Prøver på nr 2 (har pcos)

Klarte visst ikke vente til helga likevel... Jaja, mannen bare ler av meg, for han ser ingenting. Men jeg synes altså at jeg kan skimte en svaaak strek på den her gamle tidligtester jeg tok i morges. Murrer i livmora i dag også. Faktisk kjent meg litt småkvalm i går og i dag også. Men så har jeg lest at man kan bli der av Lutinus også.

Men egentlig betyr ikke dette noe før det har gått noen uker over ikm. Jaja..

Vedlegg

• IMG_20210923_150810.jpg
    IMG_20210923_150810.jpg
    942,7 KB · Visninger: 74
  • NegativeImage_2d342f91-ef7c-4175-8387-2c3ed8cd5ff6.png
    NegativeImage_2d342f91-ef7c-4175-8387-2c3ed8cd5ff6.png
    3,4 MB · Visninger: 87
Last edited:
Klarte visst ikke vente til helga likevel... Jaja, mannen bare ler av meg, for han ser ingenting. Men jeg synes altså at jeg kan skimte en svaaak strek på den her gamle tidligtester jeg tok i morges. Murrer i livmora i dag også. Men egentlig betyr ikke dette noe før det har gått noen uker over ikm. Jaja..
Jeg ser!!

Klarte visst ikke vente til helga likevel... Jaja, mannen bare ler av meg, for han ser ingenting. Men jeg synes altså at jeg kan skimte en svaaak strek på den her gamle tidligtester jeg tok i morges. Murrer i livmora i dag også. Faktisk kjent meg litt småkvalm i går og i dag også. Og i går var jeg plutselig skikkelig kåt, om det kan være et symptom. Men ofte er jeg det dagen før mensen også, merkelig nok. Men jeg venter ikke mensen enda.

Men egentlig betyr ikke dette noe før det har gått noen uker over ikm. Jaja..
Jeg ser og! :D

11 dpo

Vel, jeg er litt småkvalm innimellom, tidvis øm i puppene og det murrer også litt i livmora. Jeg vet ikke med den der livmortappen. Det ene øyeblikket kjennes den åpen ut og i det neste noe annet. Den er langt opp, og det er veldig hovent og mykt inni der.

Klarte ikke vente til i morgentidlig, så tok en vanlig test i kveld. Kan skimte noooe der, men det er veeeldig svakt. Ikke mulig å spotte på bildet.

Vedlegg

• IMG_20210926_022111.jpg
    IMG_20210926_022111.jpg
    477 KB · Visninger: 75
  • NegativeImage_7f10836b-8d89-41f8-a04b-95a95d64ce9a.png
    NegativeImage_7f10836b-8d89-41f8-a04b-95a95d64ce9a.png
    1,7 MB · Visninger: 85
12 dpo
Det er noe på den der testen, men den var full av skrapemerker, så etter en stund kunne jeg ikke se noen ting. Men fikk såvidt fanget det. Ikke lett å se. Jeg tenker egentlig at den er for svak til at dette kan være noe positivt. Men én hver strek er et bittelite håp. Men jeg pleier å få litt sterkere strek på dette tidspunktet når jeg er gravid. To dager til ikm.

Leste også nettopp litt om bivirkninger av Lutinus og alt jeg kjenner på er nok bare det.

Vedlegg

• NegativeImage_f9677fb1-414c-4993-b1cd-1826d0fe9e0f.png
    NegativeImage_f9677fb1-414c-4993-b1cd-1826d0fe9e0f.png
    3,3 MB · Visninger: 79
  • IMG_20210926_114040.jpg
    IMG_20210926_114040.jpg
    1.011 KB · Visninger: 77
Last edited:
13 dpo
Kjent en del murring i dag og litt stikk. Litt ømme pupper også og litt småkvalm.

Streken syntes tydeligere i dag enn de forrige dagene, men enda så svak at det er nesten umulig å få fanget det på bilde. Er ikke sikker altså...

