Prøver på nr 2 (har pcos)

18 dpo, CD32

Lite lovende resultater i dag... Digital viste fortsatt 1-2 uker og babyplan var lik den for noen dager siden, så jeg tror ikke det blir noe baby nå heller... Og jeg blir så lei meg. Føles som jeg har mindre symptomer også...

Vedlegg

• IMG_20210814_121857.jpg
    IMG_20210814_121857.jpg
    876,3 KB · Visninger: 61
18 dpo, CD32

Lite lovende resultater i dag... Digital viste fortsatt 1-2 uker og babyplan var lik den for noen dager siden, så jeg tror ikke det blir noe baby nå heller... Og jeg blir så lei meg. Føles som jeg har mindre symptomer også...

Kjære deg :Heartred Jeg sender deg en god klem, varme tanker og styrke :Heartred

18 dpo, CD32

Fine deg ❤ Det er så utrolig urettferdig ❤ Har du mulighet for å oppsøke lege og få tatt en hcg? Ser lite lovende ut hos meg også, så da er vi kanskje litt i samme båt ❤ Sender en stor klem!

Fine deg ❤ Det er så utrolig urettferdig ❤ Har du mulighet for å oppsøke lege og få tatt en hcg? Ser lite lovende ut hos meg også, så da er vi kanskje litt i samme båt ❤ Sender en stor klem!
Takk, ja, det er skikkelig urettferdig... Ser veldig likt ut som syklusen før den forrige, da jeg var sikker på at jeg var gravid også. Men da kom jeg ikke så langt som nå på en måte, men testene så veldig like ut. Jeg tenkte jeg skulle høre om det på mandag hvis det fortsetter sånn uten tegn til blødning. Hvor mange dpo er du nå? Og hvor lenge har du prøvd?

Takk, ja, det er skikkelig urettferdig... Ser veldig likt ut som syklusen før den forrige, da jeg var sikker på at jeg var gravid også. Men da kom jeg ikke så langt som nå på en måte, men testene så veldig like ut. Jeg tenkte jeg skulle høre om det på mandag hvis det fortsetter sånn uten tegn til blødning. Hvor mange dpo er du nå? Og hvor lenge har du prøvd?
Hadde du en kraftigere blødning da? Jeg er 17 DPO (mulig 16). Blir ny hcg på mandag her også. Vi har prøvd i litt over ett år (7 forsøk totalt), dette er tredje graviditet uten levende barn, så det begynner å ta litt på. Første satt på første forsøk for 4 år siden, så det er litt overraskende at det har vært så vanskelig nå. Hvor lenge har dere prøvd? Og hvor mange har du mistet? ❤

Hadde du en kraftigere blødning da? Jeg er 17 DPO (mulig 16). Blir ny hcg på mandag her også. Vi har prøvd i litt over ett år (7 forsøk totalt), dette er tredje graviditet uten levende barn, så det begynner å ta litt på. Første satt på første forsøk for 4 år siden, så det er litt overraskende at det har vært så vanskelig nå. Hvor lenge har dere prøvd? Og hvor mange har du mistet? ❤
Ja, jeg hadde en kraftigere blødning og våknet altfoe tidlig på morgenen med kraftige smerter. Og mine vanlige mensener er smertefri og blør sånn moderat.

Forstår godt at det tar på! Føler med deg!

Har prøvd siden juni i fjor, dette er det 9. forsøket. Hadde en exu i november, MA i jula og en kjemisk og nå dette da.... Møkkalei, ja! Men har kost meg i sommer og ikke tenkt så mye på det. Med førstemann som nå er 4 år, hadde jeg cyster på eggstokkene og fikk Pergotime. Da satt det på et halvt år uten noe tull. Denne gangen er liksom kroppen min i tipp topp stand, men den tuller det til likevel.

PP9, CD32

Og der var det såvidt litt rosa på papiret etter dobesøk... Måtte sjekke livmortappen og bare på noen timer har den gått fra hard til myk. Og nå kjenner jeg også på begynnende menssmerter. Tipper det sier kaboom i morgen. Hva skal man gjøre? Hvorfor kan ikke bare kroppen bli gravid?

