Prøver på nr 2 (har pcos)

Det vet jeg ikke, men kan ikke tenke meg det betyr noe. Husker at Lutinus rant veldig. Jeg fikk ikke beskjed om at det måtte renne helt ut. Det var ikke i tankene mine en gang. Jeg tok bare en ny hver morgen og hver kveld ( skulle ha to om dagen) uten mer tanker rundt det. Gikk over til crinone fordi jeg ikke likte at det rant ut væske. Crinone blir liggende igjen i skjeden som klumper med papir, så ikke stort « bedre».
Ahaa, kommer som klumper med papir til meg her da. Alt kommer som regel ut samtidig plutselig i en klump.

4+5

Det er ganske vanskelig å stole på at jeg faktisk er gravid og at noe utvikler seg inni magen min når det eneste jeg kjenner er litt ømme pupper. Jeg skjønner ikke at det er mulig at det skjer ting i magen uten at jeg kjenner det...

Tok enda en test nå i ettermiddag. Den så faktisk hakket sterkere ut enn i går. Det nederste bilde er av de to - nederst i går og øverst i dag.

Jeg er så redd for at det skal bli en til MA. Jeg vet ikke hva jeg gjør da...

Vedlegg

• IMG_20220104_154736.jpg
    IMG_20220104_154736.jpg
    288,5 KB · Visninger: 82
  • IMG_20220104_154236.jpg
    IMG_20220104_154236.jpg
    783,6 KB · Visninger: 82
  • IMG_20220104_154604.jpg
    IMG_20220104_154604.jpg
    543,8 KB · Visninger: 84
4+3. Tok denne også! Så nå er det ikke poeng å ta flere tester!

Vedlegg

• IMG_20220104_183530.jpg
    IMG_20220104_183530.jpg
    620,7 KB · Visninger: 93
Last edited:
4+6

Ingen forandringer når det gjelder symptomer. Kjenner så og si ingenting annet enn ømme pupper og brystvorter. Om det er positivt eller negativt, det vet jeg ikke. Det vil vise seg. Det er jo fint å ha lite symptomer om det er som det skal inni der. Men jeg vil tippe at om alt går riktig vei, så kommer kvalmen i uke 6...

5+0

Wow, ny uke!! Det må jo bare feires! Sov helt elendig i natt. Våknet hver time og drømte så mye rart... Drømmer forsåvidt veldig mye for tida da.

Eier ikke matlyst heller, så sliter egentlig med å få i meg mat, men det er egentlig helt greit å spise mindre for meg.

5+0 Oppdatering

I dag har jeg kjent litt mer mensmurring. Det er jo selvfølgelig til bekymring, det også. Og jeg har vært litt småkvalm innimellom. Men det er ikke så rart, som den dårlige natta var. Håper dette blir en bedre natt!

5+1

Sov bedre i natt heldigvis, men det var tungt å stå opp og i morges var jeg ganske kvalm. Så den der gravidkvalmen har sakte men sikkert begynt å tikke inn. Har også hatt litt mensmurring nå og da i dag. Pluss de der ømme puppene da. Vondt når jeg løper eller hopper. Og i ettermiddag/kveld er jeg så trøtt at jeg ikke klarer annet enn å sove på sofaen.

5+2

I dag fikk jeg sove litt ekstra før vi sendte guttungen avgårde til besteforeldrene for en natt. Jeg skal prøve å få skrevet en oppgave som skal leveres på søndag. Jeg føler jeg allerede har gitt opp.

Ble jo noen timer uten mat, siden jeg sov litt lengre, så da jeg sto opp ble jeg kvalm og svimmel og kjentes ut som jeg nesten skulle besvime. Og sånn som det var jeg faktisk alltid da jeg var yngre. Hele min barndom og ungdomstid var jeg kjempekvalm om jeg ikke spiste med en gang jeg sto opp og noen ganger måtte jeg gå ut av dusjen og legge meg på badegulvet fordi det svartnet for meg.

Er så utrolig spent på om det er noe som vokser og utvikler seg inni magen. Håper og ønsker så veldig at det skal gå hele veien nå. Jeg har klart å kjenne på litt glede over det nå, men det er litt skummelt. På en måte gruer jeg meg litt til TUL. Det er liksom dommedag.

Og det er så blandede følelser, for jeg hater å være gravid. Så det er ikke noe jeg ser frem til, så jeg gruer meg litt til det også på en måte. Selv om jeg jo må gjennom en graviditet for å få en unge. Fødselen derimot, den nesten gleder jeg meg til. Det er så mektig og stort og fantastisk og magisk! Og fin premie på slutten!

5+3

Satt med oppgaven helt til langt på natt og fikk ikke sove da jeg la meg fordi jeg var så kvalm. Men kunne sove uforstyrret og lenge. Har fått skrevet ferdig og levert. Og i dag har jeg vært mer eller mindre kvalm hele dagen! Merker at jeg blir det om jeg ikke spiser. Føler jeg må spise hele tiden! Må bare bli flink til å spise regelmessig.

Bare en uke igjen til TUL!

5+4

Sov godt i natt, spiste frokost i rett tid, så jeg slapp unna verste morgenkvalmen. Har egentlig gått greit i dag. Kjent en del mensmurring og etter middag ble jeg skikkelig kvalm og måtte legge meg ned noen minutter på sofaen. Gikk en lang tur og kjente egentlig ikke på noen kvalme da. Men mye mensmurring. Så det har vært en fin dag.

5+6

Da har mannen blitt lagt inn på sykehuset, klar for hjerneoperasjon i morgentidlig. Vi har vært til foreldrene mine, men i morgen drar jeg og guttungen hjem frem til fredag også blir vi til dem i helga. Jeg bare måtte fortelle det til dem i kveld, fordi jeg var så kvalm og jeg har vært så trøtt og ja. Det er så slitsomt å skjule det når man "bor" sammen.

Veldig spent på operasjon og tiden etterpå hvor han er sengeliggende og jeg er kvalm og dårlig. Det blir trivelige dager! Men vi skal klare det. Takknemlig for barnehage og gode besteforeldre som stiller opp. Håper bare den der corona holder seg unna oss.

I kveld var jeg sikker på at jeg kom til å spy, jeg satt på do og var livredd. Har skikkelig angst for å spy, så jeg klarer ikke helt å glede meg over graviditeten. Vil helst gjerne hoppe frem til fødselen. Håper jeg klarer meg gjennom den uten å spy. Med førstemann var jeg ikke så dårlig, bare litt småkvalm om jeg ikke spiste regelmessig. Er egentlig litt sånn nå, bare at jeg føler jeg blir hakket mer kvalm.

Bare fire dager igjen til TUL!!

6+0

Tenk at det nå har gått seks uker. Seks lange uker... Det har gått både fort og sakte. Bare 3 dager igjen til TUL!

I dag har jeg ikke gjort stort annet enn å ligge på sofaen egentlig. Litt små gjøremål hjemme bare. Kvalmen har kommet og gått. Men ikke så ille som i gårkveld enda.

6+1

Jeg haaater å være så kvalm hele tiden. I dag gledet jeg meg til enda en alenedag hjemme, men så våknet guttungen med vondt i halsen, så måtte holde han hjemme. Mannen ligger på sykeshuet og er ikke å få kontakt med. Kjenner jeg savner han ekstra mye akkurat nå.

Det ble frokost på senga på oss. En fryktelig kjedelig formiddag. Skulle kjøre til foreldrene mine, men måtte ta meg en halvtime på sofaen før jeg klarte å gjøre det. Var så kvalm.

Fikk kost oss litt sammen der med spill og rolige aktiviteter inne i stormen. Så måtte jeg bare plutselig legge meg på sofaen igjen og var kvalm og trøtt helt til han skulle legge seg. Han fikk ikke sove, så da la jeg meg bare sammen med han, veldig tidlig. Håper jeg skal bli i form til å ake litt ute sammen med han i morgen.

6+2

I dag har det vært en ganske fin dag. Fikk sove til kl 9 og var ikke så veldig kvalm da. Har vært flink å spise lite og ofte og vi var ute en liten tur i skogen og akte litt. Var skikkelig kvalm på turen, men spiste bittelitt, så gikk det over.

Da vi kom hjem igjen, kjente jeg at det var litt vondt å gå. Vondt under rompeballen på en måte. I benet der. Vet ikke om det tilhører bekkenet? Husker jeg hadde det litt sånn sist gang også.

Savner mannen min veldig da. Egentlig er det jo godt at jeg kan savne han litt, for vi har gått veldig mye oppå hverandre i det siste. Men nå vil jeg ha han. Er nok en stund til han er mentalt tilbake igjen, men han kommer tilbake igjen. :Heartred

6+3

I dag har jeg vært så ufattelig trøtt. Men jeg sovnet litt sent i går, men fikk sove litt lengre i dag. Likevel, såååå trøtt!! Og kvalm, da!

Var og besøkte mannen min på sykehuset en kort tur. Snakket også mer på tlfn og det gir litt fred i hjertet mitt.

I morgen er det TUL på sykehuset og jeg er så spent. Jeg er egentlig positivt innstilt, så jeg kommer nok til å bli veldig veldig lei meg om det er negative nyheter.

Back
Topp