Såå klar for å bli mamma!

Gjør det, spesielt nå i starten. :)

Uansett, godt å være ferdig med en av de større innkjøpene ❤️ Selv om det er tidlig : ))
Ja ikke sant, er jo litt deilig å spre det litt ut. Vi tenker å få på plass stellekommode snart, det har vi plass til, pluss da kan vi putte klærne vi har kjøpt inni der. Kanskje se på bedside crib og tripptrapp stol? Får følge med på Finn :D
 
Ja ikke sant, er jo litt deilig å spre det litt ut. Vi tenker å få på plass stellekommode snart, det har vi plass til, pluss da kan vi putte klærne vi har kjøpt inni der. Kanskje se på bedside crib og tripptrapp stol? Får følge med på Finn :D
Sikkert greit med stellekommode..! Her har mini én skuff til alle klærne sine, og det er det. Stellematta ligger på benken over vaskemaskinen..
Men; har et eget skap på badet fyllt til randen med tøybleier da. Såååå :p hadde jo sikkert hatt PLASS hvis jeg bare kjørte papirbleier. :P
 
15+0
Denne uka har vært så travel, så den har gått fort! Vi var på The Cure konsert på onsdag, baby sin første konsert! :woot: Var vanskelig å kjenne liv akkurat da, men jeg har begynt å merke at sparkene ofte kommer med én gang jeg spiser noe. Ellers er det ikke noe mønster tror jeg, men jeg kjenner ihvertfall et par ganger for dagen. Baby er nå 11-15 cm (appene sier forskjellig, kanskje det er forskjell på CRL og til føttene?) og hele 100 g allerede! Preggers sier blandt annet på størrelse med en avocado :happy: Magebildet sammenlignet med forrige uke ser det ut som jeg har pustet ut, mens sammenlignet med uke 13 har jeg virkelig blitt større! :wideyed: Vekten min er fortsatt dønn lik da, det har den vært i en måned nå.

Tirsdag hadde jeg en ekstra time på sykehuset som jeg trodde var hos ernæringsfysiolog, men det var visst mer en "vanlig" legetime som en del av den ekstra oppfølgingen jeg får pga. undervekt. Møtte en fantastisk lege og student, og fikk en liten bonus ultralyd! Alt så helt supert ut :happy:

Skal vi se, symptomer.. jeg sjekker appen min hver gang jeg skriver disse innleggene, men denne uka er det ingenting som skilte seg spesielt ut som jeg husker. Utflod og kvalme hver dag har jeg hatt som vanlig, har også puttet inn at jeg har vært trøtt. Har hatt litt kviser også. Tror jeg også har vært en del emosjonell, hahah. Merker jeg får lett vondt i kroppen for tiden, alt fra nakke til hofter, vet ikke om jeg bør bevege meg mer?

Åh, holdt på å glemme en hendelse natt til tirsdag. Hele natten hadde jeg vondt i magen rett under navlen, et område ca. på størrelse med hånden min. Det var en døll smerte der hele tiden som jeg kunne sove gjennom, typ mageknip eller mensensmerter, men av og til, alt fra en gang i timen til med noen minutters mellomrom hogg det til og var så vondt at jeg måtte puste meg gjennom. Det var veldig skremmende! Trodde jo det kunne være alt fra SA til blindtarmen. Nevnte det til legen på sykehuset, og hun sa ingenting om hva det kunne være, så hun virket ikke veldig bekymret, men hun sa at hvis det skjer igjen må jeg bare ha en lav terskel for å kontakte legevakten. Aner virkelig ikke hva det var, men det gikk jo over.

I dag ble det en annen episode da jeg var på IKEA med søsteren min og svigers, jeg tror jeg fikk sånn blodtrykksfall. Ble plutselig veldig sliten og tenkte jeg måtte sette meg, også svarnet det / fikk stjerner foran øynene. Når jeg kom meg igjen merket jeg at huden min glinset av svette over hele kroppen! :eek: Svigermor insisterte på at det skulle bli hentet rullestol til meg, så ble kjørt rundt, litt kleint :hilarious: Men det gikk bra etter det!

