Prøvere ved St.Olavs

Da har jeg og samboer vært på vår første time på stolavs:) Vi snakket med en veldig hyggelig lege, og ble enige om at vi fortsetter å prøve med letrozol til aug/sept. Dette på grunn av at vi bare har prøvd to (straks tre) ganger med letrozol, i tillegg til deres sommerferie. Dersom vi ikke har blitt gravide innen den tid, så ringer vi og starter med ivf så fort som mulig! Det gikk som forventet, og jeg er glad de har tro på at vi kan klare dette selv. Det føles likevel veldig greit å ha en plan B hvis ikke:angelic:

Da har jeg og samboer vært på vår første time på stolavs:) Vi snakket med en veldig hyggelig lege, og ble enige om at vi fortsetter å prøve med letrozol til aug/sept. Dette på grunn av at vi bare har prøvd to (straks tre) ganger med letrozol, i tillegg til deres sommerferie. Dersom vi ikke har blitt gravide innen den tid, så ringer vi og starter med ivf så fort som mulig! Det gikk som forventet, og jeg er glad de har tro på at vi kan klare dette selv. Det føles likevel veldig greit å ha en plan B hvis ikke:angelic:
Deilig å ha plan b i bakhånd, men så satser vi på at sommer og sol gjør susen i mellomtiden:joyful: Har dere prøvd lenge? Beklager om du har skrevet det tidligere, ikke lett å få med seg alt:shy:

Dere andre som flyr til Trondheim i forbindelse med behandling. Hvor god margin har dere på reisetid? Hva skjer for eksempel med timen dersom flyet pasientreiser har booket til dere blir forsinket? Er st.Olavs fleksible på å få folk inn uansett?

Deilig å ha plan b i bakhånd, men så satser vi på at sommer og sol gjør susen i mellomtiden:joyful: Har dere prøvd lenge? Beklager om du har skrevet det tidligere, ikke lett å få med seg alt:shy:
Slutta på p-piller mai ifjor. Oppsøkte gynekolog i januar i år pga uregelmessig mens, som gjorde det umulig å finne eggløsning. Så har «prøvd» i et år, men bare hatt to (snart tre) eggløsninger som jeg vet om ved hjelp av letrozol:rolleyes: Får håpe det skjer et mirakel i sommer, ja!:angelic: Leser at du lyktes med ivf, gratulerer:Heartred:Heartred Det må føles helt fantastisk!!

Slutta på p-piller mai ifjor. Oppsøkte gynekolog i januar i år pga uregelmessig mens, som gjorde det umulig å finne eggløsning. Så har «prøvd» i et år, men bare hatt to (snart tre) eggløsninger som jeg vet om ved hjelp av letrozol:rolleyes: Får håpe det skjer et mirakel i sommer, ja!:angelic: Leser at du lyktes med ivf, gratulerer:Heartred:Heartred Det må føles helt fantastisk!!
Riktig! Da har dere fortsatt noen el for å være innafor «seksmånederen» da:D Spennende! Håper på mirakel:dummy: takk! 16 uker nå, helg uvirkelig. Utrolig fornøyd med St Olavs:joyful:

Riktig! Da har dere fortsatt noen el for å være innafor «seksmånederen» da:D Spennende! Håper på mirakel:dummy: takk! 16 uker nå, helg uvirkelig. Utrolig fornøyd med St Olavs:joyful:
Bra du er fornøyd og at det har gitt dere verdens beste resultat:Heartred Det gir håp for oss andre i samme situasjon!

De ringte når de hadde satt dem på frys, så var vel 5 dager etter. :)
Sånn sett var jeg veldig glad for å ikke få underveis oppdateringer - hadde jeg fått vite med en gang at bare 4 ble skikkelig befruktet, så hadde jeg fått angst for frafall og slikt. :p
Er skikkelig kjedelig når det står i.. vi hadde uttak 17. Nov. Pausemåned i desember, og start av progynova på slutten av desember. Fikk innsett 15. Januar, som satt ❤️ merket jo på syklusen etter at kroppen trengte den pausemåneden. :)
Ja, det er sikkert en grunn til at de anbefaler en syklus før innsett prøver jeg å trøste meg med. Det er bare så håpløst å måtte vente enda mer, men jeg prøver å se positivt på det! Vi får nyte våre (forhåpentligvis) siste sommer alene som kjærester❤️

Forstår godt du synes det er leit med beskjed om totalfrys. Hos meg lå det an til rundt 15 egg, men de ville forsøke å få til ferskinnsett, så det ble ikke bestemt totalfrys før selve uttaket når de så hvor mange egg det ble. Derfor fikk jeg Ovitrelle. Det ble hentet ut 19 egg, og jeg gråt mine modige tårer under uttaket da jeg forstod at det ikke ble innsett. Dette var nov/des, så forstod dermed at jeg ikke fikk innsett før etter jul. Det føltes uendelig lenge til. Men, jeg ble overstimulert, utviklet OHSS og fikk vann flere steder i buken, diiigre eggstokker og innlagt på sykehus. Det vil du ikke oppleve. Så selv om det føles kjipt akkurat nå, så slipper du nok OHSS siden du ikke får Ovitrelle, og da vil kroppen din være normalisert og klar for en liten perfekt blasto inn i magehulen etter en eller to ventemnd. Jeg fikk innsett etter tre sykluser, og er nå 16 uker på vei med en liten gutt:love017 Masse lykke til med uttak!:hug007

oi, det var såpass ja. Jeg fikk beskjed om at jeg var lett overstimulert, hadde en del plager med det i buken, men ikke noe verre enn at jeg overlevde! Så jeg er ikke skremt over opplevelsen, heldigvis! Kunne gått mye verre skjønner jeg.. blir så glad av å lese om dere som lykkes ❤️

Ja, det er sikkert en grunn til at de anbefaler en syklus før innsett prøver jeg å trøste meg med. Det er bare så håpløst å måtte vente enda mer, men jeg prøver å se positivt på det! Vi får nyte våre (forhåpentligvis) siste sommer alene som kjærester❤️

Jeg forstår det ❤️ men plutselig er dere der! ❤️❤️

Hvordan går det med deg? :) har du hatt uttak? Mulig du skrev det et sted man da har det gått meg hus forbi
Hei! Så koselig at du spør.
Det gikk greit, hadde jo 25 follikler, men fant bare 8 egg. Jeg hadde veldig smerter i magen den morgenen jeg våknet og skulle på egguthenting, viste seg at jeg hadde gått i eggløsning :( over helgen vil vi få svar på hvordan det har gått med eggene, så vi krysser fingrene litt til. Selve uthentinga gikk også bra, men hadde en del fri veske som de ville suge vekk, og det gjorde vondt for meg!
Hyggelig at du spør ☺️

Det gikk greit, hadde jo 25 follikler, men fant bare 8 egg. Jeg hadde veldig smerter i magen den morgenen jeg våknet og skulle på egguthenting, viste seg at jeg hadde gått i eggløsning :( over helgen vil vi få svar på hvordan det har gått med eggene, så vi krysser fingrene litt til. Selve uthentinga gikk også bra, men hadde en del fri veske som de ville suge vekk, og det gjorde vondt for meg!
Hyggelig at du spør ☺️
Ånei så utrolig kjedelig! Jeg trodde ikke sånt kunne skje ettersom de timer eggløsningssprøyten til tid for uttak. Krysser fingrene for de 8 som ble hentet ut!

Hyggelig at du spør ☺️

Oi såpass! Visste ikke det var mulig å ha spontant eggløsning rett før uttak… var det noe de kunne se på UL? Huff, den prosessen er ikke enkel i det hele tatt. Veldig synd å gå glipp av de andre men 8 er også en meget bra fangst, gratulerer med det!!! Håper så mye at dere får gode nyheter ila de neste dagene!!!

Ringte inn mensen idag, og 2 min senere ringte de tilbake :woot: starter på menopur 225 iu i morgen og ul tirsdag 8.juni . Er sååå spent:nailbiting: noen som har måttet gå lengre på menopur etter første ul? Evt hvor lenge? Samme dose? Og når hadde du da uttak?

Mange spm her men er så nervøs for at jeg ikke får noe virkning :depressed:

Oi såpass! Visste ikke det var mulig å ha spontant eggløsning rett før uttak… var det noe de kunne se på UL? Huff, den prosessen er ikke enkel i det hele tatt. Veldig synd å gå glipp av de andre men 8 er også en meget bra fangst, gratulerer med det!!! Håper så mye at dere får gode nyheter ila de neste dagene!!!
Joda, kunne visst det. Ja, de kunne se det i form av at det manglet follikler og fri væske der nede. Ja, det var litt kjedelig, men får håpe det ble 8 bra egg. Krysser fingrene for det:)

Ringte inn mensen idag, og 2 min senere ringte de tilbake :woot: starter på menopur 225 iu i morgen og ul tirsdag 8.juni . Er sååå spent:nailbiting: noen som har måttet gå lengre på menopur etter første ul? Evt hvor lenge? Samme dose? Og når hadde du da uttak?

Har ikke brukt menopur men leste et sted at det var vanligst med 10-11 sprøytedager uansett medisin, men alt av variasjon er mulig :) Har måtte til 2 UL begge forsøk før uttak, flere trenger bare 1, enkelte trenger flere. Masse lykke til :)

Da har vi endelig fått brev i posten og ringt call-back telefonen. Så nå er det bare å vente i spenning! :)

Vi blir mest sannsynlig satt rett på prøverør siden vi har prøvd div. med letrozol, clomid, gonal-f og ovitrelle gjennom gyn det siste halvåret. Gyn hadde snakket med de på tlf i går, og forhåpentligvis er vi i gang allerede i august pga sommerstengt i neste syklus.

Rart hvor lettet jeg ble i kroppen når vi fikk brevet og det kanskje ikke er så langt unna. Nå må bare sommeren bli bra mens vi venter alle sammen:Heartred

Håper alle nyter livet litt i denne prosessen også. Det er så vanskelig å koble ut, men nå skal jeg virkelig prøve hardt å finne roen frem til oppstart. :happy:

Masse lykke til! Hold oss gjerne oppdatert - hvis du ønsker :happy::happy::happy:

Masse lykke til! Hold oss gjerne oppdatert - hvis du ønsker :happy::happy::happy:

Takk dag 3 idag med menopur går greit å sette den selv, men føler meg litt oppblåst i magen. Også hatt litt sånn av og på mens nesten de siste dagene her. Men fikk høre det kunne bli litt sånn av hormonene.

Alt fra 15 og oppover regner St. Olav som for mye til at man får innsett. Da mener de faren for å bli overstimulert er for stor. Så da blir det totalfrys.
Hvor mange ligger du an til?
Veldig kjedelig å ikke få innsett så klart.

13 egg var nok til frys her

Dere andre som flyr til Trondheim i forbindelse med behandling. Hvor god margin har dere på reisetid? Hva skjer for eksempel med timen dersom flyet pasientreiser har booket til dere blir forsinket? Er st.Olavs fleksible på å få folk inn uansett?

vet ikke hvor fleksible de er. For innsett har jeg dratt opp dagen før på ettermiddag. Til hysterskopi kl 12 tar jeg morgenflyget 07.40, fordi jeg vet det går ett til fly etterpå om det skulle bli avlyst

Back
Topp