Skravletråd 1

Er det ikke vanlig å ha time hos lege el jordmor før uke14? Skal dere gå til begge el en av delene? Man må vel innom lege for å ta blodprøver ol el? Husker ærlig ikkE, 5 år siden sist jeg var gravid.

Med nr1 gikk jeg kun hos lege, helt ok. Med nr2-husker jeg ikke om jeg var innom legen, men synes det var godt å være hos jm, litt annen «omsorg» enn hos legen. Blir vel Jm denne gangen sikkert.

Jo, det er vanlig å ta blodprøver hos legen rundt uke 12.
Jeg var til lege i uke 5 sist, for henvisning tul, det er eneste grunnen til time til jm så tidlig for min del - i tillegg til å evt. prate om redselen for å miste igjen.

Jo, det er vanlig å ta blodprøver hos legen rundt uke 12.
Jeg var til lege i uke 5 sist, for henvisning tul, det er eneste grunnen til time til jm så tidlig for min del - i tillegg til å evt. prate om redselen for å miste igjen.

Ser den ❤
Fikk masse oppfølging UL på nr2 grunnet skrivefeil i journalen. Fikk vite laaangt uti med nr2 at jeg hadde ekstra UL grunnet svangerskapsdiabetes med nr1 som IKKE var tilfelle :confused013Jeg hadde hypertensjon og ødem, ble sykmeldt for så føde par dager etter men aldri svangerskapsdiabetes. Når jeg konfronterte legen fikk jeg til svar at hun trolig hadde opp en annen pasients info på skjermen når hun skrev i journalen min Wtf!.. hyggelig å få titte ofte på nr2 da uansett:happy119 Må vel huske å spørre hva det står fra tidligere journaler denne gang da ha ha

Ser den ❤
Fikk masse oppfølging UL på nr2 grunnet skrivefeil i journalen. Fikk vite laaangt uti med nr2 at jeg hadde ekstra UL grunnet svangerskapsdiabetes med nr1 som IKKE var tilfelle :confused013Jeg hadde hypertensjon og ødem, ble sykmeldt for så føde par dager etter men aldri svangerskapsdiabetes. Når jeg konfronterte legen fikk jeg til svar at hun trolig hadde opp en annen pasients info på skjermen når hun skrev i journalen min Wtf!.. hyggelig å få titte ofte på nr2 da uansett:happy119 Må vel huske å spørre hva det står fra tidligere journaler denne gang da ha ha

Oi! Så spesielt :hilarious:

Godt med ekstra oppfølging, da! Jeg var som en kasteball i første svangerskap. Hadde høyt blodtrykk på annenhver kontroll, og fikk på termindato (og under fødsel) at jeg hadde fått svangerskapsforgiftning. Fikk under hele denne kasteballperioden to ekstra ul! Helt greit for meg :rolleyes:

Jeg tok kontakt med lege med det samme jeg fant ut at jeg var gravid, siden legen min har på laaang ventetid. Kom til om 5 uker... Forrige gang gikk jeg annenhver gang til lege/jm. Tror jeg vil mest til lege denne gangen, utrolig misfornøyd med jm i forrige svangerskap

Tror dem nya retningslinjerne er första svangerskapskpntroll runt uke 8 läste jag här ett sted... Jag kommer gå privat till jordmor där jag var med sisteman. Fantastiske jenter! Går kun till legen for blodpröverne :D är 5+6 idag och skal ringa dem nästa vecka och boka tid för TUL och jordmorbesök :Heartpink

Slenger meg på skravla jeg og:) Herreguuuud så kvalm jeg har begynt å bli! Egentlig er jeg glad for symptomer men merker det er utfordrende å skjule det på min type jobb[emoji85] Makker merket det liksom hvis jeg sitter med spypose i bilen og spyr om kapp med pasienten[emoji85] Så jeg prøver til mitt beste og finne ut hva som trigget kvalmen slik at jeg kan unngå det så godt jeg kan[emoji16]

Angående lege så har jeg alt hvert der for å få ny henvisning til fostermedisin på riksen men time for blodprøver blir er jeg satt opp på i uke 13.
Trodde det skulle tas før uke 12? Eller er det fra uke 12? Hører så me forskjellig. Sist tok jeg i alle fall tidligere

Nå kjenner jeg så vidt kvalmen hos meg. 6+4 idag :-) Mat lysten er betydelig redusert !

