Skravletråd for oss prøvere!

Høres deilig ut med en øde strand og bare kjenne på naturkreftene.
Krøller meg sammen i sofakroken jeg, burde reist vekk så jeg hadde klart glemme hverdagen og alt som må gjøres.

Håper dere kan lykkes snart.
Jeg vet ikke hvor mye aktiv prøving jeg orker. Det er lenge siden vi sluttet glede oss over positive tester, vi bare lurer på hvor lenge det skal vare denne gangen. Akkurat nå tenker jeg jeg ikke vil tro på det igjen eller bry meg før etter positiv UL, men samtidig vet jeg at innen EL så er jeg vel litt mer optimistisk igjen.
Men jeg savner å kunne glede meg over å bli gravid.

Jeg har aldri turt å teste før uke 5-6 fordi jeg er så redd for kortvarig lykke ved "kjemisk". Denne gangen er alt helt nytt, og vi satser på å bli gravid uten mens i mellom. Tiden vil vise om det går... Jeg har alltid blitt hoppende glad ved positiv test, men kjenner at når det skjer igjen, vil det være med skrekkblandet fryd.

Jeg har aldri turt å teste før uke 5-6 fordi jeg er så redd for kortvarig lykke ved "kjemisk". Denne gangen er alt helt nytt, og vi satser på å bli gravid uten mens i mellom. Tiden vil vise om det går... Jeg har alltid blitt hoppende glad ved positiv test, men kjenner at når det skjer igjen, vil det være med skrekkblandet fryd.
Første gangen, i høst, var lykken stor frem til vi fikk svar på blodprøver, da visste vi at dette ikke gikk. Ble gravid igjen neste syklus. Var ikke like glad da, heller ikke når prøvene var supre. Og med de kjemiske så er det sårt, men ikke det samme.
Nå er første tanken vår bare "hvor lenge varer det denne gangen"...

Jeg får tydelige symptomer, noen ganger så tidlig som 6dpo så kjæresten også skjønner når det er noe på gang før jeg rekker å si noe. Også har det tidligere for meg vært et signal på om det går bra eller ikke hvor fort testene blir sterkere. Frem til BO'en selvfølgelig.

Har tatt meg en dpo time out pån soverommet med ei god bok og litt BV [emoji28][emoji16] Hvordan har dere andre damer det I kveld?[emoji1]

Første gangen, i høst, var lykken stor frem til vi fikk svar på blodprøver, da visste vi at dette ikke gikk. Ble gravid igjen neste syklus. Var ikke like glad da, heller ikke når prøvene var supre. Og med de kjemiske så er det sårt, men ikke det samme.
Nå er første tanken vår bare "hvor lenge varer det denne gangen"...

Jeg får tydelige symptomer, noen ganger så tidlig som 6dpo så kjæresten også skjønner når det er noe på gang før jeg rekker å si noe. Også har det tidligere for meg vært et signal på om det går bra eller ikke hvor fort testene blir sterkere. Frem til BO'en selvfølgelig.

Jeg får bare vonde pupper og menssmerter. Men det er det samme som jeg får et par dager før mens, så jeg tør nesten ikke gå på do i dagene rundt ikm, og i hvertfall ikke dagene etter. Venter å se rødt på papiret hver gang, og blir bittelitt mer forventningsfull hver gang det ikke er noe der. Nå vet jeg jo ikke om/når eggløsning kommer, så blir nervepirrende fra ca 19 august og ut august måned. 31 august er det 6 uker siden utskraping. Fikk beskjed om å ta en test hvis ikke mensen var tilbake innen den tid.

