15+0
Denne uka har vært så travel, så den har gått fort! Vi var på The Cure konsert på onsdag, baby sin første konsert!
Var vanskelig å kjenne liv akkurat da, men jeg har begynt å merke at sparkene ofte kommer med én gang jeg spiser noe. Ellers er det ikke noe mønster tror jeg, men jeg kjenner ihvertfall et par ganger for dagen. Baby er nå 11-15 cm (appene sier forskjellig, kanskje det er forskjell på CRL og til føttene?) og hele 100 g allerede! Preggers sier blandt annet på størrelse med en avocado
Magebildet sammenlignet med forrige uke ser det ut som jeg har pustet ut, mens sammenlignet med uke 13 har jeg virkelig blitt større!
Vekten min er fortsatt dønn lik da, det har den vært i en måned nå.
Tirsdag hadde jeg en ekstra time på sykehuset som jeg trodde var hos ernæringsfysiolog, men det var visst mer en "vanlig" legetime som en del av den ekstra oppfølgingen jeg får pga. undervekt. Møtte en fantastisk lege og student, og fikk en liten bonus ultralyd! Alt så helt supert ut
Skal vi se, symptomer.. jeg sjekker appen min hver gang jeg skriver disse innleggene, men denne uka er det ingenting som skilte seg spesielt ut som jeg husker. Utflod og kvalme hver dag har jeg hatt som vanlig, har også puttet inn at jeg har vært trøtt. Har hatt litt kviser også. Tror jeg også har vært en del emosjonell, hahah. Merker jeg får lett vondt i kroppen for tiden, alt fra nakke til hofter, vet ikke om jeg bør bevege meg mer?
Åh, holdt på å glemme en hendelse natt til tirsdag. Hele natten hadde jeg vondt i magen rett under navlen, et område ca. på størrelse med hånden min. Det var en døll smerte der hele tiden som jeg kunne sove gjennom, typ mageknip eller mensensmerter, men av og til, alt fra en gang i timen til med noen minutters mellomrom hogg det til og var så vondt at jeg måtte puste meg gjennom. Det var veldig skremmende! Trodde jo det kunne være alt fra SA til blindtarmen. Nevnte det til legen på sykehuset, og hun sa ingenting om hva det kunne være, så hun virket ikke veldig bekymret, men hun sa at hvis det skjer igjen må jeg bare ha en lav terskel for å kontakte legevakten. Aner virkelig ikke hva det var, men det gikk jo over.
I dag ble det en annen episode da jeg var på IKEA med søsteren min og svigers, jeg tror jeg fikk sånn blodtrykksfall. Ble plutselig veldig sliten og tenkte jeg måtte sette meg, også svarnet det / fikk stjerner foran øynene. Når jeg kom meg igjen merket jeg at huden min glinset av svette over hele kroppen!
Svigermor insisterte på at det skulle bli hentet rullestol til meg, så ble kjørt rundt, litt kleint
Men det gikk bra etter det!
Så kan vi jo avslutte med noe mer gøy! Vi dro på Barnas Hus, skulle egentlig bare kikke på klær, men.. så så vi jo på alt mulig
Måtte jo se på barnevogn for første gang, og jeg tror den første jeg tok tak i var faktisk den jeg endte opp med å kjøpe! Vi fikk en som jobbet der til å vise oss litt, og fortalte litt om den Cybex Priam som jeg holdt i, men viste oss også Bugaboo Fox som var den letteste de hadde - den var ikke
så lett syns jeg, og selv om den hadde lavt håndtak, var selve bagdelen på Cybex lavere, sånn at jeg som er bitteliten kunne se rett inn i bagen. Den var også utrolig digg å trille, veldig lett (tok såvidt i en Emmaljunga NXT90 og den ble altfor tung for meg), jeg klarte fint å bytte på delene og slå den sammen, som jeg tenkte var viktig siden jeg må jo kunne klare dette alene av og til. Mannen min er over gjennomsnittet høy, og tror nok håndtaket skal gå bra for han, kanskje han må bøye seg litt får å se inn i bagen
Denne vognen var den eneste de hadde igjen av denne modellen da den utgår, og årets modell er hele 12 cm høyere, og det kom ikke til å gå for meg. Siden den var 6000 krs rabatt på, og da vi sjekket Finn så vi at den ikke var særlig billigere der, tenkte vi at vi burde slå til. Ringte mannen, og han sa jeg skulle kjøpe den før jeg engang rakk å si noe om den, for han stolte på meg
Svigermor spantet, hun er altfor snill
Før vi så vognen tilbød hun å kjøpe en bilstolpakke, men jeg ville ikke kjøpe det når vi ikke hadde vår bil med, for troor ikke vi har sånn isofix? Er vel greit å faktisk teste setene i bilen også. Jeg sa at nå behøver de ikke kjøpe noe mer før om flere år, men de nektet
Er utrolig fornøyd med kjøpet, og heldigvis er vognen smal nok til å kjøre gjennom gangen vår, og tror vi kan få plass til å sette den i enden av gangen uten at den forstyrrer i de neste månedene. Var jo egentlig ikke meningen å kjøpe vogn så tidlig, men sånn gikk det