* Skravletråd for langtidsprøverne *

Kan det være at du har målt begge deler? Tror begge er standard på offentlig utredning, AMH (eggreserver) og FSH (funksjon/kvalitet). FSH er, slik jeg har forstått det, viktigere enn eggreservene mtp ivf/graviditet :)

Var jo på utredning privat, og der målte de kun AMH, så fikk rekvisisjon på FSH og et par andre fra Porsgrunn. Men trengte ikke å ta AMH på nytt.

Jeg syns det er ganske tungt å prøve så lenge uten positiv test, så gleder meg til vi får komme inn på samtale. Er veldig i tenkeboksen angående å kanskje starte i mai/juni uansett, da privat om vi ikke kommer inn offentlig før den tid. Veksler veldig mellom å føle at vi fint kan prøve litt lenger selv og på å bare ville komme i gang med ivf så raskt som mulig, men det rasjonelle i meg sier at vi skal prøve minst 18 mnd før vi velger privat IVF i alle fall :p

Ååååå ja :happy: FSH er bittelitt høy, men virker ikke som det var veldig ille. AMH var bare på 5... Enig med deg, det er tungt å prøve så lenge uten så mye som en skygge på testene. Det føles helt umulig at det skal skje naturlig. Hvorfor skal det plutselig gå liksom... men samtidig vet jeg jo, hvis jeg skal tenke rasjonelt, at det plutselig kan gå:happy: Mannen tror det kan ha klaffet denne gangen, han føler at vi traff så godt, men jeg vet jo at vi har truffet godt så og si alltid!

Som du sier, når det først ser ut til å bli IVF, så vil jeg på en måte bare komme igang! Det blir ikke privat på oss nå, men hvis vi hadde god nok råd, så hadde jeg bare kjørt på med et privat forsøk i ventetiden! :happy:
 
Slenger meg med med dere, er i PP13 nå. Truffet på hver eggløsning, men har aldri hatt positiv test selv om det tilsynelatende ikke er noen grunn til at vi ikke skal få det til. Vi har sendt henvisning til det offentlige nå, men vurderer å gå privat også. Skal tenke på det frem til sommeren. :)

Har ikke fått svar på blodprøven som måler eggkvalitet enda, men har heldigvis gode eggreserver. Så tiden er på vår side i alle fall. :p
Ja vi har også fått time til sommeren i Porsgrunn. Har ikke særlig lyst til ivf, vil klare selv! samtidig som jeg føler at lave eggreserver blir jo bare lavere og lavere for hver måned. At kanskje vi bør benytte oss av det. Usikker på hvor dyrt privat egentlig er for en behandling? det hørtes jo ikke så dumt ut å prøve det i mellomtiden som man venter på offentlig.
 
Vet ikke hvor aktive dere er her inne, men titter innom for å heie på dere alle sammen:Heartred:Heartred:Heartred
 
:(Hei damer:Heartred sikkert flere som har det værre enn meg, men jeg kjenner på at jeg er veldig lei nå. Er i PP 14 på barn #2, tok ut P-staven januari 2020 :sorry: Fikk påvist PCOS og insulinsersistens okt 2020. Prøver å ta metformin, men får så mye bivirkninger....Gjennomført gjennomskylling av eggstokker i februar 2021. Positiv digital test i begynnelsen av mai. Skulle ha time hos ivf klinikk 11 mai, men rakk akkurat å avbestille timen før jeg begynte å blø og hadde en spontanabort:( ringde opp igjen og de har nå ikke timme igjen før til høsten..... helt utrolig at det gikk så lett med første! Og føles nesten ut som at det ikke blir flere barn. Har et lite håp om at gjennomskyllingen har fått igang noe og at spiren sitter onklig neste gang
 
