Prøver på nr 2 (har pcos)

9 dpo

Ferie er ferie. Jeg har tenkt så lite på det her og bare nytt ferie. Jeg tror ikke jeg ble gravid denne gangen heller. Kjente noen stikk eller noe for noen dager siden, men ellers har jeg ikke lagt merke til så mye.

Min venninne som også har prøvd i litt over et halvt år nå, fikk positiv test nettopp da. Og det synes jeg var veldig gøy! Håper jo da såklart at jeg også skal bli det snart!

På tirsdag skal jeg til gynekologen. Spent på hva hun forteller meg.

11 dpo

I kveld synes jeg livmortappen kjennes lengre ned og litt mykere og mer åpen ut. Så jeg burde vel skjønne at dette går mot mensen om noen dager. Har kjent litt ømhet i sidene nede i magen og litt stikking kanskje. Var litt irritabel og lei meg i dag også.

Jaja... Neste gang kanskje.

12 dpo
I dag har jeg vært så usedvanlig trøtt. Men det tror jeg er fordi jeg noen dager har vært så anspent og hatt dårlig søvnkvalitet. I går la vi oss sent og jeg sovnet pratende på brystet til mannen. Den beste måten å sovne på. Så i dag har jeg vært sååå trøtt og avslappet. Vi har bare ligget på sofaen hele dagen og jeg sovnet flere ganger selv om det var bråk rundt meg. Og jeg hadde faktisk litt metallsmak i munnen også en liten stund. Innbilte meg også at puppene var litt ømme i går og litt i dag. Kjenner også litt stikk av og til, men det er så lite at jeg vet ikke. Har også vært litt gråtete i går og i dag og et sånt behov for trøst.

I går ville mannen at jeg skulle ta en test. Aldri før har jeg opplevd han så ivrig. Tror han er veldig klar for den ungen nr to han også. Som han egentlig ikke helt var med førstemann. Men jeg sa at jeg er ganske sikker på at mensen kommer og jeg har ingen tidligtester, så det er ikke noe poeng.

I morgen starter arbeidslivet og hverdagen igjen.

Synes livmortappen kjennes litt rar ut i dag. Den er liksom hoven og myk på den siden mot magen og hard på andre siden. Kjentes helt åpen ut tidlig i dag og litt senere var det litt vanskelig å vite hva den var, men heller mest mot at den faktisk kanskje er lukket. Den er på en måte hard med en myk tutt på. Haha. Har jo lest at de som har født før kan ha en livmortapp som kjennes mer åpen ut, selv om den er lukket.

Last edited:
12 dpo
I dag har jeg vært så usedvanlig trøtt. Men det tror jeg er fordi jeg noen dager har vært så anspent og hatt dårlig søvnkvalitet. I går la vi oss sent og jeg sovnet pratende på brystet til mannen. Den beste måten å sovne på. Så i dag har jeg vært sååå trøtt og avslappet. Vi har bare ligget på sofaen hele dagen og jeg sovnet flere ganger selv om det var bråk rundt meg.

I går ville mannen at jeg skulle ta en test. Aldri før har jeg opplevd han så ivrig. Tror han er veldig klar for den ungen nr to han også. Som han egentlig ikke helt var med førstemann. Men jeg sa at jeg er ganske sikker på at mensen kommer og jeg har ingen tidligtester, så det er ikke noe poeng.

I morgen starter arbeidslivet og hverdagen igjen.

Synes livmortappen kjennes litt rar ut i dag. Den er liksom hoven og myk på den siden mot magen og hard på andre siden. Kjentes helt åpen ut tidlig i dag og litt senere var det litt vanskelig å vite hva den var. Den er på en måte hard med en myk tutt på. Haha.

Spennende å lese dagboken din :) 12 dpo vil de fleste få utslag på vanlig graviditetstest, så du kan egentlig bare ta den. Men finnes selvsagt noen unntak. Krysser fingrene for dere!

Spennende å lese dagboken din :) 12 dpo vil de fleste få utslag på vanlig graviditetstest, så du kan egentlig bare ta den. Men finnes selvsagt noen unntak. Krysser fingrene for dere!
Takk! Hyggelig å høre at noen leser. Jeg vil bare vente lengre, for har brent meg så mange gnager med å ta for tidlig. Tok en test på kvelden da jeg var 10 dpo og den var blenda. Men det her jeg ikke snakket høyt om. Kanskje jeg tar en test i morgen.

PP9, CD26, 12 dpo

Tok en vanlig test i kveld, da jeg ikke klarte vente til i morgentidlig. Kommer til å ta en test i morgentidlig også da.

Men jeg ser faktisk en svak strek på testen! Fler som ser streken?

Krysser fingrene for at den vil stige! Tror dere at gynekologen kan se at det holder på å skje noe der inne så tidlig? Skal dit om to dager altså.

Vedlegg

• IMG_20210808_200805.jpg
    IMG_20210808_200805.jpg
    284,6 KB · Visninger: 82
Har forsåvidt også kjent på litt ligamentsmerter i går og i dag. Og i kveld da jeg lå på rygg og skulle hoste, hang det seg opp der nede ved lysken og gjorde ganske vondt.

PP9, CD26, 12 dpo

Tok en vanlig test i kveld, da jeg ikke klarte vente til i morgentidlig. Kommer til å ta en test i morgentidlig også da.

Men jeg ser faktisk en svak strek på testen! Fler som ser streken?

Krysser fingrene for at den vil stige! Tror dere at gynekologen kan se at det holder på å skje noe der inne så tidlig? Skal dit om to dager altså.
Jeg ser strek!

Hmmmm, aner ikke om gynekologen kan se noe, mulig de ser fostersekk så tidlig? Har du testet i dag?

Jeg ser strek!

Hmmmm, aner ikke om gynekologen kan se noe, mulig de ser fostersekk så tidlig? Har du testet i dag?
Er ikke sikker, men mulig hun ser forskjell på begynnelse på mensen og begynnelse på noe annet, kanskje? Tok en test i morges ja, og så streken litt tydeligere, men fortsatt veeeldig svak. Usikker på om det er et dårlig tegn, men jeg vet jo heller ikke sikkert hvor mange dpo jeg er.

Er ikke sikker, men mulig hun ser forskjell på begynnelse på mensen og begynnelse på noe annet, kanskje? Tok en test i morges ja, og så streken litt tydeligere, men fortsatt veeeldig svak. Usikker på om det er et dårlig tegn, men jeg vet jo heller ikke sikkert hvor mange dpo jeg er.
Veldig spennende! Jeg har troa :)

13 dpo...

... Kanskje? Her er dagens test. Den er så svak at jeg er redd dette bare er en kjemisk... Vanskelig å få bilde av streken også. Livmortappen er muligens lukket, men litt rar. En litt bløt "leppe" på den ene siden og hard på den andre siden. Og ganske langt opp.

Jeg har kjent på litt ømhet i magen i dag bare. Og litt ømhet i puppene nå og da. Men jeg vet ikke om det er bare brystmusklene som er ømme og ikke puppene. Hehehe. Ellers lite symptomer på noe som helst.

Er veldig spent på i morgen og ser frem til å snakke med en gynekolog. Jeg tror kanskje jeg har bakovervendt livmor, da det passer med symptomene på det. Det skal jeg huske å spørre om i morgen.

Vedlegg

• IMG_20210809_072255.jpg
    IMG_20210809_072255.jpg
    340 KB · Visninger: 79
Kjenner mer mensmurring og stølhet i dag, så jeg er redd det bare er mensen som er på vei, som vanlig... Bare den holder seg borte til etter i morgen. Har ikke så lyst å blø hos gynekologen.

PP9, CD27, 13 dpo
Livmortappen er langt opp, hard på ene sida og myk på andre sida og lukket.

Har kjent litt ømme pupper i dag og litt ømhet i livmora og noe stikkinger. Vært bittelitt småkvalm innimellom i dag også. Tok en strimmeltest og en digital i kveld. Klarte ikke vente til i morgentidlig.

Og der sto det gravid! Strimmeltesten var også sterkere enn den i morges. Jeg håper håper så veldig at dette går. Bestevenninna mi har også akkurat fått positiv test, så det hadde vært så gøy om vi begge fikk baby i april!

Vedlegg

• IMG_20210809_193133.jpg
    IMG_20210809_193133.jpg
    747,9 KB · Visninger: 76
  • IMG_20210809_215818.jpg
    IMG_20210809_215818.jpg
    481,6 KB · Visninger: 73
Last edited:
PP9, CD27, 13 dpo
Livmortappen er langt opp, hard på ene sida og myk på andre sida og lukket.

Har kjent litt ømme pupper i dag og litt ømhet i livmora. Vært bittelitt småkvalm innimellom i dag også. Tok en strimmeltest og en digital i kveld. Klarte ikke vente til i morgentidlig.

Og der sto det gravid! Strimmeltesten var også sterkere enn den i morges. Jeg håper håper så veldig at dette går. Bestevenninna mi har også akkurat fått positiv test, så det hadde vært så gøy om vi begge fikk baby i april!
Gratulerer så mye!! ❤❤❤ Hurra!!! Og så gøy å kunne gå gravid samtidig som bestevenninna!

Back
Topp