusene mine har forblitt nokså stabile. Jeg har tempet og fulgt med selv om vi ikke har prøvd. Jeg startet på b6 (pyridoksin) rett før vi tok en pause og det har vist seg å være veldig lurt! Jeg har utvidet lutealfasen min fra 10-11 dager til 13-14 :D PLUSS at eggløsningene mine kommer tidligere, altså rundt CD14, og ikke CD18 som tidligere! det er jo helt fantastisk!

Akkurat nå er vi helt i starten av syklusen, CD 7. Om en ukes tid ventes eggløsning, og da er vi spenna klare! Mannen er sykmeldt, og blir sikkert hjemme ut året. Det åpner jo opp for muligheten til å treffe godt med eggløsning fremover!

Gleder meg til å henge med dere igjen :D

Er det noen som har kjennskap/erfaring til disse testene?
Ofte skyggestreker? Har aldri prøvd disse før og er litt nysgjerrig på hvordan de er:)

Vedlegg

• 161A8DD9-1E57-4992-AFC0-287685FCAB15.jpeg
    161A8DD9-1E57-4992-AFC0-287685FCAB15.jpeg
    31,4 KB · Visninger: 60
Hei på dere!

Jeg er endelig tilbake etter en (litt for) lang pause :wideyed: livet skjedde, og det har vært noen tøffe og vanskelige måneder. Vi mistet et kjært familiemedlem, så det føltes egentlig bare naturlig å utsette prøvingen litt. Det begynte jo å gå til hodet på meg :eek: eneste jeg tenkte på var baby, eggløsning, mensen, aksjer og slim.

Nå er vi tilbake med friskt mot!! :cat: livet smiler litt til oss igjen! Det positive her er at syklusene mine har forblitt nokså stabile. Jeg har tempet og fulgt med selv om vi ikke har prøvd. Jeg startet på b6 (pyridoksin) rett før vi tok en pause og det har vist seg å være veldig lurt! Jeg har utvidet lutealfasen min fra 10-11 dager til 13-14 :D PLUSS at eggløsningene mine kommer tidligere, altså rundt CD14, og ikke CD18 som tidligere! det er jo helt fantastisk!

Akkurat nå er vi helt i starten av syklusen, CD 7. Om en ukes tid ventes eggløsning, og da er vi spenna klare! Mannen er sykmeldt, og blir sikkert hjemme ut året. Det åpner jo opp for muligheten til å treffe godt med eggløsning fremover!

Gleder meg til å henge med dere igjen :D

Heihei :)
Lykke til med videre prøving :)
Tok det lang tid før du merket forskjell med b6?
Lutealfasen min er OK nå, men EL kommer litt senere enn jeg ønsker.. :)

Heihei :)
Lykke til med videre prøving :)
Tok det lang tid før du merket forskjell med b6?
Lutealfasen min er OK nå, men EL kommer litt senere enn jeg ønsker.. :)

Tusen takk! Gleder oss :)
Tja, jeg har mista tilgang til skjult forum der dagboken min er :hilarious: så jeg husker ikke helt når jeg starta på det.
Men det tok noen mnd, tenker jeg. De siste månedene har jeg fått lengre og lengre lutealfase. Jeg har tatt de hver dag da. Enkelte ganger har jeg tatt to tabeletter i tiden etter EL.

Tusen takk! Gleder oss :)
Tja, jeg har mista tilgang til skjult forum der dagboken min er :hilarious: så jeg husker ikke helt når jeg starta på det.
Men det tok noen mnd, tenker jeg. De siste månedene har jeg fått lengre og lengre lutealfase. Jeg har tatt de hver dag da. Enkelte ganger har jeg tatt to tabeletter i tiden etter EL.

Haha, bare å skrive litt, så får du fort tilgangen tilbake :D
Jeg tror egentlig jeg får i meg mye av det jeg skal ha. Spiser bl.a. spinat i smoothien min ca hver dag. Det inneholder jo blant annet b6.. jeg bare.. skulle gjerne hatt EL litt tidligere ;p

Jeg tror egentlig jeg får i meg mye av det jeg skal ha. Spiser bl.a. spinat i smoothien min ca hver dag. Det inneholder jo blant annet b6.. jeg bare.. skulle gjerne hatt EL litt tidligere ;p

Helt sant. Det er planen :)

Kan man få for mye, da? Og har det noen virkning på tidspunktet EL kommer på? I mitt tilfelle har jo EL kommet tidligere i det siste. Kanskje det har en sammenheng?

Altså, jeg skjønner at det helt sikkert går an å få for mye av dette også :hilarious: men da tror jeg det skal større mengder til altså.

