Såå klar for å bli mamma!

21+0
Baby er nå 26-27.5 cm lang og 400-450 g, like stor som en chinchilla, en presskanne eller en papaya! :joyful: Hun har fortsatt ganske motsatt døgnrytme av meg, kjenner henne mest sent på kvelden / natten. Syns egentlig ikke magen blir så mye større for tiden, men tror heller babyen vokser oppover inni meg istedenfor utover, liksom. Så blir rundere isteden. Har gått opp et par hekto, så det går veldig sakte oppover :p Kom på i går at jeg ikke kan spontanabortere lenger, hvis noe skulle skje nå blir det faktisk en fødsel! :oops: Håper jo ikke det, men nå er det vel bare et par uker til de forsøker å redde henne hvis det verste skulle skje. Det er jo litt betryggende å tenke på. Så nå er det bare for henne å ligge og godgjøre seg der inne :happy:

Jeg hadde time hos jordmor, og hun brukte mesteparten av timen på å snakke om hvor viktig det var at jeg spiste 4 ganger for dagen (hva eller hvor mange kalorier spilte visst ingen rolle :bored:), ellers kunne babyen få lav fødselsvekt og kognitive problemer. Hun hadde ikke tro på at babyen kom til å fortsette å være stor :rolleyes: Forsto virkelig ikke at jeg ikke klarer å tvangsfore meg selv og har slitt med å gå opp i vekt hele mitt liv :wtf: Hun avfeide også rygg/bekkenplagene mine siden jeg sa det var blitt litt bedre. Så jeg tenker siden hun her er egentlig min faste (hun har vært syk to av de andre timene mine), bytter jeg til hun jeg hadde sist, for hun spurte jo meg faktisk om jeg syntes det var for mye fokus på vekten min :shy:
En positiv ting med timen da, med én gang hun la doppleren på magen min, var hjertelyden der med én gang! Hun var faktisk overrasket da vi sa at vi har kjent liv, spesielt at jeg har kjent daglig så lenge. Så babyen min har det helt fint til det motsatte er bevist, thank you very much :smug:

Sparkene jeg har kjent varierer så mye, i begynnelsen av uka så var de kjempesterke, men de siste par dagene har hun vært roligere. Så det er fortsatt ikke noe mønster eller forutsigbarhet :p Mannen fikk endelig kjent bare timer etter jeg skrev forrige innlegg! Det var akkurat det magiske øyeblikket jeg hadde sett for meg :woot: Jeg har også kunnet se henne dytte en fot eller hånd sånn at magen min ble dyttet utover, helt sykt! Har prøvd å få det på video, men fikk det ikke til :hilarious: Denne uka har jeg bare hatt tre dager med kvalme, så nå minker det veldig, altså! Har også hatt mindre utflod, nå virker den tørrere. Har kanskje vært litt mer sulten? Også har jeg hatt litt vondt i ryggen / bekkenet da.

Så har vi gjort noen innkjøp! Har glemt å snakke om det tidligere, men denne uka har vi fått på plass bilstol+base på black week tilbud, og en brukt bedside crib billig. Foreldrene mine ville kjøpe noe større til oss, så vi lar dem kjøpe tripp trapp stol med newborn sete. Den kan de godt få ha stående hos seg litt, for nå har vi måttet ommøblere litt for å få plass til å oppbevare disse store tingene foreløpig :p Så nå tar vi litt pause :hilarious:
 
En fødsel vil jeg si det hadde blitt uansett, men fra nå havner man innunder «dødfødt» framfor «spontanabort» på papiret. Jeg fødte min lille(barn nr 4) 14+5. Fikk rier, vannet gikk, han kom ut av tissen, så ja, vil kalle det en fødsel :Heartred
 
En fødsel vil jeg si det hadde blitt uansett, men fra nå havner man innunder «dødfødt» framfor «spontanabort» på papiret. Jeg fødte min lille(barn nr 4) 14+5. Fikk rier, vannet gikk, han kom ut av tissen, så ja, vil kalle det en fødsel :Heartred
Det må ha vært helt forferdelig :sorry::Heartred
 
Æsj, kjedelig når man har så elendig kjemi med jm..!! Jeg håper jeg får hun samme som sist. Hatt henne i 2/3 svangerskap (den gangen jeg ikke hadde henne, tror jeg hun var i permisjon.. var mye rare greier som skjedde så..). Og hun kommer jeg overens med. Har prøvd to andre, både fast og vikar, men blir ikke det samme.. o.o
 
