Såå klar for å bli mamma!

Glad jeg er kvitt RFSU nå, og har nå kjøpt en pakke Make Sure :joyful: En god del har sagt de ser noe på den RFSU testen, men jeg og mannen (som suger på å se streker da) ser ikke en dritt :hilarious: Så jeg har egentlig ikke troa, men hvis ikke jeg får tempdropp i morgen... burde jeg vel kanskje teste på nytt? :smiley-ashamed004 Men veldig søt du som heier! :love2
Så bra!! Åh, det er spennende at flere ser da! Du må teste i morgen om ikke du har fått tr:shy: Jeg venter spent :D :Heartred
 
Hvis jeg ikke får tempdropp i morgen begynner jeg virkelig å lure, ass. Har hatt vonde kramper siden mandag, men syns de er mindre vonde i dag. Vil bare ha et svar :arghh:
Det skjønner jeg godt! Mensmurringer har vært tegn for meg, og det kommer jo i forskjellige grader det :D Nå er jeg spent på tempen din i dag!
 
PP5 - CD1
Etter negativ test i dag begynte jeg endelig å spotte rundt kl 18.
20220611_120104.jpg

Kjenner meg faktisk ikke skuffa, tok det bedre nå enn forrige PP. Nå var jeg bare irritert over at kroppen drøyet og ikke ga ordentlig svar.
Er mye mer positiv til denne PP da, for vi tullet med at typisk så skjer det nå når jeg har IKM når vi skal være med hele jævla slekta og det blir masse alkohol og greier, så det blir dritvanskelig å skjule :hilarious: I tillegg får jeg nå termin på 7-års dagen vår!

Jeg så i noen andre sin dagbok at de hadde prøvd en sånn fertility tarot reading, så jeg måtte nesten prøve jeg også! :angelic:

Ble fortalt at mars og april er de viktigste månedene for graviditet for meg, det kan bety alt fra syklusen jeg blir gravid i, til legetime / UL eller fødsel. Nå håper jo jeg selvfølgelig at jeg blir gravid i mars eller april da, for da betyr det at det klaffer for oss med en gang :woot:
Hun trodde også at det blir en gutt, og at jeg kommer til å se blå blomster rundt omkring i tiden før jeg blir gravid. Nå har jeg tilfeldigvis blå blomster tatovert på meg, men tror nok ikke det er dét :hilarious:

Tar det med en god klype salt selvfølgelig, er jo bare gøy, men hadde vært utrolig hvis hun hadde rett! Jeg forteller nok ikke mannen om det her, han er ikke overtroisk det grann :p
Kom på at jeg fikk gjort det her før vi begynte å prøve, da jeg først startet denne dagboken. Begynner virkelig å tro at universet vil at at vi skal få barn i mars, jeg! Også er det jo PP5, og vi har jo ca. 20% eller 1 av 5 sjanse hver måned, så nå går jo det i opp, liksom :woot: Nei nå blir jeg litt redd for å få altfor høye forventninger her. Har bare så lyst til å rekke å bli gravid før jeg fyller 28! Tror evt. IKM i PP6 er rett før bursdagen min :angel7

20220611_185134.jpg

Siden TR endelig er her skal jeg prøve å slappe av og være snill med meg selv. Mannen har gått til innkjøp igjen, så jeg kan gothe så mye jeg vil :joyful:
Gleder meg til å komme i gang igjen med ny runde, heldigvis har jeg EL tidlig så aksjelegginga kan allerede begynne om under ei uke :D
 
PP5 - CD4
TR er så godt som borte nå, fikk rosa på papiret tidligere i dag, nå er det bare litt misfarget utflod igjen.

Drømte at vi måtte ta inn en trans 13-åring og krigsflyktninger på 8 og 9 år, tror alle måtte ta inn barn. Jeg var så glad for at vi "fikk" barn! Føler også det var en baby i bildet også, antar vårt eget barn. Adopsjon eller å være fosterforelder er egentlig ikke noe jeg har særlig lyst til, syns det er fantastisk at folk gjør det, men for meg er barneønsket biologisk, og jeg har så lyst til å oppleve å være gravid. Så det var egentlig litt fint å føle at jeg ble glad i barn som ikke var mine egne. Men nå er jeg jo overbevist om at jeg skal bli gravid denne PP :hilarious:

Kom nettopp på at vi kommer ikke til å klare å skjule for svigers at jeg tar gravid kosttilskudd siden jeg må dele dem i fire med kniv :bag:
Vi tenker å teste fra rundt 9-11 DPO denne gangen, så vi potensielt kan forberede oss før vi reiser til svigers :nailbiting:
Hvis negativ, kan vi bare fortelle dem at vi prøver uten problem, men hvis positiv må vi jo fortsatt si at vi prøver, bare med pokerfjes! :facepalm: Men vi må vel uansett finne en måte å fortelle det på en casual måte, vil jo ikke at de skal se esken og freake ut :smiley-ashamed004 Vi får ta dette senere, er tross alt 3 uker til.
Morsomt at vi tenker på disse tingene når vi ikke engang har gjort grovarbeidet ennå, men vi begynner nok snart :sex
 
Litt av en drøm det der :hilarious: skjønner godt at det virka som en litt intens vei inn i foreldrelivet på!
Krysser fingrene for graviditet i denne ppen.

Du kan bare ta med brett uten at det ligger i pakken da, også si at du tok blodprøver hos lege og ble anbefalt tilskudd om de spør. Jeg hadde ikke gravd noe mer rundt det hvertfall :p
 
Litt av en drøm det der :hilarious: skjønner godt at det virka som en litt intens vei inn i foreldrelivet på!
Krysser fingrene for graviditet i denne ppen.

Du kan bare ta med brett uten at det ligger i pakken da, også si at du tok blodprøver hos lege og ble anbefalt tilskudd om de spør. Jeg hadde ikke gravd noe mer rundt det hvertfall :p
Haha ja, så det er utrolig at jeg tok det så positivt i drømmen :hilarious:
Takk! Du er genial! Jeg tenkte jo først "jeg kan jo ikke kutte de opp på forhånd og ta med i en boks, det blir for dumt" :laughing001 Nei altså vi har vel ikke noe særlig imot å fortelle dem at vi prøver, det vanskelige blir hvis jeg er gravid innen da og vi må skjule det siden det er så sinnsykt tidlig :joyful:
 
PP5 - CD4
TR er så godt som borte nå, fikk rosa på papiret tidligere i dag, nå er det bare litt misfarget utflod igjen.

Drømte at vi måtte ta inn en trans 13-åring og krigsflyktninger på 8 og 9 år, tror alle måtte ta inn barn. Jeg var så glad for at vi "fikk" barn! Føler også det var en baby i bildet også, antar vårt eget barn. Adopsjon eller å være fosterforelder er egentlig ikke noe jeg har særlig lyst til, syns det er fantastisk at folk gjør det, men for meg er barneønsket biologisk, og jeg har så lyst til å oppleve å være gravid. Så det var egentlig litt fint å føle at jeg ble glad i barn som ikke var mine egne. Men nå er jeg jo overbevist om at jeg skal bli gravid denne PP :hilarious:

Kom nettopp på at vi kommer ikke til å klare å skjule for svigers at jeg tar gravid kosttilskudd siden jeg må dele dem i fire med kniv :bag:
Vi tenker å teste fra rundt 9-11 DPO denne gangen, så vi potensielt kan forberede oss før vi reiser til svigers :nailbiting:
Hvis negativ, kan vi bare fortelle dem at vi prøver uten problem, men hvis positiv må vi jo fortsatt si at vi prøver, bare med pokerfjes! :facepalm: Men vi må vel uansett finne en måte å fortelle det på en casual måte, vil jo ikke at de skal se esken og freake ut :smiley-ashamed004 Vi får ta dette senere, er tross alt 3 uker til.
Morsomt at vi tenker på disse tingene når vi ikke engang har gjort grovarbeidet ennå, men vi begynner nok snart :sex
Jeg tror vi tror at folk legger merke til mer enn de gjør! Jeg er iallefall tidenes mest clueless'e person når det kommer til slikt

Lykke til!
 
