Såå klar for å bli mamma!

Jeg kjente vel rundt uke 14+0 med nr1, og var tynn som f.
Da hadde jeg ikke begynt å kjenne etter enda, egentlig, men jeg trodde jeg var 16u, og det ble prat om det. Hadde jeg kjent etter, kan det godt være jeg hadde kjent tidligere. ;)
Med nr2, tror jeg ikke jeg var 12 uker engang da jeg kjente. Livmoren delvis på fremsiden (men da var babyen SUPERAKTIV !!! Hoppet rundt som en sprettball inni der), så var null problem å kjenne liv. (Til sammenligning kjente jeg ikke før 14-15 med nr3, før det ble stille en uke, og så på nytt i uke 16. Hun var lat i magen.)
Anyway, tror på deg at du kan kjenne liv ;)


Og, kjedelig at de ikke kan høre om hva du ønsker. Men så blir det litt sånn, at når noen får lov til å fortelle det videre, så er det liksom 'på munne'. Så.. da blir det litt sånn -_- Kjedelig å måtte poengtere at man vil det skal være hemmelig/ikke offentlig, men.. Enkelte kan man ikke si noe til. ><
 
Jeg kjente vel rundt uke 14+0 med nr1, og var tynn som f.
Da hadde jeg ikke begynt å kjenne etter enda, egentlig, men jeg trodde jeg var 16u, og det ble prat om det. Hadde jeg kjent etter, kan det godt være jeg hadde kjent tidligere. ;)
Med nr2, tror jeg ikke jeg var 12 uker engang da jeg kjente. Livmoren delvis på fremsiden (men da var babyen SUPERAKTIV !!! Hoppet rundt som en sprettball inni der), så var null problem å kjenne liv. (Til sammenligning kjente jeg ikke før 14-15 med nr3, før det ble stille en uke, og så på nytt i uke 16. Hun var lat i magen.)
Anyway, tror på deg at du kan kjenne liv ;)


Og, kjedelig at de ikke kan høre om hva du ønsker. Men så blir det litt sånn, at når noen får lov til å fortelle det videre, så er det liksom 'på munne'. Så.. da blir det litt sånn -_- Kjedelig å måtte poengtere at man vil det skal være hemmelig/ikke offentlig, men.. Enkelte kan man ikke si noe til. ><
Ja jeg har ikke kjent etter, jeg har jo hørt det ikke er vanlig å kjenne før ca. halveis, spesielt for førstegangs. Men det kan ikke ignoreres! Det var ikke før hvor aktiv jeg så krabaten var på TUL at jeg begynte å innse at.. jo, det kan jo være :wideyed: Klarte ikke å kjenne akkurat da, for hun presset den tingen godt nedi på meg, tror kanskje det var litt unødvendig når jeg er så tynn, og de fikk jo lett bra sikt :p

Ja, var bare ikke forberedt på det.. F.eks. med min manns mormor så vet vi at hvis hun hadde fått vite det, så hadde hun fortalt det videre, for hun er såpass gammel at hun glemmer litt. Så vi har ventet med henne selv om vi ønsket at hun skulle fått vite det for flere uker siden. Men vi tar det kanskje i morgen, nå kan vi likegreit ta hele hans slekt også :hilarious: Men ja, nå tenker jeg jo at ang. fødsel og neste graviditet så må vi kanskje vente lenger med å si noe og være strengere. Husker jo da jeg skulle fri til mannen så lot vi være å si noe til mamma før etter det hadde skjedd, ellers hadde hun sikkert røpt seg en gang vi hadde vært på besøk
 
13+0
Snaart ferdig med 1. trimester! :woot: Baby er nå 7-8 cm allerede, ca. like stor som en sitron! Vokser fort nå :D Jeg derimot, gjør ikke. Både vekta og magen er lik som for ei uke siden. Snakket med mamma, og hun sa hun ikke "poppet" med meg før 5 mnd, og hun ble aldri svær.

