Prøvere ved St.Olavs

Apropos testdato osv osv, er det sånn at ved styrt syklus er det "umulig" å blø før man slutter på medisiner?
Det der har jeg ikke tenkt på, men etter litt googling virker det som man ikke får blødning før man slutter på progynova. Søren også, jeg som tenkte at hvis jeg ikke har begynt å blø for testdato er jeg sikkert gravid, siden jeg satte inn 6 dagers blasto, men da vil jeg jo ikke begynne å blø uansett før medisinslutt. Blir eeeenda mere nervepirrende frem til testdato nå da :eek:

Det der har jeg ikke tenkt på, men etter litt googling virker det som man ikke får blødning før man slutter på progynova. Søren også, jeg som tenkte at hvis jeg ikke har begynt å blø for testdato er jeg sikkert gravid, siden jeg satte inn 6 dagers blasto, men da vil jeg jo ikke begynne å blø uansett før medisinslutt. Blir eeeenda mere nervepirrende frem til testdato nå da :eek:
For meg høres dette fantastisk ut, for da er ikke eksamen min i fare for å bli avlyst pga mens :rolleyes:

Jeg hadde en MA i uke 6, og jeg begynte å blø! Gikk da fortsatt på progynova og cyclogest! Fikk beskjed om at det var MA og ikke SA for embryoet kom ikke ut, selvom jeg blødde! Måtte få cytotec! Så det kan skje tror jeg! Men det var jo såklart en stund etter testdato da! Veit ikke hvordan det er før!

Hyl! Idag fikk heg telefon fra st. Olavs skulle etter avtale med dem 9/8 starte på neste syklus i midten på sept. Meeen er i dag på syklus dag 50 så ville sei fra at det bli dårlig med oppstart i september da.. så fikk tilbudet om og starte nå på denne peroden når tanta bære melde sin ankomst!
Dem skulle sende et brev da i august med medisin info å slik, men breve er borte i posten, så ho sendte nytt idag, og sa alle medisiner ligger klar og at jeg skulle starte dag 2 med Bemfola om tanta kom før brevet! Skulle rett inn og ha undervisning i 6 klassr etter denne telefonsamtalen, va noe sjelven og ikke heilt med i klassen en liten stund enda.. no skjer det eeendelig [emoji178]
Men ser dem har lagt ved resept på oxynorm? Morfin? Hvorfor?

Hyl! Idag fikk heg telefon fra st. Olavs skulle etter avtale med dem 9/8 starte på neste syklus i midten på sept. Meeen er i dag på syklus dag 50 så ville sei fra at det bli dårlig med oppstart i september da.. så fikk tilbudet om og starte nå på denne peroden når tanta bære melde sin ankomst!
Dem skulle sende et brev da i august med medisin info å slik, men breve er borte i posten, så ho sendte nytt idag, og sa alle medisiner ligger klar og at jeg skulle starte dag 2 med Bemfola om tanta kom før brevet! Skulle rett inn og ha undervisning i 6 klassr etter denne telefonsamtalen, va noe sjelven og ikke heilt med i klassen en liten stund enda.. no skjer det eeendelig [emoji178]
Men ser dem har lagt ved resept på oxynorm? Morfin? Hvorfor?
Å, så bra! Herlig å være litt nærmere oppstart! :)
Oxynorm er for uttaksdagen. :)

Jaa det er kjempe godt!
Okai, er det så låkt og ta ut, at en treng morfin [emoji27]
Tror du det er en spøk at fiffi får en tjukk og lang nål inn i seg gjentatte ganger? Du får både morfin og lokalbedøvelse :hilarious:
Morfin holdt ikke for meg, jeg fikk veneflon i armen på uttak nr 2 :p

Jaa det er kjempe godt!
Okai, er det så låkt og ta ut, at en treng morfin [emoji27]
Tror det er veeeldig individuelt :) Man får jo lokalbedøvelse i tillegg til beroligende i form av tabletter. Følte egentlig ikke annet enn at jeg ble veldig svimmel og fjern av oxynormen, men det er vel kanskje det som er meningen-At man skal bi litt fjern og likegyldig. Godt var det ikke, men syntes ikke det var SÅ vondt som jeg kanskje hadde trodd. Og det går jo temmelig raskt også. Over i en fei! :) Har hørt mange si at de ikke kjente «noe» også, men det kan jeg ikke helt forstå hvordan er mulig.

Dere som må reise, ordner pasientreiser opphold og flyreisen?

Ordner selv, og sender oppgjør i ettertid. Vet ikke om pasientreiser i det hele tatt fikser flyreiser. Tror det er vanlig å fikse selv, men har ikke sjekket :)
Man får dekket billigste transportmetode t/r og overnatting etter faste satser (560,- natt tror jeg det var) pluss kost etter faste satser.

Ordner selv, og sender oppgjør i ettertid. Vet ikke om pasientreiser i det hele tatt fikser flyreiser. Tror det er vanlig å fikse selv, men har ikke sjekket :)
Man får dekket billigste transportmetode t/r og overnatting etter faste satser (560,- natt tror jeg det var) pluss kost etter faste satser.
Syns hun sa til meg at de kunne orde bestilling hun jeg snakket med hos pasient reiser nemmelig..
få ringe de og i morgen .
Er travelt og være ny i nav systemet :confused:

Pasientreiser fikser fly, får regning på egenandel. Må ordne hotell selv og sende inn regning på det.

