Prøver på nr 2 (har pcos)

6+3
I dag har jeg vært så ufattelig trøtt. Men jeg sovnet litt sent i går, men fikk sove litt lengre i dag. Likevel, såååå trøtt!! Og kvalm, da!

Var og besøkte mannen min på sykehuset en kort tur. Snakket også mer på tlfn og det gir litt fred i hjertet mitt.

I morgen er det TUL på sykehuset og jeg er så spent. Jeg er egentlig positivt innstilt, så jeg kommer nok til å bli veldig veldig lei meg om det er negative nyheter.
Lykke til på TUL idag :) Krysser fingrene for positive nyheter! :D

Masse lykke til i dag! Har bare gode følelser for at dette blir en veldig vellykket svangerskap :love2 kan være du er akkurat litt for tidlig, men fosterannlegg vil de se, og forhåpentligvis et blinkende hjerte, om du ikke er noen dager for tidlig :Heartred

6+4

It's alive!! Skal legge ved bilde senere, måtte bare fortelle at jeg fikk se et bittelite 6 uker gammelt embryo og såvidt et lite blinkende hjerte. Så får jeg komme tilbake om 3 uker igjen!

6+4
It's alive!! Skal legge ved bilde senere, måtte bare fortelle at jeg fikk se et bittelite 6 uker gammelt embryo og såvidt et lite blinkende hjerte. Så får jeg komme tilbake om 3 uker igjen!

Yes..! Herlige nyheter :Heartbigred

7 mm lite.

Vedlegg

• IMG_20220117_170708.jpg
    IMG_20220117_170708.jpg
    2,1 MB · Visninger: 111
For en reise du har hatt! Har brukt store deler av dagen på å lese gjennom dagboken din :)
Jeg har pcos selv, og har prøvd lenge, men får ikke en eneste positiv test. Gleder meg til å følge deg videre!
Så hyggelig da. Det må være skikkelig demotiverende å ikke få noen positive tester. Bruker du noen støttemedisiner eller får noen oppfølging? Jeg har på en måte ingen cyster denne gangen, som jeg hadde med førstemann. Så det gikk faktisk helt av seg selv. Har brukt Lutinus da, men vet ikke om jeg egentlig hadde trengt det.

6+4 Oppdatering

Jeg aner ikke om hun mente i dag at jeg akkurat var 6 uker i dag. Det er mulig det, men jeg fortsetter tellingen inntil videre.

Jeg er møkklei av å være kvalm. Føles helt uutholdelig til tider. Blir så utmattet av det. Jeg spiser hele tiden, noe som hjelper. Og jeg er bare i uke 6... Siste uka har gått i sneglefart. Klarer liksom ikke kose meg med noe.

I dag fikk vi hjem mannen igjen og selv om han fortsatt ikke er helt mentalt tilbake igjen, så er han her iallefall. Ikke bare bare for guttungen å ha to slappe, trøtte og kvalme foreldre på en gang, men heldigvis har vi fantastiske besteforeldre på begge sidene som stiller opp! Håper han holder seg frisk så han kan være i bhg.

6+5

I går la jeg meg kl 21 og sovnet en time senere kanskje. Sov av og på frem til guttungen våknet kl 8. Var ikke noe kvalm i gårkveld da jeg la meg. Men har blitt ganske forkjøla, så det plaga meg mest i natt. Har heller ikke vært spesielt kvalm i hele dag, tross at jeg nesten ikke har spist. Veldig rare greier. Har ikke tatt Lutinus på et døgn, så jeg vet ikke om det kan påvirke kvalmen..? Klarer jo ikke en gang nyte at jeg ikke har vært kvalm. Blir sikkert superkvalm i morgen igjen.

7+0

Enda en uke har gått! Denne uka har gått litt fortere enn den forrige. Kanskje fordi jeg ikke har vært like kvalm. Men like trøtt og sliten og gåen er jeg. Også har jeg blitt skikkelig forkjølet, så jeg er virkelig ikke helt i form tross at jeg ikke er kvalm. Vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg skulle toppet det hele med kvalme.

Jeg har vært litt mer kvalm i kveld enn tidligere da. Håper bare ikke det blir værre. Og håper jeg snart blir frisk fra forkjølelsen.

Fireåringen sa før han sovnet, at han gledet seg til kino i morgen. Er så glad for at jeg kan gi han det, i en litt kjip tid for han. Men vi er så heldige som har verdens beste svigermor, som vi har bodd til i ei uke nå. Men det skal bli litt godt å komme hjem igjen også etter helga.

De fleste i familien har fått vite det nå og fireåringen også. Lettere å forklare og at han kan forstå hvorfor jeg er som jeg er. Så han ikke skal bli redd og tro det er noe annet.

7+1
I natt sov jeg godt, men likevel litt mer kvalm i dag. Var skikkelig kvalm på formiddagen og sov egentlig hele formiddagen, så jeg skulle være opplagt til fireåringen senere. Var bare så dårlig form og kvalm da jeg "sto opp" fra min formiddagslur. Men jeg hadde lovet guttungen kino i dag, så det klarte vi å gjennomføre. Masse godteri og kos helt alene i kinosalen.

Selv om jeg så og si har gjort ingenting i dag, føler jeg meg konstant helt utkjørt. Og drittlei av å være kvalm.

Har kjent mye til at det skjer saker og ting i magen i dag. Stikking og mensmurring og luftsmerter og ja.

Og puppene har faktisk vokst. De har blitt ganske harde og er fortsatt veldig ømme.

Er fortsatt forkjøla. Har begynt å hoste nå og håper det snart går over. Tror det gjør meg bare enda mer sliten. Har tatt 4 tester som er negative, så jeg håper de snakker sant.

Last edited:
7+2

I natt hadde jeg så utrolig vondt i magen og var kvalm. Lå i senga og tenkte på om jeg burde gå og legge meg på badegulvet i tilfelle jeg kom til å spy, eller om jeg bare skulle spy på gulvet. Heldigvis sovnet jeg til slutt uten å spy. Måtte opp på do i femtida og hadde fortsatt vondt i magen. Jeg gruer meg liksom til å stå opp, for magen bare romler og vrenger seg. Egentlig like kvalm på kvelden også.

I dag har egentlig det verste vært at jeg har hatt så vondt i magen. Tror jeg er mye forstoppa. Og da blir jeg også kvalm. Jeg er så sliten og lei. Men jeg er nok ikke halvparten så dårlig som mange er. Men jeg takler så dårlig denne kvalmen.

Det går så sakte.... Vil at det skal være uke 12 nå...

Uke 7+5

Vel, dagene sniker seg avgårde. Er mer eller mindre kvalm hele tiden. Enten er jeg kvalm eller så er jeg sulten. For det meste ganske sliten og trøtt, selv om jeg sover ganske mye. Det synes jeg er litt sånn kjipt. Og mannen er i ganske lik form som meg om dagen. Kanskje hakket værre. Han går rundt og er svimmel og kvalm, sliten og vondt i hodet og ryggen. Han kastet faktisk opp her en kveld. Litt ironisk. Håper jeg slipper unna å kaste opp selv.

Heldigvis har vi verdens nydeligste unge, men skravla går i ett sett og det kan man bli kvalm av altså.

I går sov jeg på natta, sov etter å ha levert fireåringen i bhg, sovnet ved barnetv og sovnet da jeg la han. Og var altså ikke trøtt da jeg skulle legge meg. Sov godt i natt igjen og sov noen timer etter å ha levert i bhg igjen og følte meg helt super! Det var så deilig å føle seg i god form. Ikke for sliten og ikke for kvalm. Jeg og mannen gikk en liten tur. Da kjente jeg litt på kvalme og følte meg skikkelig sliten etterpå, enda det var en superliten tur. Skal prøve å komme meg ut for en liten tur hver dag fremover. Kroppen dør jo, om jeg bare ligger på sofaen dagen lang.

Så hadde jeg så lyst til å sy i kveld og tenkte at det klarer jeg i dag. Men så kom kvalmen og jeg klarte ikke annet enn å bare legge meg på sofaen igjen. Litt skuffet. Det gir liksom ingen glede når jeg blir så kvalm av alt.

Til meg selv: Det går over!

Så fant jeg ut i dag at de kanskje hadde blingsa litt på sykehuset, for jeg ønsket jo UL i uke 9, men så nå at jeg hadde time på mandag allerede, og da er jeg i uke 8. Men det er jeg egentlig bare glad for.

Rotete innlegg, men puppene gjør også så vondt. Fireåringen kaster seg noen ganger i fanget mitt og jeg klarer ikke kvele et høyt au! Han kommenterte i dag at å ha vondt i magen og puppene, det var ikke å være syk. Nei, syk er jeg ikke, det bare skjer mye rart med kroppen når den lager en baby.

8+2

Jeg glemmer helt av å oppdatere her... Men det er jo ikke så veldig mye nytt.

Det går opp og ned. Fortsatt stunder med forferdelig kvalme og noen timer hvor jeg føler meg ganske ok. Er alltid veldig sliten uansett. Puppene er vonde og iallefall om jeg har ligget på dem.

På mandag blir det ny TUL igjen. Jeg har egentlig troa på dette her, men skummelt å si det!

I morges var jeg ikke spesielt kvalm. Lite kvalm helt til etter middag. Også måtte jeg bare spise enda litt mer og ble enda værre etter det. Lå bare på sofaen og pustet meg gjennom det og prøvde å sove litt for å få det til å gå over. Har ikke vært på do i dag, så jeg tror kvalmen har en sammenheng med min forstoppelse. Har tatt movicol eller noe annet nesten hver dag.

8+2
Jeg glemmer helt av å oppdatere her... Men det er jo ikke så veldig mye nytt.

Det går opp og ned. Fortsatt stunder med forferdelig kvalme og noen timer hvor jeg føler meg ganske ok. Er alltid veldig sliten uansett. Puppene er vonde og iallefall om jeg har ligget på dem.

På mandag blir det ny TUL igjen. Jeg har egentlig troa på dette her, men skummelt å si det!

I morges var jeg ikke spesielt kvalm. Lite kvalm helt til etter middag. Også måtte jeg bare spise enda litt mer og ble enda værre etter det. Lå bare på sofaen og pustet meg gjennom det og prøvde å sove litt for å få det til å gå over. Har ikke vært på do i dag, så jeg tror kvalmen har en sammenheng med min forstoppelse. Har tatt movicol eller noe annet nesten hver dag.

Gode deg:Heartred Kvalme er det værste med å gå gravid, uten tvil. Forhåpentlig er den værste kvalmeperioden din over snart.. hold ut.

Gleder meg til å lese oppdateringer fra mandagens ul!

Back
Topp