Prøvere ved St.Olavs

Gratulerer :D for en følelse det må være!! Håper vi er så heldige å få positiv test vi også :) krysser alt!!

Så inne på helsenorge at jeg skal starte med Gonal-F.. noen som har erfaringer å dele??
Jeg hadde gonal-f når vi stimulerte i desember (er forøvrig gravid etter innsett nr 2 nå, usikker på om jeg sa det tidligere)

jeg synes gonal-f var helt topp. Lett sprøyte å sette, ikke vond og få bivirkninger for min del.

Gratulerer :D for en følelse det må være!! Håper vi er så heldige å få positiv test vi også :) krysser alt!!

Så inne på helsenorge at jeg skal starte med Gonal-F.. noen som har erfaringer å dele??

Jeg gikk også på Gonal-F ved stimulering i Januar. Jeg syntes de sprøytene var greie, og det skal sies at jeg har massiv sprøyteskrekk ;o) Men jeg satte de selv. Jeg fikk et økt matinntak, så jeg la på meg noen ekstra kilo under stimulering.. Men elles merket jeg ingenting :)

Da er jeg endelig i gang med stimulering! Tok første stikk i går, og skal ha kontroll på fredag. Veldig spent :nailbiting: Hadde aldri trodd vi skulle komme hit da vi startet for to år siden, men nå er det virkelig deilig å bare være i gang.

Noen gode tips underveis her for å få tiden til å gå, samtidig som man klarer å roe ned kroppen? :Heartred

Lykke til alle som holder på, og dere som venter på komme i gang!

Da er jeg endelig i gang med stimulering! Tok første stikk i går, og skal ha kontroll på fredag. Veldig spent :nailbiting: Hadde aldri trodd vi skulle komme hit da vi startet for to år siden, men nå er det virkelig deilig å bare være i gang.

Noen gode tips underveis her for å få tiden til å gå, samtidig som man klarer å roe ned kroppen? :Heartred

Gratulerer med å være i gang! Hmm.. Jeg gjorde fertilitetsyoga ca hver dag i den perioden. Bare sånn 15-20 min på morgenen. Søk opp fertility yoga på YouTube så kommer det opp flere alternativer. Ellers bare forsøk å slippe ned skuldrene, ta vare på deg selv. Jeg fokuserte mye på kosthold, drakk ikke koffein etc. Dette for å optimalisere så mye som mulig. Frisk luft hver dag:) Vitamintilskudd. Krysser fingrene for deg!:joyful:

Lykke til! Null tips til å få tiden til å gå, men tillat deg selv å slappe av og gjøre det du vil, var det beste tipset jeg fikk!:)

Hvordan er det på St. Olavs og søskenforsøk..? Må man bare sende melding på crypho/ringe inn, ny henvisning, eller hvordan funker det?
Haster ikke enda, men har jo fire egg i fryseren der som jeg gjerne vil bruke. :P
Skal først få ut denne ungen, og amme en stund, men.. ville liksom begynne lage planene klar i hodet. :)

Hvor lang tid tar det å bli ringt opp av st.olavs? Call back

Det spørs - av og til samme dag hvis man setter seg i kø når de først åpner 07.30, men kan også bli 2-3 arbeidsdager. Spørs veldig hvor mange andre som ringer og hvor travelt de har det med pasienter. Har opplevd begge ila den siste måneden

Noen av dere som har hørt noe om at st.Olavs skal starte med å holde åpent på helg?

Var noen innlegg om dette temaet for et par uker siden, da var konklusjonen at ingen visste noe ennå… skal skrive hvis jeg finner ut :) og vil gjerne høre hvis du får vite noe

Var noen innlegg om dette temaet for et par uker siden, da var konklusjonen at ingen visste noe ennå… skal skrive hvis jeg finner ut :) og vil gjerne høre hvis du får vite noe

De sa til meg forrige uke når jeg var der at de jobbet for helgeåpent men de måtte få på plass lønnskostnader, og nok folk til å holde både føden og klinikken gående. Og at de ikke viste mere fåreløbig

De sa til meg forrige uke når jeg var der at de jobbet for helgeåpent men de måtte få på plass lønnskostnader, og nok folk til å holde både føden og klinikken gående. Og at de ikke viste mere fåreløbig

Høres vel ut som det er en god del ting å få på plass før vi kan satse på det :p

Last edited:
Det spørs - av og til samme dag hvis man setter seg i kø når de først åpner 07.30, men kan også bli 2-3 arbeidsdager. Spørs veldig hvor mange andre som ringer og hvor travelt de har det med pasienter. Har opplevd begge ila den siste måneden

De har enda ikke ringt meg opp.. jeg ringte dem på torsdagsmorgen, håper de ringer snart :yuck:

De har enda ikke ringt meg opp.. jeg ringte dem på torsdagsmorgen, håper de ringer snart :yuck:
Jeg ringte inn forrige mandag med andre henvendelser, har enda ikke hørt noe, på over en uke. Men heldigvis fant jeg utav det på egen hånd. men synes det er rart at de ikke har ringt meg.

Da høres det ut som de har det travelt. Det var iaf helt stappfullt forrige uke når jeg var inn til uttak. Skjønner det er en påkjenning å vente på svar ❤️ satte meg inn i kø nå så skal si ifra hvis jeg blir oppringt, men tipper de er bare forsinket og jobber gjennom listen

Last edited:
Jeg ringte inn forrige mandag med andre henvendelser, har enda ikke hørt noe, på over en uke. Men heldigvis fant jeg utav det på egen hånd. men synes det er rart at de ikke har ringt meg.

Oi det var lenge, fint du fant ut av det selv. De gikk bokstavelig tomt for sitteplass forrige mandag, så tror de kanskje har ekstremt mye å jobbe gjennom for tiden. Tror laben sliter og, de hadde ikke ringt på nesten slutten av dagen i går ang totalfrys resultat (da var det 7 dager etter uttak :dead:) så jeg ringte selv. Virket som de hadde det veldig hektisk

Last edited:
Oi det var lenge, fint du fant ut av det selv. De gikk bokstavelig tomt for sitteplass forrige mandag, så tror de kanskje har ekstremt mye å jobbe gjennom for tiden. Tror laben sliter og, de hadde ikke ringt på nesten slutten av dagen i går ang totalfrys resultat (da var det 7 dager etter uttak :dead:) så jeg ringte selv. Virket som de hadde de veldig hektisk

Ja, det var lenge… Jeg ringte inn for å få starte behandling, men rekker det nok ikke denne syklusen, da jeg kjenner jeg får mens snart:(
men da spørs det uansett om de har tid til meg :bored:
Bo på et så lite sted at her må sikkert medisinene bestilles inn.. :sorry:

Ja, det var lenge… Jeg ringte inn for å få starte behandling, men rekker det nok ikke denne syklusen, da jeg kjenner jeg får mens snart:(
men da spørs det uansett om de har tid til meg :bored:
Bo på et så lite sted at her må sikkert medisinene bestilles inn.. :sorry:
Da ville jeg faktisk sendt de melding om at du er i ferd med å få mens på Crypho. Har forstått det slik at Crypho skal brukes til å melde mens, så jeg tenker det bør gå bra siden du må bestille medisiner.

Oi det var lenge, fint du fant ut av det selv. De gikk bokstavelig tomt for sitteplass forrige mandag, så tror de kanskje har ekstremt mye å jobbe gjennom for tiden. Tror laben sliter og, de hadde ikke ringt på nesten slutten av dagen i går ang totalfrys resultat (da var det 7 dager etter uttak :dead:) så jeg ringte selv. Virket som de hadde de veldig hektisk
Soppas ja. Jeg måtte også ringe uken før, og da ringte de meg etter bare noen timer. Så det er veldig varierende virker det som. Jeg skal inn dit på fredag nå for uttak, så spent på hvor hektisk de har det da. Men håper jeg slepper å ringe å etterlyse resultatet, det burde ikke være nødvendig.

Back
Topp