Vi får ta det her i rekkefølge så jeg ikke glemmer; hadde jordmortime på mandag, som for det meste bare var en samtale, mannen fikk vært med. Det var en annen jordmor enn jeg møtte sist, men hun her var også hyggelig. Hun var ikke like redd / streng som hun forrige på vekten min, men hun nektet å tro at jeg var så langt som jeg var, hun ville bare høre på det snurrehjulet sitt :hilarious:
Fikk melding av fastlegen at blodprøvene jeg tok forrige uke var normale, og jeg har blodtype A+, så jeg slipper å tenke på de derre rhesus greiene.

SÅ kommer vel det gøyeste, som alle har ventet på: ultralyden! :woot: Jeg var litt nervøs i forkant, spesielt da vi satt og ventet på å få komme inn, da gjorde det vondt i magen, da! :nailbiting: De var to stykker, hun som gjorde det meste virket som hun var under opplæring, de har jo nettopp begynt med TUL ca. uke 12 for alle nå for en måned siden. Med én gang hun satte den dingsen på magen, så vi med én gang at der var det en liten baby som bevegde på seg! :Heartred Jeg ble målt ca. like langt som jeg mener jeg er, og alt av organer osv. var akkurat som det skulle være :happy:
Vis vedlegget 389512 Vis vedlegget 389513 Vis vedlegget 389514
Vis vedlegget 389515 Vis vedlegget 389516

Etter ultralyden har vi begynt å fortelle flere, vi får se når vi tar FB og IG. Mamma spurte om hun kunne fortelle en onkel før vi engang var tilbake fra sykehuset, og jeg sa litt sånn motvillig greit siden hun har mast helt siden hun fikk vite det, og innen jeg fikk tatt disse bildene fikk jeg melding fra en kusine (altså datteren til den onkelen). Senere den dagen postet en filleonkel på FBveggene til både meg og mannen, som vi heldigvis fikk sett og slettet med en gang. Når jeg freaket litt ut om det på melding til mamma sa hun ingenting, og da jeg spurte om hvem som visste nå, så sa hun bare de, og jeg sa ok, så ikke hele jævla slekta altså. Minutter senere får jeg melding fra pappa sin kusine... :smiley-angry002 Så da sa jeg litt sånn sarkastisk "kunne kanskje sagt ifra før dere fortalte flere da?" og da svarte ikke mamma. Hun er en sånn som aldri innrømmer at hun tar feil eller sier unnskyld, men jeg håper hun innså at det der ikke var ok. Altså hadde de bare spurt om det var greit hadde jeg nok sagt ja, men det var liksom prinsippet at de ikke gjorde det, og tok ringerunden med én gang. Vi har jo ikke fortalt mannen sin side av familien (altså bortsett fra foreldrene og broren hans), så nå må vi vel lyve til bestemoren hans og si at hun er en av de første som får vite det utenfor nær familie.
Jeg blir litt sånn.. er det sånn de blir som besteforeldre? Kan jeg stole på dem alene med barnet mitt? Kommer de til å respektere våre valg?

Anyway, over til litt mer hyggelige ting. Vi feiret også vel overstått ultralyd med å kjøpe klær! Vi var innom et par butikker og kjøpte noen Halloween / svarte plagg, for vi er jo sånne folk hele året :p Bestilte også en del på nett fra H&M. Det er så fint å se hvor involvert mannen er, han er med på å velge klær og sier ting som "de kommer til å se så søt ut i denne!" og generelt gleder seg :love2

Så til slutt; symptomer. Altså kall meg gal, men jeg er ganske sikker på at jeg har begynt å kjenne liv! :wideyed: Jeg nevnte jo forrige uke at jeg hadde kjent noe i livmor, og de siste dagene har jeg blitt mer og mer sikker på at det må være babyen. Først var det en lignende følelse som i DPO-land da jeg ble gravid, typ blipp på en radar. Men det har blitt sterkere, ofte nærmere enn pulsering, bare ikke rytmisk eller hele tiden. Noen ganger er det en større bevegelse, kjennes ut som den snur seg, for det kan minne litt om.. søkket i magen på bergogdalbane, bare at jeg haater den følelsen, så det er litt ubehagelig :smiley-ashamed004 Kjenner det akkurat nå! Er som å bli poket, eller.. en veldig stor gullfisk? Ganske vanskelig å beskrive, og det skjer jo så fort at jeg såvidt rekker å reagere og kjenne etter, men det er litt lettere når det skjer flere ganger over noen minutter. Det er helt annerledes enn fordøyelsessystemet som driver og jobber og bobler masse i vei for tiden (tar visst dobbelt så lang tid å fordøye nå), som dessuten er mer foran.
Jeg vet jo at det ikke er vanlig å kjenne så tidlig for førstegangs, men kan jo hende det er fordi jeg er så tynn?

Andre ting.. puppene er ikke like ømme lenger (tror jeg, eller så har jeg bare blitt vant til det :hilarious:), så det har vel faktisk blitt "calm your tits" :laughing002
Matlysten min er ikke helt tilbake, men klarer ihvertfall å få spist litt. Kvalmen er ikke blitt noe bedre, men det er levbart. Har ikke vært så veldig trøtt, men har tatt en lur her og der. Jeg har vært emosjonell noen ganger, blir definitivt lett rørt (gråt på slutten av ultralyden :laughing002)! Tror kanskje jeg har mindre utflod nå, men trenger fortsatt truseinnlegg noen dager. Det var det, så egentlig relativt likt forrige uke :joyful:
Det greiene med familie og å fortelle folk er jeg dessverre alt for godt kjent med. Jeg sendte sms med bilde av lillebror i 2020, til de nærmeste. DET bildet postet pappa på veggen sin og skrev at han hadde blitt bestefar igjen.
Vi rakk ikke snu oss i fødesenga engang. Denne gangen skal ingen på min side få beskjed engang om at baby er født. Man føler seg så dolket i ryggen..

Når det er sagt. Gratulerer med 13 uker ❤️❤️ Det er nok baby du kjenner :love7
Har du snusa på nub teori med bildene dine eller? :shy::woot:
 
Ja jeg har ikke kjent etter, jeg har jo hørt det ikke er vanlig å kjenne før ca. halveis, spesielt for førstegangs. Men det kan ikke ignoreres! Det var ikke før hvor aktiv jeg så krabaten var på TUL at jeg begynte å innse at.. jo, det kan jo være :wideyed: Klarte ikke å kjenne akkurat da, for hun presset den tingen godt nedi på meg, tror kanskje det var litt unødvendig når jeg er så tynn, og de fikk jo lett bra sikt :p

Ja, var bare ikke forberedt på det.. F.eks. med min manns mormor så vet vi at hvis hun hadde fått vite det, så hadde hun fortalt det videre, for hun er såpass gammel at hun glemmer litt. Så vi har ventet med henne selv om vi ønsket at hun skulle fått vite det for flere uker siden. Men vi tar det kanskje i morgen, nå kan vi likegreit ta hele hans slekt også :hilarious: Men ja, nå tenker jeg jo at ang. fødsel og neste graviditet så må vi kanskje vente lenger med å si noe og være strengere. Husker jo da jeg skulle fri til mannen så lot vi være å si noe til mamma før etter det hadde skjedd, ellers hadde hun sikkert røpt seg en gang vi hadde vært på besøk

Veldig herlig å kjenne liv, da!
En av de moro tingene med å gå gravid ❤️
 
Det greiene med familie og å fortelle folk er jeg dessverre alt for godt kjent med. Jeg sendte sms med bilde av lillebror i 2020, til de nærmeste. DET bildet postet pappa på veggen sin og skrev at han hadde blitt bestefar igjen.
Vi rakk ikke snu oss i fødesenga engang. Denne gangen skal ingen på min side få beskjed engang om at baby er født. Man føler seg så dolket i ryggen..