Når tar dere kontakt med jm/lege?
Vi har mistet to ganger i år, og fikk henvisning til tul sist (mistet før timen), og tror vi får det denne gang også.
Kontaktet jordmor rett etter positiv 3+ i forrige uke ettersom jeg har så ustabile sykluser at jeg ikke aner hvor langt jeg har kommet. Var hos henne i dag, og hun skulle sende henvisning til uke-estimering, slik at fosterdiagnostikken treffer riktig tidspunkt.

Ligger våken, skikkelig kvalm. Om det er den psykiske påkjenningen med blodspor på papiret fredagsmorgenen, eller gravidsymptom vites ikke. Det satte en skikkelig støkk i meg, selv om jeg kun er rett over IKM.

Ikke tegn til noe blod resten av fredagen, men nå går tankene bort fra SA og over til MA.. For en berg og dalbane dette er! :shy:

Jeg hadde ingen antydninger til blod med første. Andre gang spottet jeg kvelden før tul der vi oppdaget MA. Og tredje gang begynte jeg å blø etter tul, der vi så en frisk og fin bamsemums med fine hjerteslag.. :sorry:

Åååh, disse tankene...:banghead:
Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig for oss å få til et søsken når det gikk sååå smertefritt med toåringen :arghh:

Og, det hjelper IKKE med forum og google :hilarious::wacky:

Ligger våken, skikkelig kvalm. Om det er den psykiske påkjenningen med blodspor på papiret fredagsmorgenen, eller gravidsymptom vites ikke. Det satte en skikkelig støkk i meg, selv om jeg kun er rett over IKM.

Ikke tegn til noe blod resten av fredagen, men nå går tankene bort fra SA og over til MA.. For en berg og dalbane dette er! :shy:

Jeg hadde ingen antydninger til blod med første. Andre gang spottet jeg kvelden før tul der vi oppdaget MA. Og tredje gang begynte jeg å blø etter tul, der vi så en frisk og fin bamsemums med fine hjerteslag.. :sorry:

Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig for oss å få til et søsken når det gikk sååå smertefritt med toåringen :arghh:

Håper du har fått sovet litt og føler deg bedre❤️ Ikke noe gøy å hå det slik. Jeg hadde også litt blodspor i går, men det gikk heldigvis fort over.
Tenk på at du har klart det en gang, Du skal klare det en gang til:) jeg heier på deg!

Google må en bare prøve å holde seg borte fra, det blir som regel bare verre.
Håper du får en bedre dag i dag❤️

Huff håper du har fått sovet noe og går bra med deg ❤

Håper du har fått sovet litt og føler deg bedre❤️ Ikke noe gøy å hå det slik. Jeg hadde også litt blodspor i går, men det gikk heldigvis fort over.
Tenk på at du har klart det en gang, Du skal klare det en gang til:) jeg heier på deg!

Google må en bare prøve å holde seg borte fra, det blir som regel bare verre.
Håper du får en bedre dag i dag❤️

Takk for gode ord :Heartred
Fikk sove fra kl 5. En mye bedre dag. Måtte selvfølgelig ta en ny digital for å se at det ikke går nedover. Den viser fortsatt 2-3, så det er jeg veldig fornøyd med. Ikke mer blod, heldigvis! :happy:

F** litt brunt blod på papiret idag, prøver å ikke tenke særlig på det, men bør vel vurdere få målt hcg evt. Passer bare ikke få målt pga vaktene på jobb. **krysse** for gå bra ❤

I natt drømte jeg at jeg kjente mye aktivitet i magen. Både kribling og små dult:love7 Det føltes så virkelig ut. Gleder meg til å kjenne liv i magen, da blir liksom alt så virkelig og så mye enklere.

Jeg har ofte mer livlige drømmer som gravid. Flere som har det?

Back
Topp