Æsj, kjedelig når man har så elendig kjemi med jm..!! Jeg håper jeg får hun samme som sist. Hatt henne i 2/3 svangerskap (den gangen jeg ikke hadde henne, tror jeg hun var i permisjon.. var mye rare greier som skjedde så..). Og hun kommer jeg overens med. Har prøvd to andre, både fast og vikar, men blir ikke det samme.. o.o
Hun var hyggelig ellers, men denne skremselspropagandaen og så mye fokus på mat og vekt uten at det egentlig var så mye logikk bak det.. Hun sa det her med at jeg måtte spise 4 ganger for dagen da jeg møtte henne sist (første jordmortimen), men ser at HelseNorge anbefaler jo bare 100 kalorier ekstra i 1. trimester og 300 kalorier ekstra i 2. trimester, så gir jo ikke mening at hun vil jeg skal spise like mye, og i tillegg sa at hvor mange kalorier ikke spilte noen rolle? Så med den logikken kunne jeg spist si 4 kjeks ila. en dag da, det er jo 4 ganger, for hun sa aldri måltid:laughing014 Kan hende det bare er meg som er autist nå og tar ting veldig bokstavelig, men jeg syns det her bare ikke gir mening. :wacky:
Så ja, er nok ganske viktig å ha en jordmor man kan ha gode samtaler med. Er egentlig glad hun har vært en del syk så jeg kunne treffe andre jordmødre som jeg likte bedre. Ser heldigvis at telefonen til helsestasjonen er åpen 8-15:30, så blir null problem å ringe neste uke :happy:
 
Hun var hyggelig ellers, men denne skremselspropagandaen og så mye fokus på mat og vekt uten at det egentlig var så mye logikk bak det.. Hun sa det her med at jeg måtte spise 4 ganger for dagen da jeg møtte henne sist (første jordmortimen), men ser at HelseNorge anbefaler jo bare 100 kalorier ekstra i 1. trimester og 300 kalorier ekstra i 2. trimester, så gir jo ikke mening at hun vil jeg skal spise like mye, og i tillegg sa at hvor mange kalorier ikke spilte noen rolle? Så med den logikken kunne jeg spist si 4 kjeks ila. en dag da, det er jo 4 ganger, for hun sa aldri måltid:laughing014 Kan hende det bare er meg som er autist nå og tar ting veldig bokstavelig, men jeg syns det her bare ikke gir mening. :wacky:
Så ja, er nok ganske viktig å ha en jordmor man kan ha gode samtaler med. Er egentlig glad hun har vært en del syk så jeg kunne treffe andre jordmødre som jeg likte bedre. Ser heldigvis at telefonen til helsestasjonen er åpen 8-15:30, så blir null problem å ringe neste uke :happy:
Høres jo bare utrolig teit ut. Hun kunne heller sagt type..."forsøk å spis jevnlig så du får i deg nok mat til å holde deg og mini gående; selv små måltider eller mellommåltider hjelper på". Da fjerner man litt av presset over det...
Evt ytret at man var bekymret på dine vegne, men uten at man bedriver skremsel. Det funker jo ikke. Det er jo ikke som om du skipper måltider på gøy, eller "for å slanke seg". Det høres jo ut som om hun tror det er det det handler om, siden hun bedriver skremsel........
 
Høres jo bare utrolig teit ut. Hun kunne heller sagt type..."forsøk å spis jevnlig så du får i deg nok mat til å holde deg og mini gående; selv små måltider eller mellommåltider hjelper på". Da fjerner man litt av presset over det...
Evt ytret at man var bekymret på dine vegne, men uten at man bedriver skremsel. Det funker jo ikke. Det er jo ikke som om du skipper måltider på gøy, eller "for å slanke seg". Det høres jo ut som om hun tror det er det det handler om, siden hun bedriver skremsel........
Ja ikke sant? Skjønner jo selvfølgelig at helsepersonell holder øye med vekten min og str. på baby, var jo bekymret selv helt i starten, men alt går jo så bra. Flere i helsevesenet har jo sagt at jeg ikke skal stresse med å tvinge i meg mat, at jeg prøver er godt nok, og jeg går jo ikke ned i vekt. Mens da jeg først møtte hun her jordmoren sa hun jeg kunne spontanabortere hvis jeg ikke fikk i meg nok næring - ble jo pissredd! Så jeg har jo fått litt sånn paranoide tanker om at hvis jeg ikke har spist på flere timer så kan jeg miste babyen. Heldigvis veldig sjeldent nå, og jeg spiser jo minst ett måltid ekstra om dagen nå sammenlignet med før jeg var gravid. Er jo definitivt mer sulten som gravid, spesielt nå som jeg har kommet lenger, så jeg tror nok kroppen min selv forteller meg når den trenger mat.
 
Ja ikke sant? Skjønner jo selvfølgelig at helsepersonell holder øye med vekten min og str. på baby, var jo bekymret selv helt i starten, men alt går jo så bra. Flere i helsevesenet har jo sagt at jeg ikke skal stresse med å tvinge i meg mat, at jeg prøver er godt nok, og jeg går jo ikke ned i vekt. Mens da jeg først møtte hun her jordmoren sa hun jeg kunne spontanabortere hvis jeg ikke fikk i meg nok næring - ble jo pissredd! Så jeg har jo fått litt sånn paranoide tanker om at hvis jeg ikke har spist på flere timer så kan jeg miste babyen. Heldigvis veldig sjeldent nå, og jeg spiser jo minst ett måltid ekstra om dagen nå sammenlignet med før jeg var gravid. Er jo definitivt mer sulten som gravid, spesielt nå som jeg har kommet lenger, så jeg tror nok kroppen min selv forteller meg når den trenger mat.
Ikke hør på den dustete jordmora? De skal jo ikke skremme sånn! Ble helt satt ut her.
Også si at du kan abortere og at det kan bli kognitive utfordringer er jo helt villt! Kan jo hende det skjer, men det kan vel ikke være så ofte? Hva med de med hyperemesis?
Tror ikke de heller holder på så mye næring?
Ikke tenkt på det❤️ og heller bytt jordmor❤️

Håper du får en fin kveld ❤️
 
Ikke hør på den dustete jordmora? De skal jo ikke skremme sånn! Ble helt satt ut her.
Også si at du kan abortere og at det kan bli kognitive utfordringer er jo helt villt! Kan jo hende det skjer, men det kan vel ikke være så ofte? Hva med de med hyperemesis?
Tror ikke de heller holder på så mye næring?
Ikke tenkt på det❤️ og heller bytt jordmor❤️

Håper du får en fin kveld ❤️
Ja er ganske sykt. Hun bare sånn "nå er jeg bare ærlig med deg" javel, men er jo ikke noe tegn til at det kommer til å skje, når babyen storkoser seg der inne og er større enn gjennomsnittet? Ja er jo andre som sliter mye mer og får komplikasjoner, jeg har jo det ganske fint i forhold, heldigvis!
Det skal jeg, og ha en fin kveld du også :Heartred Bli gravid nå da! :joyful:
 
Ja er ganske sykt. Hun bare sånn "nå er jeg bare ærlig med deg" javel, men er jo ikke noe tegn til at det kommer til å skje, når babyen storkoser seg der inne og er større enn gjennomsnittet? Ja er jo andre som sliter mye mer og får komplikasjoner, jeg har jo det ganske fint i forhold, heldigvis!
Det skal jeg, og ha en fin kveld du også :Heartred Bli gravid nå da! :joyful:
De skal jo være der for å støtte og gi veiledning, og som du sier. Baby koser seg❤️ så bare nyt.