Fant dette om kjemisk graviditet. Har opplevd det noen ganger og lurer veldig på hva som er grunnen til at det skjer...

"Bare omtrent en tredjedel av alle befruktninger ender i faktiske svangerskap. Ca. 60% av alle befruktninger ender som såkalt «kjemisk graviditet». Det er er klinisk terminologi for en meget tidlig abort som skjer før ultralydundersøkelse kan påvise noe hjerteaktivitet (innen 3 uker etter eggløsning/5 ukers svangerskap).

Kjemisk graviditet er veldig vanlig, mye vanligere enn abort senere i svangerskapet. Mange kvinner er ikke klar over at de har blitt befruktet engang, da de gjerne får menstruasjonen til omtrent riktig tid. «Normale» graviditetstester ikke vil slå ut på det, men de mest sensitive graviditetstestene kan fange det opp og gi noe som gjerne oppfattes som et «falskt» positivt utslag før de går tilbake til å vise negativt resultat.

Årsakene til kjemisk graviditet kan være mange, som f.eks. for dårlig livmorslimhinne, lave hormonnivå, defekt lutealfase eller andre ukjente årsaker. Den vanligste antakelsen er at utviklingen går galt, f.eks. pga. dårlig egg- eller spermkvalitet, genetiske avvik eller unormal celledeling."

Opplever at kjemiske graviditeter ikke blir tatt på alvor. At det liksom må flere vanlige aborter til for at man skal få hjelp. Nå har jeg hatt to kjemiske, en exu og en BO/MA. Og alt er liksom i skjønneste orden med meg inni der...

Bakovervendt livmor
Tenkte jeg skulle bruke kvelden på å fortelle litt om bakovervendt livmor.

Jeg har ikke tenkt så mye på hvordan den er, men etter å ha lest en artikkel om bakovervendt livmor, begynte jeg å mistenke at jeg hadde det. Og det stmemte. Da er det ikke rart at jeg ikke synes livmortappen min kjennes lik ut som hos andre.

Noe av det jeg har merket meg, er at jeg ofte opplever støtsmerter under samleie, men kanskje oftest når jeg har eggløsning. Det er mange ganger smertefullt å ha sex når jeg har eggløsning. Og det er jo ikke så bra. Det er vondt og vanskelig å få inn en tampong. Og jeg sliter med å få ut avføring fordi livmora ligger bak og presser på endetarmen og under menstruasjon, spesielt, kjenner jeg at den presser på urinblæra så jeg lekker mer da. Det er også ting som har forværret seg etter fødsel, så jeg kan ikke hoppe eller nyse uten at jeg lekker. Dette har jeg tenkt å få gjort noe med etter neste fødsel. Hørte at noen hadde fått hjelp for det. Så ikke vær redd for å snakke med legen din om det.

Men man skal ikke ha noe vanskeligere for å bli gravid selv om den ligger bakover, som jeg har skjønt.

Bakovervendt livmor
Tenkte jeg skulle bruke kvelden på å fortelle litt om bakovervendt livmor.

Jeg har ikke tenkt så mye på hvordan den er, men etter å ha lest en artikkel om bakovervendt livmor, begynte jeg å mistenke at jeg hadde det. Og det stmemte. Da er det ikke rart at jeg ikke synes livmortappen min kjennes lik ut som hos andre.

Noe av det jeg har merket meg, er at jeg ofte opplever støtsmerter under samleie, men kanskje oftest når jeg har eggløsning. Det er mange ganger smertefullt å ha sex når jeg har eggløsning. Og det er jo ikke så bra. Det er vondt og vanskelig å få inn en tampong. Og jeg sliter med å få ut avføring fordi livmora ligger bak og presser på endetarmen og under menstruasjon, spesielt, kjenner jeg at den presser på urinblæra så jeg lekker mer da. Det er også ting som har forværret seg etter fødsel, så jeg kan ikke hoppe eller nyse uten at jeg lekker. Dette har jeg tenkt å få gjort noe med etter neste fødsel. Hørte at noen hadde fått hjelp for det. Så ikke vær redd for å snakke med legen din om det.

