Såå klar for å bli mamma!

Gøy å bli kjent med kroppen :joyful:

Ja! Gikk inn og så på hva jeg hadde lagt inn av utflod de siste to årene, så kan det godt være at jeg kan få EL tidlig basert på når den har vært vannete :wideyed:
Men virker som jeg bare har lagt inn hvis det var såpass mye at jeg merket det liksom (nå registrerer jeg jo alt), og der blir mindre og mindre info jo lenger tilbake. Ah, tiden der jeg bare puttet inn mensen, og det var det :hilarious:

PP3 - CD10
Hei! Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering, selv om det ikke er så mye.

Siden sist har jeg hatt en del murringer, men over hele området og ikke på én side som om det skulle være ELsmerter. Ikke at jeg pleier å få det da, men reagerte litt på at jeg kjente noe i det hele tatt.
Utfloden har vært litt rar, fikk vannete allerede på CD7, mindre neste dag som jeg heller ville beskrevet som sticky, også mer i går som kanskje var mer creamy. Har vært litt dårligere på å drikke vann siden forrige syklus, men prøver å bli bedre nå siden det kan påvirke ELslimet (som er over 90% vann btw).
Tempen har allerede beveget seg opp til litt over coverline, ser jo nesten ut som EL allerede har vært, men det tror jeg er nesten umulig. FF appen har ikke gitt meg kryss, så da tenker jeg at den er rett rundt hjørnet nå.

La inn aksjer litt etter midnatt på CD9, og mannen innrømte at det var tredje gangen han hadde utløsning den dagen, og jeg bare "Har jeg fått rester?! Blir jo ingenting igjen til meg jo!" :hilarious: Også reiste jeg meg, og joda, kjentes ut som det var nok :laughing001 Måtte seff google etterpå, og heldigvis så er det ikke sånn at selv om en mann har utløsning flere ganger for dagen så blir det ingen sædceller igjen. Blir litt mindre for hver gang, men fortsatt godt nok til å bli gravid! Tror det heller var verre å "spare på" sæd i flere dager, som er typisk sånn "kjerringråd" sånn som å ligge opp ned i evigheter etter sex. Glad vi har vitenskap, ass! :joyful:

Vi kommer nok til å kose oss videre de neste dagene :D Et par ganger til er forhåpentligvis nok, gjetter at EL blir i begynnelsen av neste uke, og best det, for jeg reiser bort på tordag for en langhelg. Tar også en langhelg med jentetur uken etter, så DPOdagene kommer nok til å gå sinnsykt fort! :hello2

Hei! Jeg har lusket litt her på forumet i det siste, så nå bare måtte jeg lage en konto.
Jeg er 27 og mannen 26, vi har vært sammen i 6 år, og gift siden 2020. I sommer avtalte vi at vi skulle begynne å prøve rundt mars. Jeg har vært helt i hundre siden, har kjent trangen til å bli gravid i et par år nå. Vi har alltid hatt lyst på barn, men mannen brukte litt tid på å bli klar. Han føler seg vel egentlig ikke helt klar ennå, han er nervøs!

De siste månedene har jeg sakte forberedt kroppen. Tatt koronavaksinen, sluttet på en medisin som ikke er bra for fostre, sluttet å snuse, begynt å drikke mer vann.. prøver å trene litt, men det er jeg ikke særlig flink til, haha.
I dag begynte jeg på kosttilskudd for gravide. Jeg hater piller, men jeg delte pillene i to, men omega3 kapslene gikk ikke ned, så jeg bet dem. Fiskesmaken var helt forferdelig siden jeg ikke liker fisk eller sjømat, men bedre det enn ingenting, I guess?

Om en uke skal jeg til fastlegen for celleprøve, etter å ha blitt konisert for et år siden. Jeg er litt redd for at det kan påvirke graviditet, men gynekolog sa det skulle gå bra. Forrige celleprøve i sommer var fin, så satser på at denne også er det. Skal spørre han om hva annet jeg bør gjøre nå i månedene før vi prøver. Kanskje det er noen vaksiner jeg må ta, sjekke stoffskiftet, vitaminer..

