* Skravletråd for langtidsprøverne *

Innvendig ul viste helt klart PCO med over 30 cyster på hver eggstokk.
Blodprøvene jeg måtte ta cd2 og cd21 bekreftet PCOS (S på slutten bekreftes med blodprøver som viser ubalanse i spesielle hormoner)

Åh, såpass ja ! Men hva sa de om veien videre da? Fikk du noe hjelp der, eller bør det gjøres hos lege? Jeg er rimelig sikker på det er noe hormonubalanse av et slag iallefall, når ikke en enestesyklus er lik, og pco også for den del.. Huff, nervepirrende :nailbiting::nailbiting:

Åh, såpass ja ! Men hva sa de om veien videre da? Fikk du noe hjelp der, eller bør det gjøres hos lege? Jeg er rimelig sikker på det er noe hormonubalanse av et slag iallefall, når ikke en enestesyklus er lik, og pco også for den del.. Huff, nervepirrende :nailbiting::nailbiting:
Jeg får metformin i første omgang. Hovedfokus er ned i vekt. Skal tilbake om 1-2 måneder og blir da mest sannsynlig å prøve pergo.
Uansett trodde hun mine muligheter var svært små uten prøverør, så mitt fokus er å nå vektgrensen for det :)

Jeg får metformin i første omgang. Hovedfokus er ned i vekt. Skal tilbake om 1-2 måneder og blir da mest sannsynlig å prøve pergo.
Uansett trodde hun mine muligheter var svært små uten prøverør, så mitt fokus er å nå vektgrensen for det :)

Er det på grunn av pcos hun tror det ? Mange har vel blitt gravide til tross for det, med litt hjelp ? :) Og prøverør ja, om muligens vi også må til med det, blir nærmeste sted trondheim det da kanskje ?

Er det på grunn av pcos hun tror det ? Mange har vel blitt gravide til tross for det, med litt hjelp ? :) Og prøverør ja, om muligens vi også må til med det, blir nærmeste sted trondheim det da kanskje ?
Folk har jo i veldig variert grad, både med tanke på antall cyster og hormonubalansen. Men vektnedgang kan hjelpe, så håper jo det og medisiner funker. Usikker. Jeg vurderer Danmark. Billigere og litt høyere BMI-grense :)

Folk har jo i veldig variert grad, både med tanke på antall cyster og hormonubalansen. Men vektnedgang kan hjelpe, så håper jo det og medisiner funker. Usikker. Jeg vurderer Danmark. Billigere og litt høyere BMI-grense :)

Nei det er vel ikke så enkelt som "bare" pcos.. Åå, spennende da ! Hva ligger BMIgrensen på i norge da, om de har en fast grense ? :)

Nei det er vel ikke så enkelt som "bare" pcos.. Åå, spennende da ! Hva ligger BMIgrensen på i norge da, om de har en fast grense ? :)
32 i Norge, 35 i Danmark

Oj, har ikke sett innlegget, men skal til fastlegen min aller først, vet ikke helt veien videre der, men har bestilt time hos privat gyn på frisksenteret på moa, og fikk time der allerede 13 mai, så er kjempespent !!
Jeg var hos fastlegen og ble sendt t til Ibsen. Henvisningen ble borte på veien, men når den kom frem f fikk jeg time uventet fort.

Du vet det like gjerne kan være din mann...

Nærmeste er Trondheim, ja

Hvordan går det med deg Sara? Vet du prøver Letrozol nå. Er tanken prøverør videre? Ser du er dpo. Håper så inderlig spiren sitter hos deg nå!

Planen er å ikke få mens til uka...

Eller begynne på siste runde letrozol neste helg.

Etter det vet jeg ikke, rett og slett. Vi kvalifiserer ikke til offentlig ivf, og har to barn. Om vi prioriterer å reise til Trondheim (eller andre steder) og betale dyrt for å lage nr tre, eller heller være oss fire...

Gyn har også snakket om lavdose fsh stimulering, men er usikker på om han fortsatt vil det når mannen min ikke har helt kjappe svømmere i tillegg.

hei jenter. jeg spør her inne jeg. sluttet med crinone igår, tok ikke en dose igår. men mensen er forsinket. jeg er 1 dag over antatt mens. pleier å få mens tidlig på morgen og står opp med at den har kommet, men ingen mens her :o kan crinone ha utsatt den eller? skal ny test i morgen som gyn sa til meg

Den kan nok ha blitt utsatt av crinone ja, men ta test som gyn sa.

Hjelper metformin?

Jeg var hos fastlegen og ble sendt t til Ibsen. Henvisningen ble borte på veien, men når den kom frem f fikk jeg time uventet fort.

Hvor lang tid tok det fra du ble henvist til du fikk time da ? Jeg frykter det tar lang tid, siden jeg aldri har hørt noe annet.. Nå vet jeg jo ikke hvor jeg evt blir henvist da, men noe må jo gjøres :)

Var det jeg trodde ja, blir et styr om man kommer helt dit på veien.. Mye reising og venting.. Vil tro det kan være en utmattende prosess når det er såpass "langt" hjemmefra

Hvor lang tid tok det fra du ble henvist til du fikk time da ? Jeg frykter det tar lang tid, siden jeg aldri har hørt noe annet.. Nå vet jeg jo ikke hvor jeg evt blir henvist da, men noe må jo gjøres :)
Pga rot tok det tid jeg ble henvist i mars og fikk time i juli, men fra henvisningen kom frem tror jeg ikke det var stort mer enn en måned.

Pga rot tok det tid jeg ble henvist i mars og fikk time i juli, men fra henvisningen kom frem tror jeg ikke det var stort mer enn en måned.

Ok, det var jo ikke så værst :) Jeg eier ikke så mye som et snev av tolmodighet, så jeg er glad jeg bestilte time privat også, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før, syklusene er jo like ustabile som for snsrt et år siden..

Back
Topp