SKRAVLETRÅD DES19

Abstract83

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Julegavene 2019
Starter en SKRAVLETRÅD.. vi pleier ikke fortelle noen om graviditet før rundt 12 uker på'vei.. så jeg kommer definitivt ha behov for å skravle underveis.
 
Bra initiativ. Her har jeg kun betrodd meg til ei venninne, og mannen såklart. Så er godt å ha noen flere å skravle med her inne. Ønsker heller ikke å dele nyheten med flere før 12 uker har gått :D
 
Så kjekt at vi begynner å bli flere her! Jeg har delt det med søster, og i går delte vi med mannens foreldre. Skal fortelle mine på mandag. Er veldig tidlig ja, men tenker at uansett hvordan det går så er det godt at de vet
 
Her er det bare meg og samboer som vet. Ei god kollega vet delvis at vi har prøvd for jeg bare måtte fortelle "noen" at vi mistet i SA nov-18. Jeg hadde vært så hormonell, kortluntet så hun fortjente en forklaring på det ustabile humøret mitt. Håper det går bra denne gangen :Heartbigred
 
Har ikke sagt det til noen enda, (bortsett fra samboer). Så var det noen som oppdaga det i ei gruppe på fb:hilarious: men skal ikke si noe før uke 12 tror jeg :)
 
Skravletråd er bra:happy:.
Her vet en del det, dvs mannen min og noen kollegaer (fordi vi har en prosedyre på jobb som ikke gravide skal gjøre) og en venninne vet om. Jeg fortalte det tidlig sist, og det gikk galt. Men da var det egentlig bare godt med forståelse og det var fint å kunne snakke med noen om det som hadde skjedd:joyful:. Så jeg vil nok fortelle flere om det etter tidlig ultralyd om alt ser ok ut. Så får man ta den praten om det går galt...
 
Her er det kun jeg og mannen som vet. Gikk galt sist og var su fælt å ringe å si at det ikke ble noe av allikevel da så skal holde meg lenger denne gangen.

Men kjekt med skravlegruppe:) måtte alle spirer klore seg fast!
 
I farta for å jobbe et annet sted i landet for øyeblikket. Spent på hvordan ettermiddag/ kveldene blir når vi skal spise ute. Heldigvis kjenner INGEN av de andre meg, så jeg kan late som jeg er avholds/ går for hvit måned.. fort at det blir et vinglass+ etter jobb i slike sammenhenger. Kan alltids kjøpe alkofritt selvfølgelig. Skjule folat godt i bagen da jeg deler hotellrom med ei hehe.

Skal reise med småfly, litt nervøs kjenner jeg. Heldigvis trygt å reise så tidlig :laughing021
 
Vi har fortalt det til svigermor og sønnen på 10 år. Måtte også si det til kollegaene mine, da vi var på 3 dagers kurs(mye alkohol) i forrige uke.
Gleder meg masse til å fortelle det til venner og resten av familien om en måneds tid :love7
 
Vi har delt den gode nyheten til våre nærmeste. Klarte ikke å dy oss. Godt at de vet dersom vi mister også. Valgte å si det til sjefen. Jobber med utagerende pasienter, trenger derfor noe tilrettelegging. Uke 6 nå.
 
Ikke fortalt det til noen enda, bare kjæresten som vet :) Vi tror vi vil vente til de magiske 12 ukene.
 
Så hyggelig med en skravletråd! Her er det bare jeg og samboer som vet om babyen, og det er vår første. Fint å kunne dele spenningen her, mens vi venter på uke 12
 
Flere som er sensitive om dagen? Er med på jobbprosjekt denne uka, 6 år siden sist (bygger opp nyoppusset butikk sammen med drøss andre som kommer fra samme kjede) mye omjustering på min avdeling, noe som er helt normalt i en slik prosess. Men føler allikevel jeg ikke får prestert ordentlig som jeg kan, føler meg litt i veien.. etter gårdagen var jeg på nippet til å gråte, hadde jeg gått på hotellrommet først hadde slusene åpnet seg. Nå står jeg opp litt før de andre for å starte litt før, er kvalm med tanke på jeg er visuelt ansvarlig.. går nok bra men det kjennes SÅ MYE.. hormonell much.. utblåsning!
 