Håper på en koselig ventetid her inne, virker som et veldig støttende og positivt samfunn her inne! Skal bli fint å snakke med andre i samme situasjon, kjenner ikke så mange andre som er det, vil ikke mase hull i huet på folk :bag: Men her i dagboken min kan jeg jo bable så mye som jeg vil! Vi får se hvor mye jeg oppdaterer før vi faktisk begynner å prøve. Jeg er veldig utålmodig av meg, og håper jo selvfølgelig at det klaffer med én gang, men er også fullt klar over at det kan ta et år (eller mer). Skal prøve å ikke bli skuffet før det går typ 6 mnd da :p

OVERSIKT:
PP1 - 27 dager - Ikke gravid (side 1-3)
PP2 - 26 dager - Ikke gravid (side 3-4)
PP3 - (side 4)

Det er jo veldig fint skrevet, men lykke til

PP3 - CD14 - 2DPO?

God morgen! Da begynner jeg å bli sikker på at EL har vært. Tempen har vært litt sånn tsunami, men nå er den så høy for meg at jeg må ha hatt EL. Har fortsatt masse vannete utflod ennå, var skikkelig voldsomt denne syklusen! :wideyed: Vi har bare fått lagt inn aksjer én gang siden sist, etter midnatt på CD11, så forhåpentligvis var det nok! Er jo egentlig bare én gang som skal til, håper det ble bra timet. :smiley-angelic001 Æææ, akkurat nå når jeg skulle avslutte innlegget så kjenner jeg en slags pulserende stikking på høyre side av livmoren! Er det noe som skjer der inne mon tro? :woot: Nei nå må jeg slappe av og få tankene på andre ting :hilarious:
I morgen tar jeg langhelg, og reiser bort for å møte venner, gå på konsert og ha det gøy :happy:
Får håpe det blir en liten ekstra passasjer på turen ;)

Screenshot_20220427-033047_FF App.jpg

PP3 - CD14 - 2DPO?
God morgen! Da begynner jeg å bli sikker på at EL har vært. Tempen har vært litt sånn tsunami, men nå er den så høy for meg at jeg må ha hatt EL. Har fortsatt masse vannete utflod ennå, var skikkelig voldsomt denne syklusen! :wideyed: Vi har bare fått lagt inn aksjer én gang siden sist, etter midnatt på CD11, så forhåpentligvis var det nok! Er jo egentlig bare én gang som skal til, håper det ble bra timet. :smiley-angelic001 Æææ, akkurat nå når jeg skulle avslutte innlegget så kjenner jeg en slags pulserende stikking på høyre side av livmoren! Er det noe som skjer der inne mon tro? :woot: Nei nå må jeg slappe av og få tankene på andre ting :hilarious:
I morgen tar jeg langhelg, og reiser bort for å møte venner, gå på konsert og ha det gøy :happy:

Vis vedlegget 380790

Kos deg på tur!

PP3 - CD14 - 2DPO?

Vis vedlegget 380790
Så godt å være i dpo-land! Kos deg på tur. Da går tiden frem mot testing også litt fortere :shy: :joyful:

Håper du har hatt en fin langhelg på tur og konsert :D Og krysser fingrene for at en liten blindpassasjer har vært med!

Håper du har hatt en fin langhelg på tur og konsert :D Og krysser fingrene for at en liten blindpassasjer har vært med!

Tusen takk! :love7 Det har vært den beste helga på lenge, men slitsomt også :joyful: Også skal jeg liksom gjøre dette igjen denne uken :hilarious:

PP3 - CD19 - 7DPO
FF flyttet krysset mitt på fredag og tror jeg er 6DPO, men jeg er ikke helt enig, så :p

Har vært veldig travel, så har egentlig ikke merket særlig symptomer. Utfloden har vært tørr, men fikk litt creamy på lørdag. Har også hatt veldig oppblåst mage, så ting jeg ville ha på meg ikke passet, men det kan jo hende var pga. mat og øl (drakk bare to øl for dagen da). Var kanskje litt emosjonell også. Fikk vondt i hoften og hovne føtter, men det var nok pga. en del gåing og ståing. Men i går hadde jeg en langvarig vondt i magen, ca. rundt livmor, så håper jo det er noe som skjer der nede :woot:

Tempen har vært ganske fin etter EL, steget jevnt. Fikk en liten dipp i går og omtrent samme temp i dag. Virker som jeg pleier å ha en dipp ca. nå. Satser på at den stiger om en dag eller to! :cat:

Vedlegg

• Screenshot_20220502-085841_My Calendar.jpg
    Screenshot_20220502-085841_My Calendar.jpg
    233,8 KB · Visninger: 75
PP3 - CD20 - 8DPO

Skal vi se, i går var jeg utrolig trøtt! Jeg som har sovet veldig bra i det siste, våkner tidlig av meg selv og greier, men allikevel holdt jeg på å sovne hele dagen. I dag sov jeg litt lenger da. Fikk også litt vannete utflod plutselig. Har fortsatt å ha litt sånn murringer og mageknip følelse rundt livmor, og følt meg oppblåst sånn at buksen må være åpen. De siste dagene har jeg heller ikke hatt lyst på sunn mat, og det har variert hvor lite og mye jeg har spist. Vet ikke om det bare er sterk ønsketenkning, men jeg lurer jo på om det er noe på gang her! :woot: Tempen gikk også oppover i dag tidlig som forventa. Syns den fortsatt er litt lav for DPOland da, så håper den stiger ytterligere :D

Vedlegg

• Screenshot_20220503-120626_My Calendar.jpg
    Screenshot_20220503-120626_My Calendar.jpg
    230,5 KB · Visninger: 71
PP3 - CD20 - 8DPO

Skal vi se, i går var jeg utrolig trøtt! Jeg som har sovet veldig bra i det siste, våkner tidlig av meg selv og greier, men allikevel holdt jeg på å sovne hele dagen. I dag sov jeg litt lenger da. Fikk også litt vannete utflod plutselig. Har fortsatt å ha litt sånn murringer og mageknip følelse rundt livmor, og følt meg oppblåst sånn at buksen må være åpen. De siste dagene har jeg heller ikke hatt lyst på sunn mat, og det har variert hvor lite og mye jeg har spist. Vet ikke om det bare er sterk ønsketenkning, men jeg lurer jo på om det er noe på gang her! :woot: Tempen gikk også oppover i dag tidlig som forventa. Syns den fortsatt er litt lav for DPOland da, så håper den stiger ytterligere :D
Krysser alt jeg har! Når ryker første test? :D

Krysser alt jeg har! Når ryker første test? :D

Takk! :D Jeg tenker å vente en uke jeg, enten 10. eller 11. hvis TR ikke har dukket opp da. Skal ta enda en langhelg med jentetur nå, så bare et par dager til så er jeg nok for opptatt til å tenke på det :joyful:

Nå er jeg trøtt igjen og kjenner stikninger der nede :wtf:

Takk! :D Jeg tenker å vente en uke jeg, enten 10. eller 11. hvis TR ikke har dukket opp da. Skal ta enda en langhelg med jentetur nå, så bare et par dager til så er jeg nok for opptatt til å tenke på det :joyful:

Nå er jeg trøtt igjen og kjenner stikninger der nede :wtf:
Jentetur høres kjempehyggelig ut! Jeg skal også på jentetur til helga, så det tror jeg blir veldig hyggelig :D Godt å ha noe å fokusere på så tiden går litt fortere! Du er god som klarer å holde deg så lenge :D

Jentetur høres kjempehyggelig ut! Jeg skal også på jentetur til helga, så det tror jeg blir veldig hyggelig :D Godt å ha noe å fokusere på så tiden går litt fortere! Du er god som klarer å holde deg så lenge :D

