**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.

Fru.Maja

Forumet er livet
VIP
Skal vi se hvor lang vi får skravletråden?? Alltid greit med en rein skravletråd uten noe spesielt emne for oss som har ett stort behov for å skravle (hmmm..hvertfall jeg) hehe her kan vi skravle om alt. Både gleder og sorger rundt dette med prøvinga samt andre dagligdagse ting og tang!!

Må si jeg er unormalt utålmodig denne gangen . Sikkert fordi spira må sitte i løpet av 3 pp`er ellers må vi vente over 1 år før vi kan starte prøvinga igjen:( på grunn av jeg skal på skolen i 1 år og jeg må være elev for å kunne ta permisjon ved fødsel. Hvis ikke må vi vente til jeg er ferdig med skolen og har jobba lenge nok til å ha krav på det!

(eh..*kremt*..tror jeg er den værste tråd-starteren her inne..hehe)

haha jeg er på 28 plass av 100:P det sier sitt;)
 
Heeeei!

Da krysser jeg fingrene for deg! Må være slitsomt å prøve å time baby!
Men alt til sin tid. * trøste *

Noe jeg egentlig gjør selv da jeg vil ha unge på våren, hehe.. Sa til mannen at hvis jeg ikke blir gravid før mai måned så venter vi 1 år.....  Tanken på å gå høygravid på sommeren frister ikke!

Noen andre som forresten har født unge på sommeren? Blir jo ikke noe bikini-sessong ( ja, overfladisk ;) )

Hvordan er andres tidskjema ?

tralalalal
 
Jeg satser på å få baby før 1. september neste år slik at vi har rett på barnehageplass ;) - så foreløbig har jeg god tid 


En bomert jeg IKKE tenkte på med førstemann, så nå er hun nesten 2 år før hun får begynne i barnehage :p

Skravle i vei! Friends på TV, og nybakte boller ala kjæresten <3
 
Jeg blir så irritert over at alle graviditetssymptomer er HEEELT like  TR symptomer!!
 
hehe! Enda godt at du er klar over at TR og G- synptomer er like!
For det har jo en tedens til å dukke opp symptomer man aldri har kjent før.. hehe
Heldigvis husker mannen mine PMS symptomer... 

så når jeg håpefullt sier " se på puppene mine"- de strutter og er syyykt ømme...
ja, da si manne... det var de forrige mnd også )

Akk.... Bare å be en bønn ; )
 
Ah! så kjekt med ein skravletråd :)

Skjønar det med tidsfristen Fru.Maja, det har tatt litt lenger tid enn planlagt med meg. Og eg bør bli gravid denne PP vist ikkje blir det problemer med sjukmelding og over på AAP. Sjølv om eg håper på å komme fult tilbake i jobb snart, og at eg er så frisk at eg kan jobbe i sv.skapet! :)

Eit tips er at du melder deg opp til eit studium hausten etter ferdi skule, men du søker berre permisjon fordi du er gravid, då får du fødselsstipen likevel ;) treng ikkje fullføre studiet for å få det. Veninna mi gjorde det :)

Ellers så er det no som AlfaOmega seier; kjekt å få barn på våren :) Håper virkelig det blir realiteten no :) EG gjekk høygravid om sommaren. Veldig varmt, og var inne mesteparten av tida fordi eg ikkje klarte varmen ;p 

Ellers så tenker eg at det er fint å få vår/haust så eg kan vere heime det året vesla begynner på skule :) Då får eg gå saman med ho til og frå skule, og ho slepp SFO før og etter skulen :)
 
Håper selvfølgelig at jeg blir gravid slik at ungen er pressa ut innen begynnelsen av juni slik at vi kan komme oss på en liten ferietur uten å tenke på hvor sykehuset er :p
Ble gravid på 2pp med 1.mann så håper det går like fort denne gang, men tørr ikke håpe :)

Denne pp tror jeg gikk i dass. Jeg og guttungen reiste på en ukes ferie uten pappan som måtte jobbe, og hadde ikke fått positiv el-test før jeg dro :/ Så har tydligvis evig lange sykluser :p
Så skal det være håp må el-testene ha vært ødelagt eller svømmerne super-leve-dyktige :p haha
 


lmk88 skrev:
Jeg synes at falske pos tester skikkelig teit! :P


kan tenke meg at det virkelig setter igang en følelsesmessig berg og dalbane, med opp og nedturar på få dagar :(
 
Ingen ømme pupper her i gården, men det har jeg aldri hatt. Bare når jeg fikk melka;) det som irriterer meg er at sist testa jeg positivt 3+2 og i dag var den blendahvit!! men er jo tidlig enda! Syntes det bare er så veldig nerme mensen. Men sist hadde jeg syklus på 30 dager og nå er den på 25-26. Så jeg kan jo ikke akkurat forvente å teste positivt like tett oppunder IKM som sist!!=)
 
Jeg har ikke opplevd falske- positive tester, bare sytråd tester!
Jeg har fått et inntrykk at falske positive tester, før IKM kan være kjemisk graviditet!

At egget streifer innom livmoren og får produsert lit HCG, før mensen kommer!
Det er vel derfor mange ikke tester seg før IKM??