:(Hei damer:Heartred sikkert flere som har det værre enn meg, men jeg kjenner på at jeg er veldig lei nå. Er i PP 14 på barn #2, tok ut P-staven januari 2020 :sorry: Fikk påvist PCOS og insulinsersistens okt 2020. Prøver å ta metformin, men får så mye bivirkninger....Gjennomført gjennomskylling av eggstokker i februar 2021. Positiv digital test i begynnelsen av mai. Skulle ha time hos ivf klinikk 11 mai, men rakk akkurat å avbestille timen før jeg begynte å blø og hadde en spontanabort:( ringde opp igjen og de har nå ikke timme igjen før til høsten..... helt utrolig at det gikk så lett med første! Og føles nesten ut som at det ikke blir flere barn. Har et lite håp om at gjennomskyllingen har fått igang noe og at spiren sitter onklig neste gang
Forstår hvordan du har det :Heartred
Hos oss kom også nr 1 uten problemer, PP4 mener jeg det var. Nå er det over 2 1/2 år med prøving på nr 2, mistet 3 ganger og offentlig gyn mener det ikke er noen hensikt å gjøre utredning på oss :rolleyes: selv etter å ha mistet 3 ganger, vi er jo bare uheldige sier dem..
Håper det klaffer for dere snart :Heartred
 
Forstår hvordan du har det :Heartred
Hos oss kom også nr 1 uten problemer, PP4 mener jeg det var. Nå er det over 2 1/2 år med prøving på nr 2, mistet 3 ganger og offentlig gyn mener det ikke er noen hensikt å gjøre utredning på oss :rolleyes: selv etter å ha mistet 3 ganger, vi er jo bare uheldige sier dem..
Håper det klaffer for dere snart :Heartred
Takk, håper det samme for dere :Heartred synes den kjemiske tullet til alt..hadde jo liksom en plan med oppfølging osv... lykke til alle sammen:Heartpink
 
Her var det veldig stille! Er det noen flere her? Hvordan har alle det evt? :)

Venter på oppstart av søskenforsøk neste uke :)

3 år uten prevensjon nå, prøvde kun spiral 6 uker før den ble nappet ut i 2018 etter fødsel.

Hva med deg? :)
 
Venter på oppstart av søskenforsøk neste uke :)

3 år uten prevensjon nå, prøvde kun spiral 6 uker før den ble nappet ut i 2018 etter fødsel.

Hva med deg? :)

Så bra med oppstart neste uke! Da håper jeg at det går på første forsøk

Prøvd i 1,5 år nå. Er til utredning på Medicus nå, gubben skal ta sædprøve den 14. August og jeg skal til gynekolog den 17. August så forhåpentligvis får vi et klart svar på hvorfor det ikke går denne gangen. Har jo en på 5 år så vi har jo klart det før.
 
Ingenting som skjer her . Første syklus etter kjemisk var normal, men så hadde jeg en syklus på 55 dager nå. Har akkurat startet med metformin 850mg x2 (mot insulinresistens) for noen dager siden. Prøvde noen måneder tilbake men fikk så mye bivirkninger. Det ser ut til å gå bedre nå :happy: .. ikke hørt noe fra Unn Tromsø enda.. hadde time som ble utsatt grunnet den kjemiske graviditeten jeg hadde i mai. Ting tar tid! Å synes det er synd aldersforskjellen mellom dattra mi (oktober 17) å eventuell neste bare blir større og større.. vi har prøvd i 1 år og 8 mnd nå
 
Hei lurer på noe har fått en blødning 3dpo?
Ikke sønn veldig rødt men rosa og brunt. Hva kan det være? Er denne sjangsen borte prøvd i 13 måneder nå
 
Litt deppa i dag. Trodde endelig spira skulle sitte etter over ett år med prøving, men det ble visst bare en kjemisk. Så dagen går med til å omstille hodet til ny prøveperiode. Skal gå en tur med hunden og lufte hodet litt.
 
