* Skravletråd for langtidsprøverne *

Det er vel kanskje mer indre østladn det at snøen kommer pent og pyntelig litt av gangen... men så blir den liggende der, så der blir jo MYE, bare ikke over natta.

Og i forhold til dagen før var 10 cm mye ja, det var det. Det må jo ha smeltet en del først, tross alt var bakken ganske varm...

Ja, det er nok litt sånn lettere snøfall lenger inn. Det er ofte mer snø hos oss enn lenger inn, sånn rett etter et snøfall, men etter lengre kuldeperioder har det gjerne vært pluss hos oss i perioder, og jevnere kaldt innover. Men litt tilfeldigheter også, sånn lokalt hvert fall.

Lokale tilfeldigheter vil det alltid være

Men sviermor sier at det er prinsippielle forskjeller på det hun er vant til, oppvokst på søre sunnmøre, og det hun opplever nå,<bosatt på Toten. Der kommer snøen, litt etter litt, og ligger der. Her kommer og smelter den. I mye større mengder til tider. (og tidvis nesten ikke i det hele tatt i senere tid)

Det høres ut som du har det mer som oss. Mildt ved kysten her. Og årets vinter har vært med lite snø.

Ja vi har vel egentlig funnet ut det før, at vintrene her er ganske like
Somrene deres er finere

Skikkelige sommerdager på søre sunnmøre ❤️ Finnes ikke vakrere steder da :D (måtte bare skyte inn)

Det et bare ikke så mange av dem...

Hehe nei du sier noe der, men i fjor sommer var det jo heelt fantastisk ! Aldri opplevd maken, så om det blir sånn i år også blir jeg lykkelig :)

Hehe nei du sier noe der, men i fjor sommer var det jo heelt fantastisk ! Aldri opplevd maken, så om det blir sånn i år også blir jeg lykkelig :)
Ja, i fjor var herlig.

Ja vi har vel egentlig funnet ut det før, at vintrene her er ganske like
Somrene deres er finere

Det er vel jevnere somrene her hos oss. Og jeg elsker skjærgården vår. Sommer! ♥ :) Bedre badetemperaturer også muligens? :p

Jeg drømmer egentlig om å ta Norgesferie en gang snart, for jeg har sett lite av mitt eget land, og det er fantastisk mange vakre steder.

Dere har nok bedre badetemp ja, og jevnere sommer.

Men vi har det bra her også, og jeg gleder meg til sommeren.

Fikk brått lyst å purre på mannen om ferie, vet han det om ei uke?

Dere har nok bedre badetemp ja, og jevnere sommer.

Men vi har det bra her også, og jeg gleder meg til sommeren.

Fikk brått lyst å purre på mannen om ferie, vet han det om ei uke?

Mannen burde kunne få vite snart. Han som jobber påske og det som er.

Jeg har lyst å komme i gang med ferien, for jeg er så sær at om vi skal bo i kardemommeby har jeg lyst å ha trapp inne, eller andre rom enn soverom (og do) i samme etasje. Noe med å måtte sitte i senga i mørket når ungene har lagt seg, ellers måtte vi låse (soverom nede, og døra gikk opp om den ikke var låst) ungene inne og gå opp... Og de husene med trapp inne begynner å bli veldig mye opptatt i juli..

Jaja, fra "kommer hjem til middag, tar meg meg noe godt fra butikken " som medførte at jeg sa til ungene "vi lager ikke grøt likevel, pappa finner noe på butikken til oss alle fire" til "helv....varm grøt uten meg" på 15 minutter.

Mannen kommer ikke hjem til middag likevel

Fortsatt veldig mye jobb? Eller har det blitt bedre etter påske?

Jeg har lyst å komme i gang med ferien, for jeg er så sær at om vi skal bo i kardemommeby har jeg lyst å ha trapp inne, eller andre rom enn soverom (og do) i samme etasje. Noe med å måtte sitte i senga i mørket når ungene har lagt seg, ellers måtte vi låse (soverom nede, og døra gikk opp om den ikke var låst) ungene inne og gå opp... Og de husene med trapp inne begynner å bli veldig mye opptatt i juli..

Sitte stille på mørkt rom etter barnas leggetid er ikke helt ideelt for ferie. Håper mannen straks får et svar og at dere kan booke. :-)

Mye bedre etter påske, definitivt.

Men åpenbart noe som kom i veien i det han skulle gå i dag.

Mye bedre etter påske, definitivt.

Men åpenbart noe som kom i veien i det han skulle gå i dag.

Så bra at det har blitt bedre, at det ikke var bare tomme ord. :)

Han spiser middag hjemme flere dager i uka, er nesten alltid hjemme før de legger seg selv om han jobber lenge.

Helt klart, mye mindre jobb.

Han spiser middag hjemme flere dager i uka, er nesten alltid hjemme før de legger seg selv om han jobber lenge.

Helt klart, mye mindre jobb.

Men er det nok?

Back
Topp