Prøver på nr 2 (har pcos)

Takk, så hyggelig! Vet ikke hva du har lest her inne, men med førstemann gikk det på et halvt år med aktiv prøving og dobbel Pergotime. Denne gangen er det annerledes, for jeg har ganske stabil syklus og eggløsning. Gynekologen har også sagt at eggstokkene mine er perfekte. Bare så irriterende når det ikke vil gå hele veien... Har operert bort ene egglederen pga exu i fjor og hadde MA i jula.

Men ja, jeg vet at kroppen min kan få til et befruktet egg... Håper den klarer resten også snart!

Hvordan gikk det til med førstemann for deg? Bruker du noe medisin nå?

Åå da hadde jeg ikke lest dagboken godt nok, for hadde ikke fått med meg exu og MA. Så leit å høre om :Heartred Ingen tvil om at kroppen kan bli gravid da, nei. Men det hjelper jo så klart lite når det ikke går veien.

Vår første satt på 6. innsett. Det var et fryseforsøk. Hadde bare vært prøvere i ca. ett år, men hadde altså rukket mye IVF (og tunge tanker) på det året :dead:

Er nå i gang med 5. søskenforsøk, men vi startet med IVF igjen da hun var bare 9 mnd, så prøver å tenke at vi i hvert fall ikke har kjempedårlig tid sånn sett. Jeg bruker gjerne Letrozol under eventuelle pausemåneder mellom forsøkene (har ikke EL på egen hånd - mine eggstokker er fuuulle av cyster :happy8), men har ingen tro på at det skal gå på den måten, kjenner jeg, så er mest for å få tiden til å gå og la kroppen ha en slags syklus. Bruker også blodfortynnende og progesteron for kort lutealfase :happy:

Har det vært snakk om å prøve Pergotime for dere nå, eller tenker du (og gyn?) at det ikke er noe poeng når du vet du har regelmessig EL og kan bli gravid på egen hånd?

Mhm. Har faktisk klart å lære meg litt av hvert om den der tappen på et år. Synes det er litt interessant.

Skal Google det! Kjenner bare at jeg ikke gidder å gjøre så mye med det før en til graviditet. Sikkert ikke så lurt å vente, men...
Har nok bare gitt opp tappen litt fort. Men syns liksom alltid det har kjentes lik ut. Hardmyk med et krater på tuppen og pekende i motsatt retning av googles forslag:confused005

skjønner hva du mener! Skal ned i vekt og har gått med 10 kg, men nå er jeg jo i dpoland, og da kan jeg tross alt ikke tenke på slanking. Og de siste ukene har jeg jo pakka i meg hormoner, så da gidder jeg hvertfall ikke. Hvis jeg får negativ test så skal jeg skjerpe meg. Men da kommer tanta på besøk med sjokolade, også er det hormoner og styr igjen. Også.. faktisk enklere da jeg gikk tre måneder uten tanta og el. Å slanke seg altså, ja og trene. Huff. Jeg tenker at jo bedre forutsetningene er før en graviditet, jo bedre vil det også være etter. Men denne motivasjonen altså:wtf::laughing002

Åå da hadde jeg ikke lest dagboken godt nok, for hadde ikke fått med meg exu og MA. Så leit å høre om :Heartred Ingen tvil om at kroppen kan bli gravid da, nei. Men det hjelper jo så klart lite når det ikke går veien.

Vår første satt på 6. innsett. Det var et fryseforsøk. Hadde bare vært prøvere i ca. ett år, men hadde altså rukket mye IVF (og tunge tanker) på det året :dead:

Er nå i gang med 5. søskenforsøk, men vi startet med IVF igjen da hun var bare 9 mnd, så prøver å tenke at vi i hvert fall ikke har kjempedårlig tid sånn sett. Jeg bruker gjerne Letrozol under eventuelle pausemåneder mellom forsøkene (har ikke EL på egen hånd - mine eggstokker er fuuulle av cyster :happy8), men har ingen tro på at det skal gå på den måten, kjenner jeg, så er mest for å få tiden til å gå og la kroppen ha en slags syklus. Bruker også blodfortynnende og progesteron for kort lutealfase :happy:

Har det vært snakk om å prøve Pergotime for dere nå, eller tenker du (og gyn?) at det ikke er noe poeng når du vet du har regelmessig EL og kan bli gravid på egen hånd?
Skjønner at det ikke er bare bare med så mange ivf forsøk! Har det vært dyrt?

Jeg ser ikke helt poenget med det egentlig, iom at jeg har eggløsning og stabil syklus på 29 dager ca. Tror heller jeg trenger et eller annet som kan hjelpe med at det holder seg der inne. :)

Har nok bare gitt opp tappen litt fort. Men syns liksom alltid det har kjentes lik ut. Hardmyk med et krater på tuppen og pekende i motsatt retning av googles forslag:confused005

skjønner hva du mener! Skal ned i vekt og har gått med 10 kg, men nå er jeg jo i dpoland, og da kan jeg tross alt ikke tenke på slanking. Og de siste ukene har jeg jo pakka i meg hormoner, så da gidder jeg hvertfall ikke. Hvis jeg får negativ test så skal jeg skjerpe meg. Men da kommer tanta på besøk med sjokolade, også er det hormoner og styr igjen. Også.. faktisk enklere da jeg gikk tre måneder uten tanta og el. Å slanke seg altså, ja og trene. Huff. Jeg tenker at jo bedre forutsetningene er før en graviditet, jo bedre vil det også være etter. Men denne motivasjonen altså:wtf::laughing002
Hehe, ja, det tok meg noen sykluser å lære den å kjenne. Nå kjenner jeg veldig godt når jeg har EL og når den lukker seg etter EL. Og når en evt mensen er på vei. Jeg har ikke brydd meg så mye om retningen den peker. Mest åpning og konsistens.

Kjenner meg igjen der altså! Tror man bare må finne en rutine. Og tenk på de som blir gravid uten å planlegge det, de tenker jo ikke på at de venter etter EL.

Skjønner at det ikke er bare bare med så mange ivf forsøk! Har det vært dyrt?

Jeg ser ikke helt poenget med det egentlig, iom at jeg har eggløsning og stabil syklus på 29 dager ca. Tror heller jeg trenger et eller annet som kan hjelpe med at det holder seg der inne. :)

Ja, ser den :happy: Har du en gyn du kan snakke med om ev. støttemedisiner?

Har vært ganske dyrt, ja. De fleste forsøkene har vært offentlige, men man må jo fortsatt betale ganske mye for medisiner. I tillegg har vi hatt noen forsøk privat. Så ja, det har blitt noen tusen. Har heldigvis fått litt fra foreldre. Også merker man det ikke like godt på lommeboken når utgiftene sprer seg over litt tid :shy: Men jeg vet ikke helt hva vi gjør mtp økonomi hvis dette strekker voldsomt ut. Nå må spiren bare sitte snart!

Ja, ser den :happy: Har du en gyn du kan snakke med om ev. støttemedisiner?

Har vært ganske dyrt, ja. De fleste forsøkene har vært offentlige, men man må jo fortsatt betale ganske mye for medisiner. I tillegg har vi hatt noen forsøk privat. Så ja, det har blitt noen tusen. Har heldigvis fått litt fra foreldre. Også merker man det ikke like godt på lommeboken når utgiftene sprer seg over litt tid :shy: Men jeg vet ikke helt hva vi gjør mtp økonomi hvis dette strekker voldsomt ut. Nå må spiren bare sitte snart!
Ja, jeg har time til gyn igjen om to uker. Har også sendt legen min en melding. Så får vi se da.

Uff ja, det skjønner jeg! Vi har ikke råd til å gjøre det akkurat nå iallefall. Men jeg tenker at vi må prøve et år til før det blir det som blir løsningen. Jeg håper det kan finnes andre ting å gjøre. Er så lei av å prøve, så lei av å liksom være i et sånn mellomstadie. Jeg prøver så godt jeg kan å leve som om dette er sånn vi skal ha det og ikke ta høyde for at jeg en gang skal bli gravid. Prøver å planlegge uten det, så får vi bare gjøre om planene når jeg blir gravid. Det fungerer bedre enn å vente på en måte.

CD5

Da har jeg tatt blodprøve for å sjekke progesteron. Ikke at jeg egantlig aner noe om hva det er. Også har jeg ny time til gynekolog den 30. august. Så får vi se hva hun mener vi skal gjøre videre.

Jeg tror jeg har misforstått fullstendig. Den progesteron-prøven skulle jeg jo tatt ifm eggløsning, ellers er det ikke noe poeng.

Jaja... Ferdig med mensen nå iallefall, så nå starter vi på prøveperiode 10!

Fikk bare melding av legen om at jeg kunne ringe for å få tatt den. Så jeg tenkte ikke så mye mer over det før etterpå. :facepalm: Føler meg så dum!!
Du er virkelig ikke dum. Legen burde informert om når du skulle ta den, det er ikke ditt ansvar å vite det. Du får helt sikkert ta den en gang til ☺️

Du er virkelig ikke dum. Legen burde informert om når du skulle ta den, det er ikke ditt ansvar å vite det. Du får helt sikkert ta den en gang til ☺️
Legen trodde sikkert at jeg visste det, siden det var jeg som spurte om å få tatt den prøven. Haha. Jaja, skal til gynekologen igjen om ei uke, så får ta opp alt med henne da.

