Prøvere ved St.Olavs

Vis vedlegget 390421
Beklager, dårlig bilde, men jeg sitter dårlig til ift skjermen.. men kan være dette er interessant for noen her. :) Jeg føder jo ikke ved St Olavs, så blir ikke aktuelt her :p
Jeg hadde egentlig tenkt å være i Oslo et år og føde der, så sa nei til å bli med. Etter 1,5 uke i Oslo fikk jeg nok av storby. Så angrer veldig på at jeg ikke ble med i studien da ja..

Jeg hadde egentlig tenkt å være i Oslo et år og føde der, så sa nei til å bli med. Etter 1,5 uke i Oslo fikk jeg nok av storby. Så angrer veldig på at jeg ikke ble med i studien da ja..
Kjedelig :/

Vi fikk to embryo på frys, og ble gravid på første embryo. Er det noen som vet om St Olavs lar deg ta en ny stimulering før man bruker det som er på frys?

Vi fikk to embryo på frys, og ble gravid på første embryo. Er det noen som vet om St Olavs lar deg ta en ny stimulering før man bruker det som er på frys?
Jeg tipper de gjør individuelle vurderinger ift alder, eggreserver osv. Men, ja, vi fikk tilbud om det, for å høste litt ekstra til et evt tredje barn. Nå var det ikke aktuelt for oss, så vi tok det i den andre rekkefølgen (frys først, deretter ny stimulering), men tilbudet var der.

Hei! Vi var inne på første samtale og undersøkelse på St.Olavs 13.oktober. Fikk positivt svar og ble godkjent for behandling. Vi skulle få akseptbrevet i løpet av en uke, men har enda ikke fått det. Ringte og etterlyste etter 2 uker, men hun var ganske avvisende og kjip og sa vi måtte bare vente for "journalen var ikke ferdig enda". Nå har det snart gått 4 uker og ikke noe brev. Mannen har heller ikke fått svar på sædprøve og blodprøve han tok samme dag. Hvor lang tid tok det fra muntlig aksept til brev kom i postkassen til dere? Tenkte ringe for å mase igjen i morgen..

Last edited:
Hei! Vi var inne på første samtale og undersøkelse på St.Olavs 13.oktober. Fikk positivt svar og ble godkjent for behandling. Vi skulle få akseptbrevet i løpet av en uke, men har enda ikke fått det. Ringte og etterlyste etter 2 uker, men hun var ganske avvisende og kjip og sa vi måtte bare vente for "journalen var ikke ferdig enda". Nå har det snart gått 4 uker og ikke noe brev. Mannen har heller ikke fått drar på sædprøve og blodprøve han tok samme dag. Hvor lang tid tok det fra muntlig aksept til brev kom i postkassen til dere? Tenkte ringe for å mase igjen i morgen..
Tok litt tid her også og jeg måtte mase litt husker jeg, nå er det jo bare post annenhver dag også så da kommer det ikke brev så ofte. Når vi først kom inn så har jeg ikke opplevd mye ventetid da, håper brevet er like rundt hjørnet :)

De trakk tilbake godkjenninga.. jeg har ikke ord. Bare et kort brev om å ta kontakt igjen om et år om vi ikke lykkes...

De trakk tilbake godkjenninga.. jeg har ikke ord. Bare et kort brev om å ta kontakt igjen om et år om vi ikke lykkes...
Hva? Virkelig? Står det hvorfor? Og hvorfor ta kontakt om et år igjen? Er det fordi dere ikke har prøvd lenge nok selv eller ikke bodd sammen lenge nok?

Hva? Virkelig? Står det hvorfor? Og hvorfor ta kontakt om et år igjen? Er det fordi dere ikke har prøvd lenge nok selv eller ikke bodd sammen lenge nok?
De eneste som står er at siden sædprøven til mannen var normal må vi prøve ett år først.. Vi fikk muntlig godkjenning og hadde ikke trengt å ta hans prøve samme dag som vi var der. Vi gjorde det bare fordi det var praktisk. Det var ingen forbehold.. vi var akseptert for behandling og ville få akseptbrevet innen en uke..sa de.. 1mnd senere kommer det 5linjer i posten som trekker det tilbake.. Vi hadde jo tenkt å prøve først naturlig hvis prøven var bra, men å vente et år til hvis det ikke går er jo bare trist.. Samboer jobber jo på sjøen så vi treffer bare på EL hver 3dje mnd ca..

