**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Slutta med pilla i Mars 2004, måtte i følge legen ha prøvd ett år før vi fikk hjelp.
Da måtte jeg begynne å ta tempen hver dag og skrive opp den i tre måneder, før vi fikk videre hjelp.
Etter det var det han som fikk sjekket sæd, alt ok.
Så var det min tur for å sjekke eggledere, alt ok.
Teste for mye forskjellig, tok blodprøver og husker ikke alt, men begge to friske som fisker.
Tror vi begynnte med kunstig inseminasjon i slutten av 2006, fikk 6 prøvinger, og ingen lykktes.
Våren 2007 ble det slutt, og vi skulle tenke over IVF over sommeren, men det ble aldri til det.
Så vi drev vel på i 3 år ca.

Husker med gru alle sprøyteme med pergotime (tror jeg de het) og den digre sprøyta jeg måtte ta for å få EL, de var vonde.
Mye hormoner, mye håp, var veldig sårt.
Så er redd for å ha det samme skje igjen.
Har jo ikke blitt noe yngre med åra heller ;)

Skjønner godt at du gruer deg til å sette i gang igjen... Håper alt klaffer denne gangen, og at du slipper dette styret igjen. Har du ustabil syklus i og med at du fikk pergo? Har du spurt legen om du nå må prøve ett år igjen for å få hjelp med ny mann? Det kan jo hende du feks kunne gå direkte på IVF feks om 6 måneder, for å slippe den psykiske belastningen om å prøve lenge igjen. Det kan jo hende det klaffer med en gang med ny mann da :-) Det hender jo av en eller annen grunn at et par har vanskelig for å få det til sammen, selv om man ikke finner ut hvorfor, men at det klaffer med annen partner.

Tror ikke syklusen min var så ustabil, kan hete det var puregon jeg fikk og ikke pergo, husker faktisk ikke hva det het, var en blå penn ihvertfall, måtte ta det i magen hver dag på samme tidspunkt. Og så var det en diger sprøyte når jeg skulle sette igang EL (da hadde jeg fått beskjed om at eggene var store nok).

Har ikke snakket med legen, vi bare begynner og så ser vi, veit ikke om jeg orker styret med leger igjen, så går det ikke så går det bare ikke.
Tror ikke jeg vil gjennom IVF, var på et foredrag om det før vi kunne begynne på det den gangen, og det hørtes jævlig vondt ut, og slitsomt ut.
Var ett par der som hadde brukt opp kvota si, for å si det slik, for dem var det ikke mer, og dem stod der og viste fram bilder av egg, befrukta egg, som ikke hadde festa seg, men som hadde begynnt å dele seg da.
Og kalte dem barna sine.
Det var så trist, jeg vil ikke oppleve å stå med ett bilde av ett egg, og si at detta var barna mine.

Gikk du privat eller offentlig? Når man har vært igjennom så mye som deg, skjønner jeg at man kan bli kvalm bare av å tenke på det. Var du fornøyd med oppfølgingen du fikk av legene? Høres veldig trist ut det du forteller om bilder av eggene, men synes også at det høres litt rart ut å ha det som en del av et foredrag. Man kan jo bli slått ut av mindre enn å høre om et ulykkelig par med bilde av egg som ikke ble noe av.... Jeg personlig ville nok prøvd alt, også IVF og evt adopsjon, men det er jo selvsagt lett å si når man ikke har vært igjennom alt slitet det innebærer. Jeg håper alt ordner seg for dere, og at det ikke blir like mye styr denne gangen!

Dette var i Nederland, og det var offentlig.
Så jeg har ikke erfaring fra hvordan dette gjøres i Norge.

Takk.

Det gjøres ikke med foredrag og bilder av egg som kalles barna dine.

Det gjøres mer i form av en forsamtale med legen, evt en gruppesamtale hvor flere par som skal igang samtidig får felles informasjon, men ikke sånn som du forteller om nei.

Nå holder jeg på å miste tålmodigheten... Ingen TR og ingen positiv test. Alle symptomer er forsvunnet, så er som å være fanget i et endeløst DPO-land uten å vite når jeg kommer meg ut herfra. Arg!

Det gjøres ikke med foredrag og bilder av egg som kalles barna dine.

