Såå klar for å bli mamma!

Er helt enig! Hører jo fødselshistorier der selv førstegangsfødende kjenner på kroppen at "nå skjer det", mens helsepersonell ikke tror på dem fordi det ikke er vanlig at det går så fort, også blir ungen født kort tid etterpå. Alt er ikke etter boka. Jeg passer også på at mannen vet, så han kan hjelpe til med å "stå opp for meg" hvis jeg ikke klarer det selv. Vil jo også han skal være litt involvert, så han ikke bare blir stående på siden helt hjelpesløs. Burde vel skrive ned det også, i tilfelle vi møter på noen som ikke er så flinke til å henvende seg til partner.

Ikke sant! Og; om man lytter til kroppen er det jo større mulighet for at det faktisk går fortere..! (... Ikke alltid, men liksom; følelsen av trygghet hjelper. Oxytocin er hormonet man skal få med seg, da det hjelper på fødselsprogresjon. Om man derimot føler seg stressa og utrygg, tar det lengre tid.). Og når en førstegangsfødende greier kjenne på at 'nå snart skjer det?!', så lytter hun jo til kroppen!
Viktig det.
 
25+0
Så stas å bikke ny uke på selveste juleaften! Jeg pleier å kalle appene mine for babyjulekalender :santa Nå sier de at baby er 30-35 cm og 800-900 g, også står det at babyen kan kjenne igjen stemmer og musikk nå! :woot: Har lurt på når det var tilfellet, vet jo hørselen har utviklet seg mye i 2. trimester. Magen er vel bittelitt større, føler den er rundere og mer.. "klumpete" nå, spørs hvordan hun ligger :joyful: Har gått opp et halvt kilo, men har veid meg flere ganger med klær på denne uka, og da var jeg oppe i rundt et halvt kilo til. Tar det nok igjen med julemiddagen :p

Føler så mye har skjedd på den korte tiden siden sist! Spesielt på mandag. Dagen begynte med fasting og lite søvn, heldigvis gikk blodprøvene fint, og jeg fikk glukosedrikk med bringebærsmak, som er det beste jeg kunne tenke meg :happy: Smakte som tjukk saft, var egentlig greit å få den ned, men sykepleieren var litt streng og stresset meg med tiden selv om jeg var halveis på 5 min - var ferdig på 15 min. Kjente meg litt uggen etterpå, så spurte om jeg kunne legge meg ned et sted, fikk ligge på en hard undersøkelsesbenk ved siden av en sykepleier som jobbet :smiley-ashamed004 En halvtime senere fikk vi komme inn til legen, blodtrykket mitt var litt høyere enn vanlig og jeg hadde sukker i urinen, men han tenkte ikke det var noe å bekymre seg over. (Fast forward; jeg besto glukosetesten, men hadde lite jern, så har begynt på tilskudd nå.) Etter litt mat bærte det til jordmor, og der var blodtrykket mitt en god del lavere, så jeg stresset kanskje litt på legekontoret. Baby hadde fin og jevn hjerterytme på 140 BPM, og SF-målet mitt lå under gjennomsnittet, som er litt rart når babyen er over gjennomsnittet stor :hilarious: Jordmor sa siden vi vet det har ikke SF-mål så mye å si.
Torsdag fikk jeg besøk av en jordmor, vi skulle snakke litt om et tilbud de har med ekstra oppfølging, men tror vi begge satt igjen litt med en følelse at vi ikke tror det er nødvendig. Vi skal møtes igjen over nyåret for å ta en endelig beslutning, men tror det holder med de vanlige kontrollene på helsestasjon.

