Såå klar for å bli mamma!

Ååååå, det der øyeblikket er stort! Husker at det var skikkelig rart å se noe som spratt og hoppa rundt i livmoren mens man ikke kunne kjenne noenting til det - det blir så virkelig at man faktisk bærer på en gjest, plutselig :Heartbigred Gratulerer igjen!
 
8+0
Dette blir mer og mer virkelig nå! Vi har fått se hjerteslag på TUL, jeg føler meg mer gravid og jeg ser litt gravid ut nå, magebildet jeg tok i dag tidlig viser definitivt at det stikker ut en del nederst.
Embryoet begynner faktisk å se ut som en baby nå, og blir ca. 2 cm i løpet av denne uka.

Ja, jeg må vel nesten begynne med TUL, da? :p
Vis vedlegget 387542
Jeg ble målt til nøyaktig like langt som jeg trodde jeg var basert på EL, det var ganske betryggende.
Når jordmoren fant embryoet, kunne jeg se hjerteslagene med én gang, det var helt utrolig! Det bevegde på seg også, var egentlig ikke klar over at den kunne det så tidlig :wideyed: Alt var akkurat som det skulle :love2 Fikk en video også, som jeg ser på hele tiden, men får ikke til å laste den opp her.

Dagen etter dro vi til svigers, og mens de sto og lagde middag gikk mannen mellom dem og viste dem videoen av ultralyden :joyful: De ble selvfølgelig veldig glade!
I går dro vi til Danmark, og har møtt en hel del familie og venner. Da vi satt rundt et bord og svigermor bestilte drikke til alle sammen, og alle unntatt meg fikk øl og vin, fikk svigerbror en anelse, som han innrømte da jeg fikk han på tomannshånd litt senere og fortalt han nyheten :hilarious: Ellers tror jeg det har og skal gå greit å skjule det, selv om jeg drikker fra brusbokser. Får se om jeg kan få i glass med lime i selve festen i kveld :p

Siste uka begynte med influensa som jeg fikk av mannen, men jeg fikk en mye mildere versjon heldigvis, som var overraskende, men betryggende som gravid. Kjente ikke så mye symptomer da, men fra mandag av kom de tilbake. Jeg har spydd 3 ganger siden da, sliter en del med å få ned mat. Må bli en del småspising av tørr mat med lite smak. Har hatt litt cravings, noen ganger er det alt jeg kan spise, andre ganger så går det ikke :smiley-ashamed004 Kan være både lite sulten, eller dausulten ofte, er så rart.
Ellers har det vært litt utflod, kviser, de ømme puppene er tilbake, også litt vondt i korsryggen. Er vel litt sliten og trøtt også, men det kan godt skyldes andre ting også :p

Neste uke skal jeg til fastlegen for første gang, har hørt nå at TUL til alle skal begynne her neste måned, så er jo perfekt timing for min del, så skal be om henvisning. Blir veldig betryggende å få se at ting utvikler seg som det skal rundt uke 12, istedenfor å vente typ 10 uker til. Fikk forresten neste jordmortime i uke 12. Også har mamma bursdag til uka, så da skal hun få den beste bursdaggaven ever, tenker jeg ;)
Gratulerer med vel gjennomført TUL ❤️ Fine lille bambsemumsen ❤️
 
Gratulerer med gjennomført TUL! Gleder meg til å følge med videre :blob5 :Heartred
 
9+0
Føler så mye har skjedd den siste uka! Hatt det ganske travelt, har skjedd noe nesten hver dag, så tiden har gått ganske fort :happy:
Nå er det visst offisiellt et foster, på nesten 3 cm! :woot: Vekten og magen er lik som på 7+0 da, så har egentlig gått litt ned.

20220827_111507.jpg
Mitt første babykjøp! Har også bestilt et par kule bodyer og noen bøker til oss :joyful:

Denne uka tror jeg at jeg har fått mer sult og cravings igjen, men kan fortsatt ikke spise så veldig mye før jeg blir kvalm. Har også vært utrolig trøtt, på toppen av en full natts søvn så tar jeg som regel minst en lur for dagen. Kvalmen er igjen veldig varierende, noen dager er det veldig lite, noen dager spyr jeg. Har merket en del vondt i nakke / skuldre pluss korsryggen, tror ikke det bare skyldes eventuelle dårlige sove / sittestillinger. Har også ømme pupper de fleste dager, lurer på om de holder på å vokse enda mer :wideyed: Ellers har jeg utflod hver dag, og til slutt så har jeg hatt et par hot flashes. Jeg er som regel kald hele tiden, så det var litt uvanlig.

20220901_060802.jpg

Tok disse med 6-timers morgenurin 8+5, den øverste er bare urin, den nederste 50/50 urin og vann. Har definitivt såpass høy HCG at testen ikke helt takler det :hilarious: Syns det var gøy å prøve dette lille eksperimentet jeg hadde hørt om med de to siste testene jeg hadde :joyful:

20220901_114618.jpg
Mamma hadde bursdag på torsdag, så i en gaveeske puttet jeg UL-bildet og en av testene, med den lappen oppå.
Min mormor døde under pandemien, så nå blir tittelen gitt videre. Da hun åpnet, så tenkte hun selvfølgelig på sin egen mor, men hun skjønte hva det betydde, og jeg måtte be henne om å løfte på lappen før hun freaket helt ut :hilarious: Pappa satt ved siden av, tror han måtte se på bildet før han skjønte, også ble det jo jubel og klemmer alle veier. Dette blir jo deres første barnebarn, så de gleder seg utrolig mye.
Var fint å endelig fortelle det! Hadde ikke sett dem på en måned (nylig etter at jeg fant det ut), og vi tok det da vi satte oss til bords til middagen, for jeg hadde nok ikke klart å skjule det for dem. Jeg var jo merkbart mye mer småspist, brakk meg etter dessert, og sovnet på sofaen før kake :hilarious:
Hadde på meg en litt posete mammakjole, så usikker på om de hadde sett den lille magen min hvis de ikke visste, men mamma er vanligvis ganske observant på vekt, og jeg er jo nå tyngre enn noen gang.

Skulle egentlig ha første time hos fastlegen på onsdag, men han var syk, men fikk heldigvis ny time i går etter jeg forklarte situasjonen.
Tok noen blodprøver for å sjekke stoffskifte, vitaminer og andre ting, også skulle han henvise til TUL. Vi er også obs på hvor liten og tynn jeg er, så er mulig jeg skal få litt hjelp med næring, pluss følges opp ekstra med UL pga. størrelse. Mamma fikk visst også det med meg, jeg var bare 2.2 kg da jeg ble født. Hun gikk opp 16 kg med meg da, og vi er ca. like små, så kan godt være jeg klarer å gå opp i vekt. Mamma fikk visst ikke særlig mage og ingen strekkmerker, så jeg er veldig spent på hvor likt det blir for meg!
Fikk ny time til 11+6, da blir det flere blodprøver, vet ikke hva annet. Gleder meg til å få time til TUL! Ser jo sikkert ut som en baby da :angelic:
 
Last edited:
10+0
For en milepæl! :woot: Jeg vil jo egentlig si at uke 10 er den nye uke 12 :wacky: Meen fra 11+6 til 12+3 har jeg legetime, jordmortime og offentlig TUL, så nå venter jeg egentlig mest på det, for å vite at alt står til med baby. Noen apper sier at det er det er et foster, som kanskje blir riktig, siden det er først nå jeg syns den ser ut som en ordentlig baby, forrige uke var den ikke heelt der. Nesten 4 cm, ca. på str med en lime :happy:

Nå som jeg nærmer meg slutten på første trimester (wow!), så begynner symptomene å endre seg / lette litt. Trøttheten er fortsatt der for det meste, med en lur for dagen (i dag har jeg tatt to!). Puppene er fortsatt ømme, har ikke målt om de har vokst, men det kan hende de har det. Apetitten min begynner å komme tilbake igjen, så jeg har klart å spise mer, men jeg har også fått næringsdrikker på resept, hentet noen smaker og prøvde, de var ikke så gæli. Passer spesielt fint når jeg våkner dødssulten men ikke er klar til å stå opp ennå. Har ikke gått noe mer opp i vekt, men magen er definitivt større. Er ikke helt flat når jeg ligger lenger, og klarer ikke suge inn den nederste biten som stikker ut. Føler jeg ser dødsgravid ut når jeg har spist og drukket! :hilarious: Utfloden har vært litt av og på, men i dag fikk jeg plutselig en ganske stor klatt :wtf: Men helt vanlig farge, konsistens og lukt, så er nok helt normalt. Åja glemte å nevne kvalmen, den har definitivt blitt mildere. Har ikke spydd på over ei uke, har for det meste vært mer uggen, som på båt, så det har hjulpet å ligge på sofaen. Brekker meg mindre, men jeg raper lettere, som jeg vanligvis ikke kan, så er alltid redd for at jeg skal spy når det skjer, men tror det bare er kroppen min som plutselig kvitter seg med luft lettere? Har også hatt en del vondt i nakke og rygg, aner fortsatt ikke om det har med graviditeten å gjøre. Kviser har kommet tilbake, tror de forsvant forrige uke, men nå har jeg noen igjen. Til slutt så tror jeg de emosjonelle hormonene har kommet. Blir sykt lett rørt nå, spesielt etter Dronning Elizabeth døde. Griner hele tiden! :smiley-ashamed004

Skal vi se, hva ellers.. jeg nevnte jo de timene jeg hadde i uke 12, men har også fått en i uke 15 pga. vekten min. Fikk egentlig ikke vite helt hva den timen skulle innebære, det er på sykehuset, men tror ikke det er ultralyd. Så kanskje bare en ekstra kontroll for å se om jeg legger på meg, snakke om kosthold osv.? Håper uansett at innen da er kvalmen borte, så jeg føler meg normal igjen ift. mat, og gjerne får mer matlyst, sånn som er typisk for gravide :p Vedtaket om næringsdrikk på blå resept varte helt til 2024 en gang, så er fint at jeg har det ihvertfall, kan være greit for meg å alltid ha noen på lur. Kanskje det kan komme godt med hvis jeg får til amming, da trenger man jo enda flere kalorier!

Har gjort noen innkjøp til, for det meste bøker. Er litt usikker på om jeg vil begynne å lese dem nå, om jeg vil lese dem litt og litt gjennom hele graviditeten, eller perm til perm. Flere av dem blir nok gode oppslagsverk, spesielt den tjukke boken som Babyverden har gratis. Har bestilt en 3pk av de mammaleggingsene jeg kjøpte for noen uker siden, for de var så komfortable og passet så bra, så jeg kan godt leve i dem resten av graviditeten - and beyond :laughing001 Det fins en morsom t-skjorte jeg vil ha, men den må bestilles fra USA, som koster litt. Kommer sikkert til å kjøpe den uansett, men.. Åja, og kjøpte enda et par babysko (u)brukt! Eller, de er str 23, så ikke akkurat baby da. Tror jeg skal ta et sånt announcement bilde med dem mellom våre sko, det blir så søtt! :love2 Ser også H&M har fått inn Halloweenklær til baby, så kommer nok til å kjøpe derfra når de kommer på salg :D Baby Smågoth :laughing021
 
Tenk at du er 10 uker allerede!! Tiden går så treigt, men samtidig så fort! :hilarious:
 
Tenk at du er 10 uker allerede!! Tiden går så treigt, men samtidig så fort! :hilarious:
Jeg vet! :hilarious: Og du er sånn dobbelt så langt, så halveis nå? Er ganske sykt! Tiden går fortere når man ikke er så utålmodig lenger, men kjenner det går litt treigt akkurat nå når jeg bare venter på TUL osv. i uke 12, og brenner etter å fortelle flere etter det! Vi har fortalt noen flere venner nå, men er litt vanskelig å ikke si noe rundt på diverse sosiale medier :shy:
 
Jeg vet! :hilarious: Og du er sånn dobbelt så langt, så halveis nå? Er ganske sykt! Tiden går fortere når man ikke er så utålmodig lenger, men kjenner det går litt treigt akkurat nå når jeg bare venter på TUL osv. i uke 12, og brenner etter å fortelle flere etter det! Vi har fortalt noen flere venner nå, men er litt vanskelig å ikke si noe rundt på diverse sosiale medier :shy:
Det gikk sakte frem til uke 12 for meg. Da ble jeg betydeligere roligere i sinns og sluttet å telle dagene. Etter det så har tiden egentlig gått fort. Jeg er 22+3 :shy:. Det er ganske befriende å fortelle og slutte å late som alt er vanlig. Jeg fortalte nærmeste familie i uke 12, noen venner før og resten etter OUL. Og nå føles det ganske godt! Lagt ut ett bilde på insta, men du må lese caption og bla i bildene for å finne det ut:hilarious:
 
Det gikk sakte frem til uke 12 for meg. Da ble jeg betydeligere roligere i sinns og sluttet å telle dagene. Etter det så har tiden egentlig gått fort. Jeg er 22+3 :shy:. Det er ganske befriende å fortelle og slutte å late som alt er vanlig. Jeg fortalte nærmeste familie i uke 12, noen venner før og resten etter OUL. Og nå føles det ganske godt! Lagt ut ett bilde på insta, men du må lese caption og bla i bildene for å finne det ut:hilarious:
Wow, 22+3 allerede! Jeg hadde ikke klart å vente så lenge med å fortelle, ass :hilarious: Kommer nok til å fortelle de fleste jeg snakker med etter TUL i uke 12, og lurer på om jeg skal gjøre det offentlig på sosiale medier på bryllupsdagen vår i uke 15? Vi får se hva jeg føler for, blir nok ikke å vente til OUL ihvertfall! :p
 
11+0
Tiden går bittelitt sakte nå som jeg bare venter på de timene 11+6 - 12+3, men det er heldigvis levbart, ikke like ille som i starten av graviditeten :joyful: Klør jo litt etter å fortelle flere, men nå er vi så nærme TUL at jeg tenker at det hadde vært dritkjipt hvis vi sa det nå, også viser det seg at noe er galt. Tviler jo på det, men det hjelper meg å holde kjeft :p Nå skal fosteret være mellom 4-5 cm langt, det ser virkelig ut som en baby nå! :woot: Magen er ikke blitt noe større siden forrige uke, men jeg legger mer merke til den nå, går liksom ikke an å glemme / ignorere lenger :wtf:

Det jeg har kjent mest på denne uka er vel økt utflod og trøtthet, tar fortsatt ofte en lur eller to om dagen. Er mye likt forrige uke, puppene er fortsatt ømme, og har lagt merke til at ihvertfall den høyre nippelen er blitt større, så jeg lurer på om jeg skal ta ut piercingene snart før det blir ubehagelig. Lurer også på om jeg skal gjøre som da jeg tok dem og ha saltvann i shotglass så det ikke ligger igjen noe rusk inni som gror fast :wacky:
Appetitten nærmer seg normalen igjen nå, men er ikke heelt der at jeg klarer å spise like store porsjoner som før. Har begynt å få lyst på ting igjen, så det kommer seg! Kvalmen ble bedre i starten av denne uka, hadde t.o.m. min første dag uten noe kvalme! Dessverre de siste par dagene ble det verre igjen, i går spydde jeg for første gang siden uke 8. Skikkelig kjipt! :arghh: Håper virkelig det ikke blir verre igjen nå! Trøster meg med at symptomer forhåpentligvis betyr at baby har det bra :smiley-ashamed004 Jeg har også merket en lett hodepine et par ganger nå, det pleier jeg aldri å få. Åja også på butikken her om dagen fikk jeg plutselig en sånn følelse som om jeg hadde løpt, ble andpusten og ville bare sette meg ned. Har jo hørt om at dette skjer, men ble litt sjokka da det skjedde meg. Hjalp å tvinge meg selv til å gå saktere, jeg går vel ganske fort :hilarious:

Var ikke så mye å rapportere denne uka nei, tenkte jo at etterhvert blir nok disse oppdateringene mindre spennende, men for nå fortsetter jeg å ta ukentlige. Er jo greit å ha noe å se tilbake på, spesielt med tanke på senere svangerskap! Kanskje folk som leser har nytte av dem også :D
 
Det er jo uansett koselig å få en oppdatering om at du er "alive and well" ;)
Uansett hvor "kjedelig" oppdateringene måtte være, er det likevel hyggelig å høre fra deg ❤️
Ofte går mye av symptomene over mellom uke 11-14, så får håpe kvalmen stopper ❤️
 
Det er jo uansett koselig å få en oppdatering om at du er "alive and well" ;)
Uansett hvor "kjedelig" oppdateringene måtte være, er det likevel hyggelig å høre fra deg ❤️
Ofte går mye av symptomene over mellom uke 11-14, så får håpe kvalmen stopper ❤️
Fint å høre! :) Og det er jo sant, merker jo at man savner folk litt når de flytter over til termingrupper, når man har hengt så mye sammen i prøvetiden :p Jeg driver fortsatt og sniker i prøverforumet, men skriver jo selvfølgelig ikke så mye lenger :angelic:
 
Fint å høre! :) Og det er jo sant, merker jo at man savner folk litt når de flytter over til termingrupper, når man har hengt så mye sammen i prøvetiden :p Jeg driver fortsatt og sniker i prøverforumet, men skriver jo selvfølgelig ikke så mye lenger :angelic:

Greit å snike litt uansett:p
Jeg svarer litt over hele forumet, jeg, haha..
 
12+0
Ja da var vi her! Føles ikke ut som den store milepælen helt ennå, tror det skjer etter UL om 3 dager :joyful: Nå er baby 5-6 cm stor, som er omtrent som en dverghamster, espressokopp eller fersken i følge Preggers appen :hilarious: Tok magebilde da jeg stod opp i dag, magen er ganske flat ennå, men har definitivt en liten utstikker nederst. Føler meg mye større og rundere utover dagen :p

I går var jeg hos legen, og veien dit var litt stress. Jeg var plutselig litt uforberedt på at det (endelig) skjedde, så glemte urinprøve. På banen var det fullt, og jeg kjente meg dårlig og svett, så endte opp med å sette meg på gulvet (ønsket å se kjempegravid ut akkurat da!). Holdt på å spy mens jeg gikk bort til legen :yuck: Men følte meg bedre når jeg fikk satt meg hos legen.
Blodprøvene jeg tok sist var perfekte, ble litt sjokkert :woot: Jeg hadde masse jern, mer D-vitamin enn de fleste, osv. Jeg hadde jo allerede sluttet å ta kosttilskudd før jeg tok de prøvene, men mistenker at de hang litt igjen. Tok nye prøver, og hun på legekontoret fikk det ikke til, så måtte løpe bort på et annet sted, der de rakk det AKKURAT før de stengte o_O Så nå får vi se om disse prøvene er like bra som sist, tviler :wtf:
Satte opp ny time i uke 24 for glukosebelastningstest ogsånn! Rart å tenke på at det er så lenge til, dobbelt så langt som jeg er nå, men det skjer jo litt imellom, 2 ultralyder f.eks.! :joyful: Har jordmor på mandag, og offentlig TUL på tirsdag, så får vi se når jeg får satt opp de neste timene.

