* Skravletråd for langtidsprøverne *

Det problemet har jeg ikke, men mannen jobber nesten døgnet rundt for tiden. Jeg blir alene med ungene. Enda mer alene når de er i seng. Han kommer hjem, sovet og går på jobb igjen.

Jeg er sliten. Godt det er helg. Han har kanskje ikke fri, det vet jeg ikke enda, men jeg har i alle fall det

Trøtt, sliten, lei, matt, oppgitt, lite motivert.

Omtrent sånn er jeg nå. Dagene blir uker, ukene blir måneder, og måneder blir år.

Eldste er skolegutt.
Yngste har lyst til å bli skolejentene, men det er tre år igjen til det da. Det er 2,5 år mellom dem, og det føles av og til som lenge det,

Og bittelille, som skulle vært rundt 8 mnd gammel nå, er jo ikke det, og blir deg noen gang en liten bonus på oss, så blir sldersforskjellen stor. Vi snakker minimum 4,5 år, men dagene blir til uker, blir til måneder, blir til år, så hvor lenge det blir anes ikke.

Akkurat sånn er det her også. Fryktelig lite motivert.
Føler dager blir til uker, og uker til mnd og plutselig har det gått et år..
Takler ikke tanken på at år blir til år.. Men plutselig blir det vel det også... :(

Hei:). Lite liv.. He he.. Jeg er i Dpo land og føler meg ikke i form om dagen, håper bare ikke det er forskjølese på gang:(.

Hos deg da?:)[/QUOTE

Her er TR på besøk, så i morgen skal jeg ta nye blodprøver.

Håper du slipper en kraftig forkjølelse, god bedring!

Æsj tr:(. Nei, håper ikke jeg heller.. Litt hovend rundt øya og tett i nesa, så det var det håper jeg:D

Noen som har peil på FSH og LH verdier i.f.t. barnløshet?
Veldig nysgjerrig på dette siden det ser ut til at mine er litt høye...:confused:

Det avhenger av hvor i syklusen du er, snakk med lege/gyn om resultatet

Det avhenger av hvor i syklusen du er, snakk med lege/gyn om resultatet

Hm...skal ikke til lege før om to uker :(
Vurderer å ringe...

Har du bare fått tilsendt prøvesvar uten forklaring??

Har du bare fått tilsendt prøvesvar uten forklaring??

Var egentlig ikke det jeg skulle teste etter, så mulig det er uklart i forhold til syklusdagen min.
Fant ikke ut av det før etter jeg var hos legen i går, og ble egentlig bare veldig nysgjerrig.

Fikk ikke så veldig mye forklaring, annet enn at hun leste det opp og sa hva de forskjellige var.
Får ta det med meg når jeg skal tilbake :) sammen med masse spm...hun blir sikkert gal av meg :p

men f.eks LH er komplett avhengig av hvor i syklusen prøven ble tatt og må leses i den sammenheng, og det mpå FSH også, samt at de skal ses i forhold til hverandre også, i alle fall i første del av syklusen vil nemlig forholdet mellom dem kunne indikere pco

Det være sagt, dette er av de absolutt bedre kildene til blodprøvetolkoing jeg har sett, de fleste andre oppgir nemlig ikke normalnivå på ulike syklsus-stadier

men f.eks LH er komplett avhengig av hvor i syklusen prøven ble tatt og må leses i den sammenheng, og det mpå FSH også, samt at de skal ses i forhold til hverandre også, i alle fall i første del av syklusen vil nemlig forholdet mellom dem kunne indikere pco

Det være sagt, dette er av de absolutt bedre kildene til blodprøvetolkoing jeg har sett, de fleste andre oppgir nemlig ikke normalnivå på ulike syklsus-stadier

Antakelig burde prøvene vært tatt tidligere i syklusen fant jeg ut, men de var begge for høye i forhold til legehandboka...
Men fant jo også ut at de kan påvirkes av d vitaminet, så jeg håper det kan være så enkelt.

Skal ikke se bort fra at jeg har hatt lave verdier der over laaang tid, for det har ikke blitt testet :)

Men takk for svar :)

Usj! Så sykt støl og sliten! Startet med gruppetrenig gjennom Frisklivssentralen og vært konstant støl siden. Hardt å trene gitt, men godt :D noen dager igjen til tr skal komme, så følsom til tusen i tillegg til støl. Deilig å være til :p

Hvordan står det til damer? Jeg er 7 dpo, og håper veeeeldig. Har enda ikke giddet å ta frem testene. Testetøsa i meg har mistet piffen. Tidligere ville jeg ha testet fra dpo 7, kanskje 5-6 også... Planlegger å ta en test på torsdag. 9 dpo. Og da blir det sikkert testing frem til ikm. Hehe

Det går..
Sakte.

CD 19 og ingen tegn til El. Dette er første syklus etter tre med pergo, og på egenhånd klarer ikke kroppen min dette. Håper det ikke drøyer for lenge, jeg skal bruke femar neste gang. Mannen skal testes neste fredag, spent på den også!

Jeg er på CD 69, og i går fikk jeg endelig positiv EL-test (igjen - jeg fikk det på CD 27 også, men det slapp ikke noe egg). Krysser fingrene alt jeg har for at egget omsider slipper nå og at vi snart kan bli ferdig med denne marerittsyklusen! Lykke til med testing når du finner det for godt, Abra Kadabra :)

Det går..
Sakte.

CD 19 og ingen tegn til El. Dette er første syklus etter tre med pergo, og på egenhånd klarer ikke kroppen min dette. Håper det ikke drøyer for lenge, jeg skal bruke femar neste gang. Mannen skal testes neste fredag, spent på den også!

Ahhhh, så utrulig kjipt å vente på el.
Håper el kommer til deg snart.

Jeg får el da, men etter jeg begynnte med ovitrelle og lutinus blir syklusene så mye lengre enn tidligere.
Får jo ikke el før dag 20-22, og med lutinus som sikrer lengre lutealfase, ender det med syklus på 35-36 dager. Før hadde jeg 24-28 dagers syklus. Hadde medisinene hjulpet, så skulle jeg ikke klaget, men når tanta alikevell kommer, etter 2 uker med lutinusgris og hormonkrøll, er frusterasjonen stor!

Krysser for alle gode ting er 3 nå. ( trefje syklus med medikamenter)

Og krysser fingrene for at du får el og det ender med spire! :)

Back
Topp