Skravletråd 1

Jeg var skikkelig plaget med bekkenet mot slutten av forrige svangerskap, og tiden etterpå. Etter MA’en min fikk jeg konstantert D-vitaminmangel, og har ikke kjent bekkenet en eneste gang etter jeg fikk D-vitamin på resept fra legen. Jeg anbefaler å sjekke D-vitaminnivået :happy: Ikke sikkert det har sammenheng, men hvorfor ikke sjekke? Jeg tar en tablett med D-vitamin (10ug) i tillegg til gravid-vitaminer.

Skal dra til legen i neste uke å få sjekket om det er noe jeg mangler. Men tar fast d-vit nesten hele året da jeg jobber mye som nattevakt. Takk for tips [emoji4]

Uggen småkvalm/ litt hodepine og veldi tissetreng her.. har jobbet frem til fødslene begge gangene tidligere, håper formen holder seg denne gang også.

Tittei :)
Her kjenner jeg ikke noe annet enn superømme pupper, de begynner å hovne opp, noe økt trøtthet og idag har jeg hatt vondt i bekken og lår. Håper for guds skyld at det ikke er bekkenløsning allerede.. Kun 3+5. Men kan like godt være fordi jeg har jobba kveld-dag.

Tok test i går.. idag har syntomper ramlet på.. super ømme puper,kvalme,trøtthet,lyst på mat hele tiden...osv..

Kvalm, metallsmak i munnen og veldig sliten.. Tok blodprøve i dag for å sjekke stigning av hgc? Etter helgens magekramper og liten blødning. Har
Mest lyst å sykemelde meg, men samtidig ikke siden jeg startet i ny jobb i august og føler jeg ikke kan det da :p

I dag inntraff frykten for å miste igjen for fult. Har kost meg med å være gravid i en hel uke, men nå er jeg et nervevrak. Skulle egentlig ikke teste noe mer fordi jeg tenker at det bare gjør meg mer nervøs, men har nå kjøpt en 2-pakning med CB digital. Håper jeg får 2-3 når jeg tar den etterpå [emoji30]
Vet jo at det uansett ikke er noen garanti for at det går bra, men da vet jeg i alle fall at det er bra akkurat nå

Du er ikke alene om å være trøtt:p

Noen som er blitt sykemeldt? Var ikke det i første trimester forrige gang, men da hadde jeg liten stilling, og sommerferie i 4 uker. Kjenner det er tungt allerede

Jeg er sykemeldt 50%, men det blir nok mer neste uke. Ikke fordi jeg ikke fungerer, men fordi jeg skal unngå stress pga. habituell abort [emoji4]

Hjeeelp! Våkna i går og følte bare «det er ikke noe der lenger» merket symptomene bare ble svakere og svakere i løpet av gårsdagen . I dag våknet jeg å har ikke merket noe annet en hard mage og et himla trykk i livmora . Føles ut som det ligger noe tungt i den og har sånne stikkinger med smerte tak spess når jeg sitter . Men alt Anna er vekk! Ting lukter ikke lenger vondt , alt smaker normalt og jeg er ikke sliten og trøtt . Hva skjer !? Er det vanlig at det gjør vondt og at symtomper forsvinner eller er det over og ut??

Hjeeelp! Våkna i går og følte bare «det er ikke noe der lenger» merket symptomene bare ble svakere og svakere i løpet av gårsdagen . I dag våknet jeg å har ikke merket noe annet en hard mage og et himla trykk i livmora . Føles ut som det ligger noe tungt i den og har sånne stikkinger med smerte tak spess når jeg sitter . Men alt Anna er vekk! Ting lukter ikke lenger vondt , alt smaker normalt og jeg er ikke sliten og trøtt . Hva skjer !? Er det vanlig at det gjør vondt og at symtomper forsvinner eller er det over og ut??

Ta en test for å se om den er blitt svakere? Så lenge du ikke blør eller har brun, rød eller rosa utflod ville jeg ikke bekymret meg for mye. Selv da kan det jo også gå bra [emoji4]

Symptomer kommer og går i bølger og noen har så sterke murringer at det er smertefullt. Det trenger ikke være noe galt :)

Er det samme når på dagen man tar
Ta en test for å se om den er blitt svakere? Så lenge du ikke blør eller har brun, rød eller rosa utflod ville jeg ikke bekymret meg for mye. Selv da kan det jo også gå bra [emoji4]

Symptomer kommer og går i bølger og noen har så sterke murringer at det er smertefullt. Det trenger ikke være noe galt :)

Er der samme når man tar testen eventuelt når man er 5+3 eller bør jeg vente til i morgen tidlig? Har ikke noe hatt noe blødninger heldigvis.

Er det samme når på dagen man tar

Er der samme når man tar testen eventuelt når man er 5+3 eller bør jeg vente til i morgen tidlig? Har ikke noe hatt noe blødninger heldigvis.

Ja, det er det samme, men hvis du ikke har testet en del etter IKM så vil jo ikke en test si deg så mye egentlig. Potensielt bare gjøre deg unødvendig bekymret.

Stikkinger du kjenner er sikkert livmoren som vokser, hadde helt sinnsyk smerte (trodde det skulle gå til h** ) pga stikninger/ murring med nr1. Ikke alle har symptomer hele tiden, kanskje du er heldig og slipper unna :happy:

Når tar dere kontakt med jm/lege?
Vi har mistet to ganger i år, og fikk henvisning til tul sist (mistet før timen), og tror vi får det denne gang også.

Når tar dere kontakt med jm/lege?
Vi har mistet to ganger i år, og fikk henvisning til tul sist (mistet før timen), og tror vi får det denne gang også.

Jeg skal til legen i morgen, men det er på grunn av komplikasjoner på slutten av forrige svangerskap. Fikk beskjed om at det kun blir snakking om evt. blodfortynnende, ikke prøver og andre ting, siden det er for tidlig for det (5+3 i morgen). Sist ble jeg satt opp på time både hos jordmor og lege i uke 8-9.

Vet Ikke hva som er vanlig.

Jeg skal til legen i morgen, men det er på grunn av komplikasjoner på slutten av forrige svangerskap. Fikk beskjed om at det kun blir snakking om evt. blodfortynnende, ikke prøver og andre ting, siden det er for tidlig for det (5+3 i morgen). Sist ble jeg satt opp på time både hos jordmor og lege i uke 8-9.

Vet Ikke hva som er vanlig.

Hmm, vurderer å sende mail til jm over helgen :rolleyes: Lurer på om det er tidlig. Ønsker jo henvisning til tul.

Er det ikke vanlig å ha time hos lege el jordmor før uke14? Skal dere gå til begge el en av delene? Man må vel innom lege for å ta blodprøver ol el? Husker ærlig ikkE, 5 år siden sist jeg var gravid.

Med nr1 gikk jeg kun hos lege, helt ok. Med nr2-husker jeg ikke om jeg var innom legen, men synes det var godt å være hos jm, litt annen «omsorg» enn hos legen. Blir vel Jm denne gangen sikkert.

Back
Topp