Nevnte jo også forrige uke at jeg sov lite fordi baby sparker sånn. Det har fortsatt, blitt litt bedre de siste par dagene, men jeg pleier å ta en lur hver dag nå. Mannen syns det ligner på første trimester da jeg sov hele tiden :p Han liker å holde på magen min mens jeg sover, er vel hans måte å "være alene med babyen" på, er ganske søtt :love2 Nå begynner sparkene hennes virkelig å bli sterke, hun er ikke så sjenert ovenfor pappaen sin lenger, og de er litt annerledes nå. Typ sånn som jeg har sett på videoer på YT, at det stikker ut av magen, og saktere strykende bevegelser, liksom.
Tirsdag tror jeg det var, oppdaget jeg plutselig at jeg har fått sånn linea nigra, følte den dukket opp over natten! :wideyed: Den er ikke så mørk (ennå) da, men vi synes den syns godt. Navlen min er i limbo akkurat nå, den er liksom både inn og ut om en annen :laughing002
Symptomer ellers.. cravings og sult, emosjonell, utflod, bekkensmerter, var kvalm et par ganger.. Egentlig ingenting dramatisk, er ganske fornøyd :happy:

Da ønsker jeg dere alle en riktig god jul! :greet008
 
Last edited:
25+0
Så stas å bikke ny uke på selveste juleaften! Jeg pleier å kalle appene mine for babyjulekalender :santa Nå sier de at baby er 30-35 cm og 800-900 g, også står det at babyen kan kjenne igjen stemmer og musikk nå! :woot: Har lurt på når det var tilfellet, vet jo hørselen har utviklet seg mye i 2. trimester. Magen er vel bittelitt større, føler den er rundere og mer.. "klumpete" nå, spørs hvordan hun ligger :joyful: Har gått opp et halvt kilo, men har veid meg flere ganger med klær på denne uka, og da var jeg oppe i rundt et halvt kilo til. Tar det nok igjen med julemiddagen :p

Føler så mye har skjedd på den korte tiden siden sist! Spesielt på mandag. Dagen begynte med fasting og lite søvn, heldigvis gikk blodprøvene fint, og jeg fikk glukosedrikk med bringebærsmak, som er det beste jeg kunne tenke meg :happy: Smakte som tjukk saft, var egentlig greit å få den ned, men sykepleieren var litt streng og stresset meg med tiden selv om jeg var halveis på 5 min - var ferdig på 15 min. Kjente meg litt uggen etterpå, så spurte om jeg kunne legge meg ned et sted, fikk ligge på en hard undersøkelsesbenk ved siden av en sykepleier som jobbet :smiley-ashamed004 En halvtime senere fikk vi komme inn til legen, blodtrykket mitt var litt høyere enn vanlig og jeg hadde sukker i urinen, men han tenkte ikke det var noe å bekymre seg over. (Fast forward; jeg besto glukosetesten, men hadde lite jern, så har begynt på tilskudd nå.) Etter litt mat bærte det til jordmor, og der var blodtrykket mitt en god del lavere, så jeg stresset kanskje litt på legekontoret. Baby hadde fin og jevn hjerterytme på 140 BPM, og SF-målet mitt lå under gjennomsnittet, som er litt rart når babyen er over gjennomsnittet stor :hilarious: Jordmor sa siden vi vet det har ikke SF-mål så mye å si.
Torsdag fikk jeg besøk av en jordmor, vi skulle snakke litt om et tilbud de har med ekstra oppfølging, men tror vi begge satt igjen litt med en følelse at vi ikke tror det er nødvendig. Vi skal møtes igjen over nyåret for å ta en endelig beslutning, men tror det holder med vanlige kontroller.

Nevnte jo også forrige uke at jeg sov lite fordi baby sparker sånn. Det har fortsatt, blitt litt bedre de siste par dagene, men jeg pleier å ta en lur hver dag nå. Mannen syns det ligner på første trimester da jeg sov hele tiden :p Han liker å holde på magen min mens jeg sover, er vel hans måte å "være alene med babyen" på, er ganske søtt :love2 Nå begynner sparkene hennes virkelig å bli sterke, hun er ikke så sjenert ovenfor pappaen sin lenger, og de er litt annerledes nå. Typ sånn som jeg har sett på videoer på YT, at det stikker ut av magen, og saktere strykende bevegelser, liksom.
Tirsdag tror jeg det var, oppdaget jeg plutselig at jeg har fått sånn linea nigra, følte den dukket opp over natten! :wideyed: Den er ikke så mørk (ennå) da, men vi synes den syns godt. Navlen min er i limbo akkurat nå, den er liksom både inn og ut om en annen :laughing002
Symptomer ellers.. cravings og sult, emosjonell, utflod, bekkensmerter, var kvalm et par ganger.. Egentlig ingenting dramatisk, er ganske fornøyd :happy:

Da ønsker jeg dere alle en riktig god jul! :greet008
Riktig god jul til deg og dine :joyful: :Heartred
 
26+0
Baby er nå ca. 31-37 cm og 900-1000 g, og hun er såpass utviklet at det er 90% sjanse for at hun overlever hvis hun blir født nå! :woot: Men hun kan godt bli der inne i 3-ish mnd til :joyful: Magen blir bare rundere, har gått opp litt over 0,5 kg siden sist. Puppene er også litt større - igjen.. :shifty:
Symptomer: Sult, bekkensmerter (skal ringe nærmeste fysio når de åpner igjen), mye variasjon i spark, litt sliten, utflod, kvalme, emosjonell, cravings

Jeg klarte å finne to kjoler å gå med i jula, men nå er det bare de tre mammakjolene jeg har som passer :bag: Mange andre klær er også altfor små / stramme, så lurer på om jeg må kjøpe enda flere mammaklær, jeg har jo et helt trimester igjen! :arghh: Merker at 3. trimester er rett rundt hjørnet nå.
Det gjør visst andre også, for jeg fikk mitt første tilbud om sitteplass av en fremmed :hilarious: Jeg har heldigvis klart å sove godt siden sist, de siste par dagene litt dårligere uten at jeg egentlig vet hvorfor. Åja, også fikk vi et slags tegn fra universet om et av favorittnavnene våre, så vi lener mer mot det navnet nå :woot: Mannen hadde allerede begynt å like det best, nå begynner jeg å komme etter, men vi må jo se henne først! :playful:

Vi skulle vente til etter jul med flere innkjøp, og det gjorde vi, så eksploderte det :hilarious: Takket være gaver, salg og bruktkupp har vi nå fått på plass tripptrappstol + newborn set, vippestol, vognpose, bilstolpose, babynest, bleiebøtte, flere klær, noen bleier, stelleprodukter, gulpekluter, smekker, ammetopper.. også har vi avtalt med selgere på Finn om bæresjal, soveposer og enda flere klær. I tillegg har vi meldt oss inn i Goboken :bookworm:
Godt nytt år da! For et år det kommer til å bli :love7
 
27+0
Nå kan jeg vel si jeg er i 3. trimester? Sykt! (Noen kilder sier 28+0 da) Babyen er nå 32-40 cm og kanskje 1200g, merker hun begynner å bli tung! :joyful: Har ikke gått opp et halvt kg engang denne uka da, og magen ser heller ikke større ut, det bare føles sånn ut :smiley-ashamed004

Jeg har endelig skjønt at jeg har kynnere, fikk det ganske godt etter sex, og helt siden har jeg merket det mer. Jeg har sikkert opplevd det en stund, men tenkt at det var baby som snudde på seg, men nå har jeg merket at det skjer når hun ligger stille også. Opplever en del halsbrann, men det er heldigvis mildt. Tisser ganske ofte nå, siden babyen liker å bruke blæra mi som vannseng:laughing014 Har også kjent at hun har begynt å hikke! For en rar følelse, er som å kjenne puls i ræva :p Bevegelsene er veldig sterke nå, kjennes virkelig ut som en baby der inne!
Ellers kjenner jeg meg litt mer sliten, muskel/bekkenvondt (har time hos manuellterapeut neste uke), sulten/cravings, dårligere søvn, utflod og litt kvalme. Men er egentlig ganske happy altså :happy: Hadde besøk av jordmor igjen og ble enige om at jeg ikke trenger mer enn vanlig oppfølging.

Ukas innkjøp: Bæresjal, soveposer, klær, badebalje, laken, hentet Rema babypakke, også flere mammaklær og nytt undertøy til meg selv :D
 
28+0
Da er jeg ihvertfall i 3. trimester! Baby er moden nok til at hun kan regulere kroppstemperaturen og puste selv :woot: Kjenner hendene og føttene hennes stikke ut av magen min hele tiden :hilarious: Vekta er omtrent den samme, men pleier å være oppe i over 1 kg til utover dagen. Større mage da!

Denne uka var vel kanskje det mest spennende at jeg tror puppene mine har lekket råmelk! Var i dusjen etter sex og da jeg tok på nipplene mine så kom det en liten dråpe med gulhvit væske fra hver. Så har jeg vært hos manuellterapeut for første gang, og hun var veldig dyktig og hyggelig! Hun så med én gang at jeg har litt skoliose, venstrefoten min er litt kortere. Det visste jeg ikke! :wideyed: Jeg har heldigvis ikke bekkenløsning, det er ryggen min som protesterer på vekta. Så har fått et lite treningsprogram, også skal jeg tilbake igjen ihvertfall et par ganger til :happy:
Ellers har det vært mer halsbrann, kjenner virkelig at jeg ikke kan spise så mye om gangen nå selv om jeg er veldig sulten og craver en del, det er stappa inni der! :wtf: I den nedre enden presser babyen på blæra, så blir mye flying på do. Har også sovet litt dårlig, utflod som vanlig, og litt kvalme.

Neste uke blir det både jordmor og vekstkontroll igjen! Føler det går så fort nå, så virker som det blir så ofte, selv om det er like mye som alltid.
Er så spent på hvor mye jenta vår har vokst! :woot: Hadde ikke overrasket meg om hun er dobbelt så tung som sist :hilarious: Vi får se, place your bets! :joyful:
 
29+0
80 dager igjen til termin, under 40 dager til jeg er høygravid! :hello2 Magen er enda rundere, og har gått opp 1 kg siden sist. Babyen er rundt 35-41 cm og hun liker visst musikk, som er bra for jeg har begynt å passe på at jeg hører på mer musikk, så babyen blir kjent med hva jeg liker :D

Hos jordmor var alt fint, noe nytt var at jeg fikk sjekket hemoglobin. SF-målet er nå gjennomsnittlig, så magen har vokst godt på 4 uker! :joyful:
På UL så alt bra ut og baby lå på 87% igjen, det hadde legen aldri opplevd før! :woot: Det var én ting hun stusset på, det var noe med at blodtilførselen til hodet hadde høy hastighet, men da hun sjekket med en kollega var visst tallet fint fordi baby er stor. Men var litt bekymret mens jeg ventet, fordi hun spurte meg om blodtype, om jeg hadde hatt influensa / andre infeksjoner, falt / slått magen ogsånn. Så det hørtes jo litt skummelt ut :oops:
Blir ikke ny UL før uke 36 nå, og det blir vel da de vurderer om fødsel evt. må bli keisersnitt eller igangsatt. For nå ihvertfall kunne hun ikke si om baby er "bollete" stor eller bare stor fordi hun er lang, for hun har veldig lange bein, så lang er hun nok uansett. Ja hun ble forresten estimert til 1519g, så det er jo en del større enn hva appene sier :joyful: Tror nok ikke jeg tør å kjøpe flere klær i str 50 nå, hun her går lett rett inn i str 56! :wacky:

Så det er ikke rart at jeg føler meg stappfull av baby. Hvis hun strekker seg ut, sparker hun meg i puppen, så jeg kan ikke ha dårlig holdning eller krølle meg sammen :hilarious: Men noen ganger liker hun å krølle seg sammen nederst i magen, da får jeg ihvertfall puste :smiley-ashamed004 Hun er aktiv som alltid, er så fascinerende hvor kraftige bevegelsene er nå, er ihvertfall ikke noen små dult lenger! :woot: Ellers er jeg veldig sulten med cravings, får halsbrann når jeg ligger, har en del utflod, vondt i rygg og skuldre, sliten, dårlig søvn til tider og litt kvalme. Men altså, vil si jeg har det ganske greit. xsmile3