Helt sant. Det er planen :)

Kan man få for mye, da? Og har det noen virkning på tidspunktet EL kommer på? I mitt tilfelle har jo EL kommet tidligere i det siste. Kanskje det har en sammenheng?
Altså, jeg skjønner at det helt sikkert går an å få for mye av dette også :hilarious: men da tror jeg det skal større mengder til altså.

Ja, jeg vet ikke. Hvor mye som er nok og sånt. Jeg fikk to dager tidligere EL på Heavy Rooibos-te-kur. Så jeg tenkte prøve meg på både det og salviete og, i desember. Eller, ja. Alt etter hva de sier på tirsdag. Skal ha egguttak da, og de har sagt det blir totalfrys; så da må jeg høre om det evt er mulighet i desember. I så fall, vil det være ønskelig med tidlig EL da.

Ja, jeg vet ikke. Hvor mye som er nok og sånt. Jeg fikk to dager tidligere EL på Heavy Rooibos-te-kur. Så jeg tenkte prøve meg på både det og salviete og, i desember. Eller, ja. Alt etter hva de sier på tirsdag. Skal ha egguttak da, og de har sagt det blir totalfrys; så da må jeg høre om det evt er mulighet i desember. I så fall, vil det være ønskelig med tidlig EL da.

Jeg er, i forhold til mange av dere her inne, en nybegynner. Så jeg skal ikke si noe som helst sikkert ;)

Oi, så spennende med egguttak! Masse lykke til :Heartred:Heartred

Jeg er, i forhold til mange av dere her inne, en nybegynner. Så jeg skal ikke si noe som helst sikkert ;)

Oi, så spennende med egguttak! Masse lykke til :Heartred:Heartred

Leste litt, noen hevder faktisk forsinket EL på b6 o.O Men, får bare prøve te. Om vi ikke rekker det, så kan jeg i alle fall klargjøre eggene litt selv, og håpe på spontan graviditet i pausen :)

Takk - var så heldig å få uttak på bursdagen min, av alle mulige datoer. Så. Jeg får for første gang feire bursdagen min med dop! Hurra :') Må vel bare bli bra, det. :P

Da ser det ut som tr er kommet etter en utskraping, tidligere enn forventet, men det er kanskje veldig individuelt?

Fikk påvist MA 12/10, fullført cytotec kur 15/10, og var på kontroll på sykehuset 27/10.
Viste seg ar cytotec ikke hadde hatt noe effekt å jeg ble henvist til utskrapning. Denne ble utført 30/10. Blødde litt første dagen og andre dagen sluttet jeg å blø utover ettermiddagen. Ikke hadde noe blødning etter det.
10/11 begynte jeg å blø en del og holder enda på, regner da med at dette er tr? Men fikk beskjed om at jeg kunne forvente tr 4-6 uker etter utskrapningen, men nå har det jo bare gått 2 uker? Haha blir ikke klok.. Andre som har opplevd lingnende?

Vi er også litt i tenkeboksen rundt dette med barn, da vi har lyst på enebolig men pga økonomi kan vi ikke dette pr nå (har en leilighet med 2 soverom) og har fått beskjed fra banken om at barn vil gjøre det vanskeligere å få lån. Også er det jo masse tanker rundt dette med Covid også da..
Jeg har veeeldig lyst på barn, og det har samboer også. Men han er litt usikker på om vi burde vente er par år. Vi skulle diskutere dette litt i helgen, veie for og mot opp mot hverandre og hverandre ønsker osv. Så blir spennende å se hva utfallet blir :nailbiting:

måtte bare lufte tankene litt :hilarious:
God helg!

Leste litt, noen hevder faktisk forsinket EL på b6 o_O Men, får bare prøve te. Om vi ikke rekker det, så kan jeg i alle fall klargjøre eggene litt selv, og håpe på spontan graviditet i pausen :)

Takk - var så heldig å få uttak på bursdagen min, av alle mulige datoer. Så. Jeg får for første gang feire bursdagen min med dop! Hurra :') Må vel bare bli bra, det. :p

Åh, sier du det?! Her har i alle fall ikke det skjedd. Jeg hadde EL rundt CD18. En gang så sent som CD20. Men det var hovedsaklig lutealfasen min som bekymret meg, så det at EL har begynt å komme noen dager tidligere har jeg bare sett på som en bonus. Ikke fundert så mye over det, egentlig! Men så har jo ikke vi prøvd heller de siste mnd.

Det burde jo så absolutt være et lykketegn! På bursdager pleier man jo å få det som man vil :D og med en liten dose dop kan det kanskje bli enda mer interessant :hilarious: er det med beroligende hensikt det eller? Eller smertestillende? Dopet, altså.

Back
Topp