Ja jajaja! :hilarious: Jeg prøver alt jeg kan på å bli gravid ;) ❤️
 
Ja ikke sant? Skjønner jo selvfølgelig at helsepersonell holder øye med vekten min og str. på baby, var jo bekymret selv helt i starten, men alt går jo så bra. Flere i helsevesenet har jo sagt at jeg ikke skal stresse med å tvinge i meg mat, at jeg prøver er godt nok, og jeg går jo ikke ned i vekt. Mens da jeg først møtte hun her jordmoren sa hun jeg kunne spontanabortere hvis jeg ikke fikk i meg nok næring - ble jo pissredd! Så jeg har jo fått litt sånn paranoide tanker om at hvis jeg ikke har spist på flere timer så kan jeg miste babyen. Heldigvis veldig sjeldent nå, og jeg spiser jo minst ett måltid ekstra om dagen nå sammenlignet med før jeg var gravid. Er jo definitivt mer sulten som gravid, spesielt nå som jeg har kommet lenger, så jeg tror nok kroppen min selv forteller meg når den trenger mat.
Altså. Det finnes dem som spyr hele graviditeten, og ikke får i seg næring. Hvis man er oppriktig bekymret for næringen, så får de be om å få legge deg inn med intravenøs da!!
Noen helsearbeidere (være seg jordmødre eller helsesykepleier...) er så EKSTREMT firkantet på tall og vekt. "Du veier for mye, så du får kjeft for hver kilo du går opp", eller "du veier for lite, kan ikke holde på sånn!!". Jeg synes det virker så inkompetent, rett og slett. Man MÅ jo se HELE mennesket, og foreta individuelle vurderinger; og alt i alt, så må *prøve sitt beste* være GODT NOK. Det finnes dem som røyker hele graviditeten, selv om det er skadelig for babyen.. mange Av disse er det også godt nok så lenge de prøver å kutte ned. Og det er jo en prosess uansett.
Det hjelper aldri å kjefte og smelle, og bare komme med "du gjør bare feil". Det motiverer ikke, og ender heller opp med at folk lyver.
 
Altså. Det finnes dem som spyr hele graviditeten, og ikke får i seg næring. Hvis man er oppriktig bekymret for næringen, så får de be om å få legge deg inn med intravenøs da!!
Noen helsearbeidere (være seg jordmødre eller helsesykepleier...) er så EKSTREMT firkantet på tall og vekt. "Du veier for mye, så du får kjeft for hver kilo du går opp", eller "du veier for lite, kan ikke holde på sånn!!". Jeg synes det virker så inkompetent, rett og slett. Man MÅ jo se HELE mennesket, og foreta individuelle vurderinger; og alt i alt, så må *prøve sitt beste* være GODT NOK. Det finnes dem som røyker hele graviditeten, selv om det er skadelig for babyen.. mange Av disse er det også godt nok så lenge de prøver å kutte ned. Og det er jo en prosess uansett.
Det hjelper aldri å kjefte og smelle, og bare komme med "du gjør bare feil". Det motiverer ikke, og ender heller opp med at folk lyver.
Ikke sant! Har aldri vært snakk om å gi meg næring intravenøst engang, så er jo ikke så ille.
Noen er virkelig det, hører jo fra de som er litt overvektige at de får høre det de også, selv om alt er fint helsemessig.
Nå har jeg nettopp spist et svært måltid, så nå sier jeg meg fornøyd for dagen :hilarious:
 
Ikke sant! Har aldri vært snakk om å gi meg næring intravenøst engang, så er jo ikke så ille.
Noen er virkelig det, hører jo fra de som er litt overvektige at de får høre det de også, selv om alt er fint helsemessig.
Nå har jeg nettopp spist et svært måltid, så nå sier jeg meg fornøyd for dagen :hilarious:

Nei, akkurat. Jeg regner med at den skremselspropagandaen hun driver med handler om dem som er SÅNN underernært, at det er farlig for helsa... Sånn.. intravenøs-underernært... ><
Når du ikke er i nærheten der, så kan man vel bare være fornøyd med det du klarer få i deg.
 
22+0
Hun begynner å bli så stor! 27-28.5 cm og 450-550 g, like stor som en lundefugl eller grapefrukt :D Jeg har begynt å kjenne spark litt over navlehøyde nå, så hun tar over kroppen min mer og mer! Lurer på hvordan innvollene mine ser ut :hilarious: Jeg syns ikke jeg ser mye større ut enn forrige uke, men sammenlignet med uke 20 ser jeg forskjellen godt. Har nå gått opp 2 hekto i uka i 3 uker nå, er fornøyd med det jeg. Ca. 1 kg på 1 mnd.

Ble jo mye snakkis over her ang. hun jordmora som var obsessed med vekt. Fikk ringt helsestasjonen (de hadde dumme tlf tider allikevel :shifty:), i forgårs ble jeg ringt av avdelingslederen der og forklarte kjapt situasjonen og hvem jeg ville ha. I går var det ordnet! Nå er neste time bare timer etter fastlegetimen min der jeg skal ta glukosetest, så blir en travel dag :joyful: Men mannen har fri den dagen, så da får han vært med på alt. Vi har også vekstkontroll på sykehuset noen dager før som han har fått ordnet fri til. Tiden går virkelig fort nå altså, denne mnd kommer også til å fly!