Så kan vi jo avslutte med noe mer gøy! Vi dro på Barnas Hus, skulle egentlig bare kikke på klær, men.. så så vi jo på alt mulig :hilarious: Måtte jo se på barnevogn for første gang, og jeg tror den første jeg tok tak i var faktisk den jeg endte opp med å kjøpe! Vi fikk en som jobbet der til å vise oss litt, og fortalte litt om den Cybex Priam som jeg holdt i, men viste oss også Bugaboo Fox som var den letteste de hadde - den var ikke lett syns jeg, og selv om den hadde lavt håndtak, var selve bagdelen på Cybex lavere, sånn at jeg som er bitteliten kunne se rett inn i bagen. Den var også utrolig digg å trille, veldig lett (tok såvidt i en Emmaljunga NXT90 og den ble altfor tung for meg), jeg klarte fint å bytte på delene og slå den sammen, som jeg tenkte var viktig siden jeg må jo kunne klare dette alene av og til. Mannen min er over gjennomsnittet høy, og tror nok håndtaket skal gå bra for han, kanskje han må bøye seg litt får å se inn i bagen :p Denne vognen var den eneste de hadde igjen av denne modellen da den utgår, og årets modell er hele 12 cm høyere, og det kom ikke til å gå for meg. Siden den var 6000 krs rabatt på, og da vi sjekket Finn så vi at den ikke var særlig billigere der, tenkte vi at vi burde slå til. Ringte mannen, og han sa jeg skulle kjøpe den før jeg engang rakk å si noe om den, for han stolte på meg :hilarious: Svigermor spantet, hun er altfor snill :love2 Før vi så vognen tilbød hun å kjøpe en bilstolpakke, men jeg ville ikke kjøpe det når vi ikke hadde vår bil med, for troor ikke vi har sånn isofix? Er vel greit å faktisk teste setene i bilen også. Jeg sa at nå behøver de ikke kjøpe noe mer før om flere år, men de nektet :hilarious: Er utrolig fornøyd med kjøpet, og heldigvis er vognen smal nok til å kjøre gjennom gangen vår, og tror vi kan få plass til å sette den i enden av gangen uten at den forstyrrer i de neste månedene. Var jo egentlig ikke meningen å kjøpe vogn så tidlig, men sånn gikk det :p
Haha. Vi kjøpte vogn når jeg var 12 uker på vei. Da kjøpte jeg også seng og pusset opp rommet hennes:p så hadde vært kjempe kjipt om det gikk galt da. Men glad jeg gjorde det siden jeg ble 40 kg tyngre å gikk på krykker fra uke 20. det jeg skulle frem til var at du er ikke den eneste som er tidlig ute med ting ❤️

Hærlig med oppdatering fra deg❤️ Liker å lese ❤️❤️
 
Haha. Vi kjøpte vogn når jeg var 12 uker på vei. Da kjøpte jeg også seng og pusset opp rommet hennes:p så hadde vært kjempe kjipt om det gikk galt da. Men glad jeg gjorde det siden jeg ble 40 kg tyngre å gikk på krykker fra uke 20. det jeg skulle frem til var at du er ikke den eneste som er tidlig ute med ting ❤️

Hærlig med oppdatering fra deg❤️ Liker å lese ❤️❤️
Vi tenker at hvis det skulle gå galt så skal vi uansett ha barn, så worst case må det bli stående litt til. Syns det også blir litt dumt å vente spesielt med alle de store tingene til 3. trimester! Koster jo en del.

Koselig at du følger med! Prøver jo å følge med på deg også, og heier! :Heartred
 
Hei dere to :) jeg følger med på dere, er så hyggelig å se at alt går bra @Smågoth.
Og jeg heier så inderlig på deg @Maggie86 !!

Selv mistet jeg i uke 7 - men i gang med prøvingen igjen nå !
Ånei. Så utrolig trist å lese :( er du oppe å går igjen❤️ Jeg følger med på alle kjente ❤️ Hvor hører du til? Ikm gruppe altså ❤️
 
Ånei. Så utrolig trist å lese :( er du oppe å går igjen❤️ Jeg følger med på alle kjente ❤️ Hvor hører du til? Ikm gruppe altså ❤️
Jeg er oppe og går igjen! Jeg vet ikke om det er «lov» å si, men jeg tok det ganske bra - helt sikkert fordi vi har så mange friske barn fra før. Men nå har vi jo bestemt oss for et barn til - så da er det bare å stålsette seg på nytt :hilarious:

Er i IKM gruppe 42. Forventet mens på søndag, så har så klart testet 100 ganger allerede. Fant deg i IKM 44 (tror jeg?) og ble skikkelig skuffa :hilarious:
 
16+0
Enda ei uke som har gått fort, selv om det ikke har skjedd noe spesielt! :happy: Nå har vi annonsert det på FB, var deilig å få det gjort. IG igjen, men venter litt med det. Babyen er mellom 12-18 cm, like stor som en filippinsk tarsier, den første skoen eller en pære. Usikker på om magen har blitt større siden sist, men har gått bittelitt ned i vekt. Syns jo jeg bør begynne å legge på meg nå, får snakke med jordmor om det på fredag.
Har kjent bevegelser hver dag tror jeg, i begynnelsen av uka så var de veldig sterke, men har vært roligere siden. Får jo litt noia, men jeg er jo heldig som i det hele tatt har kjent såpass tidlig, hvis ikke hadde jeg vært paranoid hele tiden! Men er ikke helt behagelig å bli sparket heller :smiley-ashamed004

Jeg har endelig tatt ut nippelpiercingene, dypper dem i et shotglass med saltvann hver dag så de gror best mulig. Har bestilte meg noen nye BHer, for nå takler jeg virkelig ikke de gamle BHene mine lenger. Kjøpte også en fin stelleveske på tilbud! Er så gøy å få gjort flere innkjøp nå :woot:

Det har endelig skjedd: denne uka har jeg hatt 3 dager på rad uten kvalme! :gen014 Appetitten kommer også tilbake, klarer fortsatt ikke spise fullt like mye som før, men har mer lyst på ting og er mer sulten. Håper dette fortsetter å bli bedre nå! Jeg blir fortsatt lett andpusten og sliten, utflod som vanlig, også emosjonell og litt kvisete. Merker virkelig at symptomene begynner å bli litt annerledes nå som jeg er.. kan jeg si 4 mnd på vei nå? :joyful:
 
17+0
Denne uka har også gått fort, håper dette fortsetter videre - kan ikke tro at jeg nærmer meg halveis! :D Skal vi se, appene er så forvirrende når det kommer til lengde, for tror noen bruker CRL og noen inkl. beina? BV sin bruker begge, den sier 12 og 17 cm, Libero sier 20 cm, Preggers sier 15 cm.
Dagens magebilde viser tydelig forskjell fra forrige uke, magen er nå kommet lenger opp! Har virkelig følt meg rundere siste uka, og jeg har også gått opp nærmere 1 kg, endelig! Håper jeg opprettholder vekta. Kan fortsatt bruke en del av klærne mine, men kanskje for siste gang :nailbiting:

I går var jeg hos jordmor, tror hun her var favoritten så langt, men skal tilbake til min "hoved" neste gang. Hvis jeg savner hun her bytter jeg kanskje :hilarious: En ting som jeg virkelig satte pris på var at hun spurte meg om jeg syns det ble for mye på fokus på mat og vekt på kontrollene mine, og jeg måtte jo innrømme at jeg syns egentlig det, littegrann. Jeg var jo bekymret for det i starten, men alt har jo gått så bra. Så jeg føler virkelig ikke for å høre at jeg er nødt til å dytte i meg dobbelt så mye mat som jeg er vant med, kutte ut alt usunt, blabla :banghead: Men hun sa også at hvis ikke jeg får time hos ernæringsfysiolog snart, må jeg si ifra så hun kan purre. En ting jeg vil ta opp der er at jeg tror jeg har ARFID. :bag: Ellers var jordmortimen en ganske koselig prat, urin og blodtrykk var fint. Var fortsatt for tidlig for hjertelyd og magemåling, men neste gang, sa hun! Det blir i uke 20 :happy:

Har vel ikke hatt allverdens symptomer denne uka tror jeg. Utflod som vanlig, kvalmen har vært litt opp og ned, men hadde en dag uten! Så jeg har virkelig tro på at det snart gir seg :woot: Sparkene veksler fra "usikker, det kan være luft" til at jeg har sagt høyt "hva driver du med der inne?!" :laughing001
Har hatt mer matlyst, så er ikke rart at jeg endelig har lagt på meg. Tisser også oftere, begynner å bli plagsomt :wtf: Jeg lurer på om jeg begynner å få bekkenløsning, får ofte vondt rundt korsryggen og ned til hoftebeinet. Mannen syns jeg blir lett irritert for tiden, men jeg syns det er hans feil :hilarious:

Det var det for denne gang :happy: Stay tuned neste uke, for da er det tid for OUL!:excited001Gleder meg til å se hvor mye baby har vokst, og håper vi får vite kjønn! Blir jo sikkert mer virkelig når vi kan si "han / hun", se nærmere på navnelista, kanskje kjøpe noen klær.. THIS IS HAPPENING! :singing:
 
Last edited:
17+0
Denne uka har også gått fort, håper dette fortsetter videre - kan ikke tro at jeg nærmer meg halveis! :D Skal vi se, appene er så forvirrende når det kommer til lengde, for tror noen bruker CRL og noen inkl. beina? BV sin bruker begge, den sier 12 og 17 cm, Libero sier 20 cm, Preggers sier 15 cm.
Dagens magebilde viser tydelig forskjell fra forrige uke, magen er nå kommet lenger opp! Har virkelig følt meg rundere siste uka, og jeg har også gått opp nærmere 1 kg, endelig! Håper jeg opprettholder vekta. Kan fortsatt bruke en del av klærne mine, men kanskje for siste gang :nailbiting:

I går var jeg hos jordmor, tror hun her var favoritten så langt, men skal tilbake til min "hoved" neste gang. Hvis jeg savner hun her bytter jeg kanskje :hilarious: En ting som jeg virkelig satte pris på var at hun spurte meg om jeg syns det ble for mye på fokus på mat og vekt på kontrollene mine, og jeg måtte jo innrømme at jeg syns egentlig det, littegrann. Jeg var jo bekymret for det i starten, men alt har jo gått så bra. Så jeg føler virkelig ikke for å høre at jeg er nødt til å dytte i meg dobbelt så mye mat som jeg er vant med, kutte ut alt usunt, blabla :banghead: Men hun sa også at hvis ikke jeg får time hos ernæringsfysiolog snart, må jeg si ifra så hun kan purre. En ting jeg vil ta opp der er at jeg tror jeg har ARFID. :bag: Ellers var jordmortimen en ganske koselig prat, urin og blodtrykk var fint. Var fortsatt for tidlig for hjertelyd og magemåling, men neste gang, sa hun! Det blir i uke 20 :happy:

Har vel ikke hatt allverdens symptomer denne uka tror jeg. Utflod som vanlig, kvalmen har vært litt opp og ned, men hadde en dag uten! Så jeg har virkelig tro på at det snart gir seg :woot: Sparkene veksler fra "usikker, det kan være luft" til at jeg har sagt høyt "hva driver du med der inne?!" :laughing001
Har hatt mer matlyst, så er ikke rart at jeg endelig har lagt på meg. Tisser også oftere, begynner å bli plagsomt :wtf: Jeg lurer på om jeg begynner å få bekkenløsning, får ofte vondt rundt korsryggen og ned til hoftebeinet. Mannen syns jeg blir lett irritert for tiden, men jeg syns det er hans feil :hilarious:

Det var det for denne gang :happy: Stay tuned neste uke, for da er det tid for OUL!:excited001Gleder meg til å se hvor mye baby har vokst, og håper vi får vite kjønn! Blir jo sikkert mer virkelig når vi kan si "han / hun", se nærmere på navnelista, kanskje kjøpe noen klær.. THIS IS HAPPENING! :singing:
Er så koselig å følge med på hvordan det går med deg :happy: Bruker å stikke innom for å lese dagboka di innimellom. Kjempe spennende med OUL da:excited001 Som du sier blir det jobmed ett mer «virkelig» når man kan begynne å tenke på navn og omtale babyen som «han» eller «hun». Får håpe h*n samarbeider da og ikke er like blyg som magebølla vår var på OUL :p
 
Så bra med en kvalmefri dag :)
Ang arfid, er det noe du tenker du har hatt fra før eller kommet i svangerskapet?
 
Så utrolig koselig å lese dagboken din! Og gratulerer med 17 uker! Blir spennende på oul :):Heartpinksynes jeg nettopp følgte deg på veien mot positiv test, så ble du gravid, og bam(!!) 17 uker på vei. Selv fant jeg ut for 2 uker siden at jeg er gravid og syntes tiden står stille, men ikke når jeg følger med på deg. Haha;)Så artig om du allerede kjenner bevegelse. Det er verdens beste følelse! Med førstemann kjente jeg ikke noe før uke 19/20, spent på hvordan det blir denne gangen.
 
OI her var det plutselig en del kommentarer, ja! Jeg bare svarer alle i én, så får det bare bli langt :joyful:
Er så koselig å følge med på hvordan det går med deg :happy: Bruker å stikke innom for å lese dagboka di innimellom. Kjempe spennende med OUL da:excited001 Som du sier blir det jobmed ett mer «virkelig» når man kan begynne å tenke på navn og omtale babyen som «han» eller «hun». Får håpe h*n samarbeider da og ikke er like blyg som magebølla vår var på OUL :p
Takk for at du leser! :D Nå er det under 24 timer til OUL, gleder meg! Etterpå skal vi til foreldrene mine, der søsteren min vil prøve noen av disse kjerringrådene som skal gjette kjønnet før vi røper det :joyful: Men ja, er også forberedt på at de ikke kan se det eller at vi t.o.m. får vite feil :wtf:

Så bra med en kvalmefri dag :)
Ang arfid, er det noe du tenker du har hatt fra før eller kommet i svangerskapet?
Hadde en i går også! Det er sannsynlig noe jeg alltid har hatt, jeg har alltid slitt med mat og spiser litt som et lite barn :smiley-ashamed004 Først trodde jeg at jeg bare var kresen, men så fikk jeg diagnosen aspergers for bare noen år siden. Pga. autisme er det jo vanlig å ha supersensitive sanser og dermed slite med mat, men tenkte ikke det var en egen diagnose i tillegg. Men så fikk jeg også diagnosert en sjelden døgnrytmeforstyrrelse for et par år siden :hilarious: Så det har nok vært mye jeg har slitt med i livet som aldri ble særlig lagt merke til. Har jo tenkt at jeg har en spiseforstyrrelse, men samtidig ikke, for jeg har jo ikke noe problemer med kroppen min (skulle heller ønske at jeg la på meg egentlig), eller noe sånt. Når jeg har sett mer og mer om ARFID tenker jeg at det stemmer ganske mye med hvordan jeg opplever ting. Så hadde sikkert vært greit å få utredet det! Har jo vært litt bekymret som gravid, men det har jo gått bra helsemessig så langt, og nå i det siste har jeg jo begynt å spise mer.

Så utrolig koselig å lese dagboken din! Og gratulerer med 17 uker! Blir spennende på oul :):Heartpinksynes jeg nettopp følgte deg på veien mot positiv test, så ble du gravid, og bam(!!) 17 uker på vei. Selv fant jeg ut for 2 uker siden at jeg er gravid og syntes tiden står stille, men ikke når jeg følger med på deg. Haha;)Så artig om du allerede kjenner bevegelse. Det er verdens beste følelse! Med førstemann kjente jeg ikke noe før uke 19/20, spent på hvordan det blir denne gangen.
Takk! :D Ja det har gått sinnsykt fort! Troor jeg følger dagboka di også, men hvis jeg ikke har kommentert; gratulerer! :love2 Det er jo gjerne den første mnd spesielt som går såå sakte, man er gjerne bekymret og nesten ingen vet. blir det lettere, håper det går fortere for deg snart!
Jeg har virkelig en aktiv og sterk krabat inni meg :hilarious: Se større / sterkere bevegelsene syns jeg er litt ubehagelige, men er jo så glad for å kjenne liv, atte :p Mannen prøvde å kjenne igjen i går, han var usikker, men det skjer nok snart! Tror bare den ikke sparker så mye utover liksom, men føler i alle de andre retningene :smiley-ashamed004
 
Ååå, spennende med OUL, du får ha lykke til ❤️ får håpe de ser kjønnet da :D
 
18+0
Ukene flyr virkelig avgårde nå! Babyen er nå 18 cm lang, like stor som en mango :happy: Jeg har ikke gått opp i vekt denne uka, og magen ser ikke større ut. Men jeg måtte nettopp lete gjennom de nyvaskede klærne for å finne en underdel som passet :smiley-ashamed004 Går nå med en vanlig leggings som er litt stram i strikken, men livet er ganske høyt. Også en vanlig t-skjorte, og selv om den er baggy noen plasser, stikker puppene og magen godt ut! :joyful:

Får vel gå rett på sak om OUL! Måtte ta ut min 13+ år gamle navlepiercing, babyen rekker nå like over navlen! Navlen har blitt strukket ut en del i det siste, og jordmoren anbefalte at den forble ute nå. Alt som ble sjekket så kjempebra ut! Babyen snudde seg på magen i noen sekunder og viste frem den fine ryggraden og ribbeina sine :hilarious: Kunne også se at den drakk fostervann og prøvde å suge på tommelen. Denne gangen var føttene så store at vi kunne se tærne ordentlig, søtt! :love2 Babyen ble målt litt større, men beholdt terminen fra TUL, siden det er standard nå. Jordmor skulle til å avslutte da hun spurte om vi lurte på noe, og da spurte jeg selvfølgelig om hun kunne se kjønn. Jeg snek litt da hun målte lårbenet, også da hun fikk en god vinkel av beina spredt, så vi at ingenting stakk ut mellom beina, og da sa hun "Ja, hva er det da?" - så det er ganske sikkert ei jente! :dummy1: Mannen fikk ønsket sitt oppfylt! Han kommer til å skjemme henne bort :love2 Jordmor sa at siden jeg er så slank ble bildene veldig fine, så hun ble fristet til å ta på 3D, og vi fikk et bilde som ikke var så ille! Ser litt ut som Skrik da :hilarious:
20221103_101155.jpg 20221103_101213.jpg 20221103_101227.jpg
20221103_101254.jpg 20221103_101305.jpg 20221103_101140.jpg