Det gjøres mer i form av en forsamtale med legen, evt en gruppesamtale hvor flere par som skal igang samtidig får felles informasjon, men ikke sånn som du forteller om nei.

Detta var ett foredrag man kunne velge å dra på, ikke noe som var forplikta.
Dem opplyste om både fordeler og ulemper, og var ærlige i at de aller fleste som satt der antageligvis ikke kom til å få det til.
Innslaget med paret som viste fram de bildene var vel mentsom informativt om hvordan prosessen går,siden dem også fortalte om hva som hadde skjedd dem,og der var de bildene en underdel av.

Men jeg likte det ikke.

Men de fleste lykkes jo i løpet av de tre forsøkene man får sponset her til lands.

Noen gjør ikke, men de fleste gjør.

Jeg kjeder meg i kveld, kjenner jeg.

Selvsagt er det husarbeide jeg da kunne gjort, men jeg sitter under pleddet i stedet. Venter på leggetid. Satser på å få med meg mannen da, siden jeg fikk positiv el-test i dag. Ikke for det, tappen er ganske hard og lite åpen enda, jeg så noe jeg antar var slim (meget strekkbart, mer strekkbart enn rester pleier være) tidligere i dag, men siden har det vært ganske tørt. Det er ikke som om jeg virker veldig fruktbar, men litt. Så vi må jo prøve.

søknad skriving vil ingen ende ta :( lei lei lei.
Skulle helst hatt en jobb i går, og den skulle helst ha blitt kastet i fanget på meg:P

Elsker også høsten. Er så mange vakre farger.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Uff hvem skulle tro at jeg satt fast her i prøve forumet? At jeg skulle bli så vitende om det å prøve? Teste før ikm dagen? Jeg har alltid bare blitt gravid. Jeg ser noe positivt i det da ;)
Jeg har lært meg forståelse og hvet hvilke berg og dalbane i følelser dette skaper for de som prøver.
Men dog jeg skulle gjerne vært for uten altså.
Det har blitt en del nedtur disse mnd, lei negative tester å det å prøve å leite etter en strek.
Dritt lei dpo land hvor man uansett blir symptom jakt søker.
Det var dagens lille utblåsning
I dag skal vi feire Elste gutten min som har blitt 7år, min hjerte knuser og mamma sin store stolthet.
Eple kake er laget, ellers er det bestilt marsipan kake og sjokolade kake av barna. Vi begynner kl tolv å fråtse i søtsaker før vi skal på tivoli :) tivoli med fem barn kommer til å sprenge måneds budsjettet ha ha.
Vel vi glede oss masse og helgene er hellige her i huset. Familie tid som ikke kan byttes ut med noe ;)
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kjære deg. Det er dumt du skulle trenge å oppleve dette.

Joda, det er verdifullt å ha lært og forstått litt mer av hva noen av oss andre går gjennom, men det skulle ikke være nødvendig at enda en trenger å oppleve det.

Gratulerer med sjuåringen! Kos dere!

Litt vanskelig å regne ut IKM og EL når man ikke har hatt "naturlig" mens på mer enn 5 år...men skal man gå ut ifra ca 28 dager eller? Kan huske fra da jeg prøvde sist, at det da var alt mellom 26 dager til 35 dager noen ganger, men lå vel på ca 30 dager tror jeg, er det noe slikt jeg burde gå ut ifra denne gangen her og eller?

To streker på el test i dag, el på mandag... får vel kjøre på da? :) har bidronninggele og babyklister i skapet, dette er 1pp... spenningen stiger for jeg aner ikke hva jeg skal ta når!!! ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kjør på.

Og antakelig EL før mandag. Innen 48 timer etter første positive test, stort sett.

Skal dere noe spennende i dag eller damer? Her er jeg og mini home alone i kveld :D

Ungene er i seng, jeg og mannen slenger oss i sofaen og ser tv.

Jeg er dønn sliten etter en økt på treningssykkelen (Jeg eier ikke kondis, så det er ekstremt slitsomt) og har ikke planer om å bevege meg spesielt langt. Mannen skal lufte dyret (hunden), men jeg sitter her til jeg beveger meg i seng, og det er ikke så lenge til tror jeg, utover det at mannen satte på sherlock holmes og da må vi vel se det ferdig...

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp