Prøvere ved St.Olavs

Ikke imponert akkurat nå. :bored:

Ringte for å sette opp plan videre og få resepter osv til neste runde med uttak. Ble oppringt i går. Da sier damen at jeg skal ha innsett i naturlig syklus. Jeg bare hæææ? Var vi ikke enige om å kjøre par-tre høstesykluser først? Akkumulering som legen sa. Nei da måtte hun høre med lege og ringe meg igjen dagen etter. Ikke hørt et pip i hele dag. Haff.. Spørs hva som skjer nå da. Er det normalt at de bare brått ombestemmer seg midt i behandlingen og gjør noe annet enn det man ble enige om? Legen har jo tydeligvis ikke skrevet ned alt vi snakket om engang.

Jeg har vært så innstilt på å få flere uttak nå og sikre oss egg mens jeg enda har noen som er bra nok. Jeg har elendige egg og nesten alt dør hver gang. Jeg er overbevist om at minst det ene av de 2 vi fikk på frys kommer til å dø under opptining. Vi har aldri fått mer enn ett embryo til innsett før og aldri fryst ned noe før. Jeg håper legen følger opprinnelig plan.

Ringte for å sette opp plan videre og få resepter osv til neste runde med uttak. Ble oppringt i går. Da sier damen at jeg skal ha innsett i naturlig syklus. Jeg bare hæææ? Var vi ikke enige om å kjøre par-tre høstesykluser først? Akkumulering som legen sa. Nei da måtte hun høre med lege og ringe meg igjen dagen etter. Ikke hørt et pip i hele dag. Haff.. Spørs hva som skjer nå da. Er det normalt at de bare brått ombestemmer seg midt i behandlingen og gjør noe annet enn det man ble enige om? Legen har jo tydeligvis ikke skrevet ned alt vi snakket om engang.

Jeg har vært så innstilt på å få flere uttak nå og sikre oss egg mens jeg enda har noen som er bra nok. Jeg har elendige egg og nesten alt dør hver gang. Jeg er overbevist om at minst det ene av de 2 vi fikk på frys kommer til å dø under opptining. Vi har aldri fått mer enn ett embryo til innsett før og aldri fryst ned noe før. Jeg håper legen følger opprinnelig plan.
Sniker

Nei. Gjetter på dårlig journal-skriving. Derfor må spl sjekke, men vil tro de forholder seg til opprinnelig plan :-)

Sniker

Nei. Gjetter på dårlig journal-skriving. Derfor må spl sjekke, men vil tro de forholder seg til opprinnelig plan :)
Takk for svar. Ja håper de holder seg til opprinnelig plan. Jeg er ikke klar for innsett nå plutselig. Jeg har liksom slått meg til ro med flere uttak og at jeg kaaaansje får innsett utover høsten eller noe.

Har vært borti plutselige forandring i planer. De gikk fra icsi til vanlig ivf på dagen vi var der og det var dritirriterende.

Dere som har fått ekstra utredning og evt støttemedisiner pga mange aborter, hva har blitt gjort?
Fikk beskjed ved innsett at jeg får ikke fler innsett før mer utredning og vi skal vurdere ny behandlingsplan da jeg har hatt flere utskrapninger og kroppen ikke klarer å ordne opp selv.

St.olavs er jo så sære på det at det er jo nytteløst å spørre på assistert med andre enn st.olavs sine pasienter

Hvordan sender man politiattest og slikt igjen? Snakket med dem på telefon fordi vi ønsker å starte opp med forsøk på nr 2 til høsten og da sa hun jeg snakket at jeg måtte sende inn politiattest på nytt + en vigselsattest før vi kontakter dem på nytt i mai og avtaler dato. Glemte helt å spørre hvordan den skal sendes. Digitalt eller pr post?

Hvordan sender man politiattest og slikt igjen? Snakket med dem på telefon fordi vi ønsker å starte opp med forsøk på nr 2 til høsten og da sa hun jeg snakket at jeg måtte sende inn politiattest på nytt + en vigselsattest før vi kontakter dem på nytt i mai og avtaler dato. Glemte helt å spørre hvordan den skal sendes. Digitalt eller pr post?
Vigselsattest? Hæ?

Sendte inn politiattesten på crypho

Vigselsattest? Hæ?

