Prøvere ved St.Olavs

Jeg ble ringt opp mandag forrige uke (da hadde jeg lagt inn callback torsdag uken før).
Måtte legg inn ny callback siden samboer ikke var hjemme akkurat da de ringte, og de rakk ikke å ringe opp igjen før helgen nå.
Virker som det har vært en litt travel ukeslutt for de, så vi hører nok fra de denne uken :)

Takk så mye!!

Hadde egguttak idag, og fikk ut 14 egg :woot::D over all min forventning verfall. Gikk ganske greit. Litt ubehag selfølgelig men overlevbart;) mest ubehag ift smertestillende og kvalmen

Noen som vet om det er mulig å levere sædprøve i juni, eller det de samme som har sommerstengt ?

Last edited:
I juni har de åpent, så det bør jo gå. Men tipper dere ikke får levere i juli.
Åh. Ser jeg skrev feil.:) Mente juli.
Jeg har har nettopp fått negativ test, og har ikke mer på frys. Mannen er hjemme fra sjøen i juli. Så dvs. at vi ikke får begynne med noe før i september :banghead:

Last edited:
Åh. Ser jeg skrev feil.:) Mente juli.
Jeg har har nettopp fått negativ test, og har ikke mer på frys. Mannen er hjemme fra sjøen i juli. Så dvs. at vi ikke får begynne med noe før i september :banghead:
Da vil jeg nok tro dere må vente til etter sommeren ja. Har forstått det slik at de har helt stengt i juli

Noen her som går på menopur og fyremadel og som skal sette ovitrelle? Har ca 500iu med menopur 2-3 sprøyter med fyremadel og en pk med ovitrelle til overs. Kjøpt inn 8. Juni nå og oppbevart helt riktig jeg kunne ha solgt til noen her inne veldig billig om noen trenger. Ellers må jeg kaste det og det er litt synd da det er dyre medisiner. Menopuren er blandet ut men stått i kjøleskap siden jeg kjøpte det.

Hvilket nr ringer de ifra etter egguttak ang egg?

Tror ikke de ringer, eller?

De skulle ringe så jeg fikk høre hvor mange som hadde blitt befruktet/fryst. Får ikke innsett før i august tidligst pga totalfrys ble ringt 2 ganger fra ukjent nr når jeg var på jobb idag så ble bare nysgjerrig om det var ang eggene

Du blir kun ringt hvis det ikke har blitt noen befruktning, eller ikke utvikler seg normalt så det ikke bli innsett. Ellers ringer de ikke.

De skulle ringe så jeg fikk høre hvor mange som hadde blitt befruktet/fryst. Får ikke innsett før i august tidligst pga totalfrys ble ringt 2 ganger fra ukjent nr når jeg var på jobb idag så ble bare nysgjerrig om det var ang eggene

Ja de ringer på dag 5/6 ved totalfrys :) hvis det stemmer med antall dager så var det nok de som ringte ja.

Trodde du skulle få innsett, men da er det annerledes :)
Da ringer de gjerne dag 5 eller 6.

Ja de ringer på dag 5/6 ved totalfrys :) hvis det stemmer med antall dager så var det nok de som ringte ja.

Enda noen dager igjen da, var så i "ørka" at litt av infoen ikke sitter men da får jeg bare vente

Det pleier å være "72 57 XX XX" nr, tror det gjelder hele sykehuset :p mitt hjerte stopper hver gang jeg ser disse fire tallene

Last edited:
Jeg er litt frustrert. Nå ser det ut som at det ordner seg for meg, men det kunne like gjerne ikke ordnet seg. Hiv/syfislis/hep prøver er gyldige i 2 år. Mannen fikk rekvisisjon og tok prøvene for over en mnd siden. Så får vi brev i posten cd 9 om forsøk i naturlig syklus med ny rekvisisjon for mannen. Spør om de ikke har mottatt prøvene takk i april. Det har de ikke. Mannen får beskjed om å ta nye og at forsøk blir avbrutt dersom svarene ikke foreligger før innsett.
"heldigvis" er syklus forsinket så det er ikke eggløsning før cd 17 tidligst, men hadde eggløsning vært som "normalt" på cd 13 ville vi ikke nådd det.
Skriver at jeg synes det er dårlig kommunikasjon. Jeg har vært på hysteroskopi hos de og hatt hele tre telefonavtaler med de siden de skrev ut den første rekvisisjon!

Bah! Bare en utblåsning her altså :banghead:

Kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon! Må hele tiden passe på selv!

Back
Topp