Yaay, det blir gøy for oss begge da! :D Forrige helg nå så hadde jeg ikke tid til å sitte og overtenke symptomer jeg kjente, merket nesten ingenting heller. Men merker nå som jeg er hjemme igjen og det er hverdag at jeg legger merke til den minste ting. Så må bare overleve i dag og i morgen! Kan vel kanskje smått begynne å pakke i dag, finne antrekk..
Haha ja jeg er vel i mindretall her inne som faktisk venter såpass "lenge" :p "Normale" mennesker reagerer vel ikke engang før TR er en uke forsinket :hilarious: Så jeg regner meg egentlig som midt i mellom. Vet jo noen begynner å teste ca. 8DPO, men tror det blir litt tidlig for min del, ass. Vil helst slippe å myse på streker som kanskje ikke er der engang :p

PP3 - CD20 - 8DPO

Spennende dager! Krysser fingrene for at tanta holder seg borte! Kos deg på jentetur:wav:Heartred

Spennende dager! Krysser fingrene for at tanta holder seg borte! Kos deg på jentetur:wav:Heartred

Tusen takk! :love7 Magen min kjennes bare mer og mer ut som noe er på gang. Både oppblåst og sterkere smerter, tror jeg går på do oftere, og i tillegg er jeg utrolig trøtt uten grunn, også litt emosjonell. Så altså.. o_O

PP3 - CD25 - 13DPO
Da var jeg hjemme igjen! Hadde en kjempegøy helg, men nå er vi slitne :hilarious: Tror nok ikke jeg skal finne på så mye på så kort tid på en god stund nå :wacky:

Siden forrige innlegg har jeg vært emosjonell, oppblåst og fisete :hilarious: Hatt litt utflod, den var litt vannete på onsdag men tørr etter det. Litt uren hud og murringer i livmor også. Er ikke store greiene, så har ikke sånn kjempestor tro på at det har gått denne gangen. Er forberedt på at TR kan komme i begynnelsen av neste uke. Men håper jo at den ikke gjør det, så jeg får en positiv test på torsdag kanskje :joyful:

Tempen har holdt seg oppe, bortsett fra en rar dipp, men jeg målte 3 ganger og det stemte. Håper litt på festedipp, menneh.. :nailbiting: Vi får se om tempen går ned i morgen, da tror jeg nok TR er på vei. Gi meg litt av hellet deres folkens, har sett så mange positive tester denne helga også, jeg vil og være med :angelic:

Vedlegg

• Screenshot_20220508-175106_My Calendar.jpg
    Screenshot_20220508-175106_My Calendar.jpg
    225,5 KB · Visninger: 83
Last edited:
PP3 - CD25 - 13DPO
Da var jeg hjemme igjen! Hadde en kjempegøy helg, men nå er vi slitne :hilarious: Tror nok ikke jeg skal finne på så mye på så kort tid på en god stund nå :wacky:

Siden forrige innlegg har jeg vært emosjonell, oppblåst og fisete :hilarious: Hatt litt utflod, den var litt vannete på onsdag men tørr etter det. Litt urenhet og murringer også. Er ikke store greiene, så har ikke sånn kjempestor tro på at det har gått denne gangen. Er forberedt på at TR kan komme i begynnelsen av neste uke. Men håper jo at den ikke gjør det, så jeg får en positiv test på torsdag kanskje :joyful:

Tempen har holdt seg oppe, bortsett fra en rar dipp, men jeg målte 3 ganger og det stemte. Håper litt på festedipp, menneh.. :nailbiting: Vi får se om tempen går ned i morgen, da tror jeg nok TR er på vei. Gi meg litt av hellet deres folkens, har sett så mange positive tester denne helga også, jeg vil og være med :angelic:
Synes du er god som klarer å la være å teste nå da! :woot: Spent på tempen din i morgen!

Back
Topp