Presentasjonstråd

Jeg er 32 og mannen er 33. Det gikk på første forsøk! Termin er foreløpig 3. Juni, vi er begge født i Juni selv så det er jo litt gøy:)

Noe som er veldig stas er at vi skal bli tante og onkel ca 7 uker før vår kommer. Vi gleder oss til å fortelle de om det,og vi er veldig glade for at vi kan få barn på samme tid som de!:happy:

Jeg er utrolig spent, jeg har faktisk alltid vært livredd for å bli gravid og for å føde. Men plutselig kom ønsket om barn, og jeg håper ting vil gå bra. Vi er skikkelig spente og gleder oss, håper spiren sitter :)
Føler det samme selv Kjempe skummelt! Men heldigvis en mann som kommer til å ta ansvar og som gleder seg veldig. Ser på alle andre som har klart det, og tenker at da burde jo også jeg klare det

Jeg er nylig blitt 30 og samboeren min er 31. Termin 1 juni, ingen barn fra tidligere. Jeg kjenner jeg er veldig nervøs for SA, og det var veldig overveldende å finne ut at jeg var gravid. Når jeg fant det ut for en uke siden hadde jeg nettopp gått gjennom en veldig hard jobbperiode, så håper alt går som det skal ☺️ Begynte også å tenke på at jeg har kun bodd i Oslo i 1 år å ingen av mine venner her har eller skal ha barn, så håper jeg ikke blir for mye alene i tiden fremover og etter fødsel!
Jeg er bare 55 min unna Oslo og kan gjerne møtes både før og etter, kan både kjøre og ta kollektivt så bare send meg en melding om du vil ❤️

Føler det samme selv Kjempe skummelt! Men heldigvis en mann som kommer til å ta ansvar og som gleder seg veldig. Ser på alle andre som har klart det, og tenker at da burde jo også jeg klare det

Det er veldig sant! :happy119Godt å ha en støttende partner, det hjelper mye :love017

Bergenser som er forvillet seg over til Sverige :playful: 36 år (sist jeg sjekket). Unger som bor med eks-mann fortsatt i Bergen som jeg har god kontakt med. De er født 2009, 2010 og 2015.. Dette er 4 og siste, men første med ny kjæreste som kanskje ikke er helt klar for papparollen. :wacky: Men han er moden for alderen og tar ansvar, er det som teller.:D

Hei!

Jeg er 29 år og mannen 32. Vi har to gutter født i 2013 og 2016 fra før. Har brukt tid på å blir klar for tredjemann. For meg har det alltid kjentes rett ut med tre barn. Tok ut spiralen i mars pga infeksjon i livmor. Da ble det plutselig lettere å sette i gang. Ventet tre mnd etter uttak av spiral før vi begynte å prøve i juni. Har ikke gått all inn, bare kost oss med å prøve. Ble egentlig veldig overrasket da den satt nå, på pp4☺️ Er så glad og takknemlig for at kroppen spiller på lag! Hadde satt en frist for oss selv at om vi skulle ha et tredje barn ønsket jeg å være i permisjon når minsten begynner på skolen. Nå er termin 1.juni. Noe som er helt perfekt timet:D

31 - snart 32 år og samboer er 33. Vi har vert sammen i 9,5 år, men har først for ett års tid tilbake plutselig fått veldig lyst på barn begge to. Tok ut P-staven i januar, og slitt litt med korte sykluser og tidlige eggløsninger + to helt koko måneder med veldig rare hormoner etter begge vaksinedoser i sommer. Har ingen barn fra før av, og dette er første gang jeg er gravid - så er veldig spent på om den sitter og om alt går som det skal. Tok en AMH-prøve som viste at jeg hadde veldig få egg i Mai, så hadde egentlig innstilt meg på at dette kom til å bli en lang og tung prosess. Veldig lettet nå som jeg vet at det er mulig å få to streker på disse testene :D
Om alt klaffer så ser det ut til at termin blir 10. Juni.

Hei!

Er 32 år, uten barn. Gravid etter IUI, 4uker 6dager i dag. Det er andre gangen jeg er gravid i år etter en MA i uke 9, som vi fant ut ved ultralyd i uke 12. Kjenner at jeg er skikkelig nervøs nå, og jeg tørr nesten ikke å tro at det kommer til å gå bra nå så :confused3

Hei!

Jeg er 26 år, samboer 28 år. Vi fikk en gutt oktober 2020, så dette blir vår nummer 2. Vi har vært sammen i 10 år og bor i trøndelag.
Ønsket oss 2 års mellomrom på barna, så sluttet på p-pillen i god tid. Ble gravid med en gang uten at vi aktivt prøvde, så kroppen spiller virkelig på lag, glad for det :Heartred Ble bare litt kortere mellomrom enn vi hadde tenkt oss da :rolleyes: Er i dag 4+2 med termin 09.juni. Dette blir så spennende :love7

Hei jenter. ☺️

Jeg er 32 år, testa positivt idag tidlig. Tok ut spiralen 24/8. samboer med en kjekk kar på 39. Han har ingen fra før, men jeg har to gutter på 11 og 8 år. Bor i indre Østfold .
Dette blir en attpåklatt som er svært ønsket

håper virkelig spiren klamrer seg fast!!

hyggelig å være i ett forum etter 8 år uten

Hei hei:happy:

31år her og aleinemamma til ei jente på 3 som ble til ved IUI på Stork klinikk i København❤️
Den lille spira i magen ble til på samme vis på forsøk nr 2❤️