Jeg får bare vonde pupper og menssmerter. Men det er det samme som jeg får et par dager før mens, så jeg tør nesten ikke gå på do i dagene rundt ikm, og i hvertfall ikke dagene etter. Venter å se rødt på papiret hver gang, og blir bittelitt mer forventningsfull hver gang det ikke er noe der. Nå vet jeg jo ikke om/når eggløsning kommer, så blir nervepirrende fra ca 19 august og ut august måned. 31 august er det 6 uker siden utskraping. Fikk beskjed om å ta en test hvis ikke mensen var tilbake innen den tid.
Skummelt å gå sånn og vente ja. Jeg får helt forskjellige symptomer ved tidlig graviditet og pms og etter alle side rundene hvor de har vært ekstremt tydelige. Dårlig tegn for meg med veldig tydelige symptomer tydeligvis.. testene bare bekrefter det kroppen forteller..

Blir spennende å se da. Håper du får kroppen fort tilbake i syklus og kan lykkes snart.

Skummelt å gå sånn og vente ja. Jeg får helt forskjellige symptomer ved tidlig graviditet og pms og etter alle side rundene hvor de har vært ekstremt tydelige. Dårlig tegn for meg med veldig tydelige symptomer tydeligvis.. testene bare bekrefter det kroppen forteller..

Blir spennende å se da. Håper du får kroppen fort tilbake i syklus og kan lykkes snart.

Heldig du som kjenner kroppen din så godt. Jeg er helt sullik i forhold til syklus. Kan ikke svare på om jeg har regelmessige sykluser fra tidligere. Går alltid med bind i vesken, og tar på når der begynner å spotte ca en dag før skikkelig mens. Måtte se i kalenderen hva jeg hadde gjort siste måned da jeg ble gravid sist, for å finne første dag i siste mens. Skikkelig gullfiskhode. Håpehåper med hele meg at jeg kan få eggløsning om to uker heller enn om 4 uker. Skjønner at det kan bli et dateringsproblem hvis jeg blir gravid på direkten, men den sjansen får jeg heller ta.

Har tatt meg en dpo time out pån soverommet med ei god bok og litt BV [emoji28][emoji16] Hvordan har dere andre damer det I kveld?[emoji1]
Høres ut som en veldig grei time out :) Hvor mange dpo er du?
Her har det vært daffekveld foran tv'en og dataen.

Heldig du som kjenner kroppen din så godt. Jeg er helt sullik i forhold til syklus. Kan ikke svare på om jeg har regelmessige sykluser fra tidligere. Går alltid med bind i vesken, og tar på når der begynner å spotte ca en dag før skikkelig mens. Måtte se i kalenderen hva jeg hadde gjort siste måned da jeg ble gravid sist, for å finne første dag i siste mens. Skikkelig gullfiskhode. Håpehåper med hele meg at jeg kan få eggløsning om to uker heller enn om 4 uker. Skjønner at det kan bli et dateringsproblem hvis jeg blir gravid på direkten, men den sjansen får jeg heller ta.
Haha, jeg noterer i kalender/app. Veldig greit med de appene altså, kan registrere alt mulig.

Vet du - jeg har nesten sånn at jo lavere hcg jo kraftigere symptomer... første graviditeten i høst var hcg på 29 på 13dpo. Da hadde jeg allerede flere dager hatt så ømme pupper at absolutt alt var vondt. Og det er ikke normalt for meg. Men jeg får veldig sensitiv luktesans og smakssansen endrer seg. Ene kjemiske tok jeg på at melk smakte skikkelig æsj, men ingen andre reagerte på innholdet i den kartongen...

Last ned en app så hjelper den deg å ha kontroll. Du kan få antagelser om fruktbar periode og ca når mensen et ventet. Etter hvert kan den også si noe om vanlige symptomer på ditt og datt om du er flink å registrere. Jeg har både Ovia og Life. Liker begge.

Dateringsproblem kan løses med TUL så det ville jeg ikke vært bekymret for. Bortsett fra da medisinsk abort som ikke ve komplett har jeg stort sett blitt gravid igjen med en gang. (2-3-5-6-7-8-9pp)...

Høres ut som en veldig grei time out :) Hvor mange dpo er du?
Her har det vært daffekveld foran tv'en og dataen.
Deilig.

Forsåvidt daffere her og, men en del gråt og prat og trøst og bare prøve å forstå.