Litt deppa i dag. Trodde endelig spira skulle sitte etter over ett år med prøving, men det ble visst bare en kjemisk. Så dagen går med til å omstille hodet til ny prøveperiode. Skal gå en tur med hunden og lufte hodet litt.
:Heartbigred
 
:(Hei damer:Heartred sikkert flere som har det værre enn meg, men jeg kjenner på at jeg er veldig lei nå. Er i PP 14 på barn #2, tok ut P-staven januari 2020 :sorry: Fikk påvist PCOS og insulinsersistens okt 2020. Prøver å ta metformin, men får så mye bivirkninger....Gjennomført gjennomskylling av eggstokker i februar 2021. Positiv digital test i begynnelsen av mai. Skulle ha time hos ivf klinikk 11 mai, men rakk akkurat å avbestille timen før jeg begynte å blø og hadde en spontanabort:( ringde opp igjen og de har nå ikke timme igjen før til høsten..... helt utrolig at det gikk så lett med første! Og føles nesten ut som at det ikke blir flere barn. Har et lite håp om at gjennomskyllingen har fått igang noe og at spiren sitter onklig neste gang

hei! Er selv på pp14, men med første spire her. Har ikke akkurat de samme utfordringene som deg. Men det begynner å hope seg opp med ulike ting her også. Og au, jeg kjenner at det virkelig begynner å tære på nå.. men vi får vel bare holde ut!! Håpe på at det går!! Men forstår det så utrolig godt, all skuffelsen og alt arbeider i å få dette til! Sender masse gode og varme tanker ❤️
 
Hei! Ser det er rolig her.. er vel kanskje naturlig at skravlingen dabber av når det går så lang tid uten spirer:grumpy:
Men jeg skriver et lite innlegg da jeg virkelig kjenner på det i dag. Er på pp14. Jeg har endometriose, operert to ganger, og samboeren har ikke så aktiv sperm akkurat. Han har gått på medisiner en stund for dette og han skal ta ny sædprøve i januar.
Er en dag over mensen nå. Bare kjente shit, jeg er gravid. Fant frem en graviditetstest og skalv i hendene og var helt ør og nesten svimmel når jeg tok den fordi jeg var så nærvøs og spent. Men den var jo så klart negativ :shifty::shifty: sånn som alle er :shifty::shifty: jeg kjenner jeg sliter med å holde håpet oppe.. og jeg føler jeg har levd i en falsk tro om at det ordner seg til slutt, men nå begynner jeg kanskje å innse at det ikke vil ordne seg.
Jeg bare håper sædkvaliteten har gått opp så vi får prøvd IVF:(
 
Hei! Ser det er rolig her.. er vel kanskje naturlig at skravlingen dabber av når det går så lang tid uten spirer:grumpy:
Men jeg skriver et lite innlegg da jeg virkelig kjenner på det i dag. Er på pp14. Jeg har endometriose, operert to ganger, og samboeren har ikke så aktiv sperm akkurat. Han har gått på medisiner en stund for dette og han skal ta ny sædprøve i januar.
Er en dag over mensen nå. Bare kjente shit, jeg er gravid. Fant frem en graviditetstest og skalv i hendene og var helt ør og nesten svimmel når jeg tok den fordi jeg var så nærvøs og spent. Men den var jo så klart negativ :shifty::shifty: sånn som alle er :shifty::shifty: jeg kjenner jeg sliter med å holde håpet oppe.. og jeg føler jeg har levd i en falsk tro om at det ordner seg til slutt, men nå begynner jeg kanskje å innse at det ikke vil ordne seg.
Jeg bare håper sædkvaliteten har gått opp så vi får prøvd IVF:(

Virker som store deler av forumet har stille perioder. Men har selv tatt pause fra forumet en periode. Etter at jeg fant ut at min positive test ikke bar en spire, så følte jeg at jeg bar med meg ulykke til alle, og tok en pause så andre kunne bli gravid å bære frem barn mens jeg satt å sutra. Men tilbake nå å håper på at jeg er slutta å spre ulykke og heller kan finne motivasjon til å prøve hardere å bedre enn noen sinne! Nå må det bli søsken snart om guttungen skal få søsken å vokse opp sammen med.