Når det er sagt. Gratulerer med 13 uker ❤️❤️ Det er nok baby du kjenner :love7
Har du snusa på nub teori med bildene dine eller? :shy::woot:
Åh fy faen :facepalm: Ser definitivt for meg at vi ikke forteller mine foreldre at vi er på sykehuset, også tar vi oss god tid etter baby er født med å si ifra. Får vel være forsiktig med bilde også :smiley-ashamed004 Er veldig glad for at det står på sykehuset sine nettsider at ingen andre enn partner og evt. storesøsken til baby får komme på besøk!

Takktakk! :Heartred Jeg spurte noen i termingruppa, og de sa de ikke kunne se nub, men noen sa det så ut som jente? Vi glemte jo å spørre under ultralyden, var for emosjonell og opptatt med å se på bevegelsene :hilarious: Vi klarer nok fint å vente til OUL, som forresten blir i uke 17!
 
Åh fy faen :facepalm: Ser definitivt for meg at vi ikke forteller mine foreldre at vi er på sykehuset, også tar vi oss god tid etter baby er født med å si ifra. Får vel være forsiktig med bilde også :smiley-ashamed004 Er veldig glad for at det står på sykehuset sine nettsider at ingen andre enn partner og evt. storesøsken til baby får komme på besøk!

Takktakk! :Heartred Jeg spurte noen i termingruppa, og de sa de ikke kunne se nub, men noen sa det så ut som jente? Vi glemte jo å spørre under ultralyden, var for emosjonell og opptatt med å se på bevegelsene :hilarious: Vi klarer nok fint å vente til OUL, som forresten blir i uke 17!
Synes man ser en nub på første bilde jeg, vil også si jente utifra det :love7 :woot:
Spennende da, ikke lenge til oul uansett ❤️❤️
 
14+0
Nå er jeg vel offisiellt i andre trimester! :hello2 Baby er nå 9-10 cm lang, like langt som et bankkort og ca. på størrelse med en appelsin. Den har øyenbryn?! :wideyed: Også kan den visst høre nok til å kveppe av plutselige lyder (jeg tror jeg skremte den da jeg nøs her om dagen), så bra vi skal på The Cure konsert til uka da :hilarious: Jeg kjenner litt liv daglig, som er veldig beroligende. Vi har ikke samme døgnrytme da :hilarious: Magen ser bittelitt større ut en forrige uke, men vekten har ikke økt. Var nettopp hos Squeeze og fikk meg massasje, de gjør det ikke på gravide før man er 13 uker, også gjør de ikke kortere enn 50 min, men det gjorde ikke noe for meg :p De hadde en spesiell pute jeg lå på magen på den første halvdelen, veldig behagelig!

Nipplene er definitivt mørkere, og puppene har fått masse blodårer igjen og ser kanskje litt større ut igjen. Nå må de roe seg, jeg sliter med BHer for tiden, får sånn quadboob og det gjør vondt :hilarious: En ting jeg ikke tror jeg har nevnt, er at jeg blør ganske mye fra tannkjøttet når jeg pusser tennene og litt når jeg snyter nesen. Er vel disse skjøre slimhinnene :rolleyes: Kviser har kommet litt tilbake denne uka, men ikke sånn kjempemye. Cravings har jeg hatt en del av, så mannen har ofte måttet kjøpe ting på veien hjem :p Kvalmen er fortsatt der hver dag, men det er lite nå. Er fortsatt ganske småspist, håper virkelig dette går over nå snart. Utfloden har vært varierende, mest i dag (mannen så meg ta på truseinnlegg og spurte faktisk om jeg hadde mye for tiden, snakk om å være engasjert!). Har også tatt veldig lett til tårene av den minste ting denne uka :hilarious: Har vært bittelitt trøtt og sliten, men føler at det er mye bedre i forhold til hvordan det pleide å være, så det går fint :joyful:

Vi er invitert på fest hos en venninne i kveld, lurer på om vi skal stikke innom en tur hvis jeg orker. Hadde vært gøy å debutere magen for en del folk! Vi er vel nå på det stadiet der det egentlig ikke er hemmelig lenger, for nå sier vi det til folk vi treffer ogsånn, men det er ikke helt offentlig ennå. La nettopp ut announcement bilde på snapstory, har ikke så mange der, men nok til at jeg ikke har fortalt alle personlig :p FB tror jeg vi tar på bryllupsdagen vår, da er jeg 15+2. Lurer på om jeg skal vente med IG til etter OUL når jeg er 17+5. Er deilig at flere vet nå, er så vanskelig å holde på en så stor hemmelighet, men samtidig er det jo litt voldsomt med oppmerksomheten :smiley-ashamed004 Men man får bare hoppe i det! :joyful:
 
Jeg føler graviditeten din går fortere enn min :hilarious: Nesten som det føles ut som du tar meg igjen:hilarious:

Jeg blør fortsatt mye fra tannkjøttet :arghh:
 
Jeg føler graviditeten din går fortere enn min :hilarious: Nesten som det føles ut som du tar meg igjen:hilarious:

Jeg blør fortsatt mye fra tannkjøttet :arghh:
Hahahah! :hilarious: Det begynner virkelig å gå fortere nå! Når man ikke har særlig bekymringer lenger, det begynner å synes, folk får vite det..

Skikkelig irriterende! Tror ikke jeg tør å gå til tannlegen, der blør jeg jo hvertfall til vanlig, så lurer på om det må vente til dette gir seg eller bare etter graviditeten :smiley-ashamed004

Ja forresten, jeg burde jo kanskje virkelig få ut fingen med å ta ut nippelpiercingene mine når det er så mye som skjer i det området nå :p Jeg må bare.. gidde å ta shotglass med saltvann oppi på dem så jeg passer på at de gror fint igjen. Hvordan har det vært med dine nå? Du tok vel de ut rundt denne tiden, mener jeg å huske?
 
Hahahah! :hilarious: Det begynner virkelig å gå fortere nå! Når man ikke har særlig bekymringer lenger, det begynner å synes, folk får vite det..

Skikkelig irriterende! Tror ikke jeg tør å gå til tannlegen, der blør jeg jo hvertfall til vanlig, så lurer på om det må vente til dette gir seg eller bare etter graviditeten :smiley-ashamed004

Ja forresten, jeg burde jo kanskje virkelig få ut fingen med å ta ut nippelpiercingene mine når det er så mye som skjer i det området nå :p Jeg må bare.. gidde å ta shotglass med saltvann oppi på dem så jeg passer på at de gror fint igjen. Hvordan har det vært med dine nå? Du tok vel de ut rundt denne tiden, mener jeg å huske?
Angående tannkjøtt og tannlege - ta heller turen nå! Hvis du har betennelse i tannkjøttet til vanlig (ref: «der blør jeg jo hvertfall til vanlig»), så burde du følge ekstra opp i svangerskapet. Hormonene gjør en ekstra utsatt for problemer, problemer som faktisk kan bli alvorlige hvis man ikke tar tak. Typ at man mister tenner. Så ville absolutt tatt en sjekk og en rens, og fått tilpasset renholdsrutiner :happy:
 
Angående tannkjøtt og tannlege - ta heller turen nå! Hvis du har betennelse i tannkjøttet til vanlig (ref: «der blør jeg jo hvertfall til vanlig»), så burde du følge ekstra opp i svangerskapet. Hormonene gjør en ekstra utsatt for problemer, problemer som faktisk kan bli alvorlige hvis man ikke tar tak. Typ at man mister tenner. Så ville absolutt tatt en sjekk og en rens, og fått tilpasset renholdsrutiner :happy:
Jeg er en sånn som kan blø hvis jeg pusser litt hardt til vanlig ja (tror det ligger i familien). Tror den mengden jeg vanligvis blør hos tannlege er omtrent den mengden jeg blør nå ved vanlig puss :oops: De pleier ikke si noe på det, men kanskje jeg bør få noen til å ta en titt i tilfelle det er "for mye" nå :smiley-ashamed004
 