Etter ultralyden ringte vi og fortalte svigermor, også dro vi til foreldrene mine og møtte min søster der. Hun hadde lyst til å prøve en del sånne kjerringråd som skal spå kjønnet, så dette ble gjort akkurat i siste liten! :hilarious: Vi ble litt sure over at min mor ble høylytt skuffet hver gang det ble krysset av for gutt, hun bør jo være glad uansett, det er det første barnebarnet! Til slutt viste jeg dem ultralydbildet mellom beina for å få dem til å tyde det, og da jeg bekreftet at det var jente jublet min mor så høyt at jeg måtte ta noen steg unna :smiley-ashamed004 Vi er så mange jenter i familien, skjønner ikke at hun på død og liv skulle ha en jente nå også. Virker som hun ble ekstra gira på å tilbringe tid med babyen nå :bored:
20221103_144642.jpg

Har definitivt vært mer sulten siste uka. Sliter fortsatt med å spise like store porsjoner som før, så må heller ta meg god tid med maten eller spise lite og ofte. Begynner å tro at dette ikke kommer til å forandre seg gjennom hele graviditeten :smiley-ashamed004 Kanskje i 3. trimester? :angelic: Har hatt en kvalmefri dag til, men de fleste dager er det såvidt nå, altså. Er som regel bare når kroppen sier stopp ila. et måltid. Så har vi utfloden som vanlig, lurer faktisk på om det er litt mer nå, syns jeg har brukt truseinnlegg oftere. Er en del emosjonell og trøtt igjen. Kjenner masse bevegelse, ULjordmoren sa at jeg mest sannsynlig kjenner hodet hennes som dulter i meg mest, for det er jo det som er størst, og det stemmer med hvordan hun ligger :joyful: Morkaken er litt lenger oppe nå, og foran, så det forklarer hvorfor jeg kjenner lite der og ikke kan kjenne utenpå ennå selv om jenta mi er sterk.
Har også merket at magen min er blitt litt hårete! Mer sånn dun da, men jeg har mørkt hår. Også har vi den irriterende tissingen hele tiden.. :wtf:
Fikk et par kviser og litt tørrere hud, men det kan jo være pga. andre ting. Som jeg også nevnte forrige uke, har jeg hatt vondt i korsryggen, spesielt hvis jeg ligger på ryggen, kan få det hvis jeg bøyer meg (bare det å løfte på toalettlokket og spyle er nok), og av og til når jeg går kan det stråle nedover låret, tror det bare har vært på venstre side. Har blitt massert en del av mannen, får også definitivt vondt når han knar på hoftene mine. Er det dette som er bekkenløsning, og er det noe jeg burde gå til kiropraktor eller noe for? Noen erfarne som vet? :angelic:

Glemte å nevne at nå med hjelp fra jordmor har det blitt funnet ut at ernæringsfysiologene på sykehuset fikk aldri henvisningen legen min sendte for 2 mnd siden, så nå skal jeg bli prioritert for time. Fy faen, ass. Er utrolig glad for at baby har det fint og allerede har vokst seg større enn normalen! Apropos det, fikk ny time til UL i slutten av uke 23 for å sjekke vekst. Blir hun pappa sin store jente eller mamma sin lille tvilling? :woot:
 
19+0
Denne uka har kanskje gått litt saktere ift. de før, men samtidig fort! :wacky: Nå er baby 20-24 cm lang, og nå lages eggcellene hennes! o_O Magen ser ikke større ut enn forrige uke syns jeg, men sammenlignet med uke 17 er jeg definitivt rundere. Har gått bittelitt opp siden sist, så fornøyd med det.
Bevegelsene hennes har vært roligere nå, nå kjennes det vanligvis ut som svære bobler / rumling / mini søkk i magen, som om jeg har spist noe dårlig eller drukket mye kullsyre - bare at det ikke er ubehagelig? :hilarious: Av og til føles magen litt hard, tror det er når hun snur seg. I natt hadde hun selvfølgelig hjemmefest når jeg skulle legge meg, og jeg er sikker på at jeg kjente spark utenpå! :eek: Men mannen får bekrefte senere :joyful:

Symptomer: Tisser ofte (irriterende!), mer utflod, og jeg har hatt hele 4 dager uten kvalme - tre av dem på rad! :woot: Samtidig merker jeg at jeg klarer å spise mer, og er definitivt mer sulten. Så ting kommer seg virkelig nå, endelig! :D Har fortsatt vondt i korsrygg og hofter, får heldigvis massasje av mannen hver dag! God unnskyldning for litt kos og å sjekke om han får kjent noen spark :happy: Har også vært litt trøtt og sliten, pluss emosjonell.

