SKRAVLETRÅD DES19

Kjenner jeg bruker mye tid her inne, såå kjedelig å vente på å fortelle verden at VI ER GRAVIDE :p

Fortsatt tidlig også.. rekker å tenke MYE allikevel. Flere som funderer endel på ting, evt hva? :)

Jeg tenker også MYE. Så det er du ikke alene om. Jeg er for det første spent på om det i det hele tatt er liv i magen, mtp. at jeg har hatt to små blødninger. Har ennå håp siden jeg føler meg gravid og ikke har blødd mer siden mandag.. Så blir sinnsykt spennende idag når jeg skal på UL. Tenker mye på hvordan fremtiden vil bli hvis alt går bra. Så ufattelig koselig om jeg er så heldig å få bli mamma til jul ❤ Det hadde vært den beste julegaven ! Prøver å tenke positivt uansett utfall av ultralyden.. om det ikke er liv så vet jeg iallefall at jeg blir fort gravid og da får vi bare prøve på nytt.

Jeg har det slik med jevne mellomrom... vondt både i magen og rygg! Skikkelig vondt - bare venter på at blodet skal fosse! Men ingenting.... er vel bare mye som skjer nedi der!

Jeg har hatt to små blødninger. Den ene rett etter sex, og den andre dagen derpå. Men det har ikke vært store blødninger og de har vært uten klumper/ikke rennende. Så jeg har et håp om at det bare er slimhinnene som er sensitive og at det ikke er en SA. Smertene har det blitt litt mindre av de siste dagene, har enda murringer. Men det går stort sett fint. Så jeg krysser fingrene for at smertene jeg har hatt skyldes at det strekkes og tøyes litt der nede for å gjøre plass til alt. "Godt" å høre at vi er flere som opplever vondter. Kanskje det er normalt for noen å ha det sånn i graviditeten. Håper det :)

Jeg har også behov for å skravle! Har fortalt det til er vennepar som vi er med omentrent hver dag. De hadde funnet det ut uansett fortalte det også til en kollega siden vi jobber såpass tett sammen. Hun vet at vi prøver også.

Ellers har jeg ikke rukket å tenke så mye, men når vi går forbi barnebutikker, tenker jeg på vogn og om vi skal bruke vognen fra førstemann eller om jeg skal unne meg ny. Den vi har er så slitt nå, men den hadde sikkert funka likevel. Noen som har prøvd å farge trekk på vogn og hva vasker dere evt med for å få vekk all skitt fra understellet?

vogn ja. Har ikke tenkt så langt. Har kvittet meg med en rullator, så det å igjen skulle gå å støtte seg til noe mens man går er så langt vekke i tankene mine at jeg er mer på bæremeis :p

Men det kommer vel når magen blir større :)

Jeg har faktisk ikke blødd mer siden mandag. Var en liten blødning. Så jeg har enda håp. Men er innstilt på det værste, så får vi heller bli positivt overrasket om det er liv ❤

Det er jo veldig bra at du ikke har blødd noe mer siden mandag:happy: Jeg tror dette går veien:Heartpink Krysser fingrene for det:shy:

Var på tul i dag og fikk justert termindato til 30.november. da er det rimelig stor sannsynlighet for at poden kommer i desember... og hyggeligere for meg å være langt i løypa sammenlignet med i november der jeg ligger bakerst i løypa. Så hei til dere!

Tul var i dag hos klinikken. Har blitt gravid med hjelp av assistert befruktning og de tilbød tul så why not? Jeg har lest for mye om MA, BO og på "Vi som har mistet før uke 12" og det var supert å se et embryo som var som forventet med hensyn på størrelse etter alder, hjerteaktivitet og alt det der. Fortsatt kan det gå galt, men enn så lenge ser det bra ut. Hurra :)

Sagt det til foreldrene mine, kjæresten og bestevenninna mi :-) klør etter å fortelle det til resten av familien, tenkte å fortelle på 17 mai! For da er alle samlet da er jeg ca. 11 uker på vei

Var på tul i dag og fikk justert termindato til 30.november. da er det rimelig stor sannsynlighet for at poden kommer i desember... og hyggeligere for meg å være langt i løypa sammenlignet med i november der jeg ligger bakerst i løypa. Så hei til dere!

Tul var i dag hos klinikken. Har blitt gravid med hjelp av assistert befruktning og de tilbød tul så why not? Jeg har lest for mye om MA, BO og på "Vi som har mistet før uke 12" og det var supert å se et embryo som var som forventet med hensyn på størrelse etter alder, hjerteaktivitet og alt det der. Fortsatt kan det gå galt, men enn så lenge ser det bra ut. Hurra :)

Velkommen hit:)

Sagt det til foreldrene mine, kjæresten og bestevenninna mi :) klør etter å fortelle det til resten av familien, tenkte å fortelle på 17 mai! For da er alle samlet da er jeg ca. 11 uker på vei
Jeg er 10 uker på 17 mai! Hmm jeg har lyst til og fortelle til barna i huset nå i påsken, men da sier de det nok videre og det er litt tidlig syns jeg.

17 mai er litt sånn ekstra spesiell i år kjenner jeg, er 12 uker tirsdagen etter :joyful:

Spent på om bunaden passer! :hilarious:

Jeg vet ikke om jeg skal feire noe særlig siden jeg flytter nå. Men uansett så passer ikke de vanlige klærne mine særlig godt, og da å presse seg inn i bunaden vet jeg ikke om jeg orker. Har dessuten ikke lyst å ha den såpass usikret i en full bil, så tror den er tryggere her med alarm (og verdigjenstandsforsikring)

Det har jeg ikke tenkt på, dagen etter 17 mai er jeg også 12 uker. Så det er en fin dag å fortelle om gravidetet om. Men om alt er fint på tul i morgen så vil jeg nok si det før, fordi mannen min blir borte en hel uke uken før 17 mai. Og jeg kjenner at jeg trenger litt avlastning med guttungen på 5 år.

Men jeg er så sykt spent på tul i morgen, har vært igjennom blighted ovum som ble oppdaget på en fredag i uke 12. Husker helgen som et langt vondt år for å vente til kontroll på sykehuset på mandag:(. Og jeg har så varierende symptomer, noen dager masse symptomer, mens andre dager lite..og så klart ikke merket så mye i dag, så da kommer nervøsiteten frem! Krysser fingrene for at det går bra, men jeg får nok flashback fra forrige runde i gu stolen når jeg setter meg ned:bored:.

Jeg har hatt to små blødninger. Den ene rett etter sex, og den andre dagen derpå. Men det har ikke vært store blødninger og de har vært uten klumper/ikke rennende. Så jeg har et håp om at det bare er slimhinnene som er sensitive og at det ikke er en SA. Smertene har det blitt litt mindre av de siste dagene, har enda murringer. Men det går stort sett fint. Så jeg krysser fingrene for at smertene jeg har hatt skyldes at det strekkes og tøyes litt der nede for å gjøre plass til alt. "Godt" å høre at vi er flere som opplever vondter. Kanskje det er normalt for noen å ha det sånn i graviditeten. Håper det :)
Jeg tror nok det er normalt at man kjenner vondter her og der... mye som skjer der nede, så ville vært rart om man ikke kjente noen ting!
Får bare ta det som et godt tegn :)

Vi har ikke fortalt det til noen og lurer på om jeg kommer meg gjennom påsken uten å si noe. Skal på hytta med en del familie og der er det en del vin osv så får se... :-)

Vi har ikke fortalt det til noen og lurer på om jeg kommer meg gjennom påsken uten å si noe. Skal på hytta med en del familie og der er det en del vin osv så får se... :)
Alltid spennende når ein kommer opp i situasjoner hvor det forventes at man kanskje tar seg et glass selv.

Vi reiser bort på hytta for oss selv, ingen som kan oppdage noe :)

Det er så rart. Selv etter å ha sett hjerte banke og jeg er 7 uker i morgen, så er det så urealistisk. Jeg har jo symptomer og føler meg tidvis gravid, men allikevel uforskammet i fin form, akuratt som jeg var med guttungen:happy:.

Det er så rart. Selv etter å ha sett hjerte banke og jeg er 7 uker i morgen, så er det så urealistisk. Jeg har jo symptomer og føler meg tidvis gravid, men allikevel uforskammet i fin form, akuratt som jeg var med guttungen:happy:.

Ja jeg merker ikke at jeg er gravid, annet enn trøtt og dogåing. Ikke kvalm (bank i bordet).. så håper det holder seg :):)

Back
Topp