Jeg er en sånn som kan blø hvis jeg pusser litt hardt til vanlig ja (tror det ligger i familien). Tror den mengden jeg vanligvis blør hos tannlege er omtrent den mengden jeg blør nå ved vanlig puss :oops: De pleier ikke si noe på det, men kanskje jeg bør få noen til å ta en titt i tilfelle det er "for mye" nå :smiley-ashamed004
Jeg er selvsagt farga av yrket mitt ( ;) ), men ville tatt en ekstra sjekk bare for å fange det opp hvis det nå skulle være noe ekstra. Man er som sagt ekstra utsatt for betennelse i tannkjøttet som gravid, og de konsekvensene det kan medføre.
 
14+0
Nå er jeg vel offisiellt i andre trimester! :hello2 Baby er nå 9-10 cm lang, like langt som et bankkort og ca. på størrelse med en appelsin. Den har øyenbryn?! :wideyed: Også kan den visst høre nok til å kveppe av plutselige lyder (jeg tror jeg skremte den da jeg nøs her om dagen), så bra vi skal på The Cure konsert til uka da :hilarious: Jeg kjenner litt liv daglig, som er veldig beroligende. Vi har ikke samme døgnrytme da :hilarious: Magen ser bittelitt større ut en forrige uke, men vekten har ikke økt. Var nettopp hos Squeeze og fikk meg massasje, de gjør det ikke på gravide før man er 13 uker, også gjør de ikke kortere enn 50 min, men det gjorde ikke noe for meg :p De hadde en spesiell pute jeg lå på magen på den første halvdelen, veldig behagelig!

Nipplene er definitivt mørkere, og puppene har fått masse blodårer igjen og ser kanskje litt større ut igjen. Nå må de roe seg, jeg sliter med BHer for tiden, får sånn quadboob og det gjør vondt :hilarious: En ting jeg ikke tror jeg har nevnt, er at jeg blør ganske mye fra tannkjøttet når jeg pusser tennene og litt når jeg snyter nesen. Er vel disse skjøre slimhinnene :rolleyes: Kviser har kommet litt tilbake denne uka, men ikke sånn kjempemye. Cravings har jeg hatt en del av, så mannen har ofte måttet kjøpe ting på veien hjem :p Kvalmen er fortsatt der hver dag, men det er lite nå. Er fortsatt ganske småspist, håper virkelig dette går over nå snart. Utfloden har vært varierende, mest i dag (mannen så meg ta på truseinnlegg og spurte faktisk om jeg hadde mye for tiden, snakk om å være engasjert!). Har også tatt veldig lett til tårene av den minste ting denne uka :hilarious: Har vært bittelitt trøtt og sliten, men føler at det er mye bedre i forhold til hvordan det pleide å være, så det går fint :joyful:

Vi er invitert på fest hos en venninne i kveld, lurer på om vi skal stikke innom en tur hvis jeg orker. Hadde vært gøy å debutere magen for en del folk! Vi er vel nå på det stadiet der det egentlig ikke er hemmelig lenger, for nå sier vi det til folk vi treffer ogsånn, men det er ikke helt offentlig ennå. La nettopp ut announcement bilde på snapstory, har ikke så mange der, men nok til at jeg ikke har fortalt alle personlig :p FB tror jeg vi tar på bryllupsdagen vår, da er jeg 15+2. Lurer på om jeg skal vente med IG til etter OUL når jeg er 17+5. Er deilig at flere vet nå, er så vanskelig å holde på en så stor hemmelighet, men samtidig er det jo litt voldsomt med oppmerksomheten :smiley-ashamed004 Men man får bare hoppe i det! :joyful:
Herlighet så fort det har gått ❤️ Moro å følge med:)
 
Hahahah! :hilarious: Det begynner virkelig å gå fortere nå! Når man ikke har særlig bekymringer lenger, det begynner å synes, folk får vite det..

