Prøvere ved St.Olavs

Tenkte jeg skulle skrive her tidligere, men ble nå. Fikk en nydelig jente den 27.11 takket være st olav.
Helt fantastisk at det endelig gikk bra med tanke på hvor usikkert ivf rundene var.
Gratulerer❤️ husker deg fra ikm-gruppene! Vi fikk endelig vår lille jente 20.11 ❤️

Er det noen her som har søkt om søskenforsøk? Hvordan foregår det? Har 1 embryo på frys og har lyst å sette det inn etterhvert. Hvis det ikke går, blir det ny runde med uttak eller stopper det etter det er satt inn?

Er det noen her som har søkt om søskenforsøk? Hvordan foregår det? Har 1 embryo på frys og har lyst å sette det inn etterhvert. Hvis det ikke går, blir det ny runde med uttak eller stopper det etter det er satt inn?
Hvis det er fellesbarn nr2 det er snakk om, kan du få 3 nye runder med uttak dersom det ikke går med den du har på frys.

Var i samme situasjon som deg - vi fikk satt inn den ene vi hadde på frys etter vellykket innsett/baby, men det gikk ikke, minimalt med papirarbeid. Trengte bare å ringe callback og planlegge. Så sendte vi søknad for søskenforsøk som gikk gjennom uproblematisk, men noe mer papirarbeid.

Hvis det er fellesbarn nr2 det er snakk om, kan du få 3 nye runder med uttak dersom det ikke går med den du har på frys.

Var i samme situasjon som deg - vi fikk satt inn den ene vi hadde på frys etter vellykket innsett/baby, men det gikk ikke, minimalt med papirarbeid. Trengte bare å ringe callback og planlegge. Så sendte vi søknad for søskenforsøk som gikk gjennom uproblematisk, men noe mer papirarbeid.
Ja er fellesbarn nr 2 :) okei, takk for svar. Jeg tror ikke det går bra med innsett av det vi har på frys, men tenker det er bedre å sette det inn en ikke. Da får vi vente en stund å se hva som skjer :) må nok vente til jeg er nermest ferdig ammet

Hei, vi sendte nettopp inn henvisning via gynekolog til St Olavs for ivf. Vet noen hvor lang tid det tar før de tar kontakt? Og tar de kontakt med meg direkte eller via gynekologen som henviste?

Hei, vi sendte nettopp inn henvisning via gynekolog til St Olavs for ivf. Vet noen hvor lang tid det tar før de tar kontakt? Og tar de kontakt med meg direkte eller via gynekologen som henviste?
For nøyaktig ett år siden tok det veldig kort tid etter henvisning (hadde da tatt alle prøver på volvat i forkant). Tror jeg fikk brev i posten etter en uke eller to. Da tok det 3 måneder ca før oppstartsamtale (april) og startet med sprøyter i mai. Er 25 uker på vei med ei lita frøken nå :Heartred

De kontaktet oss og ikke gynekolog.
Vi ble henvist til ivf i slutten av august 24, Da var vi «ferdig» utredet til privat gynekolog. St.olavs ønsket ekstra blodprøver på mannen så vi sendte inne de og ventet på svar på som tok 6-8 uker. Time for «inntak» på klinikken i midten av november. Oppstart av medisiner nå i mnd skifte januar/februar. Vi fikk ikke begynne før jul da de var fullbooket!
Masse lykke til :Heartred

Hei damer! Jeg har vært prøver hos St. Olavs en stund nå, og nettopp fått positiv test for første gang. Har testdato neste mandag, men det slo meg at jeg aner jo ikke hva som skjer etter det. Noen som kan fortelle meg gangen i det? :happy: Tar de blodprøve på noe tidspunkt, eller er det bare hjemmetest? Når kan man regne med å få TUL?

Hei damer! Jeg har vært prøver hos St. Olavs en stund nå, og nettopp fått positiv test for første gang. Har testdato neste mandag, men det slo meg at jeg aner jo ikke hva som skjer etter det. Noen som kan fortelle meg gangen i det? :happy: Tar de blodprøve på noe tidspunkt, eller er det bare hjemmetest? Når kan man regne med å få TUL?
Gratulerer med positiv test!
Ingen blodprøve, kun hjemmetest. Du får en TUL i uke 8 (7+x) som kan gjennomføres på ditt lokale sykehus f.eks. Du får et skjema som du må sende tilbake til St.Olavs (info om antall fostre og mål).
Også får du et skjema til som må tas med når du skal føde. Etter den første UL-en er det vanlig oppfølging hos jordmor/fastlege.

Ingen blodprøve, kun hjemmetest. Du får en TUL i uke 8 (7+x) som kan gjennomføres på ditt lokale sykehus f.eks. Du får et skjema som du må sende tilbake til St.Olavs (info om antall fostre og mål).
Også får du et skjema til som må tas med når du skal føde. Etter den første UL-en er det vanlig oppfølging hos jordmor/fastlege.
Takk! Det er super info:happy:

Hva mener du med skjema som må tas med når man skal føde? Vi fikk IVF gjennom St Olavs og skal føde neste mnd men husker ikke å ha fått noe skjema..?:whacky011

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp