Presentasjonstråd

Ejliz

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberfruene 2018
Junilykke 2022
Vil du fortelle litt om deg selv og partneren din (hvis det er en med i bildet), prøvetiden, antall barn fra før, og eventuelt andre ting om deg selv? Hadde vært koselig å bli bedre kjent med dere!
 
Hei!

Både jeg og mannen min er 31 år. Vi har vært gift i 6 år, og har en sønn på 3 år fra før.
Vi hadde en tøff spedbarnstid med førstemann; blant annet kolikk, fødselsdepresjon, og litt smått og godt. Så vi har virkelig ikke forsøkt på to tette. Vi håper at det blir lettere med nummer 2:Heartred

Det klaffet i juli, pp3, men det var en kjemisk graviditet. Mistet 4+3. Nå klaffet det igjen i pp5 :D

Foreløpig termin (både ut fra mens og EL) er 08.06.21. Dette er gøy, spennende, oooog en dose skummelt :excited001
 
Hei, jeg er 26 år og gift på 5året straks, vi har to barn fra før på 7år og 5år som virkelig ønsker seg en baby i hus. Jeg er fulltidsstudent med innlevering av bachelor 6. juni :hilarious:. Planlagt å ta siste praksis i januar 2023. Dette er vårt 3 barn, som satt på pp2, så der har vi vært heldige :happy:

Vi har fra før ett barn som har fått nok å stri med, så håper siste slipper endel av det. Men vurderer nesten å bestille time på barnelegesenteret før ungen er født for allergitesting siden begge de andre har allergier og eksem, pluss astma..

Oppi graviditet og studie driver jeg med en vond rygg, som skal utredes videre på sykehuset da smertene ikke avtar til tross for to operasjoner i år..

foreløpig termin 04.06., mens termin er nok noe senere fordi el kom tidligere enn antatt
 
Jeg er 33 år, er på vei med barn nr. 3 :Heartred var gjennom en spontanabort i august, var da 5 uker på vei. Gikk heldigvis fort å bli gravid igjen :Heartred synes også dette er veeldig nervepirrende!! Veeeldig redd for å begynne å blø igjen. Krysser fingrene for alle oss om at spirene sitter :Heartred
 
Hei! :smiley-bounce012
Er 33 år, Barn nr 3, de to første kom overraskende på oss for 11 og 10 år siden. Denne er nøye planlagt, noe som jeg har lært veldig mye av! (Kvinnekroppen altså :gen053)
Denne satt egentlig på pp1,Tok ut spiralen i januar og vi ønsket oss vårbaby, men mistet i juli (mars-termin, ca 5 uker), vi prøvde ikke da pga vaksina. Tok 50 dager før spira satt på nytt og har klart å feste seg gjennom hoste og feber, så denne tror jeg er et stabeist som blir til juni (regner med jeg går over) Egentlig perfekt timing mtp permisjon og jobb :)
 
Jeg er 33 og mannen er 36. Har ei jente født juli 2020 fra før. Var igjennom en MA i uke 11 før vi ble gravide med henne. Har ønske om to rimelig tette, så bestemte oss for å prøve nå. TIl den store overraskelsen klaffet det på første forsøket. Føles litt for godt ut til å være sant, så er passe nervøs for å miste :eek:
 
Jeg er 25 år, samboer 26. Har ingen barn fra før, så etter 4 forsøk ble det positiv test! Skal ikke klage med det :). Nærmeste jeg har vært graviditet var da jeg var 18/19 år, visste ikke at jeg var gravid før uke 8/9.. var heller ikke planlagt, men endte med SA. Gikk på prevensjon (p ring) da jeg ble gravid den gangen.

håper på bedre odds denne gangen! :) men er selvsagt nervøs for at det skal skje igjen, prøver å ikke tenke så mye på det før legetimen i uke 8!
 
Jeg er 33 år, mannen min er 37 år. Fra før har vi ei lita jente født i mars 2020. Vi var veldig heldige og traff blink på første prøveperiode, veldig spent på om den sitter til juni. Forrige svangerskap var jeg veldig kvalm første trimester så går og venter på at formen skal dale.. Inntil videre er jeg i god form!
 
Jeg er 30, mannen 31. Har ett barn fra før på 1,5 år:happy: Tok tre forsøk denne gang før spiren satt. Krysser fingrene for at det holder helt til juni! Denne første tiden er rimelig nervepirrende! :nailbiting:
 
Eg har akkurat funne ut at eg er gravid, termin ca 3. Juni.

Er 33 år, mannen er 36. Vi har 2 jenter frå før på 5 og 2 år, og ein SA før vi fekk første. Det gjekk ganske lenge frå SA til eg var klar for å prøve igjen, men då vi starta å prøve skikkelig har det gått på nokre få pp med begge barna. Men denne gongen har vi vært uten prevensjon siden nyttår og eg fekk første positive test i dag.

Er spent og nervøs men mest av alt kjempeglad
 
Jeg er 36, mannen 37. Vi har ei jente fra før, født i februar 2020 og en SA i uke 9 før henne. Hadde tenkt å starte prøving på nummer to om et par måneder, men selvsagt overlykkelige over positiv test nå. Krysser fingrene for at det går veien.
 
Heisann!
Straks 33 år. Mannen 34. Tredje graviditet. Utrolig spent på om vi kommer oss til mål. Synes det er helt uforståelig at jeg faktisk er gravid igjen. Det har vært et ønske for min del, så utrolig lenge. Mannen har vært helt fornøyd med to, så har brukt noen år på å overbevise han om at en til er en god ide Og på første prøveperiode sitter jeg her med positiv test. Litt i sjokk, veldig glad, og litt redd.
Vi har en på 11, og en på 7 år fra før, så dette blir vår lille attpåskatt ❤️
 
Last edited:
Jeg er 32 og mannen er 33. Det gikk på første forsøk! Termin er foreløpig 3. Juni, vi er begge født i Juni selv så det er jo litt gøy:)

Noe som er veldig stas er at vi skal bli tante og onkel ca 7 uker før vår kommer. Vi gleder oss til å fortelle de om det,og vi er veldig glade for at vi kan få barn på samme tid som de!:happy:

Jeg er utrolig spent, jeg har faktisk alltid vært livredd for å bli gravid og for å føde. Men plutselig kom ønsket om barn, og jeg håper ting vil gå bra. Vi er skikkelig spente og gleder oss, håper spiren sitter :)
 
Jeg er 26 og mannen 34. Spiren satt på 5pp. Dette er vårt første barn. Flere nære venner og søsken til både meg og mannen fikk/får barn i 2021, så vi håper det også dukker opp noen -22 barn i omgangskretsen. Vi bor ikke sammen, da jobben min er litt for langt unna, så håper på å finne en ny jobb helst før fødsel:)
 
Jeg og samboer er begge 33 og det er vår første. For meg er det veldig skummelt, men er så absolutt hans største ønske.
Vi skulle egentlig få i april, men mistet på 7 uker. Vi jobber langt fra hverandre og møtes bare annen hver helg nå i høst, men jammen klaffet det og er gravid igjen på første mulighet. Håper det denne gangen sitter.

Mest overrasket og hvor ofte det ikke går, og hvor lite oppfølging man får fra det offentlig. Gikk heldigvis privat og fikk umiddelbart svar når vi mistet. Å vente i ukesvis på blodprøver var helt uaktuelt.

Det gode med opplevelsen er at det førte oss mye nærmere hverandre, og nå vet jeg i større grad at jeg selv er klar. Rart hvor fort knyttet man blir.

Alt er helt ukjent for meg allefall, aldri lært så mye om egen kropp på så kort tid før! Og mer skal man vel lære de neste månedene
 
Jeg er nylig blitt 30 og samboeren min er 31. Termin 1 juni, ingen barn fra tidligere. Jeg kjenner jeg er veldig nervøs for SA, og det var veldig overveldende å finne ut at jeg var gravid. Når jeg fant det ut for en uke siden hadde jeg nettopp gått gjennom en veldig hard jobbperiode, så håper alt går som det skal ☺️ Begynte også å tenke på at jeg har kun bodd i Oslo i 1 år å ingen av mine venner her har eller skal ha barn, så håper jeg ikke blir for mye alene i tiden fremover og etter fødsel!
 
Sniker meg inn, selv om jeg ikke er helt overbevist om at jeg er gravid enda før den digitale slår ut :angelic:

37 år (i dag!), har hele 5 barn fra før. Var egentlig ferdige med barn, men vi ble uventet gravid i april, og opplevde en MA de fosteret døde i uke 9. Etter denne opplevelsen kjente jeg veldig på at det virkelig manglet noen i familien vår :Heartpink Mannen har syntes fem var nok, men har med tiden kjent det samme som meg og vi har kommet fram til at vi ønsket den til oss :Heartpink
I dag sitter vi med en positiv tidligtest 8 DPO og termin etter eggløsning 13. Juni. Kan ikke vite at dette holder helt til juni, men akkurat i dag er jeg gravid :Heartpink
 
Sniker meg inn, selv om jeg ikke er helt overbevist om at jeg er gravid enda før den digitale slår ut :angelic:

37 år (i dag!), har hele 5 barn fra før. Var egentlig ferdige med barn, men vi ble uventet gravid i april, og opplevde en MA de fosteret døde i uke 9. Etter denne opplevelsen kjente jeg veldig på at det virkelig manglet noen i familien vår :Heartpink Mannen har syntes fem var nok, men har med tiden kjent det samme som meg og vi har kommet fram til at vi ønsket den til oss :Heartpink
I dag sitter vi med en positiv tidligtest 8 DPO og termin etter eggløsning 13. Juni. Kan ikke vite at dette holder helt til juni, men akkurat i dag er jeg gravid :Heartpink
Gratulerer med dagen OG positiv test!! Kjenner følelsen av å miste og kjenne etterpå at det var faktisk virkelig noe man ønsket. Krysser fingrene for at spira sitter og den digitale slår ut. Min slo ut 9 dpo :)
 
26 og 28 år, har et barn født i 2019 fra før så dette blir nr 2. Sluttet på pillen mars/april og hatt veldig kort lutealfase etter det (mellom 7-10dager) Itilleg til litt kræsj med el dagene noen mnd så har vert noen frustrerende månder. Ble gravid i august på pp4, men hadde en sa veldig tidlig. Ble gravid igjen nå direkte etter SA på pp5, og håper den holder i mål:Heartred3År aldersforskjell er det vi alltid har ønsket, og kan ikke vente med å gi lille vår et søsken:Heartred
 
Hei!

Er 31 år med 4 barn fra før født i 2008, 2013, 2015 og 2020. Uplanlagt, funnet ut av det i går og ganske sykt å forholde seg til!
Er vell 4+4 ifølge mens i dag, og termin i starten av juni da.
Har også hatt to SA rundt uke 6 tidligere, og er av typen som venter til etter uke 12 før jeg føler sv.skaper er safe nok til å stole på :)
 
Back
Topp