Så hva har jeg kjent på denne uka.. Bevegelse er fortsatt veldig varierende, men kjenner hun skifter mye posisjon. Hun våkner som regel til live sent på kveld. Snakker mer til henne og vi poker hverandre, er veldig kos :happy: Siden hun er så stor nå merker jeg at ting er tyngre, og jeg får lettere vondt i korsrygg osv. Prøver å ha en balanse mellom aktivitet og å ta det med ro, med massasjer fra mannen :joyful: Har mer utflod igjen, noen ganger er den tørrere, noen ganger tjukk. Tror jeg faktisk bare har vært kvalm 2 ganger hele denne uka! :woot: Det henger virkelig sammen med sulten og hvor mye jeg spiser, for flere ganger har jeg laget mat, spist opp og likevel ikke vært mett, så jeg måtte lage mer. Mens før slet jeg jo med å spise en normal porsjon, for jeg ble kvalm og måtte gi meg. Siste mnd ca. har jo det virkelig blitt mye bedre, så kvalmen er vel snart borte for godt :D
 
Så bra at du fikk byttet jordmor. Er så viktig å ha "den rette" der.
Jeg holdt på å begynne å grine (av glede) da jeg fikk vite at jeg blir å få samme jordmor som sist ❤️
 
23+0
Nå går dette så fort, altså! :woot: Er faktisk kommet til grensen for levedyktighet, hvis noe skulle skje nå prøver de å redde henne, men virker som hun koser seg der inne :happy: Hun er nå rundt 28-31 cm lang og 500-650 g, på torsdag har vi vekstkontroll UL, så da får vi se hvor stor hun har blitt :D
Fikk sjokk da jeg gikk på vekta i dag, har gått opp nesten 1 kg! :wideyed: Det var også utrolig stor forskjell på magen fra forrige uke. Wow!

Er definitivt mer sulten nå, det merker mannen også - han reagerte spesielt på min nye pepper craving, jeg er ikke noe kryddermenneske :hilarious: Googlet det med å crave pepper, og noen kilder sa at det kan gi halsbrann, som jeg tror jeg også har begynt å oppleve. Har ikke erfaring med det tror jeg, men det har kjentes ut som det er magesyre i halsen min, liksom. Tror det har vært mest når jeg ligger. Har bare vært kvalm et par ganger, forresten!
Utflod har jeg som vanlig :wacky: Har hatt litt vondt, mest i korsrygg og hofter. Målte meg på gøy, og hoftene mine har utvidet seg flere cm, så er jo ikke rart det har gjort vondt ila. svangerskapet! Ribbeina har jo også utvidet seg, har jo ikke sjangs å få på meg de gamle BHene mine, verken foran eller bak :laughing001Klær er også vanskelig nå, merker det begynner å bli tomt siden jeg pakker vekk så mye :p
Veksler hele tiden med å synes jeg er svær og ikke :hilarious: Har ikke "poppet" ennå, hun har fortsatt god plass til å turne ennå. Det var et par dager jeg tror hun snudde seg med ryggen ut, for jeg kjente ikke like mye spark, spesielt utenpå. Fikk jo litt noia, men tok og telte spark de dagene og ble roet litt ned. Bortsett fra da har hun vært sitt vanlige aktive seg, med mye dansing på natta :dance008 Ting er generelt ganske bra for tiden :love017
 
Last edited:
24+0
Ny uke igjen! Appene sier at baby er 29-34 cm og 650-800 g, like stor som en præriehund, grytevotter eller en kålrot :happy: Str varierer ofte en del i dem, og jeg tror Libero sin faktisk ligger ei uke foran - vet jo også heller ikke om de mener starten, midt i eller slutten av uka :p
Var på vekstkontroll på torsdag, da ble baby estimert til 744 g, og lå på 87% persentil :wideyed: Fikk ikke vite sånne tall på OUL, men hun hadde vokst jevnt (73%?) siden da. Legen tror hun blir lang, så hun tar definitivt etter far! :hilarious: Alt så veldig bra ut, men vi tar en ny kontroll 28+5 for å sjekke om hun ligger på samme kurve da. Blir veldig spennende det her, jeg som er bitteliten som ser ut til å få en stor baby :smiley-ashamed004