Flere som er sensitive om dagen? Er med på jobbprosjekt denne uka, 6 år siden sist (bygger opp nyoppusset butikk sammen med drøss andre som kommer fra samme kjede) mye omjustering på min avdeling, noe som er helt normalt i en slik prosess. Men føler allikevel jeg ikke får prestert ordentlig som jeg kan, føler meg litt i veien.. etter gårdagen var jeg på nippet til å gråte, hadde jeg gått på hotellrommet først hadde slusene åpnet seg. Nå står jeg opp litt før de andre for å starte litt før, er kvalm med tanke på jeg er visuelt ansvarlig.. går nok bra men det kjennes SÅ MYE.. hormonell much.. utblåsning!


Du er ikke alene om å være sensitiv. Jeg har masse hormoner som går amok inni meg kjennes det ut somo_O Humøret svinger veldig og jeg gråter veldig lett. Også er jeg sååå kvalm og ekstremt trøtt ! Er 5+1 idag. Regner med at vi må stålsette oss på at det vil være sånn en stund;)
 
Noen flere som har opplevd å få stikkende og ganske intens smerte i magen uten å begynne å blø..type sterke menssmerter ? Jeg har hatt to netter hvor jeg har våknet av at jeg har hatt stikkende smerte nederst i magen + stråling nedover ene foten. Men det har bare vart i ca. 10-15 min så har det gitt seg. Har ingen vondter nå. Har ingen spor etter blod heller. Så jeg sitter her og lurer på hva det kan være :bored: Føler meg gravid og har alle symptomene fortsatt. Kan svakt erindre at jeg hadde noen sånne netter i mitt forrige svangerskap og.. Det er kanskje normalt.. Ikke vet jeg.. Men det er vel enda tidlig å kontakte lege i uke 5+2? tenkte jeg skulle vente noen uker til før jeg drar til lege :)
 
Noen flere som har opplevd å få stikkende og ganske intens smerte i magen uten å begynne å blø..type sterke menssmerter ? Jeg har hatt to netter hvor jeg har våknet av at jeg har hatt stikkende smerte nederst i magen + stråling nedover ene foten. Men det har bare vart i ca. 10-15 min så har det gitt seg. Har ingen vondter nå. Har ingen spor etter blod heller. Så jeg sitter her og lurer på hva det kan være :bored: Føler meg gravid og har alle symptomene fortsatt. Kan svakt erindre at jeg hadde noen sånne netter i mitt forrige svangerskap og.. Det er kanskje normalt.. Ikke vet jeg.. Men det er vel enda tidlig å kontakte lege i uke 5+2? tenkte jeg skulle vente noen uker til før jeg drar til lege :)
Jeg har hatt mye murringer i magen. Fikk høre at det var normalt. Og ja, jeg har våknet av det og, det var sånn det ble oppdaget, da jeg hadde nye smerter som jeg våknet av, så ringte jeg legevakta. De tar graviditetstest av alle kvinner i fertil alder som kommer inn med magesmerter, og fikk beskjed kl 05 at den var positiv. Fikk ikke smertelindring da, men en god forklaring på hva det skyltes. Var på veldig tidlig UL på Tirsdag (ca 5 uker på vei) for å se hvor langt jeg var på vei, og om det var 1 eller 2 stk.

Murringen ga seg igår, men da kom kvalmen. Ett tips: Meny har salt kjeks til 10 kr for 150 gram
 
Jeg har hatt mye murringer i magen. Fikk høre at det var normalt. Og ja, jeg har våknet av det og, det var sånn det ble oppdaget, da jeg hadde nye smerter som jeg våknet av, så ringte jeg legevakta. De tar graviditetstest av alle kvinner i fertil alder som kommer inn med magesmerter, og fikk beskjed kl 05 at den var positiv. Fikk ikke smertelindring da, men en god forklaring på hva det skyltes. Var på veldig tidlig UL på Tirsdag (ca 5 uker på vei) for å se hvor langt jeg var på vei, og om det var 1 eller 2 stk.

Murringen ga seg igår, men da kom kvalmen. Ett tips: Meny har salt kjeks til 10 kr for 150 gram


Gratulerer så mye med graviditeten din :D Det var litt godt å høre at det kan være normalt med magevondt så tidlig :) Klarte dere å se noe på ultralyden da? Jeg har fått legetime idag. Så får se om de sjekker meg med ultralyd eller ikke. Regner med de vil ta tisseprøve eller blodprøve iallefall. Tenkte det er greit å få snakket med en lege så slipper jeg å sitte her med alle tankene mine og bli redd. Men men.. Det som skjer det skjer. Har iallefall ikke blødd noe, og har ikke vondt nå. Bare kvalm og trøtt :D
 
De kunne se en liten sekk, og en hule. Men det så helt normalt ut. Hun anbefalte ny UL over påske for å få virkelig fastsatt termin
 
Back
Topp