Dette ble et mye lengre innlegg enn jeg hadde trodd det skulle bli, men les det den som vil.

Jeg fikk tr på besøk i dag.. igjen.. Pp12 = over, og 1 år passeres. Trodde (håpet) heller aldri at det skulle gå så lang tid for vår del. Det har vært et turbulent år for meg som førstegangsprøver, mange turer på sykehus med celleforandringer og flere typer høy risiko HPV-virus påvist i fjor høst. Vår 2017 hadde jeg en operasjon i den forbindelse. Sambo fikk plutselig en utfordring med sitt "utstyr" når min situasjon begynte å se okei ut. Nå venter han på sykehustime på kirurgisk pol.klinikk og må mest sannsynlig ha en full omskjæring, da de lenger ikke ser at det skal bli bedre. Hatt litt for mange runder med sår og påfølgende arr, etter prøving og kos ellers. (Sorry for details) Jeg har prøvd å overtale han til at vi "ikke trenger", selv om vi begge føler lyst og behov for nærhet og prøving. Har siste 3 perioder prøvd å inseminere selv, men uten hell. Men ikke så rart når utløsning og alt blir "fucka opp" når alt blir så stramt og vondt stakkar.

Blir prøvepause for vår del nå. Jeg kan ikke utsette han for mer nå. Selv om han har valgt det selv. 1 år, uten å være i nærheten av noe. Aldri sett en positiv test, vi vet ikke om vi kan få barn. Gyn sier at alt hos meg ser greit ut, kroppen viser gode tegn til EL og tydeligvis også før mens. Men hadde jeg bare visst at vi kan, det bare har ikke klaffet, tror jeg at jeg hadde slått meg mer til ro med hele situasjonen. Nå vil sambo vente med å dra til leger for å undersøke dette, og prøve mer når han er "friskmeldt" fordi han føler at vi ikke har fått "gitt vårt beste" pga alt som har skjedd.

Følte meg nedfor for vår situasjon før jeg logget meg inn nå, men etter å ha lest de meldingene som har kommet inn i dag, føler jeg at jeg ikke har rett til å "klage". Men føler meg ikke bedre i det hele tatt av den grunn. Jeg føler virkelig med dere! Et ønske om barn kjenner jeg til, og det er noe så iboende sterkt, noe som kan være altoppslukende. Jeg vet en del om å føle en skuffelse når tr kommer, når man har gått i 14 dager med håp, kanskje kjent tegn og signaler gang på gang. Den følelsen av skuffelsen alene kan være så utrolig sterk. Derfor klarer jeg ikke å se for meg den følelsen dere sitter med, dere som har delt historiene deres i dag. Hjertet mitt gråter med dere, og jeg håper det kan gå bra for dere nå neste gang dere prøver igjen. Jeg krysser alt for dere! Har forståelse for at det kan kjennes urettferdig ut. Helt utrolig kjipt, trist, frustrerende og irriterende at et ønske om barn skal være så ufattelig og idiotisk vanskelig for enkelte. Noe som skal være verdens mest naturligste "sak". Arg.

Helt utrolig kjipt, trist, frustrerende og irriterende at et ønske om barn skal være så ufattelig og idiotisk vanskelig for enkelte. Noe som skal være verdens mest naturligste "sak". Arg.
Kjære, kjære deg!
Du har så lov å klage og hyle og gråte og skrike og alt om hverandre! Det er så sinnsykt tøft å gjennomgå måned etter måned som prøver og gang på gang se at det ikke gikk. Å passere den milepælen med ett års prøving og vite at man tilhører kategorien med ufrivillig barnløse.... det er vondt!
Når du da kan legge til helseutfordringer, kreft-scare og din kjæres problemer i tillegg. Fy søren for en prøvelse! Det er utrolig at dere står oppreist og ikke gir opp selv om helsa påtvinger en prøvepause. Jeg håper virkelig at din kjære får hjelp fort og at dere kan lykkes greit etter det!

Valgte å bare ta med det siste av innlegget ditt i quote'en.
Det et nettopp det som gjør det ekstra tungt. Vi hører i årevis om hvor lite som skal til for å bli gravid, vi kjenner på kroppen hvor grunnleggende det er. Og så viser det seg å være en så stor utfordring? Men jammen skal man fungere strålende på alle plan samtidig. En umulig oppgave. Ta vare på deg selv. Ikke push deg for langt og gi deg selv og kroppen din det pusterommet du måtte trenge. Ingen er tjent med hvis du går helt på felgen.
Klem

Deilig.

Forsåvidt daffere her og, men en del gråt og prat og trøst og bare prøve å forstå.
Skjønner deg godt at du har hatt en sånn dag. Få ut alt av frustrasjon og tristhet med tårer og prat. Godt å få lettet litt på trykket ❤️❤️

Skjønner deg godt at du har hatt en sånn dag. Få ut alt av frustrasjon og tristhet med tårer og prat. Godt å få lettet litt på trykket ❤️❤️
Absolutt!
Tok nok det verste igår føler jeg. Vanskeligste er når bakhodet holder på med noe bevisstheten ikke får med seg og plutselig triller tårene uten at det går an å forklare hvorfor.
Føles mest tomt..

Du er god du! [emoji173]️

Tror det er nettopp pga alt som har skjedd at jeg nå takler dette "stemplet" som nå skal beskrive oss. Vi står oppreist og sterke enda. Det er heldigvis ikke noe som har påvirket forholdet vårt i negativ retning så langt!
Takk for lykkønskninger, vi får tro det går kjapt når de på sykehuset får satt igang.

Det er helt sjukt hvor mye man skal tåle. Det er i de mørkeste/svakeste øyeblikk litt vanskelig å ikke bli litt bitter på egen kropp som "ikke funker", føle sjalusi overfor andre gravide, irritere seg over at verden er urettferdig osv. Det er noe ved det når man først har bestemt seg for å prøve å bli gravid, da er man klar. Da kan det gjerne skje. Helst skulle det skjedd fort også. Men når man har tatt en så stor avgjørelse, og det lar vente på seg mnd etter mnd. Da er det lett å bli frustrert eller motløs.

Jeg synes dere som har fått positiv test gjentatte ganger, for så enten å miste, eller får konstatert noe feil, prøver videre, fyflate dere er helt utrolig sterke! Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg ville taklet det. All respekt til dere som har gjort det, eller står i det akkurat nå. Herlighet dere er tøffe!

Har en samboer som passer godt på meg, så jeg føler ikke at det er en fare for å møte veggen enda. Men skjønner hvor du vil hen med det. Det var en periode før jul hvor jeg ikke var like flink til å prate ut. Jeg forstår godt at det fort kan skje med folk.

Jeg håper du har flotte folk rundt deg, som tar vare på deg og støtter deg/dere! Jeg ønsker dere alt godt!

Klem

Det er så kjent det du sier!
Man blir sint på kroppen fordi den ikke får til det som "alle" andre får til, det som skal være så enkelt..
Også er man utålmodig så det blir jo enda verre.

Det er som du sier at man har jo ikke noe valg, man bare gjør det. Jeg slet veldig ifm BO'en og var SM en stund da, klarte ikke fungere og konsentrere meg på jobb.

Det er så kjent det du sier!
Man blir sint på kroppen fordi den ikke får til det som "alle" andre får til, det som skal være så enkelt..
Også er man utålmodig så det blir jo enda verre.

Det er som du sier at man har jo ikke noe valg, man bare gjør det. Jeg slet veldig ifm BO'en og var SM en stund da, klarte ikke fungere og konsentrere meg på jobb.

Helt sant!

Det er veldig forståelig at et menneske kan trenge en pust i bakken etter noe slikt! Viktig å ta vare på seg selv oppi det hele, kroppen og hodet er tross alt verktøyet man trenger for å leve et langt liv. Da får jobb være jobb den stunden man trenger for å fungere igjen.

Haha, jeg noterer i kalender/app. Veldig greit med de appene altså, kan registrere alt mulig.

Vet du - jeg har nesten sånn at jo lavere hcg jo kraftigere symptomer... første graviditeten i høst var hcg på 29 på 13dpo. Da hadde jeg allerede flere dager hatt så ømme pupper at absolutt alt var vondt. Og det er ikke normalt for meg. Men jeg får veldig sensitiv luktesans og smakssansen endrer seg. Ene kjemiske tok jeg på at melk smakte skikkelig æsj, men ingen andre reagerte på innholdet i den kartongen...

Last ned en app så hjelper den deg å ha kontroll. Du kan få antagelser om fruktbar periode og ca når mensen et ventet. Etter hvert kan den også si noe om vanlige symptomer på ditt og datt om du er flink å registrere. Jeg har både Ovia og Life. Liker begge.

Dateringsproblem kan løses med TUL så det ville jeg ikke vært bekymret for. Bortsett fra da medisinsk abort som ikke ve komplett har jeg stort sett blitt gravid igjen med en gang. (2-3-5-6-7-8-9pp)...

Åhhh, jeg hååååper så at jeg kan bli gravid igjen med en gang! Det var jo litt av en rekke du har klart å få til da. Bare uendelig trist at det ikke fører frem. Jeg er jo nesten oldis, så er fryktelig redd for at det ikke skal gå, selv om jeg ble gravid på første forsøk sist. Hvis det ikke går denne perioden, får jeg registrere i en app så jeg har litt mer å forholde meg til enn gullfiskhjernen min i neste runde.

Åhhh, jeg hååååper så at jeg kan bli gravid igjen med en gang! Det var jo litt av en rekke du har klart å få til da. Bare uendelig trist at det ikke fører frem. Jeg er jo nesten oldis, så er fryktelig redd for at det ikke skal gå, selv om jeg ble gravid på første forsøk sist. Hvis det ikke går denne perioden, får jeg registrere i en app så jeg har litt mer å forholde meg til enn gullfiskhjernen min i neste runde.
Synes det er greit å notere uansett jeg. Slippe å huske hva som var første dag og alt sånt.
Vet ikke alderen din jeg, men er ingen ungfole selv. Etter BO'en fikk jeg kommentar fra gyn at jeg tydeligvis ble lett gravid tross alderen min..

Synes det er greit å notere uansett jeg. Slippe å huske hva som var første dag og alt sånt.
Vet ikke alderen din jeg, men er ingen ungfole selv. Etter BO'en fikk jeg kommentar fra gyn at jeg tydeligvis ble lett gravid tross alderen min..

Jeg er 37. Hadde termin fire uker før jeg fyller 38, så ble nektet kub-test [emoji53]. De nektet også å ta kromosom/gentester av bittelille etter utskrapingen, så jeg får aldri svar på om noe var galt. Håper jeg også blir lett gravid, selv etter utskraping.

Trenger ikke notere denne runden. Kommer nok for alltid til å huske 17.07.17 og 20.07.17. De to verste dagene i mitt liv så langt...

Jeg er 37. Hadde termin fire uker før jeg fyller 38, så ble nektet kub-test [emoji53]. De nektet også å ta kromosom/gentester av bittelille etter utskrapingen, så jeg får aldri svar på om noe var galt. Håper jeg også blir lett gravid, selv etter utskraping.

Trenger ikke notere denne runden. Kommer nok for alltid til å huske 17.07.17 og 20.07.17. De to verste dagene i mitt liv så langt...
Klem.
Nei de datoene vil du nok alltid huske. Synes det er hårreisende hvor ufølsomt du ble møtt. Og at de ikke ville ta prøver av bittelille.... har jo lest man gjør det langt tidligere enn du var...
Krysser fingerne for at dere snart kan komme i mål. Aldersmessig er vi ikke langt fra hverandre.

Back
Topp