Prøvere ved St.Olavs

Da ville jeg faktisk sendt de melding om at du er i ferd med å få mens på Crypho. Har forstått det slik at Crypho skal brukes til å melde mens, så jeg tenker det bør gå bra siden du må bestille medisiner.

Jeg har ikke fått noe info om Crypho? Kan jeg bare lage med bruker? Snakket med avdelingen forrige onsdag å da sa hun bare jeg skulle ringe call back..

Ah. Har du fått behandlingsplan og slikt? Tror vi fikk info om Crypho samtidig som vi fikk den!
Nei det er den jeg ventet på at de skulle ringe å få :hungover:
Fikk et helt hefte med info og der sto det at jeg skulle ringe call back for å få behandlingsplanen av sykepleiere. Har fått vite medisinene osv, men ikke mer enn det:shy:

Soppas ja. Jeg måtte også ringe uken før, og da ringte de meg etter bare noen timer. Så det er veldig varierende virker det som. Jeg skal inn dit på fredag nå for uttak, så spent på hvor hektisk de har det da. Men håper jeg slepper å ringe å etterlyse resultatet, det burde ikke være nødvendig.

Håper du slipper det og, men var ikke noe problem at jeg ringte, de ble ikke sure :) kanskje går det litt i bølger hvor veldig veldig mange har uttak samme uke

Nei det er den jeg ventet på at de skulle ringe å få :hungover:
Fikk et helt hefte med info og der sto det at jeg skulle ringe call back for å få behandlingsplanen av sykepleiere. Har fått vite medisinene osv, men ikke mer enn det:shy:
Ok. Jeg fikk den tilsendt i posten, så litt rart at det er forskjell og at du ikke skal få den skriftlig! Uansett må nok denne være klar før du får oppstart. Jeg bommet også når jeg skulle starte og fikk behandlingsplanen akkurat for sent til å få startet den syklusen. Men da vet du iallefall at du kommer igang neste syklus!

Ok. Jeg fikk den tilsendt i posten, så litt rart at det er forskjell og at du ikke skal få den skriftlig! Uansett må nok denne være klar før du får oppstart. Jeg bommet også når jeg skulle starte og fikk behandlingsplanen akkurat for sent til å få startet den syklusen. Men da vet du iallefall at du kommer igang neste syklus!

Ja satser på det :gen014 Passer egentlig bedre siden vi må reise så mye (40mil for ultralyd og 50 mil til trondheim…) og jeg har mye på jobb den ene uka nå i september! Er bare så forferdelig spent, og redd det skal ta enda lenger tid…

Ja satser på det :gen014 Passer egentlig bedre siden vi må reise så mye (40mil for ultralyd og 50 mil til trondheim…) og jeg har mye på jobb den ene uka nå i september! Er bare så forferdelig spent, og redd det skal ta enda lenger tid…

Håper det ikke tar lang tid, tror ikke det skal. Når de endelig ringer tilbake så planlegger du med sykepleier slik at de får satt opp dato til forventet mens, og så sender de skriftlig info/skriver ut resept samtidig. De har kanskje endret praksis et par ganger ila det siste året men slik var det for mine uttak rett før og etter sommeren. Du har god tid til å få gjort alt dette :)

Håper det ikke tar lang tid, tror ikke det skal. Når de endelig ringer tilbake så planlegger du med sykepleier slik at de får satt opp dato til forventet mens, og så sender de skriftlig info/skriver ut resept samtidig. De har kanskje endret praksis et par ganger ila det siste året men slik var det for mine uttak rett før og etter sommeren. Du har god tid til å få gjort alt dette :)

Tusen takk, har jo noen uker på meg da. Og i brevet står det at de skal ringe innen en uke, så før torsdag skal de vell ha ringt da.. krysser fingrene! Helt sykt alt man henger seg opp i i denne prosessen! Må si denne siden her har hjulpet meg mange ganger nå :Heartred

Og takk til deg og dere som svarer!!

Hvordan går det med deg? Er du på første forsøk nå?

Tusen takk, har jo noen uker på meg da. Og i brevet står det at de skal ringe innen en uke, så før torsdag skal de vell ha ringt da.. krysser fingrene! Helt sykt alt man henger seg opp i i denne prosessen! Må si denne siden her har hjulpet meg mange ganger nå :Heartred

Og takk til deg og dere som svarer!!

Hvordan går det med deg? Er du på første forsøk nå?

Skjønner, får mye ut av å skrive og høre andres erfaringer jeg og :)

Nettopp ferdig med tredje uttak, alle innen de siste 7 måneder, men første gang vi har noe til innsett :) det viste seg at tilstanden var så dårlig hos min mann at vi måtte bruke donorsæd for å få noe til å utvikle seg riktig. Får jeg tak i sykepleier så skal jeg prøve å planlegge for innsett i oktober :)

Og du, er det greit å spørre om årsak til at du skal gjennom IVF?

Skjønner, får mye ut av å skrive og høre andres erfaringer jeg og :)

Nettopp ferdig med tredje uttak, alle innen de siste 7 måneder, men første gang vi har noe til innsett :) det viste seg at tilstanden var så dårlig hos min mann at vi måtte bruke donorsæd for å få noe til å utvikle seg riktig. Får jeg tak i sykepleier så skal jeg prøve å planlegge for innsett i oktober :)

Og du, er det greit å spørre om årsak til at du skal gjennom IVF?

Åh, det var synd å høre. Men veldig bra det finnes muligheter alikevell <3
Så spennende med nytt innsett, krysser fingrene for dere!

Ja, vi vet ikke… Vi begge er friske og de finner ikke noe feil med oss. Jeg blir bare ikke gravid :( gådd på 4 hormonkurer og har fått bekreftet eggløsning både før hormonkurene og underveis.. Håper vi får det til med IVF!!

Var på kontroll i dag og fikk svar innen en klokketime på crypho både fra spl og vurdering fra lege. Så rart det skal variere så mye på svartid :bag:

Var på kontroll i dag og fikk svar innen en klokketime på crypho både fra spl og vurdering fra lege. Så rart det skal variere så mye på svartid :bag:

Så merkelig.. Kan jeg ringe på nytt på torsdag, hvis de ikke har ringt før da?
Kan også være at de som har startet behandling blir prioritert fremfor meg som venter på behandling :-)

Så merkelig.. Kan jeg ringe på nytt på torsdag, hvis de ikke har ringt før da?
Kan også være at de som har startet behandling blir prioritert fremfor meg som venter på behandling :)
Ja, det er nok klart at å melde inn eggløsning osv er prioritert, men likevel synes jeg det er vel lang svartid altså :banghead: det skal vel noe til at du har falt ut av køen og at å ringe igjen sånn sett bare gjør at du blir bakerst i køen, men som du skriver så sier de selv at de opererer med 1 uke svarfrist...

Ja, det er nok klart at å melde inn eggløsning osv er prioritert, men likevel synes jeg det er vel lang svartid altså :banghead: det skal vel noe til at du har falt ut av køen og at å ringe igjen sånn sett bare gjør at du blir bakerst i køen, men som du skriver så sier de selv at de opererer med 1 uke svarfrist...

Ja absolutt.. Håper bare jeg får svar slik at vi kan starte i oktober! :shy: Tar sikkert en stund før jeg får brev i posten, også må jeg bestille medisinene osv. så håper det ikke tar evigheter!
Spent på hvilke dager jeg må ha ultralyd på.. Håper jeg får dekket fly så jeg slipper å kjøre bil alene så langt :yuck:

Åh, det var synd å høre. Men veldig bra det finnes muligheter alikevell <3
Så spennende med nytt innsett, krysser fingrene for dere!

Ja, vi vet ikke… Vi begge er friske og de finner ikke noe feil med oss. Jeg blir bare ikke gravid :( gådd på 4 hormonkurer og har fått bekreftet eggløsning både før hormonkurene og underveis.. Håper vi får det til med IVF!!

Blir faktisk første innsett pga totalfrys :) gleder oss veldig

Mange uforklarlige barnløse som ender opp her ❤️ Håper virkelig IVF gjør susen for dere jeg og :)

Blir man faktisk satt bakerst i køen hvis man ringer på nytt til callback og? Jeg visste det fungerte slikt på Crypho, men min mann har ringt to ganger før og han sier iaf at han ble ringt tilbake 2x med tilsvarende mellomrom. Men dette var kanskje for en stund siden

Blir man faktisk satt bakerst i køen hvis man ringer på nytt til callback og? Jeg visste det fungerte slikt på Crypho, men min mann har ringt to ganger før og han sier iaf at han ble ringt tilbake 2x med tilsvarende mellomrom. Men dette var kanskje for en stund siden
Nei du har nok helt rett og jeg feil, det er nok crypho jeg tenker på :D

Positiv eggløsningstest idag så Da blir det ENDELIG innsett på førstkommende mandag av fryst blasto xsmile9 ååh som jeg gleder meg og er spent på å bli ruger :love7

Nå ringte de meg opp, oppstart kort protokoll ved neste syklus :nailbiting::cool: Jeg er livredd, men samtidig veldig veldig spent!!! Måtte virkelig dette gå vår vei! <3

Vi skal nok snart ha den avsluttende samtalen med sykehuset, vet dere om mannen kan være med inn nå? Synes ikke det er noe en skal trenge å stå I og møte alene...

Back
Topp