Prøvere ved St.Olavs

De gjør også ultralyd på helg :) Jeg måtte faktisk ta kontakt med dem ang spm om en medisin jeg skulle starte på i helgen, og de tok meg til og med inn på konsultasjon på en lørdag! Vi var superfornøyd med hele greia der :)

Et annet spm, er det noen som vet retningslinjene til St Olavs for søskenforsøk med nedfryste egg? Er det regler for hvor lenge man må vente mellom hvert barn osv?
Eneste jeg vet er at du ikke kan fullamme mens du prøver på nytt barn, selv om du har fått tilbake syklus. Ellers tror jeg de gjør en individuell vurdering. Kjenner noen (St Olavs pasient) som dessverre mistet en IVF baby ganske nær termin, og hun fikk et nytt barn 13 eller 14 måneder senere. Så hun matte ikke vente mer enn 4/5 måneder, men hun ammet ikke i det hele tatt.

Noen som vet om det er lang ventetid på callback for tiden ? Jeg ringte inn torsdag for 1,5 uke siden, og de har enda ikke ringt opp igjen. Bør jeg ringe callback på nytt?

Noen som vet om det er lang ventetid på callback for tiden ? Jeg ringte inn torsdag for 1,5 uke siden, og de har enda ikke ringt opp igjen. Bør jeg ringe callback på nytt?
Ja, ring call-back på nytt. Pleier ikke ta mer enn 1-2 dager hvis de ikke ringer samme dag.
De svarer også ofte kjappere på Crypho hvis du er inne der.

Til info
IMG_4812.jpeg

Kilde: Facebook

vi har egg på frys som vi etterhvert vil bruke til søskenforsøk.. er det koen som kan retningslinjene for bruk av fryste egg på st olavs? hvor tidlig etter fødsel av førstemann kan man ha innsett? hvilke medisiner må man evt ta?

Jeg ringte bare opp til de og sa jeg var klar for søskenforsøk, jeg hadde 4 egg på frys. Da be de meg om å sende inn søknad på søskenforsøk før jeg kunne ha innsett. Tok ikke lang tid før jeg fikk brev i posten om at jeg kunne begynne.
Men jeg tok ikke kontakt før vår sønn var 1,5 år. Så usikker på hvor tidlig man kan begynne sann sett, men så lenge du har regelmessig menstrasjon så er det vel greit :)

Jeg ringte bare opp til de og sa jeg var klar for søskenforsøk, jeg hadde 4 egg på frys. Da be de meg om å sende inn søknad på søskenforsøk før jeg kunne ha innsett. Tok ikke lang tid før jeg fikk brev i posten om at jeg kunne begynne.
Men jeg tok ikke kontakt før vår sønn var 1,5 år. Så usikker på hvor tidlig man kan begynne sann sett, men så lenge du har regelmessig menstrasjon så er det vel greit :)
Tusen Takk for svar! Hva måtte du ta av medisiner?

vi har egg på frys som vi etterhvert vil bruke til søskenforsøk.. er det koen som kan retningslinjene for bruk av fryste egg på st olavs? hvor tidlig etter fødsel av førstemann kan man ha innsett? hvilke medisiner må man evt ta?
Vi hadde også egg på frys etter forsøk. Jeg bare ringte inn å fortalte at jeg ønsket søskenforsøk. Dette var 8 måneder etter fødsel med førstemann. Jeg fikk klarsignal til å begynne med en gang. Jeg tok letrozol og primolut før dette forsøket. Disse medisinene må jeg alltid ta før et forsøk pga uregelmessig mens og eggløsning også før vi begynte med IVF prosessen. Også må man sende inn ny politiattest i forkant, hvis denne er "utgått". Politiattesten er vell gyldig i 1 år? Eller er det 2 år? Det husker jeg ikke i farten ;o)

Hei!
Jeg og min ektemann har fått time på St.Olavs nå i starten av november.
Det står at det er time til utredning. Men vi er allerede ferdig utredet privat, mannlig faktor.
Vi fikk brev med masse skjema fra St.olavs og i brevet sto det at de hadde godkjent oss og at vi har rett på behandling innen 26 uker. Sendte inn alt av skjema i slutten august og mannen har tatt blodprøvene han skal. Ingen kromosomfeil heldigvis! Jeg har dog PCOS og litt høyere BMI (innenfor grensen).

