Hei dere
Det føles litt uvirkelig å skrive i denne gruppen og jeg håper dere synes det er greit at jeg spør litt her.
Fikk melding fra gyn om at vi har en siste sjanse denne syklusen før vi blir henvist til ivf/fertilitetsbehandling. Denne meldingen kom etter flere måneder uten noe oppfølging der jeg har ringt og mast om time og nå ringte jeg fordi jeg ville øke femar-dosen.
Det svirrer så mange tanker i hodet og jeg kjenner at jeg er redd og føler jeg ikke har kontroll, og samtidig er jeg skuffet over oppfølgingen vi har fått hittil. Vi har nå prøvd i 2 år og har blitt gravid to ganger det siste året etter at vi (endelig etter 1 års venting) fikk prøve Femar. Begge svangerskapene endte rundt uke 10, og sykehuset mente det var morkaken som trengte progesteron pga at jeg gikk på Femar. Skulle ønske det var noe jeg fikk etter første spontanabort…
Vi har altså kun prøvd Femar, jeg kranglet meg til å få øke dosen til 5 mg nå denne syklusen fordi kroppen har ikke oppført seg normalt siden desember (MA), eggløsning er et par dager senere enn forventet og med lang lh-topp i 2 dager forkant.
Det er ikke funnet noe «galt» som årsak hos noen av oss. Startet prøvingen da jeg akkurat var blitt 33 år og er nå 35 og vi har ikke barn.
Jeg har ikke hatt noen oppfølging på Femar, jeg har hatt 3 gynekologtimer siste året (time for å be om utredning og fikk Femar, infertilitetsutredningstime etter 1.spontanabort, svangerskapskontroll med MA).
Jeg ( / vi ) føler meg så sviktet og alene og føler vi har kastet bort tid uten oppfølging og at gynekologen virker uinteressert. Og at han nå plutselig sier at det er nok og vil ha oss rett på ivf.
Dere som ikke har noen klar årsak til infertiliteten - hva prøvde dere før ivf? Har dere gode opplevelser med St.olavs? Dere som venter, hvor lang ventetid er det nå?
Sorry for langt innlegg