De graviditetstestene kan ta livet av et menneske det er jeg sikker på! Selv har jeg aldri sett en positiv test å tror egentlig ikke de kan bli positive. Positiv test som i graviditetstest, for positiv covid test har jeg dessverre sett, og hadde det vært en graviditetstest så hadde jeg nok gått i bakken, for den var så positiv at den ikke trengte å ligge ut tiden en gang. Men selv all tid i hele verden har ikke gjort noe for graviditetstestene her i huset. De rett å slett kan ikke bli positive. (Er legekontoret som har sett mine 2 positive graviditetstester).

Men jeg babler i vei om alt mulig her, skulle egentlig bare si at du kan ikke gi opp nå, nå har dere jo startet å få hjelp, da er dere jo mye nærmere enn det dere har vært noen sinne! Dette blir bra! Og plutselig så sitter du der å skjønner knapt hvordan man sitter rett opp å ned fordi du har en voksende mage som slett ikke tar hensyn til at dette ikke skulle kunne gå :eek: OG at det kanskje måtte IVF til, er neppe så ille uansett så lenge det blir barnet deres til slutt :signs003
 
Virker som store deler av forumet har stille perioder. Men har selv tatt pause fra forumet en periode. Etter at jeg fant ut at min positive test ikke bar en spire, så følte jeg at jeg bar med meg ulykke til alle, og tok en pause så andre kunne bli gravid å bære frem barn mens jeg satt å sutra. Men tilbake nå å håper på at jeg er slutta å spre ulykke og heller kan finne motivasjon til å prøve hardere å bedre enn noen sinne! Nå må det bli søsken snart om guttungen skal få søsken å vokse opp sammen med.

De graviditetstestene kan ta livet av et menneske det er jeg sikker på! Selv har jeg aldri sett en positiv test å tror egentlig ikke de kan bli positive. Positiv test som i graviditetstest, for positiv covid test har jeg dessverre sett, og hadde det vært en graviditetstest så hadde jeg nok gått i bakken, for den var så positiv at den ikke trengte å ligge ut tiden en gang. Men selv all tid i hele verden har ikke gjort noe for graviditetstestene her i huset. De rett å slett kan ikke bli positive. (Er legekontoret som har sett mine 2 positive graviditetstester).

Men jeg babler i vei om alt mulig her, skulle egentlig bare si at du kan ikke gi opp nå, nå har dere jo startet å få hjelp, da er dere jo mye nærmere enn det dere har vært noen sinne! Dette blir bra! Og plutselig så sitter du der å skjønner knapt hvordan man sitter rett opp å ned fordi du har en voksende mage som slett ikke tar hensyn til at dette ikke skulle kunne gå :eek: OG at det kanskje måtte IVF til, er neppe så ille uansett så lenge det blir barnet deres til slutt :signs003

tusen takk:love7
Ja, jeg er veldig spent, men faen for et slag i tryne de graviditetstestene er!! Men lykke til til oss begge:Heartred
 
tusen takk:love7
Ja, jeg er veldig spent, men faen for et slag i tryne de graviditetstestene er!! Men lykke til til oss begge:Heartred

Ja jeg lærte meg aldri å takle de negative testene, så jeg rett å slett sluttet å teste. De negative testene sendte meg rett ned i kjelleren hver eneste gang. Nå tar jeg tester innimellom, om jeg virkelig føler at jeg kjenner forandringer som kan tyde på graviditet. De har jo selvfølgelig også bare lurt meg, men siden jeg har fått til å bli gravid 2 ganger før, så har jo håpet kommet veldig tilbake om at det skal gå igjen.
 
Positiv test 10dpo måneden før tredje IVF - men går bare og venter på at det skal være en kjemisk. Har hatt fin stigning fra 7dpo, men like bekymra. Hvordan klarer dere å unngå å teste? Man gjør det jo bare verre for seg selv :bag:
 
Back
Topp