Jeg tror vi tror at folk legger merke til mer enn de gjør! Jeg er iallefall tidenes mest clueless'e person når det kommer til slikt

Lykke til!
Du har sikkert rett i det, er jo så lett å overtenke - så fint at jeg har 3 uker til å overtenke på :laughing001 Har også planlagt at jeg vil fortelle om graviditeten til familie når vi feirer bursdagen min, da kommer jeg til å være ca. 8 uker - Her planlegger vi alt! :hilarious:
Takk! :Heartred
 
Du har sikkert rett i det, er jo så lett å overtenke - så fint at jeg har 3 uker til å overtenke på :laughing001 Har også planlagt at jeg vil fortelle om graviditeten til familie når vi feirer bursdagen min, da kommer jeg til å være ca. 8 uker - Her planlegger vi alt! :hilarious:
Takk! :Heartred
Hihi, elsker at det er flere som planlegger slike detaljer :smiley-angelic002 Sist pp skrev jeg til og med et notat på telefonen om når vi kunne fortelle det til forskjellige folk.. Var en del datoer/avtaler som hadde passet perfekt, blant annet min fars bursdag. Krysser fingrene for at du har en herlig overraskelse til familien din på bursdagen!:dance008
 
Hihi, elsker at det er flere som planlegger slike detaljer :smiley-angelic002 Sist pp skrev jeg til og med et notat på telefonen om når vi kunne fortelle det til forskjellige folk.. Var en del datoer/avtaler som hadde passet perfekt, blant annet min fars bursdag. Krysser fingrene for at du har en herlig overraskelse til familien din på bursdagen!:dance008
Ja har vel gjort det hele tiden, det er jo nesten alltid en eller annen anledning som passer! Hvis det skulle gå neste PP f.eks. blir det vel min mor og min mann sine bursdager (etter at jeg får positiv test til min egen bursdag) :D
 
PP5 - CD6

I natt drømte jeg at vi fikk en liten jente med brune øyne via keisersnitt. Barsel var fullt av folk, så vi drev og snek oss vekk :hilarious: Vi prøvde visst også å ha sex i en stengt matbutikk kort etter fødsel, men fullførte ikke, husker ikke om det var fordi vi ble ferska :smiley-ashamed004 Jeg var visst i god form, husker at arret var lite og fint. Senere drev jeg og sladret med en gammel klassekamerat om at en venninne av meg hadde fått baby med noen jeg kjenner som ikke er forloveden og far til datteren hennes, faen så sykt :wideyed: Til slutt våknet jeg sur fordi mannen hentet meg midt på natten uten å ta med babyen, og siden mannen IRL hadde dratt på jobb, tenkte jeg at nå har jo babyen ligget alene i en god stund! Jeg ville kose med henne før jeg innså at jeg var våken og det ikke er noen baby her :bag: Herregud så voldsomt. Jeg pleier ikke huske drømmene mine. I natt brukte jeg minst en time på å sovne, og våknet maange ganger, søvnappen min tror jeg brukte 3t og 40 min på å sovne, det var nok da jeg var så urolig.