Skikkelig irriterende! Tror ikke jeg tør å gå til tannlegen, der blør jeg jo hvertfall til vanlig, så lurer på om det må vente til dette gir seg eller bare etter graviditeten :smiley-ashamed004

Ja forresten, jeg burde jo kanskje virkelig få ut fingen med å ta ut nippelpiercingene mine når det er så mye som skjer i det området nå :p Jeg må bare.. gidde å ta shotglass med saltvann oppi på dem så jeg passer på at de gror fint igjen. Hvordan har det vært med dine nå? Du tok vel de ut rundt denne tiden, mener jeg å huske?
Jeg var ikke flink til noe shotglass :hilarious:
Ingen problemer med når dem grodde igjen, men jeg hadde en brystvorte som flere ganger hadde litt betennelser osv. Der er det blitt en liten «kul» der hullet var på ene siden. Kommer klar væske ut hvis jeg presser på brystene så tror melkekjertlene fungerer :hilarious:
 
Jeg var ikke flink til noe shotglass :hilarious:
Ingen problemer med når dem grodde igjen, men jeg hadde en brystvorte som flere ganger hadde litt betennelser osv. Der er det blitt en liten «kul» der hullet var på ene siden. Kommer klar væske ut hvis jeg presser på brystene så tror melkekjertlene fungerer :hilarious:
Jeg har alltid fått litt hvitaktig "gugge" som lukter litt rart på stengene når jeg flytter på dem, tror ikke det er betennelse, har jo hatt dem i 8 år og det har alltid vært sånn, og ikke hatt noen plager siden de grodde. Er sikkert bare svette, hudceller og annet diverse som samler seg :p Men vil jo fortsatt ikke at noe sånt skal sitte fast inni der etter jeg tar ut smykkene :yuck: Blir ganske opptatt i neste uke, så kanskje jeg gjør det uka etter da.
Fascinerende da! :woot: Vet ikke helt om jeg gleder meg til puppene begynner å produsere, men det blir ihvertfall spennende :joyful:
 
15+0
Denne uka har vært så travel, så den har gått fort! Vi var på The Cure konsert på onsdag, baby sin første konsert! :woot: Var vanskelig å kjenne liv akkurat da, men jeg har begynt å merke at sparkene ofte kommer med én gang jeg spiser noe. Ellers er det ikke noe mønster tror jeg, men jeg kjenner ihvertfall et par ganger for dagen. Baby er nå 11-15 cm (appene sier forskjellig, kanskje det er forskjell på CRL og til føttene?) og hele 100 g allerede! Preggers sier blandt annet på størrelse med en avocado :happy: Magebildet sammenlignet med forrige uke ser det ut som jeg har pustet ut, mens sammenlignet med uke 13 har jeg virkelig blitt større! :wideyed: Vekten min er fortsatt dønn lik da, det har den vært i en måned nå.

Tirsdag hadde jeg en ekstra time på sykehuset som jeg trodde var hos ernæringsfysiolog, men det var visst mer en "vanlig" legetime som en del av den ekstra oppfølgingen jeg får pga. undervekt. Møtte en fantastisk lege og student, og fikk en liten bonus ultralyd! Alt så helt supert ut :happy:

Skal vi se, symptomer.. jeg sjekker appen min hver gang jeg skriver disse innleggene, men denne uka er det ingenting som skilte seg spesielt ut som jeg husker. Utflod og kvalme hver dag har jeg hatt som vanlig, har også puttet inn at jeg har vært trøtt. Har hatt litt kviser også. Tror jeg også har vært en del emosjonell, hahah. Merker jeg får lett vondt i kroppen for tiden, alt fra nakke til hofter, vet ikke om jeg bør bevege meg mer?

