Skravletråd 1

Huff så ekkelt:grumpy: hvor langt på vei er du? Viss du har kommet då langt at hjertet har begynt å slå kan fu ringe og be om en ultralyd, sådd får sett st alt er i orden der inne. Stor klem :Heartred

Ringte og spurte om ul. Fikk svar at så lenge jeg ikke begynte å blø, så var ikke det nødvendig med ul. Var på ul på fredag og fikk se hjertet slå :Heartred

Er nå 6+6, så har ikke kommet så veldig langt...

Ringte og spurte om ul. Fikk svar at så lenge jeg ikke begynte å blø, så var ikke det nødvendig med ul. Var på ul på fredag og fikk se hjertet slå :Heartred

Er nå 6+6, så har ikke kommet så veldig langt...
Okei.. godt tegn at du ikke blør da! Smertene på venstre side er nok sikkert etter bilbeltet eller noe og i vevet og ikke inne i livmor. Men skjønner veldig godt at du blir bekymret:Heartred

Ligget våken i snart to timer nå [emoji15] føler meg lys våken [emoji53]

Det var i overkant tidlig å våkne:p håper du fikk sove litt etter det. her er jeg straks ferdig med nattens økt på jobb og skal hjem og finne senga:happy:

Sovna etter hvert ja... fitbiten min mente jeg sov inni der men vet jeg lå å surfa på det tidspunktet [emoji28]

Hei dere ❤️ Jeg er sååå oppblåst nå. Jeg får så vidt på meg buksene mine. Har dere noen tips til gode bukser med stretch? Er bare 159 høy, så alle bukser blir jo så ekstremt lang til meg. Er bare 3+6 men magen er så oppblåst og steinhard.

Flere som kjenner det i bekkenet? Sist jeg var gravid var jeg 100% sykemeldt før jeg var 3 mnd på vei med bekkenløsning. Kjenner det i bekkenet allerede å er bare 4+2 i dag [emoji52] veldig spent på hvordan det blir denne gang...

I feel you! Er 5+3 idag og bekkenet har slått seg allerede. Jobber i butikk hvor jeg står mye også uten mulighet for å sitte.. og dette er barn nr 4:nailbiting:

huff nå må jag klage litt... Luktesansen är litt overivrig, och det är ett helsike när man jobbar ombord i tog! Folk lukter både dålig parfyme, som att dem glömt borsta tänderna, eller ikke har brukt deodorant på flera månader! :hungover:

huff nå må jag klage litt... Luktesansen är litt overivrig, och det är ett helsike när man jobbar ombord i tog! Folk lukter både dålig parfyme, som att dem glömt borsta tänderna, eller ikke har brukt deodorant på flera månader! :hungover:

Å,æsj! Det der med ikke deodorant fikk meg nesten til å brekke meg... Voksne kan lukte vondt til tider. :p :grumpy: Jeg jobber i barnehage med småbarn, så det blir en del bæsjebleier. Men så lenge jeg puster meg munnen, går det hittil (såvidt) greit. Selv om jeg er mye uvel.

Usj jeg er også borti veldig mye forskjellige folk, holder ofte litt pusten, spesielt nå som jeg er kvalm også :wacky:

ja den där kvalmen blir liksom litt extra triggad av dåliga lukter! Jag är heldigvis ikke väldig plaged av kvalmen än... men den kommer liksom smygende känner jag. Har ikke spydd i dem tidligere graviditeterne så hoppas jag slipper det nu med! :smiley-angelic001

Sliter med mange interessante lukter på jobb selv... Stengt inne i et lite rom i en ambulanse[emoji85] Med utrykningskjøring[emoji85] Har hatt oppkastposen klar et par ganger.. Kan heldigvis skylde på at det er Tim pasienten og om jeg kaster opp kan jeg skylde på bilsyke[emoji16]

Å,æsj! Det der med ikke deodorant fikk meg nesten til å brekke meg... Voksne kan lukte vondt til tider. :p :grumpy: Jeg jobber i barnehage med småbarn, så det blir en del bæsjebleier. Men så lenge jeg puster meg munnen, går det hittil (såvidt) greit. Selv om jeg er mye uvel.
Jeg takler bæsj myyye bedre enn spy. Jeg bryr meg ikke det spor om bæsj, men jeg brekker meg hvis andre gjør det.