Jeg målte puppene mine i løpet av uka, og nå er de vokst 2 cuper til! :eek: Så totalt 4 cuper, og da altså dobbelt så store som før jeg ble gravid. Hadde jo en anelse de siste to ukene at de var blitt større, for hver dag når jeg så meg i speilet stirret jeg sånn på dem. Hvordan skal dette ende :smiley-ashamed004 Har merket litt ubehag i ribbeina, mest når jeg ligger på siden. I tillegg når jeg har gått litt, så får jeg vondt i hoftene. Kan det være at ting utvider seg for å gjøre plass allerede? :wideyed: Jeg blir også definitivt lett andpusten, men jeg er ikke like sliten og trøtt som jeg var forrige uke.
Matlysten kommer og går, men jeg er fortsatt ganske småspist. Har gått bittelitt ned i vekt, håper det snur snart. Jeg er fortsatt kvalm hver dag, men det er ganske mildt, det var i går før legen som var verst. Har fortsatt en god del utflod. Til slutt så har jeg kjent litt kramper / stikninger et par ganger, men tror ikke det var noe galt. Nå holder jeg bare pusten litt frem til UL! Hvis alt er bra, forteller vi det til flere :happy:
 
Ååå! Lenge siden jeg har tittet innom her, men gratulerer sååå mye! :woot: :Heartpink Tenk en liten sprellende bebis og over 12 uker! Gleder meg til å følge med videre i svangerskapet ditt.
 
Herlig med 12 uker, gledes til å høre om TUL om noen dager:)
 
13+0
Snaart ferdig med 1. trimester! :woot: Baby er nå 7-8 cm allerede, ca. like stor som en sitron! Vokser fort nå :D Jeg derimot, gjør ikke. Både vekta og magen er lik som for ei uke siden. Snakket med mamma, og hun sa hun ikke "poppet" med meg før 5 mnd, og hun ble aldri svær.

Vi får ta det her i rekkefølge så jeg ikke glemmer; hadde jordmortime på mandag, som for det meste bare var en samtale, mannen fikk vært med. Det var en annen jordmor enn jeg møtte sist, men hun her var også hyggelig. Hun var ikke like redd / streng som hun forrige på vekten min, men hun nektet å tro at jeg var så langt som jeg var, hun ville bare høre på det snurrehjulet sitt :hilarious:
Fikk melding av fastlegen at blodprøvene jeg tok forrige uke var normale, og jeg har blodtype A+, så jeg slipper å tenke på de derre rhesus greiene.

SÅ kommer vel det gøyeste, som alle har ventet på: ultralyden! :woot: Jeg var litt nervøs i forkant, spesielt da vi satt og ventet på å få komme inn, da gjorde det vondt i magen, da! :nailbiting: De var to stykker, hun som gjorde det meste virket som hun var under opplæring, de har jo nettopp begynt med TUL ca. uke 12 for alle nå for en måned siden. Med én gang hun satte den dingsen på magen, så vi med én gang at der var det en liten baby som bevegde på seg! :Heartred Jeg ble målt ca. like langt som jeg mener jeg er, og alt av organer osv. var akkurat som det skulle være :happy:
20220927_112206.jpg 20220927_112233.jpg 20220927_112328.jpg
20220927_112347.jpg 20220927_112400.jpg

