Prøver på nr 2 (har pcos)

8+4

Aner ikke hvor mange dager pluss eller minus, sånn egentlig. Så jeg bare fortsetter med tellinga frem til OUL.

Men i dag var det så gøy å være på tul. Fikk se en liten bamsemums på 1,9cm med blinkende hjerte og som også dansa litt der inne. Så gøy å se at det virkelig er et voksende liv der inne. Kunne se antydning til armer og ben. Og alt så bra ut så langt! Mannen fikk ikke bli med inn.

Ingen grunn til noe videre oppfølging, så fikk henvisning til OUL 10. april! Skal høre om å få henvisning i uke 12 eller gjøre det privat. Blir litt for lenge å vente, synes jeg.

Vedlegg

• IMG_20220131_112830.jpg
    IMG_20220131_112830.jpg
    2 MB · Visninger: 86
8+4
Aner ikke hvor mange dager pluss eller minus, sånn egentlig. Så jeg bare fortsetter med tellinga frem til OUL.

Men i dag var det så gøy å være på tul. Fikk se en liten bamsemums på 1,9cm med blinkende hjerte og som også dansa litt der inne. Så gøy å se at det virkelig er et voksende liv der inne. Kunne se antydning til armer og ben. Og alt så bra ut så langt! Mannen fikk ikke bli med inn.

Ingen grunn til noe videre oppfølging, så fikk henvisning til OUL 10. april! Skal høre om å få henvisning i uke 12 eller gjøre det privat. Blir litt for lenge å vente, synes jeg.
Åh... bittelille bamsemums!
:love7
Så fantastisk å se at alt er som det skal.

8+4

Herlig..! :love7

8+4

Ååå fine bamsemumsen! Så gøy å se og så fint UL bilde :love7

9+0

Tenk at enda en uke har gått. Jeg er helt utslitt og lei av å være kvalm og sliten hele tiden. Jeg vil ha energi. Energi til å gjøre det jeg synes er gøy. Prioriterte bort dagsøvn i dag og var litt høy på energi på dagen og følte meg egentlig ganske bra. Men etter kl. 15 har jeg vært helt kaputt. Alle planer for kvelden måtte jeg bare legge til sies. Tror det blir en tidlig kveld i kveld.

10+0

En uke siden sist jeg skrev her. Denne uka tror jeg har gått litt fortere enn tidligere uker. Har vært i mye bedre form, ikke like kvalm lengre og fått litt mer energi tilbake. Det er jo godt, selv om det også har føltes litt skummelt på en måte.

Har fortsatt litt ømme pupper og brystvorter, men ikke i like stor grad. Litt uggen innimellom og av og til kommer det en kvalme kastende over meg, som går fort over også. Har gått to lange turer denne uka og det har vært gått, men etter den første turen fikk jeg skikkelig vondt på innsiden av låret/lysken. Leste at man kunne få bekkensmerter der også. Det har gått over nå. Skal prøve å bli litt mer aktiv fremover, for nå har det blitt mye sofaligging! Og det har ikke kroppen min godt av!

Var til legen i går og gjorde den rutinesjekken man gjør i uke 12, tok alle blodprøver og fikk helsekort. Ringte også og bestilte time til jordmor om to uker. Håper jeg får høre hjertelyden da! Da er jeg 12 uker.

Tror kanskje vi kommer til å dra til privat ultralyd i uke 12-14 en gang. Synes det er så vanskelig å tro på at det fortsatt utvikler seg der inne og tro på at det skjer nå! Er så redd for at det hele skal stoppe opp og da er jeg redd jeg ikke orker en runde til. Jeg beundrer alle som har stått i det etter utallige aborter. Det er tøffinger!!

Uke 11

Sorry at jeg spammer på feil plass, men orket ikke lage ei ny dagbok. Fint å ha alt på en plass og se tilbake på. Blir nok mindre og mindre aktivitet her etter hvert.

Nå er det bare en uke igjen til den magiske 12ukers-grensa. Og en uke til UL igjen. Fikk henvisning via legen, så fornøyd med å slippe å bruke penger på privat denne gangen.

Kvalmen kommer og går litt innimellom, men er ellers ganske fraværende. Har også mer energi, men sover så elendig at jeg er ganske trøtt og sliten likevel. I natt sov jeg sånn passelig greit, men har vært så utrolig daff og trøtt og litt uggen i dag. Jeg drømmer hver eneste gang jeg lukker øynene og våkner mange ganger i løpet av natta.

Har ikke noe mage enda, bare oppblåst til tider. Puppene har vokst og er fortsatt litt ømme, samt brystvortene.

Er så spent på ultralyden og også bittelitt redd for negative nyheter, men håper på det beste! Er også så spent på hvilket kjønn det er, men det får vi nok ikke vite helt enda.

11+4

I dag skulle jeg egentlig til min første jordmortime, men fireåringen var koronasyk på fredag og jeg har blitt forkjøla, så den ble utsatt. Hadde gledet meg til å kanskje få høre hjertelyden. Har vært så redd for at det ikke har utviklet seg.

Så kom det en doppler i postkassen og da fant jeg hjertelyden og hørte den for første gang. For en lettelse. Til og med fireåringen jublet!

Har egentlig ul på torsdag, men tror nok den må utsettes. Litt kjedelig, men egentlig helt greit å få den litt senere.

Har vært i stigende dårligere form utover dagen i dag. Hoster litt og nå har jeg litt vondt i hodet og over alt og føler meg ikke helt i form. Kjennes ut som feberen er på vei. Håper bare at det ikke blir altfor ille. Hater å være syk!

Så koselig at du fant hjertelyd, herlig :love7 høres ut som du må ta det med ro noen dager, ingen slipper nok dessverre uka denne omikronen som herjer, det er vel veldig usannsynlig at det er noe annet du har fått dessverre.. Men, da er dere snart over dette og! Her ble min ordinære ultralyd utsatt fordi mannen var i isolasjon ut den dagen vi hadde ultralyd, kjedelig.. :knegg:

Så koselig at du fant hjertelyd, herlig :love7 høres ut som du må ta det med ro noen dager, ingen slipper nok dessverre uka denne omikronen som herjer, det er vel veldig usannsynlig at det er noe annet du har fått dessverre.. Men, da er dere snart over dette og! Her ble min ordinære ultralyd utsatt fordi mannen var i isolasjon ut den dagen vi hadde ultralyd, kjedelig.. :knegg:
Ja, nå vet jeg snart ikke om noen som ikke har vært gjennom det. Vil heller ha korona nå enn senere i graviditeten. Får ta det som det kommer.

Fikk svak svak strek på hurtigtesten i dag. Har sovet helt elendig og det verker over alt i kroppen og har litt vondt i halsen og hoster litt. Så da må jeg bare utsette den ul-timen. Jaja, greit å bli ferdig med det nå.

Fikk svak svak strek på hurtigtesten i dag. Har sovet helt elendig og det verker over alt i kroppen og har litt vondt i halsen og hoster litt. Så da må jeg bare utsette den ul-timen. Jaja, greit å bli ferdig med det nå.
Det fikk jeg og den dagen jeg testet positivt 2 timer senere var den tydelig positiv :wtf: Håper du blir raskt frisk igjen!

Last edited:
Det fikk jeg og den dagen jeg positivt 2 timer senere var den tydelig positiv :wtf: Håper du blir raskt frisk igjen!
Var og tok en pcr test. Jeg nektet å ta i halsen, for da hadde jeg spydd, så jeg fikk lov å gjøre det selv. Ble så som så. Men det viktigste er vel at jeg holder meg isolert og unngår å smitte andre. Gleder meg til å bli frisk igjen, da skal jeg gå meg en lang tur!

Her er det prøvepause frem til sommeren. Ellers går det greit bortsett fra litt mye jobb og ting på privaten, men ellers går det greit ja.
Litt godt med pause. Jeg var inne på tanken før jul, jeg og. Tenkte at hvis det ikke blir nå, så tror jeg at jeg må ha en pause. Lykke til, håper det klaffer etter pausen eller i pausen ;)

Som om ikke korona var nok, i natt fikk fireåringen omgangen. Og han har spydd og spydd og hatt så vondt i magen. Gruer meg værre enn verst til det er min tur. Håper bare at jeg kan få lov til å bli litt friskere fra korona-forkjølelsen først. Ser ikke frem til å ha omgangen og korona samtidig! Enda godt at mannen fortsatt er frisk.

Som om ikke korona var nok, i natt fikk fireåringen omgangen. Og han har spydd og spydd og hatt så vondt i magen. Gruer meg værre enn verst til det er min tur. Håper bare at jeg kan få lov til å bli litt friskere fra korona-forkjølelsen først. Ser ikke frem til å ha omgangen og korona samtidig! Enda godt at mannen fortsatt er frisk.
Hørt at mange blir spysyke på slutten av Corona om dagen, så mulig det er den som gjør det. Håper uansett at du slipper unna - spysyke er det verste

Hørt at mange blir spysyke på slutten av Corona om dagen, så mulig det er den som gjør det. Håper uansett at du slipper unna - spysyke er det verste
På slutten? Hm, ja, skulle ønske det var det. Det er litt rart om det skulle være det, siden han har vært frisk siden søndag. Har ikke hatt et eneste merkbart symptom. Skulle ønske det var pga corona og ikke omgangen. Men det går omgangen i bhg hans og, så det er ikke usannsynlig... Spysjuke er det verste! Og jeg har så angst for å spy, så det er egentlig det verste. Skulle ønske jeg ikke var så redd for det.

Back
Topp