Jeg veier nøyaktig like mye som forrige uke, og er usikker på om magen er blitt større. Siden jeg la på meg en del til forrige uke er jeg egentlig bare fornøyd med at jeg klarte å opprettholde det :joyful: Har ganske god appetitt, så godt som ingen kvalme nå. Målte forresten puppene mine igjen ila. uka, for jeg hadde en anelse, er gått opp enda en cup :bag: Baby er veldig aktiv, de to siste nettene såpass at jeg ikke har fått sove :dead: Har hatt en del vondt i rygg og bekken, så tror nok jeg bør komme meg til fysio / kiropraktor, ihvertfall for en sjekk, i tilfelle jeg sliter mer enn jeg "bør" :p

Mandag står glukosetesten for tur, er veldig spent. Skal inn til legen ila. ventetiden, men skal også til jordmor senere på dagen. Onsdag får jeg hjemmebesøk av en jordmor, for å vite mer om et tilbud de har for ekstra hjemmebesøk og oppfølging. Syns jo det virker som et bra tilbud, så vi tar gjerne imot hvis de vil tilby oss det :happy: Ellers så har jeg kjøpt et antrekk til, og bestilt diverse pleieprodukter siden det var salg på et nettapotek :angelic:
Skulle egentlig vente litt til med å kjøpe mer, for jeg vet vi kommer til å få babygaver til jul. Tenker også å hente babypakker neste mnd! :D Nå går jo tiden veldig fort, plutselig er jeg i 3. trimester, og da må vi få det vi mangler på plass, i tillegg til å se på det her med permisjon og penger :bookworm:
 
24+0
Ny uke igjen! Appene sier at baby er 29-34 cm og 650-800 g, like stor som en præriehund, grytevotter eller en kålrot :happy: Str varierer ofte en del i dem, og jeg tror Libero sin faktisk ligger ei uke foran - vet jo også heller ikke om de mener starten, midt i eller slutten av uka :p
Var på vekstkontroll på torsdag, da ble baby estimert til 744 g, og lå på 87% persentil :wideyed: Fikk ikke vite sånne tall på OUL, men hun hadde vokst jevnt (73%?) siden da. Legen tror hun blir lang, så hun tar definitivt etter far! :hilarious: Alt så veldig bra ut, men vi tar en ny kontroll 28+5 for å sjekke om hun ligger på samme kurve da. Blir veldig spennende det her, jeg som er bitteliten som ser ut til å få en stor baby :smiley-ashamed004

Jeg veier nøyaktig like mye som forrige uke, og er usikker på om magen er blitt større. Siden jeg la på meg en del til forrige uke er jeg egentlig bare fornøyd med at jeg klarte å opprettholde det :joyful: Har ganske god appetitt, så godt som ingen kvalme nå. Målte forresten puppene mine igjen ila. uka, for jeg hadde en anelse, er gått opp enda en cup :bag: Baby er veldig aktiv, de to siste nettene såpass at jeg ikke har fått sove :dead: Har hatt en del vondt i rygg og bekken, så tror nok jeg bør komme meg til fysio / kiropraktor, ihvertfall for en sjekk, i tilfelle jeg sliter mer enn jeg "bør" :p

Mandag står glukosetesten for tur, er veldig spent. Skal inn til legen ila. ventetiden, men skal også til jordmor senere på dagen. Onsdag får jeg hjemmebesøk av en jordmor, for å vite mer om et tilbud de har for ekstra hjemmebesøk og oppfølging. Syns jo det virker som et bra tilbud, så vi tar gjerne imot hvis de vil tilby oss det :happy: Ellers så har jeg kjøpt et antrekk til, og bestilt diverse pleieprodukter siden det var salg på et nettapotek :angelic:
Skulle egentlig vente litt til med å kjøpe mer, for jeg vet vi kommer til å få babygaver til jul. Tenker også å hente babypakker neste mnd! :D Nå går jo tiden veldig fort, plutselig er jeg i 3. trimester, og da må vi få det vi mangler på plass, i tillegg til å se på det her med permisjon og penger :bookworm:
Godt å høre at alt er bra! Glukosetest er litt kvalmende, men det går greit. Tar tid bare, så ta med ei god bok! Lykke til :)
 
Back
Topp