Men man skal ikke ha noe vanskeligere for å bli gravid selv om den ligger bakover, som jeg har skjønt.
Jeg fikk også vite nettopp at jeg har bakoverbøyd livmor. Noe som gir veldig mye mening. Jeg har også opplevd støtsmerter under samleie, spesielt etter at jeg fikk barn. Noe som gir mening ettersom livmora henger litt lavere nå enn den gjorde før:hilarious: merka det spesielt mye denne syklusen med aksjelegginga, det var rett og slett dritvondt:nailbiting: noe som får meg til å lenke at jeg rett og slett ikke har hatt eggløsning siden førstemann kom. Jeg har heller ikke forstått så mye av tappetafsinga, så der har jeg gitt opp:wideyed:

anbefaler deg å lese om hypopressiv trening. Det retter seg ikke spesifikt mot bakoverbøyd livmor, men er veldig effektivt for livmorframfall (og mange andre ting). Alt som får livmora høyere opp liksom:hilarious: begynte selv med sånn trening for en liten stund siden, og merka ganske raskt en bedring. Desverre falt jeg litt ut i ferien, men nå har jeg fått ny motivasjon til å fortsette:D

Vil gjerne følge deg :Heartred Jeg har også PCOS og prøver på nr. 2. Har liten tro på å bli gravid hjemme, da, så her går det i IVF. Hadde to kjemiske før jeg fikk datteren min, men denne gangen har det ikke vært så mye som antydning til positiv test engang :banghead: Jeg vet kjemisk er grusomt, men det lover veldig veldig bra for nærmeste fremtid! Kroppen din kan og vil bli gravid, og plutselig sitter den hele veien :love7

Jeg fikk også vite nettopp at jeg har bakoverbøyd livmor. Noe som gir veldig mye mening. Jeg har også opplevd støtsmerter under samleie, spesielt etter at jeg fikk barn. Noe som gir mening ettersom livmora henger litt lavere nå enn den gjorde før:hilarious: merka det spesielt mye denne syklusen med aksjelegginga, det var rett og slett dritvondt:nailbiting: noe som får meg til å lenke at jeg rett og slett ikke har hatt eggløsning siden førstemann kom. Jeg har heller ikke forstått så mye av tappetafsinga, så der har jeg gitt opp:wideyed:

anbefaler deg å lese om hypopressiv trening. Det retter seg ikke spesifikt mot bakoverbøyd livmor, men er veldig effektivt for livmorframfall (og mange andre ting). Alt som får livmora høyere opp liksom:hilarious: begynte selv med sånn trening for en liten stund siden, og merka ganske raskt en bedring. Desverre falt jeg litt ut i ferien, men nå har jeg fått ny motivasjon til å fortsette:D
Mhm. Har faktisk klart å lære meg litt av hvert om den der tappen på et år. Synes det er litt interessant.

Skal Google det! Kjenner bare at jeg ikke gidder å gjøre så mye med det før en til graviditet. Sikkert ikke så lurt å vente, men...

Vil gjerne følge deg :Heartred Jeg har også PCOS og prøver på nr. 2. Har liten tro på å bli gravid hjemme, da, så her går det i IVF. Hadde to kjemiske før jeg fikk datteren min, men denne gangen har det ikke vært så mye som antydning til positiv test engang :banghead: Jeg vet kjemisk er grusomt, men det lover veldig veldig bra for nærmeste fremtid! Kroppen din kan og vil bli gravid, og plutselig sitter den hele veien :love7
Takk, så hyggelig! Vet ikke hva du har lest her inne, men med førstemann gikk det på et halvt år med aktiv prøving og dobbel Pergotime. Denne gangen er det annerledes, for jeg har ganske stabil syklus og eggløsning. Gynekologen har også sagt at eggstokkene mine er perfekte. Bare så irriterende når det ikke vil gå hele veien... Har operert bort ene egglederen pga exu i fjor og hadde MA i jula.

Men ja, jeg vet at kroppen min kan få til et befruktet egg... Håper den klarer resten også snart!

Hvordan gikk det til med førstemann for deg? Bruker du noe medisin nå?

Back
Topp