CD 12

I dag har jeg tatt andre dose vaksine! Jeg trodde ikke jeg skulle rekke å bli fullvaksinert før jeg ble gravid. Men det ble jeg jammen. Og egentlig er jo det bra. Men ikke så bra at jeg enda ikke har blitt gravid, da... Håper ikke den vaksinen gjør det vanskeligere å bli gravid. På mandag skal jeg til gynekologen igjen.

Last edited:
CD 13

Jeg tok vaksine i går og i gårkveld begynte jeg å kjenne meg litt uggen. Men vi måtte ha oss, for det gjorde vi ikke dagen før. Og her er regimet annen hver dag. Tok en paracet også følte jeg meg litt bedre. Våknet i natt med feber og veldig vondt over alt i kroppen. Har hatt 38,3 i feber hele dagen og veldig vondt. Holdt på å besvime da jeg skulle gå på do, og hente meg mat. Måtte bare legge meg igjen og få mannen til å gi meg mat og drikke. Føler meg litt bedre nå på kvelden, men fortsatt feber.

Men eltesten var mye sterkere i kveld, så i morgen blir den sikkert positiv! Den ser egentlig positiv ut nå, men premom sier at den er på 0,99. Så vi får se. Tok en test tidlig i dag også, som ikke var så sterk.

Vedlegg

• IMG_20210827_201303.jpg
    IMG_20210827_201303.jpg
    828,8 KB · Visninger: 55
PP10, CD 14

Jeg tror jeg har eggløsning i dag, hvis jeg i det hele tatt har eggløsning denne syklusen. Testen var på det sterkeste i går og den er svakere i dag. Trodde kanskje den skulle bli enda sterkere, men ser ikke sånn ut. Skal ta noen tester i noen dager til, bare for å se. Hadde ganske vondt i magen i går, men jeg hadde jo også feber og vondt over alt, så mulig derfor jeg gikk litt glipp av det. Og har kjent litt stikkinger og vondt i dag også.

Vi får se, vi får se.

Vedlegg

• IMG_20210829_012954.jpg
    IMG_20210829_012954.jpg
    914 KB · Visninger: 46
  • IMG_20210829_012925.jpg
    IMG_20210829_012925.jpg
    1,2 MB · Visninger: 49
  • Screenshot_20210829_013744.jpg
    Screenshot_20210829_013744.jpg
    249,3 KB · Visninger: 53
CD15

Begynner snart å telle dpo, hvis den der testen ikke blir noe sterkere og hvis den blir svakere igjen.

Livmortappen er iallefall åpen enda. Så eggløsning er iallefall ikke ferdig, om den i det hele tatt er her. Tror det skjer på venstre side, der jeg ikke har eggleder, og jeg stoler ikke helt på at den høyre egglederen klarer å hente det egget der.

Hva er egentlig poenget med å teste tidlig? Altså graviditetstest... Med mindre den stiger betraktelig. Og da er det jo like greit å teste litt senere, for min erfaring er at de tidlige testene ikke betyr noen ting, så lenge de er svake. Det kan da gå begge veier. Men det er jo ikke så lett å vente med å ta en test heller. Men tro om jeg klarer det denne gangen.

Jeg har en så rar følelse nede i magen. Som om jeg skal få mensen, men det er jo heller eggløsning. Men jeg skjønner bare ikke helt når den eggløsninga skjer eller har skjedd...

CD 16

Da har jeg vært til gynekologen. Hun sjekket om jeg hadde hatt eggløsning, men det så ikke sånn ut. Mulig den der vaksinen stoppet det hele opp eller utsatte det hele. Virket på henne som vi bare skulle drite i den her syklusen. Og jeg har jo også kjent det på meg, at det ikke kunne vært noen eggløsning. Livmortappen er for langt opp og ingen støtsmerter ved samleie og ikke noen merkbare smerter der nede og lite elslim og kåtskap. Håper bare at mensen skal komme fort nå, så vi kan kjøre igang med en bedre runde!

Jeg fikk både Femar og Lutinus, så krysser alt jeg har for at det går neste syklus! Skulle prøve dette i tre mnd, og hvis det ikke gikk da, skulle jeg ta kontakt igjen. Jeg kunne har begynt på Lutinus nå, men siden hun ikke kunne se noen eggløsning, anbefalte hun å bare vente til neste syklus.

Så takknemlig for at jeg har en sånn gynekolog som vil hjelpe meg uten at jeg spør om de der hjelpemidlene.

CD 19

Jeg vet ikke hva kroppen min prøver på. I går kjente jeg et kjempestikk i høyre eggstokk. Ikke sikkert det var der, men... Jeg vet ikke hva det kunne vært. I dag spottet jeg bittelitt brunt og livmortappen er åpen. Egentlig kan bare mensen komme, så vi kan prøve på nytt med støttemedisiner.

Back
Topp