Spedbarns tiden (halvannet år) med nr 1 er vel en tid jeg helst ikke vil minnes tilbake på!
Kollik, kroniske tarmproblemer og RS virurus med ettervirkninger!
Men tiden etter har vært fineste tiden i mitt liv, og vi koser oss sammen❤️

Foreløpig termin 8 juni

Last edited:
Hei hei!
Jeg er 23 år og venter første. Min samboer er 25 år, og vi har vært i lag i litt over 7,5 år nå :) Jeg sluttet på p-pillen for 1,5 år siden for å "prøve" å bli gravid (satse på at det skjedde, vi gikk ikke aktivt inn for det). Jeg hadde uregelmessig mens, så jeg ante ikke når mensen kom. Ca etter et halvt år, begynte jeg å kjøpe tester. Men ingenting skjedde, men jeg ga ikke opp siden det er jo en del ettervirkninger på p-piller osv.
Så nå har det da altså skjedd :love7 Jeg fant det egentlig ut på lørdag, samme dag som Norge åpnet. Men jeg trodde det var skyggestrek siden den var svak og at jeg pleier å få det på RFSU testene. Så jeg gikk faktisk ut og drakk alkohol. Min samboer mente det også var negativ, så jeg var egentlig ganske sikker i min sak. Så på søndag tok jeg 1 test til, sterkere strek, samme test.
På mandag tok jeg 3 tester på ettermiddagen; 1 vanlig CB, 1 CB Digital og en rfsu-test. Klart og tydelig positiv, sto 1-2 Gravid på CB Digital.
Min samboer tror enda ikke på at jeg er gravid, så i morgen skal han være med når jeg tar testen haha. Forhåpentligvis da blir han like glad som jeg er. :Heartred Han ønsker sterkt å bli pappa, men falske forhåpninger er ikke gøy.
Foreløpig termin er 10. juni.

Hei hei!
Jeg er 23 år og venter første. Min samboer er 25 år, og vi har vært i lag i litt over 7,5 år nå :) Jeg sluttet på p-pillen for 1,5 år siden for å "prøve" å bli gravid (satse på at det skjedde, vi gikk ikke aktivt inn for det). Jeg hadde uregelmessig mens, så jeg ante ikke når mensen kom. Ca etter et halvt år, begynte jeg å kjøpe tester. Men ingenting skjedde, men jeg ga ikke opp siden det er jo en del ettervirkninger på p-piller osv.
Så nå har det da altså skjedd :love7 Jeg fant det egentlig ut på lørdag, samme dag som Norge åpnet. Men jeg trodde det var skyggestrek siden den var svak og at jeg pleier å få det på RFSU testene. Så jeg gikk faktisk ut og drakk alkohol. Min samboer mente det også var negativ, så jeg var egentlig ganske sikker i min sak. Så på søndag tok jeg 1 test til, sterkere strek, samme test.
På mandag tok jeg 3 tester på ettermiddagen; 1 vanlig CB, 1 CB Digital og en rfsu-test. Klart og tydelig positiv, sto 1-2 Gravid på CB Digital.
Min samboer tror enda ikke på at jeg er gravid, så i morgen skal han være med når jeg tar testen haha. Forhåpentligvis da blir han like glad som jeg er. :Heartred Han ønsker sterkt å bli pappa, men falske forhåpninger er ikke gøy.
Foreløpig termin er 10. juni.
Sånn, nå er vi begge svært spente og glade!

Vedlegg

• 7AFBE6D9-9AE6-4638-B5BE-33C2273EB56E.jpeg
    7AFBE6D9-9AE6-4638-B5BE-33C2273EB56E.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 61
Heisann!
Eg er 29 år og venter min første. Samboeren min er 32 år, og vi har vore saman i 6 år:)
Eg slutta på p-pilla i fjor, der vi "prøvde" å bli gravide (gjekk ikkje inn for det). Hadde ein SA (6+3) i november i fjor, og er nå engstelig for at det kan skje igjen. Er nå 5+2. Både eg og min partner er glade, men det har ikkje heilt gått opp for oss enda :happy:

Hei!
Jeg er 39 år, og samboer er 43! Vi har tre barn fra før sammen, som er 5, 9 og snart 12 Så dette blir en liten attpåskatt ❤ Samboer har og en fra før som blir 22 i år ❤
Foreløpig termin er 13. Juni

Hei!
Jeg er 26, og samboer 31. Vi venter vårt andre barn. Vi har en gutt på 16 måneder fra før :happy: Føreløpig er termin på bursdagen til førstefødte, 1 juni :D

Sniker meg litt forsiktig inn her :Heartred
Har hatt positiv tidligtest noen dager, men er vel først nå det virkelig begynner å gå opp for meg at faktisk kan være vår tur :Heartred

Jeg blir 31 i vinter, mannen blir 35 på nyåret.
Vi begynte å prøve høsten 2015, har to himmelbarn født i uke 19 og uke 15, da jeg var gravid med nr 2 ble det oppdaget at jeg er bærer hos av en genfeil, vi har derfor vært igjennom PGD, som kort fortalt er prøverør hvor embryoene blir gentestet. Jeg har offisiell testdato til uka:bounce

Litt skummelt da vi havner to dager unna termin til første, slik at alt blir veldig nært fremover, men håper at det kan bli positivt og :Heartred

Back
Topp