Jeg kommer til å teste meg så tidlig som mulig! Da kan jeg hverfall se at jeg kan bli gravid!

Hyggelig liten skravletråd, men skal legge meg nå! ( Ikke at jeg er noe trett, dessverre, hehe )

Klem : )
 


AlfaOmega skrev:
Jeg har ikke opplevd falske- positive tester, bare sytråd tester!
Jeg har fått et inntrykk at falske positive tester, før IKM kan være kjemisk graviditet!

At egget streifer innom livmoren og får produsert lit HCG, før mensen kommer!
Det er vel derfor mange ikke tester seg før IKM??

Jeg kommer til å teste meg så tidlig som mulig! Da kan jeg hverfall se at jeg kan bli gravid!

Hyggelig liten skravletråd, men skal legge meg nå! ( Ikke at jeg er noe trett, dessverre, hehe )

Klem : )



Natta til deg!!:)
 


Fru.Maja skrev:
Ingen ømme pupper her i gården, men det har jeg aldri hatt. Bare når jeg fikk melka;) det som irriterer meg er at sist testa jeg positivt 3+2 og i dag var den blendahvit!! men er jo tidlig enda! Syntes det bare er så veldig nerme mensen. Men sist hadde jeg syklus på 30 dager og nå er den på 25-26. Så jeg kan jo ikke akkurat forvente å teste positivt like tett oppunder IKM som sist!!=)


Sist såg alt ut til å klaffe så inmari bra. Masse samleie rundt EL og inbilte meg en heil haug med symptom. så testa tidlig og dei var blenda kvite heile vegen :/ Litt meir innstilt på mensen dei siste 2 dagane da.
Men leste her og der og fann fleire som ikkje hadde testa positivt før fleire dagar etter ikm, til tross for negative testar todagar før ikm, og på ikm dagen. Så håpet er ikkje ute! ;D

Når hadde du EL da? :)
 


Aurum skrev:


Fru.Maja skrev:
Ingen ømme pupper her i gården, men det har jeg aldri hatt. Bare når jeg fikk melka;) det som irriterer meg er at sist testa jeg positivt 3+2 og i dag var den blendahvit!! men er jo tidlig enda! Syntes det bare er så veldig nerme mensen. Men sist hadde jeg syklus på 30 dager og nå er den på 25-26. Så jeg kan jo ikke akkurat forvente å teste positivt like tett oppunder IKM som sist!!=)


Sist såg alt ut til å klaffe så inmari bra. Masse samleie rundt EL og inbilte meg en heil haug med symptom. så testa tidlig og dei var blenda kvite heile vegen :/ Litt meir innstilt på mensen dei siste 2 dagane da.
Men leste her og der og fann fleire som ikkje hadde testa positivt før fleire dagar etter ikm, til tross for negative testar todagar før ikm, og på ikm dagen. Så håpet er ikkje ute! ;D

Når hadde du EL da? :)


    •                     Første dag i siste menstruasjon:                
                          14.06.2012
                          Min fruktbare periode:                
                          22.06.2012 - 27.06.2012
                          Eggløsningen finner sted:
                          25.06.2012
                          Termin:                
                          20.03.2013

     fra min side på bv=) så bare 9 dpo
     
    Har en g-test liggende og i morra svir jeg den av. Er den negativ så gidder jeg ikke teste før noen dager etter IKM!
     
    Krysser, håper og tror at det dukker opp mange poitive tester her den neste tida.

    Selv er jeg ikke på testern, tror ikke på el, og tror ikke på symptomer. Etter 31pper er vi generelt ganske realistiske, men også negative, ifht til symptomer osv. Man blir relativt lei av å ha alle "symptomer som finnes", men å oppdage at det bare er pms... hver j**** mnd. Håper selvsagt at det klaffer for oss snart, men kjenner også på at akkurat nå, ser det veldig mørkt ut. emoticon
     
    Timing bryr jeg meg ikke mye om.. vil bare ha baby, samme når den kommer.. vi brukte årevis på nr 1.. Men vi fikk det til da til slutt, og han var sommerbarn, St.hansbarn faktisk.. syns det var bare herlig jeg.. Men ja, vil gjerne ha på våren, syns det virker som en perfekt tid :)

    Vi er akkurat hjemme fra en ukes sol og badeferie, med medbragt barnevakt, masse tid for oss selv, c-vitamin så det suser med ferskpressa appelsinjuice i glassa og maaaaaasse kos.. EL dagen før hjemereise.. Så satser på det skal funke denne pp-en.. selv om jeg nok realistisk sett ikke tror det gjør det.. Heheh.. Koooom aaaan baby!!! Vi venter!! :)

    Krysser for oss alle og håper vi lykkes!!
    4 dpo i dag! :)
     
    Good morning=) Svei av testen i dag. 10 dpo.. BLENDAHVIT! Men jeg slipper ikke håpet før TR melder sin ankomst=) Men skal jo ærlig innrømme at håps-prosenten datt fra sånn ca 80% til 1% i mitt hode;) hehe

    Forresten: Syke TR smerter!
     
    Sånn... Oppe og hopper... Komme seg en tur på NAV... Gleder meg til å sitte i kø :P
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
    Back
    Topp