SKRAVLETRÅD DES19

Nei, har kun vært gravid en gang før, og da fikk jeg sønnen min som nå er 7 år.. Hadde ingen blødninger når jeg var gravid med han, så regner med at jeg har en SA nå.. :/
Krysser fingrene for at det går bra

Jeg var hos jordmor idag. Hun virket nesten hysterisk da hun hørte at jeg hadde katter og har rengjort kattedoen. At jeg har vasket hendene hver eneste gang (til nesten under albuen) hver eneste gang jeg har tatt på noe i nærheten var ikke godt nok, jeg burde bruke hansker. Erfaringsmessig er hansker håpløst (og jeg er sykepleier) og gir en falsk beskyttelse. Typen (og kommende samboer) kommer idag, og nå skal han overta. Men når jeg er alene med to katter så blir ikke doen ren med mindre jeg gjør det. Men det var visst det aller verste jeg kunne gjøre. Mamma (som også er sykepleier, og har hatt oppfølging av gravide på legekontor) skjønte heller ikke helt hysteriet. Men men, alt annet gjør jeg ihvertfall riktig!

Jeg var hos jordmor idag. Hun virket nesten hysterisk da hun hørte at jeg hadde katter og har rengjort kattedoen. At jeg har vasket hendene hver eneste gang (til nesten under albuen) hver eneste gang jeg har tatt på noe i nærheten var ikke godt nok, jeg burde bruke hansker. Erfaringsmessig er hansker håpløst (og jeg er sykepleier) og gir en falsk beskyttelse. Typen (og kommende samboer) kommer idag, og nå skal han overta. Men når jeg er alene med to katter så blir ikke doen ren med mindre jeg gjør det. Men det var visst det aller verste jeg kunne gjøre. Mamma (som også er sykepleier, og har hatt oppfølging av gravide på legekontor) skjønte heller ikke helt hysteriet. Men men, alt annet gjør jeg ihvertfall riktig!
Hysteriet kommer jo av at du kanskje ikke er immun mot toksoplasmose, det finner de utav på blodprøver. Du kan spontanabortere i verste fall. Jeg er oppvokst med katter siden bittelita og trodde jeg var immun, men blodprøvene viste at jeg ikke var det. Ville gitt oppgaven til mannen, ihvertfall brukt hansker.

Jeg tar ikke kattedoen, den har mannen tatt ansvar for siden positiv test. Men skal man være forsiktig med selve katten også?

Hysteriet kommer jo av at du kanskje ikke er immun mot toksoplasmose, det finner de utav på blodprøver. Du kan spontanabortere i verste fall. Jeg er oppvokst med katter siden bittelita og trodde jeg var immun, men blodprøvene viste at jeg ikke var det. Ville gitt oppgaven til mannen, ihvertfall brukt hansker.

Jeg tar ikke kattedoen, den har mannen tatt ansvar for siden positiv test. Men skal man være forsiktig med selve katten også?

Jeg vasker hendene svært nøye etterpå, helt opp til albuen. Og fra imorgen av blir det samboers oppgave. Men når jeg har vært alene de første 6 ukene, så har jeg ikke akkurat noe valg. Kattene liker ikke at doen ikke blir rengjort nemlig.

Jeg passer på at jeg ikke lar de tråkke opp i ansiktet mitt, og vasker hendene ofte.

Jeg har heldigvis hatt toksoplasmose:) men det vet ikke mannen;) kanskje jeg skal benytte meg av det Hehe

Flere som er trøtte om dagen? Sovner glatt på sofan om kveldene daglig nesten :laughing021 Duppa ikveld når gutta så barne-tv, eldste vekte meg og jeg skvatt til for jeg trodde det var neste dag, forsen til skole og bhg.

Flere som er trøtte om dagen? Sovner glatt på sofan om kveldene daglig nesten :laughing021 Duppa ikveld når gutta så barne-tv, eldste vekte meg og jeg skvatt til for jeg trodde det var neste dag, forsen til skole og bhg.

Du er ikke alene, jeg er helt ødelagt:)

Idag har mamma, pappa, søster, svoger og nevø vært på besøk. Imorgen er det enda en legetime og siste rest av pakking, før vi flytter avgårde på fredag. Det føles litt uvirkelig, og jeg tror ikke helt det har gått opp for meg. Men det føles som om jeg skal hjem

Idag har mamma, pappa, søster, svoger og nevø vært på besøk. Imorgen er det enda en legetime og siste rest av pakking, før vi flytter avgårde på fredag. Det føles litt uvirkelig, og jeg tror ikke helt det har gått opp for meg. Men det føles som om jeg skal hjem
Så godt å kjenne det føles som du skal hjem da :)

Noen flere som har opplevd å få stikkende og ganske intens smerte i magen uten å begynne å blø..type sterke menssmerter ? Jeg har hatt to netter hvor jeg har våknet av at jeg har hatt stikkende smerte nederst i magen + stråling nedover ene foten. Men det har bare vart i ca. 10-15 min så har det gitt seg. Har ingen vondter nå. Har ingen spor etter blod heller. Så jeg sitter her og lurer på hva det kan være :bored: Føler meg gravid og har alle symptomene fortsatt. Kan svakt erindre at jeg hadde noen sånne netter i mitt forrige svangerskap og.. Det er kanskje normalt.. Ikke vet jeg.. Men det er vel enda tidlig å kontakte lege i uke 5+2? tenkte jeg skulle vente noen uker til før jeg drar til lege :)
Jeg har det slik med jevne mellomrom... vondt både i magen og rygg! Skikkelig vondt - bare venter på at blodet skal fosse! Men ingenting.... er vel bare mye som skjer nedi der!

Kjenner jeg bruker mye tid her inne, såå kjedelig å vente på å fortelle verden at VI ER GRAVIDE :P

Fortsatt tidlig også.. rekker å tenke MYE allikevel. Flere som funderer endel på ting, evt hva? :)

Haha sjekker her inne hele tiden jeg også :hilarious:

Gleder meg til å dele nyheten :happy: Vanskelig å være rundt mine nærmeste, og holde noe som opptar tankene i så stor grad hemmelig. Samboer er bortreist mye i forbindelse med jobb, så han syns jo tiden går kjempefort :laughing002

Flesteparten av mine kollegaer som jobber tett med meg vet det allerede, men det er fordi vi har en prosedyre som ikke skal gjøres som gravid. Så det er litt vanskelig å snike seg unna uten å si noe:joyful:. Av familie er det to utenom mannen min som vet. Sist når det gikk galt var det godt med forståelse fra de rundt seg, så på en måte er det greit at de vet.
I morgen skal jeg på ultralyd, jeg er så ufattelig spent og gruer meg veldig. Jeg har en sønn fra før, men forrige gravidetet endte i bo som ble oppdaget i uke 12. Så denne gang var jeg klar på at jeg skal på ultralyd enda tidligere for å slippe å gå så lenge, før ting oppdages. Jeg har hele tiden hatt en god følelse, men en dag uten ømme bryster så blir jeg stresset på om noe er galt:dead:

Back
Topp