I dusjen i dag merket jeg et par bloddråper som dryppet ut av meg (kort tid etter svake kramper), er uvanlig for meg å spotte så "lenge" :wideyed: Har siden CD4 hatt litt farge på utfloden, men har egentlig ikke tenkt det var spotting. Håpte jo at kroppen gjør seg klar til EL, men tviler uansett at den kommer på CD10 (mandag). Blir nok innen ei uke uansett, så vi bør sikkert begynne å legge inn aksjer nå :sign17:sign19
Edit: We did :sex
 
Last edited:
PP5 - CD8

Har siden i går hatt vannete utflod allerede! Var litt rosa på papiret i går også, veldig rart. :wideyed:
Var non-stop med ting i går for meg, så vi var ganske trøtte da vi endelig kom hjem i natt, så ble ikke noe humping :wacky:
Kjenner på kroppen at jeg har lyst, så nå må vel EL være snart. Kanskje tirsdag? Kaster meg nok over mannen når han kommer hjem fra jobb :joyful:
 
PP5 - CD10

Skal vi se, vi fikk tatt oss en runde etter midnatt så det ble teknisk sett CD9, også på kvelden i går, og nå nettopp, men det ble for mye for mannen, så han fikk ikke fullført stakkars :hilarious: Men det kommer en dag, i morgen.. :singing:
Begynte å få mer stretchy utflod i dag og er ganske kåt, så tror kanskje EL blir i morgen. Håper vi rekker en siste runde med aksjer! :joyful:
 
PP5 - CD12

Syns det har murret litt hver dag nesten helt siden TR dro, men har jeg skikkelige stikninger på venstre side akkurat der jeg tror eggstokken er. Føler meg aldri helt sikker på det der, men nå er jeg ganske overbevist. Så jeg tipper EL er nå, jeg! :joyful:
Vi fikk lagt inn aksjer før vi sovnet, ble vel akkurat etter midnatt, så noterte det under i dag, da tenker jeg at jeg er fornøyd med det.
Håper bare tempen skyter opp i morgen! Denne lille økningen var ikke nok til å overbevise meg, var helt likt forrige syklus på samme dag også.
Screenshot_20220622-112422_FF App.jpg
 
PP5 - CD13 - 1DPO
Jeg hadde rett! :gen014 Smilte da jeg så tempen i dag :hilarious: Kjenner fortsatt litt vondt i venstre eggstokk, håper det er noe som skjer der inne! :smiley-angelic001
Screenshot_20220623-121407_FF App.jpg
I morgen skal jeg på hyttetur, tenker det blir en fin distraksjon. Begynnelsen av DPO-land er jo så kjedelig :p Kommer nok til å drikke litt, det blir jo kanskje siste gang, men tenker jeg er litt forsiktig, for jeg kommer uansett til å føle meg litt skyldig :smiley-ashamed008 Gleder meg til å plutselig være 5 DPO! :woot:
 
PP5 - CD13 - 1DPO
Jeg hadde rett! :gen014 Smilte da jeg så tempen i dag :hilarious: Kjenner fortsatt litt vondt i venstre eggstokk, håper det er noe som skjer der inne! :smiley-angelic001
Vis vedlegget 383486
I morgen skal jeg på hyttetur, tenker det blir en fin distraksjon. Begynnelsen av DPO-land er jo så kjedelig :p Kommer nok til å drikke litt, det blir jo kanskje siste gang, men tenker jeg er litt forsiktig, for jeg kommer uansett til å føle meg litt skyldig :smiley-ashamed008 Gleder meg til å plutselig være 5 DPO! :woot:
Det var hoppet sitt! Kos deg masse med alkohol, om egget er befruktet er det jo fortsatt på reise, så ingen grunn til å føle seg skyldig enda!
 
Det var hoppet sitt! Kos deg masse med alkohol, om egget er befruktet er det jo fortsatt på reise, så ingen grunn til å føle seg skyldig enda!
Takk! Jeg vet, men tenker sånn allikevel, også når TR kommer føler jeg meg bare dum :smiley-ashamed004
Koser meg masse på hyttetur, nå er graviditet bare i bakhodet, hadde jeg sittet hjemme hadde jeg nok vært på symptomjakt :hilarious: Nyter sol og sjø, venner, musikk og alkohol! :joyful:
 
Back
Topp