Hei dere ❤️ Jeg er sååå oppblåst nå. Jeg får så vidt på meg buksene mine. Har dere noen tips til gode bukser med stretch? Er bare 159 høy, så alle bukser blir jo så ekstremt lang til meg. Er bare 3+6 men magen er så oppblåst og steinhard.
Jeg hekter dem bare ned på hofta og bruker lange topper. Er så liten sjøl at jeg allerede har pakket vekk de strammere klærne, gidder ikke prøve engang. 4+2

Ligger og grubler så fælt om dagen.
Var hos lege på onsdagen, bare for å prate. Fantastisk dame som anbefalte meg og kjøpe en bok jeg kunne gruble og tegne i, selv drev hun med bullet journal.

Jeg har aldri opplevd angst før, og nå er jeg plutselig full av den. Jeg glemmer alle avtaler, er distansert, og tanken om at babyen er død - eller kommer til å dø henger konstant i toppen på meg, hvert våkne sekund. Jeg aner faktisk ikke hva jeg skal gjøre. For hver person jeg forteller det til, tenker jeg plutselig: "Faen, en til og si det til når det går galt". Eneste symptomene jeg har er positiv test og ømme pupper. Når skal den helsikes kvalmen komme da?? Jeg er 7+0, dette blir noen laange uker. Uansett hvor jeg er på nett kommer det opp historier om de som har mistet, enten før uke 12 eller rett før termin, spesielt siden igår var minnesdagen for de som ble tatt fra oss så alt for tidlig. Jeg oppsøker ikke disse historiene, absolutt ikke - de bare dukker opp!

Andre gang jeg er gravid, tror ikke det blir en tredje uansett hvordan dette går. En slik påkjenning ønsker jeg ikke noen... Måtte bare lufte...Takk

Var hos lege på onsdagen, bare for å prate. Fantastisk dame som anbefalte meg og kjøpe en bok jeg kunne gruble og tegne i, selv drev hun med bullet journal.

Jeg har aldri opplevd angst før, og nå er jeg plutselig full av den. Jeg glemmer alle avtaler, er distansert, og tanken om at babyen er død - eller kommer til å dø henger konstant i toppen på meg, hvert våkne sekund. Jeg aner faktisk ikke hva jeg skal gjøre. For hver person jeg forteller det til, tenker jeg plutselig: "Faen, en til og si det til når det går galt". Eneste symptomene jeg har er positiv test og ømme pupper. Når skal den helsikes kvalmen komme da?? Jeg er 7+0, dette blir noen laange uker. Uansett hvor jeg er på nett kommer det opp historier om de som har mistet, enten før uke 12 eller rett før termin, spesielt siden igår var minnesdagen for de som ble tatt fra oss så alt for tidlig. Jeg oppsøker ikke disse historiene, absolutt ikke - de bare dukker opp!

Andre gang jeg er gravid, tror ikke det blir en tredje uansett hvordan dette går. En slik påkjenning ønsker jeg ikke noen... Måtte bare lufte...Takk
Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, kjenner meg igjen med å ikke kunne snu seg rundt uten p høre om folk som mister, og det er jo ofte sånn at man hører om dem som mister oftere enn dem som går bra. Jeg tenker heller at "en til person som kan støtte meg om dette går galt"

Hei,
Jeg vet hva angst er. Har hatt det hele livet. Men ble borte etter jeg opplevde alvorlig sykdom. (da møtte jeg angsten)
Har gått i forskjellige terapier, aldri brukt medisin. Kun humor. Og har vært åpen til alle.
Mange har nok vært mye mere plaget enn meg, men jeg vet følelsen og hjelpellsheten. Vondt.
Pluss at det man tenker på mye i nuet, det dukker ofte opp. Som den minnesdage. Hadde du ikke vært gravid, hadde du nok registrert den på en annen måte.
Men.
1.mitt første svangerskap, ingen symptomer. Overhodet. Ikke før fødselen var igang.
2.nå er jeg kvalm, har hatt MA tidligere i år, var også da kvalm.
3.om du forteller det til noen nå. Og du mot all formodning mister. Da vil de skjønne det selv etterhvert. Og de fleste spør nok ikke så mye omkring det.

Snakk med jordmor hun hjalp meg mye med angsten min i første svangerskap.
Lykke til videre. God klem til deg.

Er det noen som har forslag til hvordan man skal gå fram til sjefen å fortelle at man er gravid, sjefen forventer meg på jobb minst et år i " strekk" til og er selvfølgelig min mor..
Noen dager angrer jeg på at jeg ble med i familiebedriften.. :happy::banghead:

Gammelt blod på papiret i dag også, livredd det skal gå galt. Har faktisk vært litt positiv i det siste. Det er kun ved et dobesøk det er sånn.
Det er vel ikke mye jeg får gjort så tidlig uansett, så prøver å slappe av, jeg gjør iallefall alt jeg kan gjøre for at dette skal gå bra. 5+0.

Back
Topp