De gjør tydeligvis litt forskjellig fra person til person da. Her var det streng beskjed om å ikke ta Fyremadel før de hadde gitt klarsignal til det etter ultralyd. Står i brev jeg fikk i posten også. Så da får jeg bare høre etter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har hatt to forsøk med samme beskjed og da var det dag 5, men har også hatt et forsøk før det der jeg startet med F på dag 5 uten kontroll og da var det kontroll på dag 7 tror jeg Når skal du starte?De gjør tydeligvis litt forskjellig fra person til person da. Her var det streng beskjed om å ikke ta Fyremadel før de hadde gitt klarsignal til det etter ultralyd. Står i brev jeg fikk i posten også. Så da får jeg bare høre etter.
Jeg ligger an til å få mensen 23. Februar. Skulle starte på Pergoveris på dag 1 fikk jeg beskjed om.Har hatt to forsøk med samme beskjed og da var det dag 5, men har også hatt et forsøk før det der jeg startet med F på dag 5 uten kontroll og da var det kontroll på dag 7 tror jeg Når skal du starte?
Okei, lykke tilJeg ligger an til å få mensen 23. Februar. Skulle starte på Pergoveris på dag 1 fikk jeg beskjed om.
Vi hadde også på video, tok litt tid her, men det var pga venting av videre utredning av mannen og venting på blodprøvene vi skulle ta. Så tok 6 mnd her, hadde nok kommet i gang tidligere om alt av utredning var i orden.Noen som vet hvor lang tid det tar til oppstart etter at man hatt videokonsultasjon? Er det forresten vanlig man har videokonsultasjon? Har allerede tatt utredning privat.
Vi er i gang med prøvetaking til utredning, og ventet bare på å bli satt opp til time. Har levert alt av prøver, men fortsatt ikke hørt noe mer fra dem. Jeg reagerer på at jeg kun har fått svar på østradiol-verdier, men ingen andre verdier. Noen som har erfaring med å ta blodprøver hos St. Olavs ifb. utredning?
Her hadde vi ingen konsultasjon. Henvisning i slutten av august -20, svar ila slutten av september om at vi var velkommen til behandling. (Så brukte vi omtrent hele oktober på å vente på gubbens politiattest; Digiposten funker liksom ikke helt, tror det er på noe sperre for offentlige der), behandling i november -20. (Så, totalfrys - innsett januar -21)Noen som vet hvor lang tid det tar til oppstart etter at man hatt videokonsultasjon? Er det forresten vanlig man har videokonsultasjon? Har allerede tatt utredning privat.
Takk for svar på dette! Ah, var litt det jeg fryktet ja. Da spørs det om vi også ender opp med å ta utredning privat. Kjipt med den Heldeplattformen ...Vi har. Tok blodprøver i slutten av september. Ringte etter 2 md og spurte hvorfor vi ikke ble innkalt til time eller ikke fikk svar på blodprøver. I midten på des. fikk vi endelig svar på prøvene. Da hadde jeg ringt 3 ggr. Vi valgte deretter å ta videre utredning privat da de mente det var lang ventetid etter innføring av Helseplattformen. Nå har vi endelig tatt utredning og venter på oppstart som blir først i slutten på mars…
De har noe hjelp med egenandel til nr3+, ville rett og slett ringt og spurt.Ikke veldig relevant med det første, men jeg lurer allikevel på om noen har erfaringer å dele.
Jeg er i uke 35 med barn nr 2 sammen med samboer nå. Baby ble overraskende nok laget naturlig, men vi rakk altså et IVF-forsøk på St.Olavs syklusen før. Vi fikk 5 blastocyster av god kvalitet, hvor 1 ble satt inn (og endte i en kjemisk) og 4 kom på frys. Reglene sier jo offentlig hjelp til 2 barn, men hva med når vi har 4 stk på frys? Det er jo veldig "rett frem" å evt. få satt inn om vi skulle ønske et barn nr 3 på et tidspunkt, hvertfall i naturlig syklus. Vet noen om St.Olavs gjør seg vanskelige mtp dette?
Mener å ha hørt at alle embryo man har på frys kan man få satt inn, men man får ikke flere uttak. Mulig man havner bakerst i køen om det er kapasitetsproblemer da. Ville som @Tigerbaby foreslår bare tatt kontakt og spurt dem. Etter nye regler så kan embryo lagres til man er 45 år eller noe sånt. Tidligere var det maks fem år uavhengig av alder.Ikke veldig relevant med det første, men jeg lurer allikevel på om noen har erfaringer å dele.
Jeg er i uke 35 med barn nr 2 sammen med samboer nå. Baby ble overraskende nok laget naturlig, men vi rakk altså et IVF-forsøk på St.Olavs syklusen før. Vi fikk 5 blastocyster av god kvalitet, hvor 1 ble satt inn (og endte i en kjemisk) og 4 kom på frys. Reglene sier jo offentlig hjelp til 2 barn, men hva med når vi har 4 stk på frys? Det er jo veldig "rett frem" å evt. få satt inn om vi skulle ønske et barn nr 3 på et tidspunkt, hvertfall i naturlig syklus. Vet noen om St.Olavs gjør seg vanskelige mtp dette?
Ikke veldig relevant med det første, men jeg lurer allikevel på om noen har erfaringer å dele.
De har en del papirer under fertilitetsseksjonen på nettsiden som heter "behandling med full egenandel" og jeg tenker at barn nr 3 mest sannsynlig går under denne kategorien.Får vel ikke nytt uttak, men eggene setter de inn. Er jeg rimelig sikker på.. mener i alle fall å ha hørt at det bare er å ringe når man vil sette inn igjen; men du kan jo bare ringe dem for "andre henvendelser" og spørre. Så får du et svar fra dem som kan.
Jeg har to egg igjen på.frys hos St. Olavs, og jeg har ikke fått noe beskjed om at de kommer til å bli kastet, så.. regner da med jeg får bruke dem opp?!