Prøver på nr 2 (har pcos)

15 dpo
Hva skal man egentlig tenke om en så svak test? Jeg hadde halvveis gitt opp i går... Men det er så vanskelig. Jeg er sliten av å forholde meg til spørsmål om jeg kan være gravid eller ikke. Jeg har jo hatt en del sterke murringer de siste to dagene og var sikker på at nå fikk jeg mensen. Ingen mens enda, men hva om det bare er fordi jeg fortsatt går på Lutinus.

Har symptomer som litt kvalme, kjennes som en klump langt ned i halsen (minner om den ene gangen jeg prøvde snus) og litt ømme pupper, men ikke noe veldig. Mensmurring innimellom. Alt dette kan nok også være pga Lutinus.

Jeg blir jo også så redd for om det kan være svangerskap utenfor livmor. Det håper jeg virkelig ikke det er.

Vedlegg

• IMG_20210929_075534.jpg
    IMG_20210929_075534.jpg
    1,5 MB · Visninger: 83
  • NegativeImage_34491a21-b41f-4ec1-a79b-b6d9556e2d36.png
    NegativeImage_34491a21-b41f-4ec1-a79b-b6d9556e2d36.png
    6,2 MB · Visninger: 90
I morges tok jeg den siste tabletten med Lutinus. Jeg har følt meg småkvalm i kveld også. Kjennes ut som jeg har svelget en snus. Kan det være pga Lutinus? Kommer jeg til å få mensen i løpet av de neste dagene? Vil jeg få sterkere strek på testen? Kaaaan jeg være gravid? Jeg blir så sliten av dette stadiet med å ikke vite.

I morges tok jeg den siste tabletten med Lutinus. Jeg har følt meg småkvalm i kveld også. Kjennes ut som jeg har svelget en snus. Kan det være pga Lutinus? Kommer jeg til å få mensen i løpet av de neste dagene? Vil jeg få sterkere strek på testen? Kaaaan jeg være gravid? Jeg blir så sliten av dette stadiet med å ikke vite.
Så frustrerende å ikke vite! Håper og krysser fingrene for en sterkere test imrg!

Huff, så slitsom denne syklusen har vært for deg!! Men du, siden du er litt usikker (jeg ser nå noe på den siste testen der), du sikker ikke målt hcg? Progesteron holder jo blødning unna, så det forklarer nok hvorfor du er over ikm nå.. Og siden testene ikke blir sterkere, så er det vel mest sannsynlig ikke noe som utvikler seg. Men opprettholdes det med Lutinus? Kunne du ringt gynekologen å spurt over telefonen hva den ville gjort?

Skjønner som sagt at dere er en Berg og dalbane, skulle ønske du slapp dette :sorry:

Huff, så slitsom denne syklusen har vært for deg!! Men du, siden du er litt usikker (jeg ser nå noe på den siste testen der), du sikker ikke målt hcg? Progesteron holder jo blødning unna, så det forklarer nok hvorfor du er over ikm nå.. Og siden testene ikke blir sterkere, så er det vel mest sannsynlig ikke noe som utvikler seg. Men opprettholdes det med Lutinus? Kunne du ringt gynekologen å spurt over telefonen hva den ville gjort?

Skjønner som sagt at dere er en Berg og dalbane, skulle ønske du slapp dette :sorry:
Huff, ja... Jeg tenker som deg da, så skal ikke ta Lutinus noe mer denne syklusen. Venter og ser om mensen kommer til over helga. Evt ringer jeg og får tatt en blodprøve til legen. Jeg kan sikkert ringe gynekologen også, men jeg synes det er litt skummelt å ringe og mase om ting, så jeg venter til over helga og ser om mensen kommer. :)

Ja vanskelig.. Jeg hadde eggløsning 17. Selv, og når jeg ser mine tester tenker jeg at det nok kanskje ikke utvikler seg som det skal hos deg (om eggløsning var da du tenkte).. Og mensen får du jo ikke så lenge du bruker Lutinus. Men om det er på tur til å ta seg opp (med hcg) er jo ikke godt å vite, men kanskje usannsynlig med når du mente eggløsningen var? Men det er jo ikke slik at du ikke vil kunne utvikle et svangerskap, om det er i starten, selv om du slutter på Lutinus? Bare tenker høyt med deg. Dette er vanskelig :love2

Ja vanskelig.. Jeg hadde eggløsning 17. Selv, og når jeg ser mine tester tenker jeg at det nok kanskje ikke utvikler seg som det skal hos deg (om eggløsning var da du tenkte).. Og mensen får du jo ikke så lenge du bruker Lutinus. Men om det er på tur til å ta seg opp (med hcg) er jo ikke godt å vite, men kanskje usannsynlig med når du mente eggløsningen var? Men det er jo ikke slik at du ikke vil kunne utvikle et svangerskap, om det er i starten, selv om du slutter på Lutinus? Bare tenker høyt med deg. Dette er vanskelig :love2
Takk :Heartred Tenker veldig som deg også da. Akkurat nå tenker jeg bare kroppen får gjøre det den vil. Helt greit på en måte, om det ikke ble noe nå, så lenge mensen kommer. Synes bare det er så fælt med den ventinga og uvitenheten.

Hvordan var testen i dag?

Hvordan var testen i dag?
Har ikke flere tester igjen, så nå venter jeg på flere i posten. Fint at jeg ikke bruker opp tester på tull, så bra jeg er tom nå. Har ordnet så jeg får sjekket hcg hos legen, så tenker å gjøre det over helga, hvis jeg enda ikke har fått mensen til da og en test er positiv.

16 dpo

I går morges tok jeg siste tablett med Lutinus og i kveld var det blod på papiret. Kjennes faktisk som en lettelse. Håper mensen tar seg fort opp og at det vil hjelpe med Letrozol denne syklusen.

Godt med en plan. Så får man "kontrollert" det man kan kontrollere oppi dette.. Så får vi se hva helgen bringer :Heartred

PP11, CD 1

Ny prøveperiode. Nærmer oss et års prøveperiode, selv om vi snart har prøvd i 1,5 år. I dag blør jeg friskt og moderat. Tok en tidligtest i morges likevel, bare sånn for å sjekke og den er det ikke vanskelig å se strek på. Nå håper jeg bare den blir negativ om noen dager!

Vedlegg

• IMG_20211001_111449.jpg
    IMG_20211001_111449.jpg
    876,5 KB · Visninger: 75
  • IMG_20211001_111430.jpg
    IMG_20211001_111430.jpg
    453,1 KB · Visninger: 87
PP11, CD 1
Ny prøveperiode. Nærmer oss et års prøveperiode, selv om vi snart har prøvd i 1,5 år. I dag blør jeg friskt og moderat. Tok en tidligtest i morges likevel, bare sånn for å sjekke og den er det ikke vanskelig å se strek på. Nå håper jeg bare den blir negativ om noen dager!
Testen ser jo veldig positiv ut da. Man kan jo blø selv om man er gravid. Jeg blødde masse i de to siste svangerskapene mine, men det ble barn allikevel. Har du vurdert å ta blodprøver med to dagers mellomrom for å sjekke HCG nivået? Det vil jo fortelle deg om hvilken vei det går. Masse lykke til! Krysser fingrene for deg:)

Og når jeg ser på testen din fra 15 dpo så er den jo myyye svakere enn dagens. Så du har jo hatt en bra økning på to dager syns jeg. Kan det hende at egget har festet seg sent sånn at du produserer hcg senere enn du forventer ? Hmm.. jeg begynte også å blø friskt såpass tidlig ifjor, men det kom av skjøre slimhinner. Jeg håper sånn for deg at det samme gjelder deg :)

Ja, ser jo streken godt, men det er vel for sent å måle hcg i dag? Om du tok en i dag og en mandag ser du jo tendensen..

Testen ser jo veldig positiv ut da. Man kan jo blø selv om man er gravid. Jeg blødde masse i de to siste svangerskapene mine, men det ble barn allikevel. Har du vurdert å ta blodprøver med to dagers mellomrom for å sjekke HCG nivået? Det vil jo fortelle deg om hvilken vei det går. Masse lykke til! Krysser fingrene for deg:)
Har vurdert det, men dette er ganske vanlig for meg.... Tror nok ikke det er noen graviditet denne gangen heller. Tenker å ta en ny gtest om noen dager. Er den sterkere, skal jeg absolutt ta hcg-blodprøve. Er den svakere, sier det sitt. :) Husk at dette er en tidligtest fra et annet merke enn de vanlige testene jeg har tatt, så de kan på en måte ikke sammenlignes. Men jeg ble ganske overrasket over hvor sterk den var i forhold. Trodde virkelig ikke jeg skulle få positiv test.

Ja, ser jo streken godt, men det er vel for sent å måle hcg i dag? Om du tok en i dag og en mandag ser du jo tendensen..
Gjør det heller fra mandag til onsdag ;) Legen har ordnet med skjema, så det er bare for meg å ringe og ordne med time på laben. Men tror nok dette er en mens.

Og når jeg ser på testen din fra 15 dpo så er den jo myyye svakere enn dagens. Så du har jo hatt en bra økning på to dager syns jeg. Kan det hende at egget har festet seg sent sånn at du produserer hcg senere enn du forventer ? Hmm.. jeg begynte også å blø friskt såpass tidlig ifjor, men det kom av skjøre slimhinner. Jeg håper sånn for deg at det samme gjelder deg :)
Hmm, ja, har tenkt tanken på at egget kan ha festet seg sent.. Men samtidig har jeg ikke så mange symptomer. Det jeg kjente på, er borte - som feks ømme pupper. Har vanlige menssmerter også. Vet ikke om det var superdumt av meg å slutte på Lutinus.... Er mest redd for at det skal være exu igjen.

Last edited:
Om det exu, finnes det ikke hjelp med cellegift for det? Eller hva avgjør hvordan de behandler det? Skjønte det slik at du måtte operere sist, så skjønner du er redd for det :Heartred om ting ikke "føles" rett ut håper jeg for din skyld at mensen tar seg opp og du slipper denne uvissheten mer. Og kan gå inn i ny syklus med ny frisk, og hjelpsomme medisiner :wav

Back
Topp