Ble som fryktet. Totalfrys. Fikk ut 12 egg, men var kraftig overstimulert med eggstokker på dobbel størrelse og en del væske i buken så fikk beskjed om at jeg hadde ikke fått satt inn uansett hva antallet hadde vært. Det var jo forventet, men veldig skuffende og tungt likevel. Har jo tidligere fått ut 10 og 15 uten at noe har klart seg til frys så frykten er at det ikke blir noe. Skal dyrkes til blasto så får ikke vite noe før mandag neste uke. Dette var desidert det vondeste uttaket jeg har hatt. Venstre eggstokk var så hoven og høyt oppe at 2 sykepleiere måtte stå å presse ned på magen min. Får bare håpet at det blir noe resultat ut av det til slutt ❤
Så nå begynner ventetiden igjen..

Ble som fryktet. Totalfrys. Fikk ut 12 egg, men var kraftig overstimulert med eggstokker på dobbel størrelse og en del væske i buken så fikk beskjed om at jeg hadde ikke fått satt inn uansett hva antallet hadde vært. Det var jo forventet, men veldig skuffende og tungt likevel. Har jo tidligere fått ut 10 og 15 uten at noe har klart seg til frys så frykten er at det ikke blir noe. Skal dyrkes til blasto så får ikke vite noe før mandag neste uke. Dette var desidert det vondeste uttaket jeg har hatt. Venstre eggstokk var så hoven og høyt oppe at 2 sykepleiere måtte stå å presse ned på magen min. Får bare håpet at det blir noe resultat ut av det til slutt [emoji173]
Håper denne vonde opplevelsen gir baby som premie [emoji173]

Ble som fryktet. Totalfrys. Fikk ut 12 egg, men var kraftig overstimulert med eggstokker på dobbel størrelse og en del væske i buken så fikk beskjed om at jeg hadde ikke fått satt inn uansett hva antallet hadde vært. Det var jo forventet, men veldig skuffende og tungt likevel. Har jo tidligere fått ut 10 og 15 uten at noe har klart seg til frys så frykten er at det ikke blir noe. Skal dyrkes til blasto så får ikke vite noe før mandag neste uke. Dette var desidert det vondeste uttaket jeg har hatt. Venstre eggstokk var så hoven og høyt oppe at 2 sykepleiere måtte stå å presse ned på magen min. Får bare håpet at det blir noe resultat ut av det til slutt ❤
Ååååå, føler virkelig med deg :Heartred
Håper virkelig at du får noen fine blastoer på frys.
Kan ikke engang forestille meg hvordan det føles å ikke få noen som overlever. :(
Sender deg mange gode tanker.

Ble som fryktet. Totalfrys. Fikk ut 12 egg, men var kraftig overstimulert med eggstokker på dobbel størrelse og en del væske i buken så fikk beskjed om at jeg hadde ikke fått satt inn uansett hva antallet hadde vært. Det var jo forventet, men veldig skuffende og tungt likevel. Har jo tidligere fått ut 10 og 15 uten at noe har klart seg til frys så frykten er at det ikke blir noe. Skal dyrkes til blasto så får ikke vite noe før mandag neste uke. Dette var desidert det vondeste uttaket jeg har hatt. Venstre eggstokk var så hoven og høyt oppe at 2 sykepleiere måtte stå å presse ned på magen min. Får bare håpet at det blir noe resultat ut av det til slutt [emoji173]

Uff, så kjedelig[emoji20][emoji20] men gratulerer uansett med fint antall egg ut! Håper kvaliteten er knall og at dere får mange fine blastoer på frys son kan gi dere en terminspire[emoji173]️ hørtes ut som et skikkelig ubehagelig uttak!!

Mange gode klemmer[emoji173]️

Håper denne vonde opplevelsen gir baby som premie [emoji173]
Ååååå, føler virkelig med deg :Heartred
Håper virkelig at du får noen fine blastoer på frys.
Kan ikke engang forestille meg hvordan det føles å ikke få noen som overlever. :(
Sender deg mange gode tanker.
Uff, så kjedelig[emoji20][emoji20] men gratulerer uansett med fint antall egg ut! Håper kvaliteten er knall og at dere får mange fine blastoer på frys son kan gi dere en terminspire[emoji173]️ hørtes ut som et skikkelig ubehagelig uttak!!

Mange gode klemmer[emoji173]️
Tusen takk dere ❤ Krysser alt jeg har for at hvertfall 1 overlever slik det kan bli fryseforsøk. Tørr ikke tenke noe annet for da blir jeg bare helt knust. Blir overstimulert hver gang og vet ikke hvor mange flere slike uttak jeg klarer rett og slett

Noen som vet hva hoteller jeg kan søke på som ligger Ok til st Olavs?
Evt andre overnatting steder

Noen som vet hva hoteller jeg kan søke på som ligger Ok til st Olavs?
Evt andre overnatting steder
Hotell St. Olav er så nært du kan komme omtrent :)
Ellers er Comfort Hotell Park ganske nært :)

Back
Topp