Nå er det lite igjen vi mangler, men jeg kjøpte en del fine klær på 70% salg! Også har vi kjøpt hybridbleier for å teste. Sitter og avtaler med to selgere på Finn nå, så da henter vi nok ting i morgen. Fikk også noen mammaklær (og lovehearts, hehe) fra en venninne, det kom godt med! :happy:

Til slutt så begynner permisjonsplanen å komme på plass, er vel 2-4 uker til jeg anbefales å søke. Sykt at det bare er 2 mnd til jeg går ut i perm! :eek: Mannen foreslo at vi skulle begynne å se på fødselsforberedende kurs nå i helga, jeg fikk link til en YT-spilleliste av jordmor. Så vi gjør nok det! :playful:
 
Jeg sniker litt her i dagboken din… leser at du sliter med undervekt. Kan jeg spørre om bmien din? Det er så lite informasjon om undervekt og svangerskap. Vet du hvor grensa for ekstra oppfølging går? :happy:
 
Jeg sniker litt her i dagboken din… leser at du sliter med undervekt. Kan jeg spørre om bmien din? Det er så lite informasjon om undervekt og svangerskap. Vet du hvor grensa for ekstra oppfølging går? :happy:
Tror den var på 16 før jeg ble gravid, nå vipper jeg vel rundt grensa for ikke å være undervektig lenger, endelig :wacky:Vet ikke om ekstra oppfølging bare er for alle som har BMI under 18,5 eller at det med at jeg er veldig lav i tillegg gjør noen forskjell? Min mor var veldig lik da hun var gravid med meg, så hun fikk også ekstra oppfølging, men jeg var en bitteliten baby :smiley-ashamed004

Nå ønsket jeg jo det også selv, for jeg var jo ganske bekymret i starten for å klare å få i meg nok - og det var vel all helsepersonell også. Det har virkelig hjulpet med ultralyder for å se at alt er bra! :happy: Kjempegøy å vite at baby er stor og vokser veldig jevnt.

Appetitten min har naturlig endret seg, nå kan jeg jo føle at å spise 5 ganger om dagen ikke er nok, mens før jeg ble gravid kunne jeg glemme å spise, og spiste som regel ikke mer enn 2 ganger. Tok bare litt tid å komme dit, var jo ikke før nå i desember at jeg endelig begynte å legge på meg mer enn et par hekto i uka lsm :hilarious: Nå har jeg hvertfall lagt på meg 5 kg totalt, kaanskje 6, oppdaterer i morgen ;) Det er jo veldig lite ja, men alt har jo lagt seg foran der det skal, og jeg får høre av alle jeg møter (inkl. helsepersonell) at jeg ser veldig bra ut, og kommer sikkert til å gå rett tilbake til startvekt med én gang etter fødsel. Jeg hadde jo egentlig håpet på å legge på meg så jeg får litt ekstra kjøtt på kroppen, har jo bare godt av det, men med min genetikk så er det mulig at det ikke skjer før jeg er eldre :smiley-ashamed004
 
Tror den var på 16 før jeg ble gravid, nå vipper jeg vel rundt grensa for ikke å være undervektig lenger, endelig :wacky:Vet ikke om ekstra oppfølging bare er for alle som har BMI under 18,5 eller at det med at jeg er veldig lav i tillegg gjør noen forskjell? Min mor var veldig lik da hun var gravid med meg, så hun fikk også ekstra oppfølging, men jeg var en bitteliten baby :smiley-ashamed004

Nå ønsket jeg jo det også selv, for jeg var jo ganske bekymret i starten for å klare å få i meg nok - og det var vel all helsepersonell også. Det har virkelig hjulpet med ultralyder for å se at alt er bra! :happy: Kjempegøy å vite at baby er stor og vokser veldig jevnt.

