Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har spurt de, men husker jo ikke selv. Var det fra 4 juli, uke 27, de starter ferien sin?
Hele juli, fra uke 27
Takk bra du er bedre til å lete fram enn meg!Det var det du sa tidligere i tråden i alle fall : )
Det kommer nok an på om du bor et sted hvor det er høyt smittetrykk om dagen. Hør med de duHei dere!
nå er jeg godt i gang med sprøytene, har vært på ultralyd, mange fine egg, noen litt små, så må gå noen dager til på sprøyter.. Men nå lurer jeg litt, vet dere om st. Olavs krever koronatest før man møter opp på sykehuset? Eventuelt om de har noen form for hurtigtest der?
Også ser jeg mange skriver om avbrutt forsøk, men hva er det som gjør at det kan bli avbrutt forsøk?
Det kommer nok an på om du bor et sted hvor det er høyt smittetrykk om dagen. Hør med de du
Jeg måtte ha negativ i mars, men trengte ikke nå.
Tror som sagt de kanskje ser an hvor man kommer fra. Ellers kan man jo få avbrutt av andre grunner. F. eks fryseforsøk i naturlig syklus hvor innsett havner på helg. Eller at man har for tynn/tykk slimhinne, ikke responderer som forventet på medisiner osv.
Alt fra 15 og oppover regner St. Olav som for mye til at man får innsett. Da mener de faren for å bli overstimulert er for stor. Så da blir det totalfrys.okei, da får jeg høre med de, er en del smitte i nabokommunen så..
åja, okei, greit å vite noe av grunnene tusen takk!
Har også hørt at st. Olavs har en grense på hvor mange egg man plukker ut og faren for å bli overstimulert, noen som vet hva den grensa er?
I følge ultralyd så ser det ut til at de vil klare å plukke ut mange egg, men gynekologen sa jeg ikke var i fare for å bli overstimulert.. såå blir spennende å se
Alt fra 15 og oppover regner St. Olav som for mye til at man får innsett. Da mener de faren for å bli overstimulert er for stor. Så da blir det totalfrys.
Hvor mange ligger du an til?
Veldig kjedelig å ikke få innsett så klart.
Ja, forstår godt at det er mye tanker på første rundeÅ søren, hadde håpet antallet var mer, jeg tror kanskje jeg ligger rundt der. Var på kontroll før helga, de ønsket jeg skulle fortsette litt til på medisiner, så skal jeg på kontroll igjen i morgen. Grunnen til at jeg skulle fortsette var fordi det var 3-4 egg som så for små ut, til å kunne blitt med på uttak, de ville jeg skulle gå noen dager til for å få med de. Men er ikke det litt rart da, hvis det er med på å øke faren for å bli overstimulert?
dette er min første runde noen gang, og det dukker opp så mange spørsmål og problemstillinger i hodet mitt om dagen.
Ja, forstår godt at det er mye tanker på første runde
Jeg hadde 17-18 follikler før første uttak, men fikk bare ut 8 egg, så da fikk jeg innsett.
Antall follikler er ikke alltid det samme som antall egg, så hvis du ligger rundt 15 kan det fortsatt hende du får innsett. Det er selvfølgelig kjipt å måtte vente og ikke få innsett, men det er i så fall for å være sikker på at man ikke ender opp som overstimulert, så det er jo for å ta vare på pasientens helse. Hvis du ligger rundt 15 med de 3-4 som var litt små på kontroll tenker jeg det er naturlig at de vil prøve å få med deg også.
Masse lykke til!
åå, så det er ikke gitt at det er egg inne i alle folliklene nei? Trodde det jeg, men at kvaliteten kunne variere og derfor ikke alle kunne bli brukt. nå har jeg fått beskjed om at det ligger rundt 25 follikler, så er bestemt at det blir total frys.. men men.
Kjedelig
Jeg hadde 15 follikler, fikk ut 15 egg.
Kun 4-5 ble befruktet, men 4 havnet da også på frys - og gravid på første innsett to måneder etter. Så.. kjedelig å ikke få innsett, men tror du skal være glad for det med så mange follikler. Å få overstimulering syndrom er visstnok ikke spesielt behagelig....
Så får vi håpe på noen fine fryseegg og godt innsett neste gang
Hvor mange dager etterpå fikk du vite hvordan det har gått med eggene? Så bra du ble gravid! Sånt liker jeg å lese om ja, prøver å heller fokusere på det positive her, min samboer er bedre på det enn meg, nå har vi venter så mange mnd, da må vi klare litt til tusen takk
Forstår godt du synes det er leit med beskjed om totalfrys. Hos meg lå det an til rundt 15 egg, men de ville forsøke å få til ferskinnsett, så det ble ikke bestemt totalfrys før selve uttaket når de så hvor mange egg det ble. Derfor fikk jeg Ovitrelle. Det ble hentet ut 19 egg, og jeg gråt mine modige tårer under uttaket da jeg forstod at det ikke ble innsett. Dette var nov/des, så forstod dermed at jeg ikke fikk innsett før etter jul. Det føltes uendelig lenge til. Men, jeg ble overstimulert, utviklet OHSS og fikk vann flere steder i buken, diiigre eggstokker og innlagt på sykehus. Det vil du ikke oppleve. Så selv om det føles kjipt akkurat nå, så slipper du nok OHSS siden du ikke får Ovitrelle, og da vil kroppen din være normalisert og klar for en liten perfekt blasto inn i magehulen etter en eller to ventemnd. Jeg fikk innsett etter tre sykluser, og er nå 16 uker på vei med en liten gutt Masse lykke til med uttak!åå, så det er ikke gitt at det er egg inne i alle folliklene nei? Trodde det jeg, men at kvaliteten kunne variere og derfor ikke alle kunne bli brukt. nå har jeg fått beskjed om at det ligger rundt 25 follikler, så er bestemt at det blir total frys.. men men.
Det måå jo komme snart!!Venter så inderlig på at st.olavs skal få gokjennelsen fra helsedirektoratet angående eggdonasjon
Jaa Ser for meg at det ikke blir før neste år/vår, men håper det er som de sier at de kommer igang på høsten/vinterenDet måå jo komme snart!!
Jaa Ser for meg at det ikke blir før neste år/vår, men håper det er som de sier at de kommer igang på høsten/vinteren
Hvor mange dager etterpå fikk du vite hvordan det har gått med eggene? Så bra du ble gravid! Sånt liker jeg å lese om ja, prøver å heller fokusere på det positive her, min samboer er bedre på det enn meg, nå har vi venter så mange mnd, da må vi klare litt til tusen takk