**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Godt å se at det bare ikke er meg som ønsker seg vårbaby!!
Har sagt d at er jeg ikke gravid innen desember blir det prøve-pause til april.... Har småtroll fra før født i mai og august som er kjempefine måneder å få småtroll på :)

Er nå på dag 6 DPO, ingen symptomer eller noe - men har ett liiiiite håp om at d kan klaffe allerede 1pp. Gjorde det sist - men da var det pilleslutt og denne gangen var d spiral.
 
Sender ofte en tanke vidare til dere som har prøvd lenge!
Så når eg er trist og lei så tenker eg at det er dei som har prøvd mykje lenger enn oss,
og som ikkje er halvparten så negative som eg er til tider.....
Beundrar måten de held oppe motet på :)

NAV-kø er ikkje kjekt, men når eg var på NAV sist så var der faktisk ingen som venta og eg fekk kome rett til skranken. Ein fyste gong det ja! Kryssar fingrane for at du kjem fort inn, og at du får hjelp med det du skal! ;) Er ikkje alltid det :p

Eg vakna til telefon frå pappa som sa at Bestefar er død. Det var venta, men det er selfølgelig like trist. Så trur det blir heimedag under dyna idag.
 
Så trist Aurum, kondolerer så mye!! En hjemmedag under dyna har du lov til på en slik dag ja!
 
Godmorgen :)

Jeg tok også en G- test idag, på 6 DPO- og merkelig nok var den blendea hvit...
Å, hvor dum går det an å bli... Snakk om å kaste penger i vasken da jeg vet at det er alt for tidlig.

Jeg har imidlertid bestil G- test som måler HCG på 10 miu på baby or not.
De fleste G- tester har 25 miu, så venter spendt på post nå!
Satser på at den kommer i posten når jeg faktisk an begynne å teste ;)

Trist med bestefaren din Aurum.  Viktig å få lov til å sorge!

Vi ferskinger er nok litt utolmodige ja og har lest litt på forumet med de som sliter... 
Det står respekt å prøve måned etter måned!  Det setter det å lage barn i perspektiv.
Selv om jeg må innrømme at det er vanskelig og jeg er bare i PP2....
Men kanskje man slapper mer av med tingene jo lenger det går? Innser og aksepterer at det kan ta tid :)




 


AlfaOmega skrev:
Godmorgen :)

Jeg tok også en G- test idag, på 6 DPO- og merkelig nok var den blendea hvit...
Å, hvor dum går det an å bli... Snakk om å kaste penger i vasken da jeg vet at det er alt for tidlig.

Jeg har imidlertid bestil G- test som måler HCG på 10 miu på baby or not.
De fleste G- tester har 25 miu, så venter spendt på post nå!
Satser på at den kommer i posten når jeg faktisk an begynne å teste ;)

Trist med bestefaren din Aurum.  Viktig å få lov til å sorge!

Vi ferskinger er nok litt utolmodige ja og har lest litt på forumet med de som sliter... 
Det står respekt å prøve måned etter måned!  Det setter det å lage barn i perspektiv.
Selv om jeg må innrømme at det er vanskelig og jeg er bare i PP2....
Men kanskje man slapper mer av med tingene jo lenger det går? Innser og aksepterer at det kan ta tid :)







da har jeg også bestilt! Takk for tips!!=)
 
Kondolerer Aurum :( Jeg og mannen snakka om dette med prøving og tidsperspektiv i dag senest. Og man har ingen garantier, vi er privilegerte som har ett barn og håper selvfølgelig vi skal få ett til, men ingenting er en selvfølge :) Ettersom denne pp gikk i dass håper jeg tr kan komme snart slik at vi kan peise på igjen ;)
 
Jeg HATER G-tester!! Det må jo være en feil med alle sammen for alle er jo negative?? Noen andre her som har en tendens til å bare kjøpe de feilproduserte??
 


AlfaOmega skrev:
Godmorgen :)

Jeg tok også en G- test idag, på 6 DPO- og merkelig nok var den blendea hvit...
Å, hvor dum går det an å bli... Snakk om å kaste penger i vasken da jeg vet at det er alt for tidlig.

Jeg har imidlertid bestil G- test som måler HCG på 10 miu på baby or not.
De fleste G- tester har 25 miu, så venter spendt på post nå!
Satser på at den kommer i posten når jeg faktisk an begynne å teste ;)

Trist med bestefaren din Aurum.  Viktig å få lov til å sorge!

Vi ferskinger er nok litt utolmodige ja og har lest litt på forumet med de som sliter... 
Det står respekt å prøve måned etter måned!  Det setter det å lage barn i perspektiv.
Selv om jeg må innrømme at det er vanskelig og jeg er bare i PP2....
Men kanskje man slapper mer av med tingene jo lenger det går? Innser og aksepterer at det kan ta tid :)



Da har jeg og bestilt noen sånne :-)



 
Fant ut at jeg har regna feil IKM! IKM er mandag og ikke til helga! Kjente jeg faktis blei glad!! fikk litt mer håp!
 
Ja tia går sakte! for hver dag som går så syntes jeg at jeg bare kjenner flere og flere tegn på at TR er rett rundt hjørnet:(  foruten at livmortappen er myk og veldig stengt!
 
Takker gode damer, godt å berre vere heime, og vere litt i fred synest eg. Eg gråter så lett, og då er det bere enda verre når det er folk rundt.

Men oppe til en vanlig dag idag :)
Henta posten og der var en drøss med G-testar og EL-testar. EG har fått for nokre dagar siden også så eg måtte sjekke Ebay for å sjå kor mykje eg egentlig har bestilit. Og det var ikkje lite, har vertfal nok til fleire PP :p har rund 50 både EL og G - testar og meir på veg. Eg også har bestilt dei med 10miu for å vere sikker på å kunne få et tidlig tegn om det har klaffa ;) og så nokre digitale for å kunne vere sikker ;)  Men dei går unna for eg er ein testoman!!

Sist gjorde eg også tabben å teste 6dpo og så vidare, men denne gangen skal eg prøve å vente til 10 dpo.... eg gikk berre å venta på en ny dag for å teste. Blir jo gal av mindre...
Fekk også PreeSeed og softcups frå ebay, tenkte at eg kunne vertfal prøve :)
 
Jeg har aldri shoppa på ebay, men kunne tenke meg til å bestille tester derfra.
Er det bare å fikse en paypal-konto, så er alt i orden?
 
Ja er berre å opprette en PayPal konto og så er du hekta ;p

Er så utrulig enkelt å betale at enn kanskje kjøper meir enn en har tenkt :p
 
Heisann :)

Her har jeg lastet end 101 og 102 dalmatinere :D Så tenkte å sette på dem for vesla og meg selv :P

Hvor er det dere bestiller disse som måler 10 hcg?
 
God dag damer :)

Snart helg og nok en uke er over :) Nedtelling for uke 28 er igang!!!

Glad du fikk nytte av tipset Fru. Maja!

Jeg bestilte på babyornot. no! Venter spendt på posten nå!
De sender fra Danmark.
( Har bestilt basal- termometer der tidligere. )

Vet ikke hvor mye 10 miu/ml utgjør i forskjell på 25 miu!!!
Noen timer eller en dag....Verdt forsøket :) 

Jeg har til nå kjøpt kun på billigtester.no og kjøper for 1 måned av gangen.
( trenger da ikke mer neste måned ???, hehehe)

Lenge leve optimisme :) 







 
Albert Einstein Quotes. 


Insanity
: doing the same thing over and over again and expecting different results. 

.....

ikke langt unna der.... hehe


....
 
Ett par spørsmål til dere jenter!!:

1. Trenger HCG verdier med første svangerskap å henge sammen med andre svangerskap? Med T testet jeg relativt tidlig (3+4) og fikk positiv test med veldig utvannet kveldsurin..

2. Dere som har født før: Jeg prøver å sjekke livmortappen. Men etter fødsel og ma før jul er den alltid litt åpen. Noen andre som opplever dette??
 


Fru.Maja skrev:
Ett par spørsmål til dere jenter!!:

1. Trenger HCG verdier med første svangerskap å henge sammen med andre svangerskap? Med T testet jeg relativt tidlig (3+4) og fikk positiv test med veldig utvannet kveldsurin..

NEI- lest flere kilder at det har ingenting å si. Alle graviditeter er forskjellige.
 ( Positiv G- test er bla avhengig av når egget fester seg.... og det varierer alt fra 3- 12 dager etter EL, med gjennomsnittet på 6-10 dager mener jeg... )

2. Dere som har født før: Jeg prøver å sjekke livmortappen. Men etter fødsel og ma før jul er den alltid litt åpen. Noen andre som opplever dette??
Har ikke født, men har lest at etter fødsel vil det være en liten " spalte-åpning" i livmor tappen. Mao; hullet vil være litt større!

Eks; jeg vurderte hormonspiral en gang, men gynekologen nektet siden jeg ikke hadde født. Hun sa at siden jeg ikke har født, så er hullet så lite, men de som har født vil ha et større hull....




 
Eg kjøpte mine her:
http://www.ebay.com/itm/270878296705?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_1125wt_952
og her
http://www.ebay.com/itm/271005394925?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_1740wt_1139

Dei øverste hadde veldig rask leveringstid synest eg ;)

Her er instead softcups
http://www.ebay.com/itm/370335602934?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_2360wt_952

Pree Seed + 5 EL-test og 5 G-test 10miu
http://www.ebay.com/itm/150427263585?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_8733wt_952

Hehe optimismen min forsvann på PP3 så nå fyller eg opp skuffene med jamne mellomrom ;)

Har kika litt på fertil.no og der står det: "Softcups, oppfinnelsen som hindrer sæd å "renne ut igjen". Man vil jo samle dem rundt livmorhalsåpningen!"

Så eg tenkte eg skulle prøve det :) Skadar vel ikkje.
Virkar i grunnen litt praktisk om eg ka sette inn en slik etter sex og så stå opp og gå på jobb feks. uten å tenke på at eg må på do før renn ut igjen. (sorry detaljar)

Men det med HCG veit eg lite om. Trur det kan variere veldig frå gong til gong. alt etter som når befrukning skjer, i visse tilfelle kan også egget ligge i dvale ei stund. Eg las også ein studie om at ein skil ut meir HCG ved ein jentegraviditet enn når enn har gutt. men det er målingar av HCG i blodet.

Eg sjekkar ikkje livmortapp, er heilt blank på det området. Eg tempar da, men føler meg heilt grønn på tappen. Gi den ei god indikasjon på EL og diverse?


 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp