Prøvere ved St.Olavs

Da har vi endelig fått brev i posten og ringt call-back telefonen. Så nå er det bare å vente i spenning! :)

Vi blir mest sannsynlig satt rett på prøverør siden vi har prøvd div. med letrozol, clomid, gonal-f og ovitrelle gjennom gyn det siste halvåret. Gyn hadde snakket med de på tlf i går, og forhåpentligvis er vi i gang allerede i august pga sommerstengt i neste syklus.

Rart hvor lettet jeg ble i kroppen når vi fikk brevet og det kanskje ikke er så langt unna. Nå må bare sommeren bli bra mens vi venter alle sammen:Heartred

Håper alle nyter livet litt i denne prosessen også. Det er så vanskelig å koble ut, men nå skal jeg virkelig prøve hardt å finne roen frem til oppstart. :happy:
Det var gode nyheter:Heartred:Heartred Blir en spennende høst for flere av oss:)

Dere andre som flyr til Trondheim i forbindelse med behandling. Hvor god margin har dere på reisetid? Hva skjer for eksempel med timen dersom flyet pasientreiser har booket til dere blir forsinket? Er st.Olavs fleksible på å få folk inn uansett?
Jeg har alltid gamblet på liten margin når jeg har vært til innsett. Aldri hatt noen problemer på de 10 innsettene og skulle det verste skje og man misser flyet kan de dyrke blasto en dag til (det skjedde meg da de klarte å gi meg feil dato for innsett) Jeg tar morgenfly opp sånn at jeg har en time eller to før innsett og så tidligst mulig fly tilbake etter innsett.
Nå i covid-tider er det jo gjerne ikke så mange flights å velge på da.
Jeg har alltid bare bestilt fly selv i stedet for å la pasientreiser gjøre det. Mye smidigere, for å selv kunne velge flytider og det er enkelt å søke om refusjon, og man får pengene tilbake raskt. Jeg tenker at de sikkert er borti forsinkelser som man ikke selv kan rå over stadig vekk, og at man kommer til å finne en løsning. Hvis du ikke skal fly med flere etapper er det jo ofte ikke mye forsinkelse på innlandsfly. Har i hvert fall tid gode å oppleve det selv. :)

Hvordan er det med behandling og vaksine på st olavs? Hvis jeg tar første dose, må vi vente 9 uker på dose to. Mener st olavs man deretter må vente tre uker til før man kan planlegge nytt innsett?

Hvordan er det med behandling og vaksine på st olavs? Hvis jeg tar første dose, må vi vente 9 uker på dose to. Mener st olavs man deretter må vente tre uker til før man kan planlegge nytt innsett?
Jeg spurte når jeg var der i forrige uke. Da fikk jeg beskjed om at d måtte gå 2 uker fra du setter vaksinen til eventuelt innsett. Du kunne ha innsett etter første vaksine også, men hvis du blir gravid så kan du ikke ta dose to. Jeg ble anbefalt å ta første dose nå i sommer hvis jeg får tilbudet. (Hvis det ikke lykkes med innsettet vel og merke )

Var på kontroll idag, de så 11 eggposer på h. Side og 3 på v. Side. Skal fortsette å bruke samme dose menopur og fyremadel frem til lørdag. Lørdagskveld skal jeg sette gonapeptyl 2 stk. Og uttak mandags morgen xsmile9 meen fikk beskjed om at det ikke blir innsett denne mnd. Så må vente helt til august :arghh::nailbiting:

Var på kontroll idag, de så 11 eggposer på h. Side og 3 på v. Side. Skal fortsette å bruke samme dose menopur og fyremadel frem til lørdag. Lørdagskveld skal jeg sette gonapeptyl 2 stk. Og uttak mandags morgen xsmile9 meen fikk beskjed om at det ikke blir innsett denne mnd. Så må vente helt til august :arghh::nailbiting:
Flott utgangspunkt det da!

Sa de noe om hvorfor det blir totalfrys? Vet st.Olavs raskt går for totalfrys, men trodde grensen deres var på 15 egg, og det er du jo akkurat under.

Flott utgangspunkt det da!

Sa de noe om hvorfor det blir totalfrys? Vet st.Olavs raskt går for totalfrys, men trodde grensen deres var på 15 egg, og det er du jo akkurat under.

Nei de sa ikke så mye, men iåmed at de villa ha meg på menopur og fyremadel noen dager til så rekner de kanskje med at det blir totalfrys? Vet ikke. Ble først satt opp time til både uttak og innsett neste uke med STOR mulighet for at det ikke ble innsett. Gikk på sykehusapoteket å skulle kjøpe med menopur og fyremadell. Da ringte de å sa det ble endringer. Skal ikke ta ovitrelle men de sendte over resept på gonapeptyl, og måtte hente ut den også og komme over igjen å hente nye papir med rett type medisin på. Da sa de det blir ikke innsett denne gang. Men om jeg skulle oppleve oppblåsthet eller vondt så måtte jeg ringe på. Er allerede litt oppblåst men ikke mye som gjør det ubehagelig.

Nei de sa ikke så mye, men iåmed at de villa ha meg på menopur og fyremadel noen dager til så rekner de kanskje med at det blir totalfrys? Vet ikke. Ble først satt opp time til både uttak og innsett neste uke med STOR mulighet for at det ikke ble innsett. Gikk på sykehusapoteket å skulle kjøpe med menopur og fyremadell. Da ringte de å sa det ble endringer. Skal ikke ta ovitrelle men de sendte over resept på gonapeptyl, og måtte hente ut den også og komme over igjen å hente nye papir med rett type medisin på. Da sa de det blir ikke innsett denne gang. Men om jeg skulle oppleve oppblåsthet eller vondt så måtte jeg ringe på. Er allerede litt oppblåst men ikke mye som gjør det ubehagelig.
Ja, hvis du skal fortsette å stimulere litt til er det vel sannsynlig at du går over 15 ja. Med gonapeptyl kan du ikke ha innsett uansett, men til gjengjeld motvirker det ubehag og overstimulering etter uttak, og det er nok det de er mest bekymret for. Jeg var også i fare for overstimulering og fikk gonapeptyl. Er glad for det, for jeg slapp unna noe særlig smerter og oppblåsthet etter uttaket.

Ja, hvis du skal fortsette å stimulere litt til er det vel sannsynlig at du går over 15 ja. Med gonapeptyl kan du ikke ha innsett uansett, men til gjengjeld motvirker det ubehag og overstimulering etter uttak, og det er nok det de er mest bekymret for. Jeg var også i fare for overstimulering og fikk gonapeptyl. Er glad for det, for jeg slapp unna noe særlig smerter og oppblåsthet etter uttaket.

Er spent på hva resultatet av uttaket viser da :happy:, jeg var veldig spent på ul kontrollen idag å om hvordan kroppen har reagert å om der var noe anntydninger til egg :laughing002 så nå håper jeg bare de får ut masse gode egg som overlever til frys:smiley-angelic001:thumleft

Ble sånn med meg i november - 15 egg, gonapeptyl.
Men ble da i alle fall gravid på første innsett i januar, og har enda 3 på frys :)

Det skjedde visst et mirakel her, og da slipper vi forhåpentligvis å gå igang med ivf til høsten:smiley-angelic001 Letrozol, bemfola og ovitrelle gjorde susen:Heartred Nå må spira bare klamre seg fast der inne!!!

det var akkurat det samme som skjedde meg for 2 uker siden :( det er så kjedelig

Det samme skjedde meg i februar i fjor. 20 egg ut, så da ble det totalfrys. Men av de 20 eggene ble det seks fine blastoer, og nå har jeg en liten sønn og fire til på frys! ❤️ Da gjør det lite å vente en måned! Krysser fingrene for deg!

Noen som er blitt oppringt av callback ila de siste to dagene (torsdag eller fredag)? Meldte meg inn i kø i går tidlig men ble ikke oppringt før de tok helg. Lurer på om jeg kanskje ikke fullførte hele prosessen, da jeg var bare halvvåken :p

Noen som er blitt oppringt av callback ila de siste to dagene (torsdag eller fredag)? Meldte meg inn i kø i går tidlig men ble ikke oppringt før de tok helg. Lurer på om jeg kanskje ikke fullførte hele prosessen, da jeg var bare halvvåken :p
De siste gangene har jeg ringt inn når de åpner linjen og blitt ringt tilbake etter kl 13 samme dag, begge gangene :)

Ikke de siste dagene, men opplever at de ringer ganske raskt tilbake for tiden!

Dere som har hatt innsett av blasto i naturlig syklus; når begynte dere på cyclogest/lutinus?
Jeg får nok positiv el test i ettermiddag eller i morgen, og har rotet vekk arket fra St. Olav. Får jo ikke kontaktet på Crypho nå i helgen heller.
Har kun hatt ett forsøk i naturlig før, resten i subsidiert, så den har jeg stålkontroll på, men ble usikker på om progesteron skal tas før innsett eller fra innsett i naturlig.

Back
Topp