Det var vel alt for denne gang, er ikke så mye å melde, spesielt ift. forrige uke :p Men neste uke er jeg halveis da! :woot:
 
20+0
Da sier jeg meg halveis! Mye av siste uka har gått til å bare tenke "nesten / så godt som halveis" :p Kjennes utrolig digg ut å være her nå.
Babyen er nå 25-6 cm lang, og jentedelene hennes begynner å bli ferdige. Hun skal begynne å få et litt mer ordentlig søvnmønster nå, jeg har merket at hun kan være ganske rolig på dagen og aktiv om kvelden / natten, men det blir greit hvis jeg klarer å lære meg mønsteret hennes så jeg klarer å kjenne etter om noe blir uvanlig. Jeg / vi er forresten ikke heelt vant til å snakke med magen ennå, men det er noe vi prøvde å begynne med tidlig, bare for å få inn vanen. Jeg syns jo det føles veldig rart å snakke til meg selv :smiley-ashamed004 Preggers sier at hun kan kjenne det hvis jeg tar på magen, det har jeg jo egentlig skjønt, for jeg pleier å poke litt for å se om det skjer noe, og hvis hun rører på seg mye hilser jeg tilbake :hilarious: Magen syns jeg ikke er større, hvis noe bare rundere. Klarer å opprettholde vekta nå. Tok forresten influensavaksine i går, føler meg helt normal :happy:

Akkurat da jeg bikket 19 uker begynte jeg jo å kjenne spark utenpå, og sånn har det fortsatt hele uka. Jeg kan kjenne det inni hånden, og da jeg hadde et bokmerke på magen mens jeg leste, så jeg at bokmerket bevegde på seg samtidig som jeg kjente bevegelse :woot: Mannen har prøvd å kjenne, men virker som han ikke klarer å kjenne ennå, han er ganske usikker. Forhåpentligvis får han det magiske øyeblikket denne uka! :happy:
Jeg har jo snakket en del om vondt i korsryggen, hoftene pluss en stråling ned venstre lår. Denne uka ble det ganske ille helt på slutten av dagene, men jeg fikk meg en ergonomisk pute, og den syns jeg hjalp veldig. Ellers.. uka begynte med litt kvalme, men så har jeg hatt 3 fridager på rad igjen, så er fornøyd med det. Føler jeg spiser mer normalt nå. Syns også jeg har hatt mindre utflod. Så totalt sett er ting veldig bra nå, føler meg ganske normal, bare at jeg kjenner godt at det er liv i magen - men ikke på en ubehagelig måte som jeg har hatt tidligere :D Er mer som store bobler eller små pokes. Noen ganger kjennes det ut som hun står på livmorhalsen min da, men det pleier å hjelpe hvis jeg legger meg på siden.

Neste uke skal jeg til jordmor igjen, mannen skal bli med. Fikk vite sist at nå begynner de å måle magen og høre på hjertet, så det blir jo litt gøy, å faktisk gjøre litt mer fysiske ting på kontrollene :happy: Black Friday er vel nå straks, er mange butikker som har begynt med tilbud allerede. Jeg holder utkikk etter bilstol og base, er vel ikke særlig annet vi må ha nytt, men kommer jeg over noe så kan det hende jeg kjøper. Føler ikke vi har kjøpt så mye ennå, men så er det jo ikke mye man trenger heller. Vi har uansett god tid, noe kan jo skaffes etter fødsel også :)
 
Back
Topp