Vi har bodd sammen siden 2009..

De eneste som står er at siden sædprøven til mannen var normal må vi prøve ett år først.. Vi fikk muntlig godkjenning og hadde ikke trengt å ta hans prøve samme dag som vi var der. Vi gjorde det bare fordi det var praktisk. Det var ingen forbehold.. vi var akseptert for behandling og ville få akseptbrevet innen en uke..sa de.. 1mnd senere kommer det 5linjer i posten som trekker det tilbake.. Vi hadde jo tenkt å prøve først naturlig hvis prøven var bra, men å vente et år til hvis det ikke går er jo bare trist.. Samboer jobber jo på sjøen så vi treffer bare på EL hver 3dje mnd ca..

Vi har bodd sammen siden 2009..
Tror jeg ville klaget, altså :-)

Tror jeg ville klaget, altså :)
Det sto ingenting om klagemulighet i brevet.. Jeg skjønner jo på en måte at de vil vi skal prøve selv nå som prøven viste seg å være normal (usikker på hva de legger i normal, for han har fortsatt ikke fått svarbrev på prøven sin). Det skal vi jo også, men vi er allerede 8mnd på "overtid" pga karantenen etter kreftdiagnosen. Hadde håpa å kunne ha dette i bakhånd om vi ikke lyktes på 3-4mnd.. Vi hadde egentlig sommeren nå satt som siste aktuelle prøveperiode pga alderen vår.

Poenget er uansett at vi hadde faktisk fått ja, og da synes jeg de ikke at de kan trekke det tilbake. Venter på callback fra sykepleier..

Jeg ringte for å høre hvordan det går og om det er lenge til det er vår tur. Fikk da beskjed om at vi kunne få time allerede neste uke. Jeg ble litt satt ut og usikker siden mannen var på jobb og jeg ikke visste hva han tenkte om det å reise på så kort varsel. Jeg sa at det er kanskje bedre å vente til etter jul da. Ja det var greit sa hun jeg snakket med. I dag plinget det inn en melding. Timeavtale neste uke. Javel, da var det ikke annet å gjøre enn å kaste seg rundt og få byttet vakter på jobb og kontakte pasientreiser. Det ser ut som det løser seg med litt ekstra innsats for å få løst kabalen. Barnevakt for de to eldste er også i boks. Jeg ble litt stressa en stund, men er nå egentlig godt fornøyd med at vi slipper inn såpass raskt og får vite hva som skjer. Jeg har fortsatt bekymring for at de skal avvise oss. Men nå får vi iallefall svar og får planlegge veien videre dersom de ikke godtar oss.

Jeg ringte for å høre hvordan det går og om det er lenge til det er vår tur. Fikk da beskjed om at vi kunne få time allerede neste uke. Jeg ble litt satt ut og usikker siden mannen var på jobb og jeg ikke visste hva han tenkte om det å reise på så kort varsel. Jeg sa at det er kanskje bedre å vente til etter jul da. Ja det var greit sa hun jeg snakket med. I dag plinget det inn en melding. Timeavtale neste uke. Javel, da var det ikke annet å gjøre enn å kaste seg rundt og få byttet vakter på jobb og kontakte pasientreiser. Det ser ut som det løser seg med litt ekstra innsats for å få løst kabalen. Barnevakt for de to eldste er også i boks. Jeg ble litt stressa en stund, men er nå egentlig godt fornøyd med at vi slipper inn såpass raskt og får vite hva som skjer. Jeg har fortsatt bekymring for at de skal avvise oss. Men nå får vi iallefall svar og får planlegge veien videre dersom de ikke godtar oss.
Godt å være i gang da! Masse lykke til!

Møtte verdens beste og hyggeligste lege hos St.Olavs i dag. Jeg er så utrolig glad og fornøyd. Nå har jeg faktisk håp om at vi kan få dette til. ❤ Nå er det bare å vente på brev så kan vi i grunnen starte opp når som helst.

Møtte verdens beste og hyggeligste lege hos St.Olavs i dag. Jeg er så utrolig glad og fornøyd. Nå har jeg faktisk håp om at vi kan få dette til. ❤ Nå er det bare å vente på brev så kan vi i grunnen starte opp når som helst.

Herlig!

Fra når regnes egentlig dpo innenfor IVF behandling? Er det den dagen man tester den høyeste eggløsningen? Eller er det innsettdagen? At dagen etter innsett er dpo 1 liksom? ;o)

Fra når regnes egentlig dpo innenfor IVF behandling? Er det den dagen man tester den høyeste eggløsningen? Eller er det innsettdagen? At dagen etter innsett er dpo 1 liksom? ;o)
Tegnes fra eggløsningsdagen (gjerne dagen etter høyeste test). Men regn heller ut fra embryoet sin alder, det er jo lettest. Hvis du setter inn et 5-dagers er du 5dpo den dagen du setter inn.

Hei, jeg er ferdig utredet på st.olavs for habituell abort. Absolutt alle prøver viser at alt er normalt med både meg og mannen. Jeg er 29år og hadde min 4 SA for 3 uker siden på under 1år.
å siden de ikke hadde funnet noen feil før det 4 svangerskapet fikk jeg ikke starte opp med noe form for hjelp. Jeg spurte om både progesteron støtte og blodfortynnende med en gang jeg hadde positiv graviditetstest men fikk ikke. Hcg prøver hos fastlegen viste en dårlig dobling å først 25dpo fikk jeg progesteron(duphaston), men få timer etter jeg hentet ut resepten begynte jeg å blø....

Var inn på st.olavs uken etter SA og tok nye blodprøver og GU med kontrastveske osv, fortsatt er alt normalt. Jeg spurte om å få blodfortynnende i tillegg til progesteron støtten som jeg nå har, noe de sier nei til. Jeg må miste en runde til før de vil gi meg det..

Har såklart googlet meg ihjel etter tips, fordi jeg tror ikke progesteron støtte holder..
Har også sett over blodprøvene mine hundre ganger selv, å da finner jeg kun en prøve som skiller seg ut. Hva tenker dere? Ut ifra Google kan dette være årsaken, men gu sier prøven er normal. Leter jeg etter feil?

Veit ikke om psyken takler en 5 SA, så håper noen her med erfaring har tid til å svare meg

Vedlegg

• received_817428769365164.jpg
    received_817428769365164.jpg
    255,3 KB · Visninger: 65
St Olavs er veldig restriktive med støttemedisiner. Har du snakket med fastlegen eller privat gyn?

Selv har jeg hatt én graviditet som ble til barn, og er halvveis med nr 2. Begge disse graviditetene skjedde rett etter lange antibiotikakurer, og jeg har vel vært gravid 8 ganger eller noe totalt, samt hatt IVF-forsøk som ikke gikk. St Olavs var aldri villig til noe som helst av støttemedisiner eller å sjekke noe, vi måtte privat for å sjekke for habituell abort etter å ha mista 3 ganger.

Jeg vet om veldig mange som har fått støttemedisiner fra fastlegen, og til og med de som har fått antibiotikakurer tilsvarende det de skriver ut på feks Serum IVF i Hellas etter å ha testet for infeksjoner. Noen fastleger er litt mer løsslupne enn andre. Det de folka som får støtte fra andre har felles er at de ikke sier det med St Olavs, for da får de kjeft… Noe som igjen ødelegger for alle muligheter for å vitenskapelig teste om støtte funker, sånn at St Olavs også hadde gått med på det. Liten digresjon der til slutt..

Det er det inntrykket jeg har fått å. Progesteron prøvene mine var jo innenfor normalen under graviditet, så ser liksom ikke hvordan kun ekstra Progesteron kan være løsningen. Fastlegen min tenkte blodfortynnende I tillegg å ba meg ta dette opp med GU på st.olavs, men de sa nei til det. Ser ut som jeg tar meg en ny tur til fastlegen på nyåret å spør om hun kan gi meg albyl e. Har lest litt om de som lykkes etter antibiotikabehandling også, å lure på om det er noen private klinikker i Trondheim som kan sjekke det samme som klinikken i hellas

Back
Topp