Tror dere denne timen en info time eller må vi belage oss på enda mer undersøkelser og venting? :happy090 Noen har jo sånn forsamtale og andre ikke, er så spent at jeg sprekker snart

Hei!
Jeg og min ektemann har fått time på St.Olavs nå i starten av november.
Det står at det er time til utredning. Men vi er allerede ferdig utredet privat, mannlig faktor.
Vi fikk brev med masse skjema fra St.olavs og i brevet sto det at de hadde godkjent oss og at vi har rett på behandling innen 26 uker. Sendte inn alt av skjema i slutten august og mannen har tatt blodprøvene han skal. Ingen kromosomfeil heldigvis! Jeg har dog PCOS og litt høyere BMI (innenfor grensen).

Tror dere denne timen en info time eller må vi belage oss på enda mer undersøkelser og venting? :happy090 Noen har jo sånn forsamtale og andre ikke, er så spent at jeg sprekker snart
Vi gikk gjennom IVF i mai i år og første time var en forundersøkelse. Vi ble ikke utredet privat men hadde tatt alle blodprøvene og svømmeprøver i forkant. Forundersøkelsen bestod av en del spørsmål, svar på prøvene og rask undersøkelse av meg. Ingen åpenbar årsak til infertilitet på oss da så mulig det er forskjeller der. Legen la en plan for medisiner osv, og innen 3 uker etter legesamtalen fikk vi en tlf konsultasjon med sykepleier som satt oss opp til timer osv alt ettersom hvor jeg var i syklus.
Når vi først fikk den forundersøkelsen gikk alt veldig raskt! Men som sagt hadde vi ikke noe åpenbar årsak til at det var vanskelig å bli gravide, så vi hadde ikke mere utredning. Mulig det bidro til raskere prosess!

Jeg ble henvist til St.Olav i begynnelsen av September (ferdig utredet, henvisning ble sendt fra privat gynekolog). Jeg mottok noen skjemaer som skulle sendes tilbake sammens med barneomsorgsattesten, bare noen dager etterpå. Dette ble gjort samme dagen som jeg mottok skjemaene. Men siden har jeg ikke hørt noe fra St Olav overhodet. I brevet sto det at jeg "får time etter liste". Ingenting om hvor lang tid jeg kan forvente det tar før jeg blir kalt inn. Jeg har heller ikke fått noen bekreftelse på at de mottok attesten og skjemaene, burde jeg egentlig ringe inn å høre om de mottok skrivene?

Jeg ble henvist til St.Olav i begynnelsen av September (ferdig utredet, henvisning ble sendt fra privat gynekolog). Jeg mottok noen skjemaer som skulle sendes tilbake sammens med barneomsorgsattesten, bare noen dager etterpå. Dette ble gjort samme dagen som jeg mottok skjemaene. Men siden har jeg ikke hørt noe fra St Olav overhodet. I brevet sto det at jeg "får time etter liste". Ingenting om hvor lang tid jeg kan forvente det tar før jeg blir kalt inn. Jeg har heller ikke fått noen bekreftelse på at de mottok attesten og skjemaene, burde jeg egentlig ringe inn å høre om de mottok skrivene?
Her gjekk det ca 2-3mnd etter vi sendte inn papira før vi fekk noko svar, begynte sjølv å lure på om noko hadde forsvunne i posten. Fekk då innkalling til time kort tid etter og fekk starta opp kommande syklus. Håpar du får svart snart!

Back
Topp