Etter ultralyden har vi begynt å fortelle flere, vi får se når vi tar FB og IG. Mamma spurte om hun kunne fortelle en onkel før vi engang var tilbake fra sykehuset, og jeg sa litt sånn motvillig greit siden hun har mast helt siden hun fikk vite det, og innen jeg fikk tatt disse bildene fikk jeg melding fra en kusine (altså datteren til den onkelen). Senere den dagen postet en filleonkel på FBveggene til både meg og mannen, som vi heldigvis fikk sett og slettet med en gang. Når jeg freaket litt ut om det på melding til mamma sa hun ingenting, og da jeg spurte om hvem som visste nå, så sa hun bare de, og jeg sa ok, så ikke hele jævla slekta altså. Minutter senere får jeg melding fra pappa sin kusine... :smiley-angry002 Så da sa jeg litt sånn sarkastisk "kunne kanskje sagt ifra før dere fortalte flere da?" og da svarte ikke mamma. Hun er en sånn som aldri innrømmer at hun tar feil eller sier unnskyld, men jeg håper hun innså at det der ikke var ok. Altså hadde de bare spurt om det var greit hadde jeg nok sagt ja, men det var liksom prinsippet at de ikke gjorde det, og tok ringerunden med én gang. Vi har jo ikke fortalt mannen sin side av familien (altså bortsett fra foreldrene og broren hans), så nå må vi vel lyve til bestemoren hans og si at hun er en av de første som får vite det utenfor nær familie.
Jeg blir litt sånn.. er det sånn de blir som besteforeldre? Kan jeg stole på dem alene med barnet mitt? Kommer de til å respektere våre valg?

Anyway, over til litt mer hyggelige ting. Vi feiret også vel overstått ultralyd med å kjøpe klær! Vi var innom et par butikker og kjøpte noen Halloween / svarte plagg, for vi er jo sånne folk hele året :p Bestilte også en del på nett fra H&M. Det er så fint å se hvor involvert mannen er, han er med på å velge klær og sier ting som "de kommer til å se så søt ut i denne!" og generelt gleder seg :love2

Så til slutt; symptomer. Altså kall meg gal, men jeg er ganske sikker på at jeg har begynt å kjenne liv! :wideyed: Jeg nevnte jo forrige uke at jeg hadde kjent noe i livmor, og de siste dagene har jeg blitt mer og mer sikker på at det må være babyen. Først var det en lignende følelse som i DPO-land da jeg ble gravid, typ blipp på en radar. Men det har blitt sterkere, ofte nærmere enn pulsering, bare ikke rytmisk eller hele tiden. Noen ganger er det en større bevegelse, kjennes ut som den snur seg, for det kan minne litt om.. søkket i magen på bergogdalbane, bare at jeg haater den følelsen, så det er litt ubehagelig :smiley-ashamed004 Kjenner det akkurat nå! Er som å bli poket, eller.. en veldig stor gullfisk? Ganske vanskelig å beskrive, og det skjer jo så fort at jeg såvidt rekker å reagere og kjenne etter, men det er litt lettere når det skjer flere ganger over noen minutter. Det er helt annerledes enn fordøyelsessystemet som driver og jobber og bobler masse i vei for tiden (tar visst dobbelt så lang tid å fordøye nå), som dessuten er mer foran.
Jeg vet jo at det ikke er vanlig å kjenne så tidlig for førstegangs, men kan jo hende det er fordi jeg er så tynn?

Andre ting.. puppene er ikke like ømme lenger (tror jeg, eller så har jeg bare blitt vant til det :hilarious:), så det har vel faktisk blitt "calm your tits" :laughing002
Matlysten min er ikke helt tilbake, men klarer ihvertfall å få spist litt. Kvalmen er ikke blitt noe bedre, men det er levbart. Har ikke vært så veldig trøtt, men har tatt en lur her og der. Jeg har vært emosjonell noen ganger, blir definitivt lett rørt (gråt på slutten av ultralyden :laughing002)! Tror kanskje jeg har mindre utflod nå, men trenger fortsatt truseinnlegg noen dager. Også andpusten av ingenting! Det var det, så egentlig relativt likt forrige uke :joyful:
 
Last edited:
Back
Topp