Skravle tråd❤️

Her får man komme inn med en gang til lege for en prat, prøver som skal taes osv om man ønsker. Første Jordmortime mellom uke 6-12.
Jeg var hos lege i dag, 4+5. mest pga masse spm om medisiner jeg går på, stoffskifte, henvisning til tul osv.
Ser du har stoffskifte problemer, er det derfor du får tul eller? Må bare spørre fordi jeg har det selv å Ønsker egentlig tul a:)
 
Når skal folk ha første legetime egentlig? Jeg skal når jeg er ca uke 10
I vår kommune skal første time være mellom uke 6-12. prøv å Google «jordmordtjenesten « også din kommune å se om tilbudet finnes!
Her ble det opprettet i 2021!
 
Ser du har stoffskifte problemer, er det derfor du får tul eller? Må bare spørre fordi jeg har det selv å Ønsker egentlig tul a:)
Nei, har pcos i tillegg. Fått metformin av gynekolog for å se om det hjalp på å bli gravid. Legen var usikker på om jeg skulle fortsette på den så han henviste til tul siden gynekologen ikke hadde sagt annet enn «vi sees på kontroll i august viss du ikke kommer på tidlig ultralyd før det»:laughing002 Men det er jo bare å hør med legen din, kan jo hende han henviser til tul:love017
 
Får I K K E sove :dead:
Er liksom både trøtt og lys våken samtidig!
Tror nok hodet er alt for opptatt med alle slags mulige tanker som farer rundt etter positiv test :)
Lurer på hvordan det går på jobb i morgen når jeg nesten ikke har sovet og jeg kommer til å sitte og tenke på vår lille hemmelighet i magen :angelic:
Føler akkurat det samme! Og så drømmer jeg sykt mye når man først får sove:hilarious:
 
Ba om legetime rundt da jeg er i uke 12. Fikk nå på tirsdag. Da er jeg jo ikke 6 uker en gang, hehe.
 
Kjenner jeg er takknemlig for å ha en såpass selvstendig unge at jeg kan sove når jeg trenger det!
Har aldri sovet så mye i hele mitt liv :hilarious:
 
Kjenner det er litt utfordrende å være på jobbreise nå hvor vi jobber fra morgen til kveld, uten å vise at jeg er trøtt og kvalm. :hilarious: Og passe på å spise og drikke nok til riktig tid for å holde kvalmen i sjakk.
Merker også at jeg begynner å bli lettere andpusten, og håper ingen stusser over det. :smiley-ashamed004 M
 
Kjenner det er litt utfordrende å være på jobbreise nå hvor vi jobber fra morgen til kveld, uten å vise at jeg er trøtt og kvalm. :hilarious: Og passe på å spise og drikke nok til riktig tid for å holde kvalmen i sjakk.
Merker også at jeg begynner å bli lettere andpusten, og håper ingen stusser over det. :smiley-ashamed004 M
Uff d høres krevende ut! Håper du ikke skal være lenge borte!
 
Uff d høres krevende ut! Håper du ikke skal være lenge borte!

Reiser hjem igjen på søndag, skal gå fint det, men blir godt å komme hjem igjen! ☺️ Glad det ikke er lenger denne gangen!
 
Nå ble jeg brått litt usikker her. Menstermin er 19.02.2023, og dermed 4+1 i dag. Hvis jeg tar utgangspunkt i EL (29.mai) er jeg 3+5 og har termin 22.02.2023. Altså, 3 dager fra eller til har jo ikke voldsomt mye å si, og det vil jo bli justert igjen på ultralyd sikkert, men ble litt usikker på om jeg skal "sette meg tilbake" et par dager, eller "sette meg fram" én dag. Jeg har jo trodd jeg var 4+0 i dag :hilarious:
 
Nå ble jeg brått litt usikker her. Menstermin er 19.02.2023, og dermed 4+1 i dag. Hvis jeg tar utgangspunkt i EL (29.mai) er jeg 3+5 og har termin 22.02.2023. Altså, 3 dager fra eller til har jo ikke voldsomt mye å si, og det vil jo bli justert igjen på ultralyd sikkert, men ble litt usikker på om jeg skal "sette meg tilbake" et par dager, eller "sette meg fram" én dag. Jeg har jo trodd jeg var 4+0 i dag :hilarious:

Leger tar utgangspunkt i menstermin og man justeres ikke til bestemt termin før uke 18-21 på OUL :)
 
Leger tar utgangspunkt i menstermin og man justeres ikke til bestemt termin før uke 18-21 på OUL :)
Ja, vet termin settes på OUL. :happy: Men det er jo så lenge til, så må bestemme meg for hva jeg skal ta utgangspunkt i frem til da:p
Men menstermin er sikkert greiest å forholde seg til ja :)
 
Jeg må bestille time snart. Ønsker henvisning til tidlig ultralyd. Gruer meg til å ta den praten, jeg har brukt det siste året på å utredes for en kronisk sykdom, usikker på om han synes svangerskap er den beste ideen. :bag:
 
Hvordan går det med damene i dag? Her høljer det ned, og fotballklubben arrangerer sommeråpning av fotballbanen. Jeg har hatt en times kiosktjeneste (heldigvis under tak), og er både kald og sliten etter den korte økta. Må ut og handle etterhvert også. Bah, er mest glad i regn når jeg befinner meg innendørs gitt.
 
Back
Topp