Sendte inn politiattesten på crypho
Vi har giftet oss siden sist forsøk, og siden jeg har endret navn sa de at måtte ha vigselsattesten. Sikkert for at det ikke skal bli noe kluss med min id knyttet opp mot embryoene vi har på frys, tipper jeg :)

Vi har giftet oss siden sist forsøk, og siden jeg har endret navn sa de at måtte ha vigselsattesten. Sikkert for at det ikke skal bli noe kluss med min id knyttet opp mot embryoene vi har på frys, tipper jeg :)
Merkelig. Det har jeg og men de ba ikke om noe vigselsattest eller noe som helst

Herregud så lang tid de bruker på å svare for tiden, flere som opplever det?
Sendte melding forrige torsdag, ringte inn til callback fredag og så igjen igår morges og fortsatt ikke hørt et kvekk :bag:

Synes dette bar rar
Herregud så lang tid de bruker på å svare for tiden, flere som opplever det?
Sendte melding forrige torsdag, ringte inn til callback fredag og så igjen igår morges og fortsatt ikke hørt et kvekk :bag:
Prøvde å ringe de i dag, fordi jeg fikk beskjed om at mensen skulle komme som normalt, å ingen mens enda så må starte på primolut. Å da må de skrive det ut. Skulle helst ha startet nå. Slik at jeg kan få satt inn i mai men det var beskjed om at det kunne tas lang tid. Og ikke ring flere ganger.

Synes dette bar rar

Prøvde å ringe de i dag, fordi jeg fikk beskjed om at mensen skulle komme som normalt, å ingen mens enda så må starte på primolut. Å da må de skrive det ut. Skulle helst ha startet nå. Slik at jeg kan få satt inn i mai men det var beskjed om at det kunne tas lang tid. Og ikke ring flere ganger.
De er så fantastiske :hilarious:
Hørte endelig fra dem i dag.

De er så fantastiske :hilarious:
Hørte endelig fra dem i dag.
Så bra :) hørte fra de på torsdag selv. Ikke fått mensen så må få starter på primolut. Men synes det er rart at de bare vil at jeg skal gå på der i 5 dager for da havner jo insett I 17 mai uka. Altså 18 mai

Så bra :) hørte fra de på torsdag selv. Ikke fått mensen så må få starter på primolut. Men synes det er rart at de bare vil at jeg skal gå på der i 5 dager for da havner jo insett I 17 mai uka. Altså 18 mai
De er seg selv :hilarious: jegfikk bare beskjed om at jeg settes opp til telefontid med lege. Også selvfølgelig skulle det være innkalling på den fantastiske appen

Fikk endelig journalen fra st. Olavs, men skjønte ikke sååå mye av det. Annet enn at det tydeligvis ble gjort vanlig ivf fremfor icsi.

Er det noen som forstår seg på sædanalysene der? Eller har link til referanseverdiene osv?
Noen er jo ganske universelle, som volum og antall spermier, men bevegeligheten bl.a...?

Fikk endelig journalen fra st. Olavs, men skjønte ikke sååå mye av det. Annet enn at det tydeligvis ble gjort vanlig ivf fremfor icsi.

Er det noen som forstår seg på sædanalysene der? Eller har link til referanseverdiene osv?
Noen er jo ganske universelle, som volum og antall spermier, men bevegeligheten bl.a...?
Kan som regel google de spesifikke verdiene om du lurer :happy:
Send meg en melding om du vil ha litt hjelp

Hei! Er det noen her som har litt solskinnshistorier å dele med meg, trenger litt pepp nå :)
Etter å ha prøvd å bli gravid i noen år kom vi igang med ivf i 2022. Litt fem og tilbake med overstimulering og utsatte forsøk men når det vel blei insetting så satt det på første forsøket! Magen og den lille vokste raskt, jeg koste meg masser og så frem til termin i slutten av mars. Med bare noen få uker igjen til jeg skulle ut i permisjon stoppet plutselig hjertet til min sønn og han føddes stille noen dager senere. Både han og jeg var fullt friske og det regnes som krybbedød. Stor uflaks med andre ord. Sorgen har vært helt enorm men det var en selvfølge fra første sekund at vi skal prøve igjen så fort som mulig.
Nå har jeg nettopp kommet hjem etter innsett av 5 dagers fryst embryo og prøver å få tiden å gå. Leser mye om de som har fått missfall etter missfall eller førsøk som aldrig sitter. Jeg håper ju på at jeg kan få bli en av dem der det alltid sitter på første forsøket og aldrig leder til ett missfall.
Finnes det noen annen der ute som kan gi meg litt håp? Som kan si at det faktisk finnes en sjanse for at dette skal gå veien?

Jeg fikk ikke tatt den når call Back ringte meg opp på fredags morgen. Kommer de til å ringe opp flere ganger, eller må jeg ringe inn på Call Back på nytt?

Back
Topp