Også har jeg googlet og lest at mange ikke får mensen før noen dager etter at de har sluttet å ta Lutinus. Hvis streken aldri blir sterkere, hva gjør jeg da? Hvor lenge skal jeg ta Lutinus. Helt til jeg får negative tester? Eller til jeg begynner å blø. Har skjønt at man kan få forsinket mens, og det er jo ikke noe gøy, det heller. Vil jo helst komme i gang igjen så fort som mulig om det ikke er liv laga...

I dag hadde jeg en tung dag. Har vært så sliten og da ender dagen med tidenes raserianfall fra 4åringen som varte i to timer. Og så er det like fort over som det kom hos han, mens jeg er preget av det i flere dager sikkert. Det gjør så vondt i mammahjertet å se han ha det så vondt, samtidig som han ikke klarer å ta imot trøst. Føler meg elendig. Vil bare klemme rundt han. Heldigvis er det langt mellom dem for tida. Og det er jo fint at følelsene får komme ut en gang i blant.

Vedlegg

• IMG_20210927_113743.jpg
    IMG_20210927_113743.jpg
    969,5 KB · Visninger: 75
  • NegativeImage_1fae4217-a5e6-4a6d-aa44-4fa1451da0c3.png
    NegativeImage_1fae4217-a5e6-4a6d-aa44-4fa1451da0c3.png
    3 MB · Visninger: 80
Akkurat nå i kveld kjenner jeg litt mer menssmerter, så jeg håper egentlig jeg begynner å blø i morgen, hvis jeg likevel skal blø denne runden.

Tok en EL-test for moro skyld. Den var ganske sterk....

Vedlegg

• IMG_20210927_214349.jpg
    IMG_20210927_214349.jpg
    488,5 KB · Visninger: 66
Last edited:
Testa i dag??

Hei! Nå har jeg skumlest dagboken din og synes du har vært veldig tålmodig som har ventet i over et år med å gå til gynekolog for å få støttemedisiner! For noen oppturer og nedturer du har hatt. Håper virkelig det går veien for deg nå! Masse lykke til!

Hei! Nå har jeg skumlest dagboken din og synes du har vært veldig tålmodig som har ventet i over et år med å gå til gynekolog for å få støttemedisiner! For noen oppturer og nedturer du har hatt. Håper virkelig det går veien for deg nå! Masse lykke til!
Tusen takk for det. Har tenkt at jeg ikke kom til å få noe hjelp før det uansett og hatt troen på at vi skulle få det til. Men hvorfor det ikke går, vet jeg egentlig ikke.

Tusen takk for det. Har tenkt at jeg ikke kom til å få noe hjelp før det uansett og hatt troen på at vi skulle få det til. Men hvorfor det ikke går, vet jeg egentlig ikke.

Jeg har også PCOS og har visst det i mange år. Så når vi ønsket å få barn gikk jeg privat til gynekolog og sa "jeg har PCOS og ønsker hormonbehandling" og så gikk jeg ut derifra med resept. Så jeg slapp å prøve et år først. Men så skal det sies at jeg får mensen/eggløsning en gang i året gjennomsnittlig. Synes det er helt forferdelig at folk må prøve et år før de får hjelp, det er jo fryktelig lenge.

Jeg har forresten lest at kvinner med PCOS har større sjanse for tidlig spontanabort enn andre: https://www.klikk.no/foreldre/gravid/symptomer-pa-pcos-2538228

Jeg har også PCOS og har visst det i mange år. Så når vi ønsket å få barn gikk jeg privat til gynekolog og sa "jeg har PCOS og ønsker hormonbehandling" og så gikk jeg ut derifra med resept. Så jeg slapp å prøve et år først. Men så skal det sies at jeg får mensen/eggløsning en gang i året gjennomsnittlig. Synes det er helt forferdelig at folk må prøve et år før de får hjelp, det er jo fryktelig lenge.

Jeg har forresten lest at kvinner med PCOS har større sjanse for tidlig spontanabort enn andre: https://www.klikk.no/foreldre/gravid/symptomer-pa-pcos-2538228
Ja, da jeg skulle prøve på førstemann for 5 år siden fikk jeg hjelp på dag én fordi jeg ikke hadde mensen eller eggløsning. (Var også med i et studie om Metformin i svangerskapet til oss med pcos. Pregmet2) Da tok det faktisk bare et halvt år med aktiv prøving og dobbel Pergotime. Samme gynekolog som jeg går til nå. Iom at jeg har hatt regelmessig mens og eggløsning siden fødsel, ville jeg prøve selv. Har jo blitt befruktet ganske mange ganger dette året, har bare ikke kommet lengre. Har ikke mer cyster på eggstokkene enn friske kvinner, så jeg har eggløsning og en syklus på 28-32 dager. :)

Men neste syklus nå blir det Letrozol + Lutinus. Så får vi se hvordan det går.

Har lest det samme selv :) Opplever at mye av det jeg leser er ikke alle leger og gynekologer helt enige om...

Ja, da jeg skulle prøve på førstemann for 5 år siden fikk jeg hjelp på dag én fordi jeg ikke hadde mensen eller eggløsning. (Var også med i et studie om Metformin i svangerskapet til oss med pcos. Pregmet2) Da tok det faktisk bare et halvt år med aktiv prøving og dobbel Pergotime. Samme gynekolog som jeg går til nå. Iom at jeg har hatt regelmessig mens og eggløsning siden fødsel, ville jeg prøve selv. Har jo blitt befruktet ganske mange ganger dette året, har bare ikke kommet lengre. Har ikke mer cyster på eggstokkene enn friske kvinner, så jeg har eggløsning og en syklus på 28-32 dager. :)

Men neste syklus nå blir det Letrozol + Lutinus. Så får vi se hvordan det går.

Har lest det samme selv :) Opplever at mye av det jeg leser er ikke alle leger og gynekologer helt enige om...

Oi, så spennende! Jeg digger at det gjøres studier om PCOS. Du har nok rett i at mange eksperter er uenige, så håper de snart finner ut noe fornuftig.

Det er jo kjempebra at du har fått regelmessig mens og eggløsning etter fødsel. Har hørt flere få det. Selv fikk jeg mensen tilbake i april, 8 mnd etter svangerskap. Men så stoppa det der. Så håpet om å bli gravid på ny uten hjelpemidler ble ganske kortvarig. Skjønner godt at du ønsket å bli gravid uten medisiner.

Lutinus, hva er det? Aldri hørt om det før. Letrozol begynte jeg akkurat på selv nå. Hadde veldig god effekt på de forrige runde. Håper det funker godt på deg også.

Oi, så spennende! Jeg digger at det gjøres studier om PCOS. Du har nok rett i at mange eksperter er uenige, så håper de snart finner ut noe fornuftig.

Det er jo kjempebra at du har fått regelmessig mens og eggløsning etter fødsel. Har hørt flere få det. Selv fikk jeg mensen tilbake i april, 8 mnd etter svangerskap. Men så stoppa det der. Så håpet om å bli gravid på ny uten hjelpemidler ble ganske kortvarig. Skjønner godt at du ønsket å bli gravid uten medisiner.

Lutinus, hva er det? Aldri hørt om det før. Letrozol begynte jeg akkurat på selv nå. Hadde veldig god effekt på de forrige runde. Håper det funker godt på deg også.
Lutinus er progesteron, noe som skal bedre miljøet i livmora for at egget skal feste seg. Det brukes i assistert befruktning. Er spent på letrozol og håper virkelig det skal hjelpe. Skal prøve det gjennom tre sykluser.

Lutinus er progesteron, noe som skal bedre miljøet i livmora for at egget skal feste seg. Det brukes i assistert befruktning. Er spent på letrozol og håper virkelig det skal hjelpe. Skal prøve det gjennom tre sykluser.

Ah, skjønner. Så bra at det finnes sånne hjelpemidler! Gleder meg til å følge deg videre på denne reisen :Heartred

Back
Topp