Appetitten min har naturlig endret seg, nå kan jeg jo føle at å spise 5 ganger om dagen ikke er nok, mens før jeg ble gravid kunne jeg glemme å spise, og spiste som regel ikke mer enn 2 ganger. Tok bare litt tid å komme dit, var jo ikke før nå i desember at jeg endelig begynte å legge på meg mer enn et par hekto i uka lsm :hilarious: Nå har jeg hvertfall lagt på meg 5 kg totalt, kaanskje 6, oppdaterer i morgen ;) Det er jo veldig lite ja, men alt har jo lagt seg foran der det skal, og jeg får høre av alle jeg møter (inkl. helsepersonell) at jeg ser veldig bra ut, og kommer sikkert til å gå rett tilbake til startvekt med én gang etter fødsel. Jeg hadde jo egentlig håpet på å legge på meg så jeg får litt ekstra kjøtt på kroppen, har jo bare godt av det, men med min genetikk så er det mulig at det ikke skjer før jeg er eldre :smiley-ashamed004
Tusen takk for utfyllende svar!!

Så moro at babyen er stor selv om du er liten! Det viser bare hvor fantastisk kroppen er. Hvor ofte har du hatt ekstra oppfølging, og når startet du med det? Krysser fi grene for at du legger på deg masse ekstra rett før termin og at kiloene sitter igjen :love7

Da jeg ble gravid med 2020 barnet mitt hadde jeg 19 i bmi. Nå veier jeg flere kg mindre, sannsynligvis grunnet ammingen. Ellers må jeg si at jeg ikke gikk ned alle kiloene (la på meg 18 kg) helt med en gang. Selv om babyen var 3,5kg (pluss vann, morkak osv), hadde jeg ikke gått ned en eneste kg da jeg veide meg hjemme 4 dager etter fødsel :hilarious: gikk ned ila kort tid etter det da, men det var ganske artig at det sto samme tall på vekta når så mye var borte fra kroppen min. Skal sies at jeg sikkert la på meg 15 kg pupper da:p
 
Tusen takk for utfyllende svar!!

Så moro at babyen er stor selv om du er liten! Det viser bare hvor fantastisk kroppen er. Hvor ofte har du hatt ekstra oppfølging, og når startet du med det? Krysser fi grene for at du legger på deg masse ekstra rett før termin og at kiloene sitter igjen :love7

Da jeg ble gravid med 2020 barnet mitt hadde jeg 19 i bmi. Nå veier jeg flere kg mindre, sannsynligvis grunnet ammingen. Ellers må jeg si at jeg ikke gikk ned alle kiloene (la på meg 18 kg) helt med en gang. Selv om babyen var 3,5kg (pluss vann, morkak osv), hadde jeg ikke gått ned en eneste kg da jeg veide meg hjemme 4 dager etter fødsel :hilarious: gikk ned ila kort tid etter det da, men det var ganske artig at det sto samme tall på vekta når så mye var borte fra kroppen min. Skal sies at jeg sikkert la på meg 15 kg pupper da:p
Bare hyggelig! Er sant det at det er lite info om undervekt og graviditet. Var samme med prøving også, så en del sånn "kan være vanskelig å bli gravid som undervektig", men eneste konkrete jeg så var at hvis man var så undervektig at man mistet mensen, liksom :wacky:

Ja kjempemorsomt, når vi forteller det til folk ser jo dem bare bort på mannen min på 180cm+ og nesten 100kg og ler, og er ikke overrasket :hilarious:
Jeg tok vel kontakt med jordmor da jeg var sånn 4+0 :hilarious: Fikk time i uke 6, men litt etterpå fikk jeg tilbudt i uke 4 istedet hvis jeg følte for det (engstelig førstegangs, vettu), men takket nei. Kjente etterpå at jeg sikkert hadde følt meg mindre urolig hvis jeg tok den i uke 4, innen uke 6 var jeg jo ikke like redd lenger, var jo forbi kjemisk grensa og greier. I uke 7 hadde vi en kjapp tlf time, vi snakket litt om henvisning til ernæringsfysiolog, resept på næringsdrikker osv. Uke 8 var jeg hos legen (første ledige time han hadde da jeg testet positivt) og tok blodprøver, også var jeg hos begge i uke 12 (+ TUL). I uke 15 fikk jeg en ekstra time på sykehuset hos en lege, da pratet vi litt om kosthold og jeg fikk en kjapp UL. Jordmor igjen i uke 16, 20, 24 og 28. OUL i uke 17, vekstkontroller i uke 23 og 28. Lege i uke 24 (glukosetest) og 29 (sjekke jern som var lavt sist). Neste timene jeg har nå er jordmor i uke 32 og vekstkontroll i uke 36, hvis blodprøvene jeg tok nå nettopp fortsatt viser lavt jern skal jeg tilbake igjen til legen, hvis ikke skal jeg ikke tilbake før fødsel. Så det har jo vært ganske mye, men for meg har det kjentes ganske greit ut, spesielt tidlig når tiden gikk så sakte :joyful:

Kroppen er virkelig spesiell, ass! :p Er jo egentlig anbefalt at jeg skal legge på meg 11-18 kg tror jeg, spørs om jeg engang klarer minimum :smiley-ashamed004 Mamma gikk visst opp 16 kg med meg, selv om jeg bare var 2,2 kg. Vet ikke om / hvor fort hun gikk ned igjen, men hun tok det ihvertfall igjen senere og er sikkert rundt den vekta nå :wacky: Puppene hennes vokste ikke så mye, mens mine har vokst 4-5 cuper :eek: Tror jeg må måle dem igjen, tror kanskje de er blitt litt større igjen.. :facepalm: Hva skal jeg med så mye pupper så tidlig :laughing014 Tenk når melken kommer da :dead:
 
30+0
For en milepæl! Nå føles det ikke ut som det er lenge igjen, altså :woot: Baby er nå over 1600g og 36-41 cm, like stor som en quokka, og hun kan drømme!:angel4 Usikker på om magen er større, føler det spørs veldig på hvordan hun ligger. Nesten opp 1 kg, og puppene kanskje en cup til :joyful:

Denne uka har jeg vært hos manuellterapeut og lege, som begge syns jeg er i veldig fin form! :happy: Skulle sjekke jern, det gikk ikke bra o_O TW blod:
Da sykepleieren stakk, sprutet det masse blod overalt! :eek: Da hun prøvde igjen hadde sikkert kroppen min mistet nok blod, så det kom ikke nok. Hun prøvde en stund, men så ble jeg bare dårlig. Så jeg dro og spiste og drakk, og gikk til en blodprøveklinikk rundt 2 timer senere. Der tok de fra den andre armen som gjorde litt vondt, men de fikk prøvene med én gang, heldigvis.
Venter fortsatt på svar, tror jeg fortsatt ligger ganske lavt selv om jeg tar 60mg for dagen. Så må kanskje opp i dose og tilbake til legen igjen.

Jeg har hatt litt vondt / ømhet / ubehag rett under venstre pupp, og det virker som om ribbeina mine der stikker ut litt? :oops: Skal ta dette opp med manuellterapeuten på mandag, for det gjør vondt med BH, ligge på siden og å trykke på det området. Håper det ikke er noe alvorlig. :nailbiting:
Semirelatert så er jeg sykt andpusten av ingenting for tida! Spesielt hvis jeg sitter, for jeg har vel ikke den beste holdningen. Blir bare verre når jeg spiser, drikker eller snakker, føler meg så teit :hilarious: Så ja, er litt ukomfortabel med å bli tyngre. Men som legen min sa; mange har det verre! :smug:
Har begynt å få en del kynnere, men er fortsatt sånn at jeg såvidt kjenner dem. Dette er også min første fulle uke uten noe kvalme! :woot:
Er ekstremt sulten for tida, føler jeg spiser konstant. Har som vanlig utflod, vondt i ryggen og en aktiv baby som forstyrrer nattesøvnen :wacky:

Innkjøp: Babygym, stellematte, babypakker, ammestol (ville ha ny lenestol uansett, så hadde Jollyroom 40%), ammepute, potte og babycall :happy:
 
30+0
For en milepæl! Nå føles det ikke ut som det er lenge igjen, altså :woot: Baby er nå over 1600g og 36-41 cm, like stor som en quokka, og hun kan drømme!:angel4 Usikker på om magen er større, føler det spørs veldig på hvordan hun ligger. Nesten opp 1 kg, og puppene kanskje en cup til :joyful:

Denne uka har jeg vært hos manuellterapeut og lege, som begge syns jeg er i veldig fin form! :happy: Skulle sjekke jern, det gikk ikke bra o_O TW blod:
Da sykepleieren stakk, sprutet det masse blod overalt! :eek: Da hun prøvde igjen hadde sikkert kroppen min mistet nok blod, så det kom ikke nok. Hun prøvde en stund, men så ble jeg bare dårlig. Så jeg dro og spiste og drakk, og gikk til en blodprøveklinikk rundt 2 timer senere. Der tok de fra den andre armen som gjorde litt vondt, men de fikk prøvene med én gang, heldigvis.
Venter fortsatt på svar, tror jeg fortsatt ligger ganske lavt selv om jeg tar 60mg for dagen. Så må kanskje opp i dose og tilbake til legen igjen.

Jeg har hatt litt vondt / ømhet / ubehag rett under venstre pupp, og det virker som om ribbeina mine der stikker ut litt? :oops: Skal ta dette opp med manuellterapeuten på mandag, for det gjør vondt med BH, ligge på siden og å trykke på det området. Håper det ikke er noe alvorlig. :nailbiting:
Semirelatert så er jeg sykt andpusten av ingenting for tida! Spesielt hvis jeg sitter, for jeg har vel ikke den beste holdningen. Blir bare verre når jeg spiser, drikker eller snakker, føler meg så teit :hilarious: Så ja, er litt ukomfortabel med å bli tyngre. Men som legen min sa; mange har det verre! :smug:
Har begynt å få en del kynnere, men er fortsatt sånn at jeg såvidt kjenner dem. Dette er også min første fulle uke uten noe kvalme! :woot:
Er ekstremt sulten for tida, føler jeg spiser konstant. Har som vanlig utflod, vondt i ryggen og en aktiv baby som forstyrrer nattesøvnen :wacky:

Innkjøp: Babygym, stellematte, babypakker, ammestol (ville ha ny lenestol uansett, så hadde Jollyroom 40%), ammepute, potte og babycall :happy:
Husker jeg hadde masse vondt i venstre ribbein med guttungen. Han lå å pressa med rumpa oppi der eller noe når det begynte å bli trangt :playful: Gikk over når ungen kom ut. Men ja, det kunne være skikkelig vondt til tider. Men lurt å spørre om det likevel :)
 
Husker jeg hadde masse vondt i venstre ribbein med guttungen. Han lå å pressa med rumpa oppi der eller noe når det begynte å bli trangt :playful: Gikk over når ungen kom ut. Men ja, det kunne være skikkelig vondt til tider. Men lurt å spørre om det likevel :)
Uff, håper virkelig ikke at jeg må leve med det her i minst 7 uker til :smiley-ashamed004 Men kan jo godt være når jeg er så kort og babyen er lang.. :smiley-ashamed008
Skal definitivt høre med terapeuten! Så får jeg bare bygge opp med masse puter bak ryggen så jeg "ligge-sitter" :laughing001
 
Nærmer seg baby her nå :)
Hvis nåla treffer litt dårlig så kan strømmen bli ujevnt også vrir blodåren seg og da kommer det ikke mer. Så tipper det kan ha skjedd :p skjer meg stadig vekk siden jeg hr litt vanskelige årer.
Deilig å endelig være kvitt litt kvalme da!
 
Nærmer seg baby her nå :)
Hvis nåla treffer litt dårlig så kan strømmen bli ujevnt også vrir blodåren seg og da kommer det ikke mer. Så tipper det kan ha skjedd :p skjer meg stadig vekk siden jeg hr litt vanskelige årer.
Deilig å endelig være kvitt litt kvalme da!
Det gjør det virkelig! Håper seff på nærmere 7 uker enn 12 ;)
Jeg er sånn som er vanskelig jeg også, men det her hadde verken jeg eller sykepleieren opplevd før, så vi fikk litt sjokk :hilarious: Overraskelse hver gang!
Jaa! Merket det ikke engang, det var definitivt ikke savna. Men så ble jeg litt kvalm nå istad :shifty:
 
Back
Topp