Prøvere ved St.Olavs

Jeg venter eggløsning i disse dager, når man jobber turnus, og skal ta eggløsningstest på morgenurin, så blir det den urinen når jeg står opp, om jeg så står opp 08.00 eller 17.00 ? Kanskje dumt spørsmål, men lurer på hva som blir riktig. På UL av eggstokkene trodde hun at jeg ville få eggløsning innen noen dager, dette er godt over 1 uke siden, men fortsatt like negativ test. Blir stresset av å ikke skulle få positiv test :(

Vi skal nok snart ha den avsluttende samtalen med sykehuset, vet dere om mannen kan være med inn nå? Synes ikke det er noe en skal trenge å stå I og møte alene...

Håper det ❤️ Ikke det samme men kan nevne mannen fikk være med inn til samtale om donorsæd (hadde vært rart uten ham da :wacky:). Tenker det samme bør gjelde dere

Husker du skrev at du muligens ville ønske deg et fjerde uttak… er det noe du har tenkt noe mer på?

Last edited:
Positiv eggløsningstest idag så Da blir det ENDELIG innsett på førstkommende mandag av fryst blasto xsmile9 ååh som jeg gleder meg og er spent på å bli ruger :love7

Gleder meg masse på dine vegne :love7:love7:love7

Nå ringte de meg opp, oppstart kort protokoll ved neste syklus :nailbiting::cool: Jeg er livredd, men samtidig veldig veldig spent!!! Måtte virkelig dette gå vår vei! <3

Så fint!!! Du får bruke denne måneden til å hvile godt :) synes IVF er forferdelig utmattende så det kan være godt å få ladet batteriene før oppstart :)

Håper det ❤️ Ikke det samme men kan nevne mannen fikk være med inn til samtale om donorsæd (hadde vært rart uten ham da :wacky:). Tenker det samme bør gjelde dere

Husker du skrev at du muligens ville ønske deg et fjerde uttak… er det noe du har tenkt noe mer på?
Fikk svar fra de i dag, mannen får være med inn på slike møter:) så det er bra! Vi tenker å fremme vår sak om et fjerde uttak på dette møtet :nailbiting:

Så fint!!! Du får bruke denne måneden til å hvile godt :) synes IVF er forferdelig utmattende så det kan være godt å få ladet batteriene før oppstart :)

Takk, det skal jeg (vi:yuck:)! Vi har 3 uker ferie nå, så blir spaweekend, og litt alkohol :-) Er så spent på hele reisen, og redd for den skal bli lang:( Men prøver å være positiv, vi fikk gode prognoser av legen heldigvis!

Takk, det skal jeg (vi:yuck:)! Vi har 3 uker ferie nå, så blir spaweekend, og litt alkohol :) Er så spent på hele reisen, og redd for den skal bli lang:( Men prøver å være positiv, vi fikk gode prognoser av legen heldigvis!

Har ingen krystallkule så jeg skal ikke uttale meg om utfall :wacky: men vi håper det går fort og smertefri, og hvis ikke så er vi her for å trøste :Heartred

Jeg venter eggløsning i disse dager, når man jobber turnus, og skal ta eggløsningstest på morgenurin, så blir det den urinen når jeg står opp, om jeg så står opp 08.00 eller 17.00 ? Kanskje dumt spørsmål, men lurer på hva som blir riktig. På UL av eggstokkene trodde hun at jeg ville få eggløsning innen noen dager, dette er godt over 1 uke siden, men fortsatt like negativ test. Blir stresset av å ikke skulle få positiv test :(

Høres ut som et godt spm... har du prøvd å ringe til callback for å høre når på dagen de mener du bør teste? Vet de har hatt litt lang svartid i det siste men jeg ringte tirsdag og ble oppringt i dag

Ellers har du noe erfaring med egen kropp og EL (hvor lenge eller sterkt LH-stigningen pleier å slå ut)? Hatt noen tegn på at EL er på vei eller har skjedd (tenker mest slim, men vet enkelte ser lite til det)?

Edit: Min erfaring med egen kropp er at EL blir lett utsatt selv av kortvarige forstyrrelser som endring i søvn, trening+matinntak (oppgadet det når jeg testet etter EL mens vi var på fjelltur i sommer), osv. Dette kan godt være urelevant for deg men jeg vet det er ikke uvanlig. Har du holdt på med turnus i mange dager? Er det mulig EL blir utsatt av det?

Kan også bare hende legen gjettet feil.

Last edited:
Høres ut som et godt spm... har du prøvd å ringe til callback for å høre når på dagen de mener du bør teste? Vet de har hatt litt lang svartid i det siste men jeg ringte tirsdag og ble oppringt i dag

Ellers har du noe erfaring med egen kropp og EL (hvor lenge eller sterkt LH-stigningen pleier å slå ut)? Hatt noen tegn på at EL er på vei eller har skjedd (tenker mest slim, men vet enkelte ser lite til det)?

Edit: Min erfaring med egen kropp er at EL blir lett utsatt selv av kortvarige forstyrrelser som endring i søvn, trening+matinntak (oppgadet det når jeg testet etter EL mens vi var på fjelltur i sommer), osv. Dette kan godt være urelevant for deg men jeg vet det er ikke uvanlig. Har du holdt på med turnus i mange dager? Er det mulig EL blir utsatt av det?

Kan også bare hende legen gjettet feil.

nei, har ikke ringt, siden det er rett rundt hjørnet med eggløsning og jeg rekker nok ikke å få noe svar på det før det er forseint denne perioden. Bare tenkte det kunne være noen andre her som har stått ovenfor samme problemstilling.

Det er kjempe lenge siden jeg testet etter EL på egenhånd, så har ingen gode holdepunkt for hvordan kroppen min slår ut på slike tester. Men, jeg har veldig tydelig tegn fra kroppen, stikkinger nede ved livmoren, og eggløsningsslim som kan holde på i flere dager. Har fortsatt eggløsningsslim, men testen jeg tok nå på morgenen er like negativ som de andre dagene. Så får bare vente til i morgen, se hva som skjer da.. er mulig turnusjobbing er med på å utsette eggløsningen noen dager, så bør sikkert ikke stresse så med at den ikke har kommet enda (lettere sagt enn gjort).

Er godt å ha dette forumet der man kan lufte tankene og dele litt frustrasjon på veien, med andre som står i eller har vært gjennom det samme ❤️ Jeg har enda ikke fortalt om dette til noen rundt meg.

Gleder meg masse på dine vegne :love7:love7:love7

Ååh så koslig å høre :love2 er veldig spent håper det blir klaff og at den sitter nå :love7 9års prøving tar på, Så nå krysser jeg alt jeg har for at ivf er min redning og at jeg får 2 fine streker. Hadde vært så gøy med en veldig positiv førjulsgave av beste slag :binkybaby

Hei flotte damer :) da er jeg igang med kort protokoll satt første sprøyte på meg selv i dag, (skal ringe sykehuset i morgen) og dette var en skremmende men samtidig en glede å endelig komme igang. Håper virkelig å tror at dette skal gå veien nå. Prøvd I 3 år, og gått gjennom mye dritt det siste året. Så nå er positivitet på topp på at dette skal gå veien

Rugedag 4 her nå, og kjenner ikke mye av noe som helst egentlig. Bare hatt litt murrringer i livmor siden innsett. Værst de 2 første dagene. Nå er det bare nå og da og veldig mildt. ( vet det kan være lutinusen, men ikke kjent noe før etter innsett)

Våkner tidlig på morgenen og er veldig tissatrengt da men ellers ingenting nei. Håper selfølgelig lille eskimo klamrer seg fast mn kjenner det er litt vanskelig å være optimistisk

Rugedag 4 her nå, og kjenner ikke mye av noe som helst egentlig. Bare hatt litt murrringer i livmor siden innsett. Værst de 2 første dagene. Nå er det bare nå og da og veldig mildt. ( vet det kan være lutinusen, men ikke kjent noe før etter innsett)

Våkner tidlig på morgenen og er veldig tissatrengt da men ellers ingenting nei. Håper selfølgelig lille eskimo klamrer seg fast mn kjenner det er litt vanskelig å være optimistisk
Ikke mist håpet! Jeg kjente absolutt ingenting etter siste innsett, virkelig INGENTING! Var så sikker på at det ikke hadde gått at jeg bestilte meg vaksinetime. Tok heldigvis en test noen dager før timen, og den var positiv du gitt! 13 uker nå! Så ingen symptomer kan være helt gull det:Heartred

Ikke mist håpet! Jeg kjente absolutt ingenting etter siste innsett, virkelig INGENTING! Var så sikker på at det ikke hadde gått at jeg bestilte meg vaksinetime. Tok heldigvis en test noen dager før timen, og den var positiv du gitt! 13 uker nå! Så ingen symptomer kan være helt gull det:Heartred

Prøver å holde motet oppe, men tenker hvorfor skal det gå nå liksom og ikke før mes 9år prøving. Har ALDRI fått en positiv test i hele min prøveperiode. Leser så mye om at mange kjenner aly mulig symptomer og fått pos test 4-5 dager etter innsett osv.

Men helt ærlig vet jeg jo ikke hvordan kroppen reagerer og hvilke symptomer å ikke jeg får. :nailbiting: er eneste murringene i livmora som jeg har hatt siden innsett og tisser litt ofte som er eneste som indikerer på at noe er gjort :facepalm: ellers nada. Kjennes ut som mensen skal komme når som helst nå liksom. Men pleier ikke å ha murringer/mensvondt før den dagen tr kommer.

Prøver å holde motet oppe, men tenker hvorfor skal det gå nå liksom og ikke før mes 9år prøving. Har ALDRI fått en positiv test i hele min prøveperiode. Leser så mye om at mange kjenner aly mulig symptomer og fått pos test 4-5 dager etter innsett osv.

Men helt ærlig vet jeg jo ikke hvordan kroppen reagerer og hvilke symptomer å ikke jeg får. :nailbiting: er eneste murringene i livmora som jeg har hatt siden innsett og tisser litt ofte som er eneste som indikerer på at noe er gjort :facepalm: ellers nada. Kjennes ut som mensen skal komme når som helst nå liksom. Men pleier ikke å ha murringer/mensvondt før den dagen tr kommer.
Krysser fingrene for deg! Jeg tror helt ærlig at alt er normalt når det kommer til hva man kjenner etter innsett! Jeg testet ikke før 9 dager etter, og hadde bare en svak strek da. Og ting føltes egentlig veldig likt som ved negativt innsett.

Krysser fingrene for deg! Jeg tror helt ærlig at alt er normalt når det kommer til hva man kjenner etter innsett! Jeg testet ikke før 9 dager etter, og hadde bare en svak strek da. Og ting føltes egentlig veldig likt som ved negativt innsett.

Takk :love2 skal prøve å holdet motet oppe å satse på at dagene flyr avgårde så man enten får pos test eller tr så man kan sette inn igjen med engang el har annkommet

Venter på call-back fra st.olavs.. men hva skjer om de ringer og jeg er opptatt? Ringer de meg opp senere? Skal på spa nå og får ikke tatt mobilen med meg

Venter på call-back fra st.olavs.. men hva skjer om de ringer og jeg er opptatt? Ringer de meg opp senere? Skal på spa nå og får ikke tatt mobilen med meg

Min erfaring er at de prøver kun en gang, så hvis du ikke kan ta telefon du må sette deg i kø på nytt Ja, litt upraktisk for vår del :rolleyes:

Jeg fikk brev fra St. Olav i dag om planen videre. Jeg har nettopp hatt uttak, men det ble totalfrys. Så nå skal jeg ha innsett i neste syklus. Men de vil vi skal ta blodprøver. Vet dere hvorfor ? Ser det er for å sjekke blant annet hepatitt B, C og syfilis. Men er dette noe som MÅ gjøres av begge to før nytt innsett? Mannen drar på sjøen snart og usikker på om han rekker å ta blodprøver først.

Back
Topp