Prøver på nr 2 (har pcos)

Om det exu, finnes det ikke hjelp med cellegift for det? Eller hva avgjør hvordan de behandler det? Skjønte det slik at du måtte operere sist, så skjønner du er redd for det :Heartred om ting ikke "føles" rett ut håper jeg for din skyld at mensen tar seg opp og du slipper denne uvissheten mer. Og kan gå inn i ny syklus med ny frisk, og hjelpsomme medisiner :wav
Jo, man kan det, men tror ikke de anbefaler det, da egglederen blir skadet på en måte og det gir riskio for at det skal skje igjen. Det spørs sikkert også risikoen. Bukhula var jo full av blod sist, så måtte operere. Men tror og håper det er mensen nå da.

CD2
Da har jeg endelig fått gtester igjen. Så da kunne jeg ta en vanlig babyplan, som de andre. Det er tydelig en strek der, men svak. Den blir nok svakere om noen dager. Håper iallefall det.

Vedlegg

• IMG_20211002_153545.jpg
    IMG_20211002_153545.jpg
    529,6 KB · Visninger: 79
Last edited:
Hvorfor får jeg positiv eltest...? Jeg blør mye friskt blod, men ikke noe koagler.

Kjenner det skremmer meg litt og jeg blir bekymret for exu igjen. Jeg har ingen symptomer på graviditet. Håper testene blir svakere og at dette er en helt ufarlig mensen.

Vedlegg

• IMG_20211003_021335.jpg
    IMG_20211003_021335.jpg
    47 KB · Visninger: 65
  • IMG_20211003_021308.jpg
    IMG_20211003_021308.jpg
    68 KB · Visninger: 67
Du får positiv El test fordi du har hcg i kroppen (ellers hadde ikke g testen vært som den er heller). Skal ikke så mye til før El testen slår ut. Men jeg tror du skal ringe mandag morgen til gynekologen så du får tatt blodprøver som du tenkte :happy119 Har du sammenlignet g testene? Er de sterkere, eller blir de ikke det?

Du får positiv El test fordi du har hcg i kroppen (ellers hadde ikke g testen vært som den er heller). Skal ikke så mye til før El testen slår ut. Men jeg tror du skal ringe mandag morgen til gynekologen så du får tatt blodprøver som du tenkte :happy119 Har du sammenlignet g testene? Er de sterkere, eller blir de ikke det?
Har bare tatt gtest i dag, så har ikke noen å sammenligne med enda. Bortsett fra de jeg har tatt for noen dager siden, som er mye svakere enn den for i dag. Skal ta en ny i morgen og mandag også. :) Synes bare det er rart at de fortsatt er positive andre dagen jeg blør, om det bare er en kjemisk. Hvis jeg ikke husker helt feil, så blir testene veldig fort negative igjen når jeg begynner å blø... Så vi får se de neste dagene.

Ja, kan ikke si hvorfor. Noen blør jo under svangerskap.. Og blødning kan jo være tegn på andre ting, umulig å si (men må jo være ærlig..). Kanskje blødning også kan være en reaksjon på at du stoppet på medisiner? Husker du forresten hvordan testene oppførte seg når du har exu sist?

Ja, kan ikke si hvorfor. Noen blør jo under svangerskap.. Og blødning kan jo være tegn på andre ting, umulig å si (men må jo være ærlig..). Kanskje blødning også kan være en reaksjon på at du stoppet på medisiner? Husker du forresten hvordan testene oppførte seg når du har exu sist?
Ja, de oppførte seg akkurat likt. Veldig svak og treig stigning, en helt vanlig mens, men kortere. Fikk sterkere og sterkere tester etter hvert da. Men da tror jeg også at jeg kjente stikkinger og greier i magen. Kjenner ikke så mye til det nå. Hadde eggløsningssymptomer da. Og det er jo ikke så rart, når det liksom skjer ting i egglederen.

Ja, men jeg har ikke troa på at det hadde utviklet seg til noe positivt uansett, med de svake testene.

CD 3, 21 dpo
Dagens test er egentlig ganske lik den i går... Blør fortsatt mye. Men har ikke noen spesielle smerter, annet enn luft i magen. Men hva gjør jeg nå? Skulle jo begynt på Letrozol i dag. Hva om jeg aldri tok test og antok at dette var mensen og tok letrozol. Hadde det gått bra?

Vedlegg

• IMG_20211003_113238.jpg
    IMG_20211003_113238.jpg
    740,9 KB · Visninger: 74
Last edited:
Veldig vanskelig å gi råd i en så spesiell situasjon, om det er noe annet vet jeg ikke hvor bra det er å bruke hormoner? Det var min første tanke.. Typisk at det er søndag i dag og det ikke går å prate med fagfolk.. Skjønner at det føles helt teit å "kaste bort" enda en syklus. Kan du spørre i det o'store forumet? Om noen har erfaring?

For det er nok ikke noe som utvikler seg til baby virker det som, men spørsmålet er jo hvorfor det ikke forsvinner.. Og det som "bekymrer" meg, for det oppfører seg ikke slik det skal..?

Veldig vanskelig å gi råd i en så spesiell situasjon, om det er noe annet vet jeg ikke hvor bra det er å bruke hormoner? Det var min første tanke.. Typisk at det er søndag i dag og det ikke går å prate med fagfolk.. Skjønner at det føles helt teit å "kaste bort" enda en syklus. Kan du spørre i det o'store forumet? Om noen har erfaring?
Huff ja... Jeg vet! Har akkurat gjort det! Tenker jeg bare må vente. Så skal jeg ta blodprøve på mandag.

For det er nok ikke noe som utvikler seg til baby virker det som, men spørsmålet er jo hvorfor det ikke forsvinner.. Og det som "bekymrer" meg, for det oppfører seg ikke slik det skal..?
Nettopp! Det er det jeg også synes er skummelt... Hadde vært max uflaks om den andre egglederen også skulle forsvinne. Kjenner liksom litt ømhet på høyresida, men jeg tør nesten ikke tenke på det en gang. Takk for at du gidder henge med meg her i dagboka mi ;)

CD 3, 21 dpo
Dagens test er egentlig ganske lik den i går... Blør fortsatt mye. Men har ikke noen spesielle smerter, annet enn luft i magen. Men hva gjør jeg nå? Skulle jo begynt på Letrozol i dag. Hva om jeg aldri tok test og antok at dette var mensen og tok letrozol. Hadde det gått bra?
Åh, hadde så inderlig håpet at du skulle få sterkere streker denne gangen❤ Får du noe mer oppfølging (annet enn lutinus) siden du har hatt exu og opplever så mange kjemiske? ❤

Åh, hadde så inderlig håpet at du skulle få sterkere streker denne gangen❤ Får du noe mer oppfølging (annet enn lutinus) siden du har hatt exu og opplever så mange kjemiske? ❤
Ja, skulle liksom begynne på Letrozol i dag, men kan liksom ikke det når testen fortsatt er positiv. Planen er å prøve letrozol og Lutinus tre sykluser. Hva som skjer etter det, vet jeg ikke.

Okei, var du hos legen da? Eller gynekologen? Hva sa vedkommende om selve situasjonen? Skulle du avvente medisinene også til svaret foreligger?

Back
Topp