Prøver på nr 2 (har pcos)

CD 20 (evt 6 dpo)

Jeg aner ingenting denne syklusen... I går spottet jeg og det stakk til. I dag kjennes livmortappen lukket og ganske myk ut. Myk på den ene siden og hard på den andre siden, og langt opp.

Er sliten og lei av denne prøvingen nå... Tenker på alle som har prøvd i flere år. Hva er det som gjør at man holder hodet oppe, håpet lever videre og at man orker....? Jeg orker fordi vi må ha en unge til, gutten vår skal ha et søsken!!

Vi har iallefall gitt opp å finne noen senere eggløsning denne syklusen. Enten har den vært tidlig, eller så kom den ikke.

Om jeg overraskende skulle fått positiv test denne runden, er det da for sent å begynne å ta Lutinus da?

CD 21

Tror jeg får eggløsning nå. Gikk såklart tom for eltester i går, så får ikke sjekket det ordentlig ut. Har bare noen gamle cb-indikator-tester. Men jeg har elsmerter, høy, åpen og myk livmortapp og elslim og sexlyst. Håper håper håper! Tror jeg bare kjører på med Lutinus, jeg....

CD 23

Jeg har virkelig ikke peiling på når en evt eggløsning fant sted. Om det var for to dager siden i det hele tatt.

Livmortappen er iallefall nå lukket og beveget seg litt lengre ned.

I dag har jeg vært så trøtt som jeg ikke har vært på år og dag! Har slitt med å holde oppe øynene i hele dag. Sov bittelitt i pausen min på jobb og noen minutter på sofaen under barnetv. Måtte bare gå og legge meg tidlig. Etter vaksinen har jeg vært litt ekstra sliten. Vet ikke om det er pga den eller om det er andre ting, men... Mye som skjer oppi hodet mitt også...

Tenker at jeg venter til jeg evt får en positiv test før jeg tar Lutinus denne syklusen. Siden alt er så usikkert. Så kjører vi ordentlig på neste syklus.

CD 24

Jeg er så motsigende. Det ene øyeblikket tror jeg at jeg har hatt eggløsning nettopp, så er jeg sikker på at jeg ikke har hatt det i det hele tatt. Så konklusjonen er egentlig at jeg har gitt opp denne syklusen og tar den som den kommer.

Livmortappen er fortsatt lukket, tror jeg. Og i kveld har jeg litt mensmurring.

Etter en lang dag er jeg ganske så sliten igjen. Det blir godt med en fridag i morgen kjenner jeg.

Jeg vet ikke når jeg evt skal ta en gtest, men det er vel ikke noe vits før om ca to uker. Om jeg ikke begynner å blø før den tid.

CD 25

Vel, nå tenker jeg mensen kommer om en uke eller noe sånn. Tror pms er i gang, for jeg er så lei meg og så veldig trøtt. Og jeg vet egentlig ikke helt hvorfor. Livmortappen har jo også sneket seg litt nedover og det presser på en måte litt på tisseblæra. Den kjennes også litt sånn åpen ut.

Mensen er noe dritt!! Så ufattelig drittlei av mensen og hormoner! Vil så gjerne bare få en unge til. Og etter det, vil jeg ikke ha noe mer med disse hormonene å gjøre! Jeg blir deprimert hver pms. Noen ganger mer enn andre ganger. Flere som har det sånn?

Været som er nå, hjelper ikke akkurat på heller. Det pøser ned døgnet rundt.

CD 28
Vel, da er jeg på dag to med rar blødning. Det er mest brunt, men noe slimete blod også og litt koagler. Vet ikke om jeg kan regne dette som mens. Egentlig tenker jeg dette er noe som kommer før mensen kommer. Men jeg bare håper at mensen kommer nå. Har ikke så lyst å vente enda en syklus før jeg begynner på letrozol. Håper det tar seg opp i morgen. Vet ikke helt hva jeg gjør hvis det ikke blir noe mer enn dette her... Syklusen som har vært så perfekt frem til nå, så kom vaksinen og ødela alt.

CD 29

Ikke noe mer blod i dag... Heller mindre og egentlig bare brunt. Plis si at dette bare er forstadiet og at mensen kommer. Orker ikke vente mer.

Måtte bare ta en eltest, da det meste som var på papiret etter do i kveld var blank utflod/elslim ell. Jeg begynte jo å tenke på om jeg kanskje blør ifm en sen eggløsning. Jeg har bare virkelig ikke peiling på hva kroppen min driver med nå. Eltesten var ganske sterk, men ikke positiv. Jeg skulle sikkert ha fortsatt å tatt eltester, men det gadd jeg ikke. Burde vi hoppe til køys nå da egentlig?

Vedlegg

• IMG_20210912_235930.jpg
    IMG_20210912_235930.jpg
    295,7 KB · Visninger: 58
Måtte bare ta en eltest, da det meste som var på papiret etter do i kveld var blank utflod/elslim ell. Jeg begynte jo å tenke på om jeg kanskje blør ifm en sen eggløsning. Jeg har bare virkelig ikke peiling på hva kroppen min driver med nå. Eltesten var ganske sterk, men ikke positiv. Jeg skulle sikkert ha fortsatt å tatt eltester, men det gadd jeg ikke. Burde vi hoppe til køys nå da egentlig?
Ja, ta sjansen og hopp i høyet - det kan ikke skade!

Jeg er helt ny med el-tester, og kjenner jeg gruer meg til å måtte teste flere dager nå etter at jeg har hatt eggløsning. Kjenner det er stress, men det er jo sikkert lurt :)

Har du tatt graviditetstest, da? :happy:

Ja, ta sjansen og hopp i høyet - det kan ikke skade!

Jeg er helt ny med el-tester, og kjenner jeg gruer meg til å måtte teste flere dager nå etter at jeg har hatt eggløsning. Kjenner det er stress, men det er jo sikkert lurt :)
Heh, ja, jeg pleier egentlig ikke å ta test når eltesten har gått fra positiv til negativ, og alt stemmer med symptomer på EL osv.

Ja, for noen dager siden tok jeg både el og gtest på kvelden. Negative begge to. Kanskje jeg skal ta en til gtest, men jeg tror nok ikke jeg er gravid. Livmortappen er ikke lukket og jeg har null symptomer. :)

Skjønner :inpain: De er ikke alltid så enkle å forstå seg på de EL-testene ass…

PP 10, CD 30
Men se her da folkens! Denne er da positiv!

Bilde med to tester er av den i går og i dag tørket. Masse masse EL-slim i dag og ikke noe farget og positiv test. Eggløsning kom likevel, bare veeeeldig forsinket! Da blir det Lutinus fra nå av da! Så krysser jeg fingrene for litt håp denne gangen og at vi kanskje slipper Letrozol.

Men nå har jo ikke vi hatt sex på ganske mange dager og i går var vi begge så trøtte at vi ikke orket. Håper det holder at vi gjør det i dag!

Vedlegg

• IMG_20210913_172439.jpg
    IMG_20210913_172439.jpg
    833,6 KB · Visninger: 59
  • IMG_20210913_183241.jpg
    IMG_20210913_183241.jpg
    1,1 MB · Visninger: 56
Last edited:
Livmortappen er litt lavere, tydelig åpen og myk og veldig masse elslim. Også ømt å ha samleie og kjenner det inni høyre eggstokk.

Har også lært noe annet etter alle sykluser, og det er at jeg får mer kviser når jeg har eggløsning. Er ikke det teit? Skal man ikke bli pen da? Flere som har opplevd det? Trodde det var ved mensen man skulle få det.

Nå er det i gang med Lutinus. Veldig spent på hvordan det vil gå denne gangen.

CD 31
Vel, i dag har jeg hatt eggløsning! Positiv test tidlig på morgenen og skikkelig vonde eggløsningssmerter på dagen. Så det er ingen tvil! Testen var negativ senere på dagen, så i morgen teller jeg dpo.

Livmortappen er sånn passelig lavt, glatt og åpen.

Vi rakk å ha samleie i går og i dag, så vi får se om det holdt eller ikke. Har putta inni meg Lutinus i hele dag. Litt utfordrende midt på dagen, når jeg ikke er hjemme, men det gikk da, det også.

Vedlegg

• Screenshot_20210914_212650.jpg
    Screenshot_20210914_212650.jpg
    148,8 KB · Visninger: 50
  • Screenshot_20210914_212626.jpg
    Screenshot_20210914_212626.jpg
    117,5 KB · Visninger: 45
9 dpo

I går var første dag hvor jeg begynte å tenke på om jeg kan ha blitt gravid... Litt svak ømhet i livmor. Kjenner det i dag og. Lukket livmortapp høyt opp.

Ellers lite tegn til noe....

Back
Topp