Åh, holdt på å glemme en hendelse natt til tirsdag. Hele natten hadde jeg vondt i magen rett under navlen, et område ca. på størrelse med hånden min. Det var en døll smerte der hele tiden som jeg kunne sove gjennom, typ mageknip eller mensensmerter, men av og til, alt fra en gang i timen til med noen minutters mellomrom hogg det til og var så vondt at jeg måtte puste meg gjennom. Det var veldig skremmende! Trodde jo det kunne være alt fra SA til blindtarmen. Nevnte det til legen på sykehuset, og hun sa ingenting om hva det kunne være, så hun virket ikke veldig bekymret, men hun sa at hvis det skjer igjen må jeg bare ha en lav terskel for å kontakte legevakten. Aner virkelig ikke hva det var, men det gikk jo over.

I dag ble det en annen episode da jeg var på IKEA med søsteren min og svigers, jeg tror jeg fikk sånn blodtrykksfall. Ble plutselig veldig sliten og tenkte jeg måtte sette meg, også svarnet det / fikk stjerner foran øynene. Når jeg kom meg igjen merket jeg at huden min glinset av svette over hele kroppen! :eek: Svigermor insisterte på at det skulle bli hentet rullestol til meg, så ble kjørt rundt, litt kleint :hilarious: Men det gikk bra etter det!

Så kan vi jo avslutte med noe mer gøy! Vi dro på Barnas Hus, skulle egentlig bare kikke på klær, men.. så så vi jo på alt mulig :hilarious: Måtte jo se på barnevogn for første gang, og jeg tror den første jeg tok tak i var faktisk den jeg endte opp med å kjøpe! Vi fikk en som jobbet der til å vise oss litt, og fortalte litt om den Cybex Priam som jeg holdt i, men viste oss også Bugaboo Fox som var den letteste de hadde - den var ikke lett syns jeg, og selv om den hadde lavt håndtak, var selve bagdelen på Cybex lavere, sånn at jeg som er bitteliten kunne se rett inn i bagen. Den var også utrolig digg å trille, veldig lett (tok såvidt i en Emmaljunga NXT90 og den ble altfor tung for meg), jeg klarte fint å bytte på delene og slå den sammen, som jeg tenkte var viktig siden jeg må jo kunne klare dette alene av og til. Mannen min er over gjennomsnittet høy, og tror nok håndtaket skal gå bra for han, kanskje han må bøye seg litt får å se inn i bagen :p Denne vognen var den eneste de hadde igjen av denne modellen da den utgår, og årets modell er hele 12 cm høyere, og det kom ikke til å gå for meg. Siden den var 6000 krs rabatt på, og da vi sjekket Finn så vi at den ikke var særlig billigere der, tenkte vi at vi burde slå til. Ringte mannen, og han sa jeg skulle kjøpe den før jeg engang rakk å si noe om den, for han stolte på meg :hilarious: Svigermor spantet, hun er altfor snill :love2 Før vi så vognen tilbød hun å kjøpe en bilstolpakke, men jeg ville ikke kjøpe det når vi ikke hadde vår bil med, for troor ikke vi har sånn isofix? Er vel greit å faktisk teste setene i bilen også. Jeg sa at nå behøver de ikke kjøpe noe mer før om flere år, men de nektet :hilarious: Er utrolig fornøyd med kjøpet, og heldigvis er vognen smal nok til å kjøre gjennom gangen vår, og tror vi kan få plass til å sette den i enden av gangen uten at den forstyrrer i de neste månedene. Var jo egentlig ikke meningen å kjøpe vogn så tidlig, men sånn gikk det :p
 
Noen apper skriver lengden i forhold til starten vs slutten på uka, har jeg oppdaget :p

Herlig med snille svigerforeldre ❤️❤️
 
Back
Topp